مهاجرت به کانادا در سال 2024 رایگان نیست، اما پس از مطالعه راه های مهاجرت به کانادا و بررسی شرایط بهترین روش مهاجرت به کانادا که در این پُست از مجله مهاجرتی لتس گو یونی به آن پرداخته‌ایم، خواهید دانست که می‌توانید شما هم جزو کسانی باشید که فرم ثبت نام مهاجرت به کانادا را پُر می‌کنند و به راحتی و با موفقیت مسیر گرفتن اقامت کانادا را طی می‌کنند.

مواردی که در این پُست درباره آنها نگارش کرده‌ایم شامل صفر تا صد مهاجرت به کانادا، بررسی جداگانه هر روش، معرفی بهترین روش، طریقه مهاجرت خانوادگی و صحبت کوتاهی در خصوص مهاجرت رایگان به کانادا نیز داشته‌ایم که امیدواریم تا پایان این مقاله بسیار مفید و آگاه کننده، همراه ما باشید.

پیش از این با شما در مجله مهاجرتی لتسگو یونی درباره سریع ترین و ارزان ترین راه مهاجرت به کانادا صحبت کردیم، اما ارزیابی مهاجرت به کشور کانادا از جنبه راحتی، ارزانی و سرعت پیگیری کفایت نکرده و باید برای دستیابی به دید جامع و تصمیم گیری کلی در مورد این تصمیم بزرگ، اطلاعات کاملی درباره راه های مهاجرت به کانادا 2024 و شرایط و جزئیات آنها بدست بیاورید.

اگر تمایل دارید در آینده‌ای نزدیک، در کانادا اقامت داشته باشید، پیشنهاد میکنیم این مطلب را با دقت مطالعه نمایید.

درخواست مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا 2024

مهاجرت به کانادا 2024 عبارتی است که امروزه بسیاری از جوانان آن را جست و جو می‌کنند. افرادی که تصمیم دارند به کشور کانادا وارد شوند، مستلزم دریافت یکی از انواع ویزای کانادا هستند، اما ویزای توریستی کانادا را نمیتوان به عنوان یکی از روش های مهاجرت به کانادا بحساب آورد، زیرا در بهترین حالت، ویزای مولتی توریستی کانادا با اعتبار 5 ساله برای متقاضی ایرانی صادر می‌شود.

با توجه به اینکه با دریافت ویزای کوتاه مدت کانادا، امکان اقامت بلند مدت و پیوسته در این کشور وجود ندارد، نباید موفقیت در دریافت ویزای توریستی، تجاری و یا بازدید اقوام در کانادا را به عنوان مهاجرت به این کشور حساب کرد و فرد باید پیش از اتمام بازه 6 ماهه به کشور مبدا خود بازگردد.

مهاجرت به کانادا شامل روش‌هایی است که اجازه اقامت بلند مدت را در کشور کانادا به شما می‌دهد و در نهایت منجر به دریافت کارت اقامت دائم کانادا و یا همان pr کانادا می‌شود.

بهترین روش مهاجرت به کانادا

بهترین روش مهاجرت به کانادا برای ایرانیان شامل چندین مورد می‌شود، از جمله روش‌های متداولی نظیر مهاجرت تحصیلی، که در ادامه به طور مفصل در مورد این روش و سایر روش‌ها صحبت خواهیم کرد.

بنابر اطلاعات ارائه شده در وب سایت رسمی اداره مهاجرت و شهروندی Canada.ca و وب سایت monster.ca، انواع راه های مهاجرت به کانادا 2024 شامل 8 مورد زیر می‌شود:

- مهاجرت تحصیلی (این خدمت توسط شرکت لتسگو یونی ارائه میگردد)

- نیروی کار ماهر فدرال (federal skilled worker)

- نیروی کار ماهر کبک (Quebec skilled worker)

- نامزدی استانی (PNP)

