آیا میدانید شرایط کالج زبان در کانادا چگونه است؟ در این پُست درباره شرایط این کالج ها و معرفی بهترین کالج های زبان کانادا در خدمت شما هستیم. مهاجرت تحصیلی به کشور زیبا و مدرن کانادا، فقط محدود به پذیرش در دانشگاه های این کشور و تحصیل در مقطع لیسانس یا تحصیلات تکمیلی نمی‌باشد بلکه تحصیل در کالج زبان در کانادا نیز یکی از گزینه های پرطرفدار و آسان برای کسانی است که تمایل دارند از این طریق وارد بهترین کالج های زبان کانادا شده و مسیر دریافت اقامت را طی نمایند.

هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان بین‌المللی تصمیم می‌گیرند که راه ورود خود به کشور کانادا را از طریق پذیرش در کالج زبان هموار سازند. این روش می‌تواند گزینه مناسبی باشد برای آن دسته از افرادی که نتوانسته‌اند مدرک زبان لازم برای پذیرش در دانشگاه های کانادا را تا موعد مقرر کسب نمایند و یا به دلیل شرایط خاص خود تصمیم دارند که پس از تحصیل در کالج‌های زبان کانادا وارد دانشگاه های این کشور شده و موفق به اخذ اقامت دائم از طریق تحصیل در کانادا شوند.

برای شروع حرکت در این مسیر، پس از آگاهی از تفاوت کالج و دانشگاه، ابتدا باید بدانیم که آیا واجد شرایط پذیرش در کالج‌های زبان کانادا هستیم یا خیر! 

کالج زبان در کانادا

کالج زبان انگلیسی در کانادا

همانطور که می‌دانید در کشور کانادا، دو زبان انگلیسی و فرانسوی نقش اصلی را در ارتباطات میان مردم ایفا می‌کنند. اگرچه زبان غالب در مناطق فرانسوی نشین مانند استان کبک، فرانسوی است اما حتی در دانشگاه های بزرگ شهر مونترال نیز در اکثر برنامه‌های آموزشی، انگلیسی به عنوان زبان رسمی سیستم آموزشی کشور کانادا شناخته می‌شود. بنابراین جهت پذیرش در دانشگاه های این کشور و یا ورود به عنوان یک نیروی کار متخصص تسلط بر انگلیسی شرطی اساسی و غیر قابل اجتناب می‌باشد.

در کشور پهناور کانادا بیش از 255 کالج و موسسه آموزش عالی زبان وجود دارد که هدف اصلی از آموزش در آن‌ها ارتقاء سطح دانش زبانی دانشجویان، متناسب با اهداف علمی و حرفه‌ای بوده و کیفیت تدریس در تمام آن‌ها از سطح بالایی برخوردار است.

در بسیاری از موارد، اثبات تسلط بر انگلیسی تنها از طریق یک مصاحبه شفاهی امکانپذیر نیست و فرد متقاضی باید مدرک بین‌المللی ارائه دهد که نشان دهنده سطح مهارت دانشجو در انگلیسی بوده و قابل تطبیق با مدارک آموزشی باشد. اگرچه شرایط برخی دانشگاه های با یکدیگر متفاوت است اما به طور کلی می‌توان گفت که اکثر موسسات آموزش عالی کانادا میانگین نمره 6 آیلتس را در مقطع کارشناسی و بالای 6.5 را برای مقاطع تحصیلات تکمیلی تعیین نموده‌اند. 

در چنین شرایطی تحصیل در کالج های زبان کانادا می‌تواند فرصت خوبی برای آن دسته از افرادی باشد که تصمیم دارند از طریق پذیرش در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی، وارد این کشور شوند. هدف اصلی از شرکت در این دوره‌های آموزشی را می‌توان دستیابی به سطحی قابل قبول از دانش زبانی برای ورود به دانشگاه های کانادا دانست.

این دوره های آموزشی با عنوان اختصاری ELI  (The English Language Institute) با هدف ارتقاء زبان انگلیسی در حوزه های علمی و فنی برای دانشجویان بین‌المللی یا همان ESL (English as Second language) ارائه می‌شوند.

از جمله مزیت‌های اصلی تحصیل در کالج های زبان کانادا، امکان یادگیری و دریافت آموزش در محیط و فرهنگی بومی است که سرعت و کیفیت یادگیری را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد. از دیگر مزیت‌های تحصیل در کالج های زبان کانادایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خدمات اقامت دانشجویی 
  • خدمات حمل و نقل عمومی به مراکز آموزشی
  • عضویت در کتابخانه‌های تخصصی
  • شرکت در اردو و سفرهای دانشجویی
  • خدمات مشاوره‌ای جهت ادامه تحصیل در دانشگاه های کانادا
  • شرکت در برنامه‌های ورزشی و هنری

کالج زبان فرانسوی در کانادا

زبان فرانسه توانسته در گذر زمان جایگاه خود را در فرهنگ کشور کانادا حفظ نموده و همچنان یکی از دو زبان رسمی این کشور به حساب می‌آید. در برخی استان‌ها مانند کبک که شهر دانشجوپذیر مونترال را در خود جای داده است، زبان فرانسوی همچنان غالب بوده و اکثر برنامه های آموزشی در دانشگاه های این منطقه به فرانسوی ارائه می‌شوند. از این رو در کشور کانادا به موازات کالج‌های آموزش انگلیسی، کالج های زبان فرانسه نیز وجود دارند که هر ساله پذیرای دانشجویان بین‌المللی بسیاری می‌باشند.