- اسپانسرشیپ خانوادگی

- مهاجرت تجاری

- کلاس تجربه کانادایی CEC

- استارتاپ

انواع روش مهاجرت به کانادا

شرایط مهاجرت به کانادا

شرایط مهاجرت به کانادا در روش‌های مختلف متفاوت است. 8 روشی که در بالا به آنها اشاره داشتیم مواردی هستند که با اطلاع از آنها، به صفر تا صد مهاجرت به کانادا پی خواهید برد. در ادامه به معرفی مهم‌ترین راه های مهاجرت به کانادا برای ایرانیان می‌پردازیم تا شما هم پس از اطلاع از این راه ها، با صفر تا صد مهاجرت به کانادا آشنا شوید، توضیحات ممکن است برای شما کمی طولانی باشد ولی آشنا شدن با شرایط هر کدام، مسیر شما را آسان‌تر خواهد کرد:

روش تحصیلی

در حال حاضر مهاجرت تحصیلی به کانادا یکی از محبوب‌ترین روش های مهاجرت به کانادا است. شما می‌توانید با دریافت نامه پذیرش تحصیلی و دریافت ویزای تحصیلی کانادا، برای حداقل 2 تا 4 سال، به تحصیل در یکی از دانشگاه‌های معتبر این کشور بپردازید.

این امکان برای متقاضیان وجود دارد که از طریق تحصیل در این کشور به کار دانشجویی برای حداکثر 20 ساعت در هفته بپردازند و در زمان تعطیلات دانشگاه، کار تمام وقت را در این کشور تجربه کنند. سپس پیش از فارغ التحصیلی برای مجوز کار تمام وقت بعد از فارغ التحصیلی PGWP درخواست داده و برای حداکثر 3 سال به کار تمام وقت و قانونی در این کشور مشغول شوند.

شما می‌توانید با استفاده از تحصیل در کشور کانادا به عنوان یکی از بهترین روش های مهاجرت به کانادا، بین 5 تا 6 سال از طریق ویزای تحصیلی و مجوز کار در این کشور حضور داشته باشد و علاوه بر دریافت مدرک تحصیلی ارزشمند و تجربه کار در بازار کار بین‌المللی کانادا، برای کارت اقامت دائم کانادا و یا همان pr درخواست دهید.

برای دریافت مشاوره تخصصی مهاجرت تحصیلی، اگر شرایط سنی و مالی شما مناسب است، حتماً از سایت لتسگو یونی وقت مشاوره رزرو نمایید تا شما را جهت دریافت پذیرش تحصیلی و دریافت ویزای تحصیلی کانادا راهنمایی کنیم.

روش اسکیل ورکر کانادا

همانطور که از اسم این طرح مشخص است، اسکیل ورکر فدرال یکی از انواع روش‌ مهاجرت به کشور کاناداست که برای ارزیابی متقاضیانی که قصد انجام کار تمام وقت و تخصصی در بازار کار کانادا را داشته و برای اقامت دائمی به این کشور می آیند را دارد.

به طور کلی متقاضیان این طرح محبوب مهاجرتی کانادا باید دارای یکی از شرایط اولیه زیر باشند:

  • دارای حداقل یکسال تجربه کاری تمام وقت و یا معادل پاره وقت در بازه زمانی 10 سال گذشته در یکی از 38 موقعیت شغلی تعیین شده توسط دولت کانادا؛ یا
  • به عنوان یک دانشجوی بین المللی و یا یک نیروی کار خارجی قانونی برای حداقل یکسال در کانادا فعالیت و زندگی کرده باشد؛ یا
  • واجد شرایط یک موقعیت شغلی هماهنگ شده تمام وقت و دارای جاب آفر دائمی از یک کارفرمای کانادایی باشد.

در کنار این موارد، متقاضی شرکت در طرح مهاجرتی اسکیل ورکر کانادا باید دارای سه ویژگی دیگر نیز باشد که به شرح زیر است:

متقاضی باید دارای حداقل یکسال تجربه کاری تمام وقت و یا پاره وقت باشد. تجربه کاری متقاضی باید در یکی از مهارت‌های مورد نیاز کاری ناک صفر، ناک A و یا ناک B مشاغل طبقه بندی شده ملی کانادا باشد. تجربه کاری فرد باید طی 10 سال گذشته کسب شده باشد.

فاکتور دوم، بحث مالی متقاضی مهاجرت از طریق طرح اسکیل ورکر است، از این رو فرد باید توان اثبات این موضوع را به دولت کانادا داشته باشد که می‌تواند طی 6 ماه اول ورود خود و خانواده به کانادا، هزینه های زندگی در این کشور را به خوبی پوشش دهد. البته در صورت داشتن جاب آفر معتبر و دائمی از کارفرمای کانادایی، این پیش شرط از سوی دولت کانادا قابل تغییر خواهد بود.

فاکتور سوم و مهم مهاجرت از طریق اسکیل ورکر، ارزیابی برحسب امتیازبندی است. در حال حاضر سازمان مهاجرت و شهروندی کانادا با نام اختصاری CIC، از یک سیستم مبتنی بر امتیاز برای ارزیابی میزان پتانسیل متقاضیان واجد شرایط مهاجرت به کشور کانادا استفاده می‌کند.

از این رو، متقاضیان برنامه اسکیل ورکر فدرال کانادا براساس 6 فاکتور مجزا امتیاز داده می‌شود. در حالت کلی هر متقاضی باید از حداقل 67 امتیاز در این سیستم ارزیابی برخوردار شود تا بتواند برای مهاجرت به Canada اقدام نماید.

البته باید به این نکته توجه داشته باشید که کسب امتیاز مناسب در سیستم ارزیابی مهاجرتی، به منزله تضمین موافقت با درخواست ویزای اقامت دائم کانادا و مهاجرت به این کشور نیست و ممکن است بنابر صلاحدید افسر و ارزیابی‌های جایگزین، درخواست متقاضی در برخی مواقع رد شود.

فاکتورهای ارزیابی سیستم اسکیل ورکر فدرال کانادا شامل موارد زیر می‌شود:

تحصیلات (حداکثر 25 امتیاز)

  • این بخش از 5 امتیاز برای تکمیل سطح دبیرستان و دیپلم تا 25 امتیاز برای تکمیل مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه متغیر است.
  • این سیستم به گواهینامه های تجاری و برنامه های کارآموزی معتبر نیز امتیاز می‌دهد.

مهارت های زبان (حداکثر 24 امتیاز)

  • کشور کانادا از هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی به عنوان زبان های رسمی خود استفاده می کند و شما می‌توانید برای داشتن مهارت کافی زبان در هر یک از این دو و یا هر دوی آنها امتیاز کسب کنید.
  • امتیازها به صورت جداگانه برای مهارت های شنیداری، مکالمه، خواندن و نوشتن اعطا می‌شود.

تجربه کاری (حداکثر 21 امتیاز)

  • امتیازهای کامل برای 4 سال و یا سال های بیشتر تجربه کاری در سطحی قابل قبول به متقاضی ارائه می‌شود.

سن متقاضی (حداکثر 10 امتیاز)

  • حداکثر امتیاز به متقاضیان 21 سال تا 49 تعلق می‌گیرد.

وضعیت استخدام و اشتغال از پیش تعیین شده (حداکثر 10 امتیاز)

  • اگر دارای جاب آفر معتبر و دائمی از یک کارفرمای کانادایی باشید و یا از داخل کانادا درخواست داده و دارای مجوز کار موقت باشید، بابت شغل کانادایی خود امتیاز دریافت خواهید کرد.

تطبیق پذیری (حداکثر 10 امتیاز)

  • این معیار شامل چندین فاکتور مختلف می شود که به توانایی متقاضی برای هماهنگی با زندگی در کانادا و مواردی از جمله تجربه قبلی کار و یا تحصیل در کانادا و یا داشتن خانواده در کانادا بر می‌گردد.