طول دوره تحصیلی کالج زبان در کانادا

دانشجویانی که متقاضی پذیرش در کالج‌های زبان کانادا هستند ابتدا باید در آزمون‌های ورودی و تعیین سطح این مراکز آموزشی شرکت کنند. پس از تعیین سطح، دانشجو می‌تواند متناسب با سطحی که در آن قرار گرفته است در یکی از دوره‌های آموزشی شرکت نماید. سیستم آموزشی این مراکز در 8 سطح تعریف شده و طول دوره آموزشی هر یک از این سطوح به طور میانگین معمولا بین 7 هفته تا سه ماه می‌باشد. 

  •  سطح 1 تا 7 (هر سطح 7 هفته تا دو ماه)
  • سطح 8 کوتاه مدت (7 هفته تا دو ماه)
  •  سطح 8 بلند مدت (حدود 14 هفته)

ویزای کالج زبان در کانادا

اگر به دنبال تحصیل در یکی از کالج‌های زبان کانادا به منظور کسب نمره بالا در آزمون آیلتس، تافل و .. هستید می‌توانید جهت پذیرش در برنامه های آموزشی با مدت زمان حداقل 6 ماه، ویزای کانادا را دریافت کنید. دانشجویان کشورهای خارجی که برای ورود به کانادا اجبار به دریافت ویزا دارند جهت تحصیل در کالج زبان نیز باید اقدام به دریافت ویزای تحصیلی کانادا نمایند.

در صورتی که دوره آموزشی شما کمتر از 6 ماه باشد باید ویزای اقامت کوتاه مدت یا همان TRV را دریافت کنید و در صورتی که طول دوره بیش از 6 ماه باشد نیاز به دریافت ویزای تحصیلی بلند مدت دارید. همچنین در صورتی که به دنبال تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای تحصیلی هستید باید توجه داشته باشید که شانس بسیار کمی برای تبدیل ویزای توریستی به ویزای تحصیلی از طریق ثبت نام در کالج زبان کانادایی وجود دارد.

همچنین لازم به ذکر است که وضعیت سن تاثیر بسیار زیادی در دریافت ویزای تحصیلی از طریق پذیرش در کالج‌های زبان کانادا دارد. افراد زیر 18 سال شانس بسیار بالاتری دارند.

ددلاین کالج زبان در کانادا

جهت آگاهی از زمان دقیق ثبت نام و ارسال مدارک لازم است به سایت کالج مورد نظر مراجعه کنید اما به طور کلی می‌توان گفت که کالج های زبان در کانادا، 6 نوبت در سال در ماه‌های ژانویه، مارس، می، جولای، سپتامبر و نوامبر دانشجو می‌پذیرند. 

هزینه تحصیل کالج های زبان در کانادا

هزینه پذیرش و تحصیل در یک کالج زبان کانادایی به کوتاه مدت یا بلند مدت بودن، انگلیسی یا فرانسوی بودن دوره و شهر مورد نظر بستگی دارد. این مبلغ تنها محدود به شهریه دوره آموزشی نبوده و سایر هزینه‌ها از جمله محل اقامت و خوراک را نیز در بر می‌گیرد. نوع محل اقامت تاثیر قابل توجهی در هزینه دوره تحصیلی دارد. بدون شک اقامت در خوابگاه دانشجویی در کانادا می‌تواند یکی از راه‌های صرفه جویی در هزینه‌های دوران دانشجویی باشد. جهت آگاهی دقیق از شهریه کالج مورد نظر باید از طریق سایت همان موسسه اقدام نمایید اما به طور میانگین هزینه تحصیل در یک کالج زبان در شهرهای بزرگ کانادا به شرح زیراست:

  • تورنتو: 3515 دلار کانادا برای یک دوره 12 هفته‌ای انگلیسی
  • ونکوور: 4083 دلار کانادا برای یک دوره 12 هفته‌ای انگلیسی
  • مونترال: 3570 دلار کانادا برای یک دوره 12 هفته‌ای فرانسه
  • کلگری: 3446 دلار کانادا برای یک دوره 12 هفته‌ای فرانسه

بهترین کالج های زبان کانادا

به جرات می‌توان گفت که کشور کانادا دارای مجموعه‌ای از بهترین کالج‌ های زبان در جهان بوده و تعداد زیادی از این مراکز، برنامه‌های آموزشی خود را با کیفیتی در سطح بین‌المللی ارائه می‌دهند. در این بخش به طور خلاصه به معرفی تعدادی از بهترین کالج های زبان انگلیسی و فرانسوی در کانادا می‌پردازیم. 