این موارد در کنار شرایط دیگری از جمله برگه عدم سوءپیشینه، آزمایش مدیکال کانادا، عمده معیارهای مهاجرت از طریق برنامه اسکیل ورکر فدرال کانادا را تشکیل می‌دهد. البته اگر دریافت اقامت و کار در مونترال و استان فرانسوی زبان کانادا یعنی کبک را داشته باشید، باید از شرایط مخصوص این استان که در ادامه به آن می پردازیم، پیروی کنید.

اسکیل ورکر کبک

یکی دیگر از راه های مهاجرت به کانادا، طرح اسکیل ورکر کبک است. بنابر توافق صورت گرفته بین استان کبک و دولت کانادا، این استان دارای سیستم ارزیابی نیروی کار ماهر مهاجرتی مختص به خود است.

از این رو اگر قصد زندگی و کار در کبک کانادا را دارید، شرایط مهاجرتی شما توسط سیستم ارزیابی مخصوص کبک ارزیابی می‌شود و معیار ارزیابی و امتیازبندی پرونده شما ارتباطی با سیستم CIC کانادا نیست.

لازم به ذکر است که سیستم امتیازدهی استان کبک مشابه سیستم مبتنی بر امتیازدهی فدرال کانادا است، اما در برخی از بخش ها تفاوت داشته و فاکتورهای آن متغیر است. بنابر طرح اسکیل ورکر کبک، متقاضیان باید دارای حداقل 60 امتیاز برای شرکت در این طرح باشند. این در حالی است که متقاضی متاهل باید از حداقل 68 امتیاز برای شرکت در این طرح برخوردار باشد.

در حال حاضر فاکتورهای انتخابی و امتیازدهی برنامه اسکیل ورکر کبک کانادا شامل موارد زیر می‌شود:

آموزش (حداکثر 29 امتیاز)

  • امتیازها به صورت جداگانه برای سطح تحصیلات و دوره‌های آموزشی مرتبط با شغل فرد ارائه می‌شود.
  • امتیازهای مضاعف برای داشتن بیش از یک محدوده تخصصی و مهارت اعطا می‌شود.

پیشنهاد کار معتبر (حداکثر 10 امتیاز)

  • امتیازها براساس داشتن جاب آفر از یک کارفرما در کبک کانادا ارائه می شود، امتیازهای مضاعف برای مشاغل خارج از محدوده مونترال اعطا می‌شود.

تجربه (حداکثر 9 امتیاز)

  • بر طبق قوانین سیستم NOC، امتیازهای کامل بر مبنای سطح قابل قبولی از مهارت متقاضی و برای حداقل 4 سال و یا سالهای بیشتر تجربه کاری اعطا می‌شود.

سن متقاضی (حداکثر 18 امتیاز)

  • حداکثر امتیاز به متقاضیان با دامنه سنی 18 تا 35 سال ارائه می‌شود.

مهارت زبان (حداکثر 22 امتیاز)

  • فرانسوی زبان رسمی استان کبک کانادا است. معیارهای انتخاب و امتیازدهی استان کبک ارزش بیشتری برای مهارت‌های شفاهی زبان در مقایسه با مهارت های کتبی و نوشتاری قائل می‌شود و تا حداکثر 16 امتیاز برای تعامل شفاهی به زبان فرانسوی ارائه می شود و 6 امتیاز مضاعف برای توانایی تعامل قابل قبول به زبان انگلیسی متقاضی اعطا می‌گردد.

 اقامت و داشتن خانواده در استان کبک (حداکثر 9 امتیاز)

  • اگر قبلاً زمانی را به زندگی، کار و یا تحصیل در کبک گذرانده‌اید و دارای خانواده در این استان هستید، روند راحت‌تری برای اقامت خواهید داشت و برای هر دو فاکتور امتیاز کسب خواهید کرد.

مشخصات فردی همسر (حداکثر 18 امتیاز)

  • اگر متقاضی از همراهی همسر در مهاجرت به کانادا برخوردار باشد، امتیازهایی بر مبنای تحصیلات، دوره‌های آموزشی، تجربه کاری، سن و مهارت زبان وی، ارائه می‌شود.