کالج زبان ILAC در کانادا

کالج زبان ILAC در شهر ونکوور کانادا، دوره های مختلفی از جمله دوره استاندارد و فشرده زبان انگلیسی، زبان انگلیسی در تجارت و زبان آکادمیک را برگزار می‌نماید. حداقل سن برای پذیرش در این مرکز بین‌المللی 17 سال می‌باشد. دانشجویان در صورت تمایل می‌توانند در واحدهای اقامتی کالج ILAC ساکن شوند. این کالج بیش از 15 سال سابقه داشته و هزینه تحصیل در آن به طور هفتگی از 370 تا 420 دلار کانادا می‌باشد. از جمله امتیازات متفاوت تحصیل در ILAC می توان به امکان زندگی با یک خانواده بومی کانادایی در طول دوره تحصیل اشاره کرد.

بهترین کالج های زبان در کانادا

کالج زبان SSLC در کانادا

کالج SSLC در شهرهای تورنتو، ونکوور، سوری و ویکتوریا از جمله معتبرترین کالج های زبان انگلیسی در کانادا است که علاوه بر دوره آموزش آکادمیک جهت شرکت در آزمون های آیلتس، تافل و ....، دوره های ویژه مشاغل را نیز برگزار می‌نماید. هدف اصلی از ارائه چنین دوره‌هایی آموزش چگونگی برقراری ارتباط موثر به زبان انگلیسی می‌باشد.

دوره های اموزشی در کالج بین المللی SSLC به دو شکل چند مهارتی و تک مهارتی می‌باشد. در صورتی که تمایل به یادگیری هم زمان انگلیسی در هر چهار مهارت ریدینگ، رایتینگ، لیسنینگ و اسپیکینگ دارید می‌توانید در کلاس های گروهی و چند مهارتی ان ثبت نام نموده و یا در دوره هایی شرکت کنید که تنها بر یک مهارت تمرکز می‌کنند.

کالج زبان Home Language International در کانادا

 شرکت در دوره های آموزشی Home Language International، تجربه یادگیری سریع زبان انگلیسی با جدیدترین متد آموزشی از طریق بهترین اساتید می‌باشد. این کالج که نخستین بار در سال 1979 شروع به فعالیت نمود اکنون در شهرهای تورنتو و ونکوور شعب فعال داشته و پذیرای دانشجویان بین‌المللی می‌باشد. دانشجویان این کالج زبان، می‌توانند با معلم زبان خود در یک فضای خانوادگی قرار گرفته و زبان انگلیسی را از طریق گفتگوی مداوم و کاربردی یاد بگیرد. حداقل سن جهت پذیرش در کالج Home Language International ، 12 سال بوده و هزینه تحصیل در آن به طور هفتگی از 470 تا 640 دلار کانادا می‌باشد.

کالج زبان ILSC در کانادا

این کالج زبان بین‌المللی که در شهر تورنتو و در مجاورت ساحل دریاچه انتاریو واقع شده است ارائه دهنده دوره های آموزشی دو زبان انگلیسی و فرانسوی می‌باشد. این کالج همچنین دارای دو شعبه دیگر در شهرهای مونترال و ونکوور است. کالج ILSC با بیش از 100 برنامه آموزشی یکی از پرطرفدارترین کالج های زبان در سطح بین‌المللی است. هزینه تحصیل در ILSC وابسته به دوره مورد نظر از 360 تا 520 دلار کانادا در هر هفته می‌باشد.

پذیرش در کالج های زبان کانادا

کالج زبان سنت جورج، مسیر سبز، اسکاربورو و کالج بنیاد بین‌المللی از جمله دیگر کالج های زبان کانادا می‌باشند که اعتباری در سطح جهانی داشته و از کیفیت اموزشی بالایی برخوردار هستند. همچنان تعدای از بهترین کالج های آموزش زبان فرانسوی در کانادا عبارتند از:

  •  Learn Business French in Montreal this Summer
  •  Montreal Language Learning Centre
  •  French Courses with Clic Montreal
  •   French Immersion Courses in Canada – BLI
  •   Learn French in Ontario with Kingston Language Institute

سخن پایانی

همانطور که تا به اینجا بررسی کردیم مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل در کالج زبان شرایط خاصی دارد که باید به دقت مورد توجه قرار گیرد. بنابراین اگر به دنبال اخذ اقامت کانادا از طریق پذیرش در کالج زبان انگلیسی و یا فرانسوی هستید لازم است ابتدا شرایط سنی و تحصیلی خود را بر اساس آخرین ضوابط و قوانین مورد ارزیابی قرار داده و شانس دریافت ویزای خود را بررسی نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با مشاوران مجرب تیم لتسگو یونی تماس حاصل نمایید.