فرزند (حداکثر 8 امتیاز)

  • تا حداکثر 4 امتیاز برای هر فرزند زیر 12 سال و 2 امتیاز برای هر فرزند بین 13 تا 21 سال به متقاضی اعطا می‌گردد.

خودکفایی مالی (1 امتیاز)

  • یک امتیاز برای داشتن تمکن مالی کافی در زمان حضور در کشور کانادا به متقاضی ارائه می‌شود. البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که در صورت نداشتن تمکن مالی کافی برای پوشش هزینه‌های اولیه در کانادا، پرونده شما ریجکت خواهد شد.

تطبیق پذیری (حداکثر 8 امتیاز)

  • این دسته بندی از ارزیابی کلی توانایی متقاضی برای سازگاری با زندگی در کبک استفاده می‌کند.

در نهایت با داشتن تمامی فاکتورهای اشاره شده در بالا و کسب امتیاز لازم، گواهی Quebec Selection Certificate برای متقاضی صادر می شود که مورد تائید اداره CIC برای مهاجرت به استان کبک است. اما در هر صورتی متقاضی ملزم به قبولی در داشتن عدم سوءپیشینه و آزمایش مدیکال کانادا خواهد بود.

اسکیل ورکر کبک مهاجرت به کانادا

روش نامزدی استانی کانادا

در فهرست راه های مهاجرت به کشور کانادا، نامزدی استانی PNP نیز وجود دارد که موجب سرعت‌دهی به روند مهاجرت متقاضی به کانادا خواهد شد. طرح PNP از مشارکت دولت کانادا و دولت استانی تشکیل شده و برای انتخاب افرادی است که مایل به مهاجرت به کانادا و اقامت در استانی خاص از این کشور هستند.

اغلب استان‌های کانادا دارای این توافقنامه برای شرکت در طرح نامزدی استانی هستند و براساس قوانین این توافقنامه، استانهای مختلف این کشور این امکان را دارند تا متقاضیان واجد شرایطی را که دارای مشاغل مورد نیاز و پرتقاضا هستند و یا قرار است کمک های مهمی به استان موردنظر بکنند را نامزد کنند.

برای مهاجرت به کشور کانادا از طریق طرح PNP، متقاضی باید نخست برای گواهی نامزدی استانی از دولت استانی که قصد اقامت در آنجا دارد درخواست دهد. هر استان بر مبنای نیازهای اختصاصی خود دارای شرایط متفاوتی به نسبت سایر استان های این کشور است.

با اخذ گواهی نامزدی استانی از دولت استان مورد نظر خود، باید برای خود را برای درخواست ویزای اقامت دائم کانادا آماده کنید. عموماً متقاضیان نامزدی استانی از اولویت بالایی در روند ارزیابی پرونده برای درخواست اقامت دائم Canada برخوردار هستند.

در حال حاضر استان‌های زیر در برنامه نامزدی استانی کانادا شرکت دارند:

  • آلبرتا
  • بریتیش کلمبیا
  • منیتوبا
  • نیوبرانزویک
  • نیوفاندلند و لابرادور
  • نوا اسکوشیا
  • انتاریو
  • جزیره پرینس ادوارد
  • ساسکاچوان
  • یوکان

لازم به ذکر است که متقاضیان نامزدی استانی کانادا بر مبنای 6 فاکتور انتخابی برنامه اسکیل ورکر فدرال کانادا ارزیابی نمی‌شوند.

روش اسپانسرشیپ خانوادگی

در میان روش های مهاجرت به کانادا، اسپانسرشیپ خانوادگی به شهروندان کانادایی و افراد دارای اقامت دائم این کشور که دارای حداقل 18 سال سن هستند این امکان را می دهد تا اسپانسر و حامی مالی اعضای نزدیک خانواده خود شوند و از این طریق شرایط مهاجرت به کشور کانادا را برای ایشان مهیا کنند.

در این طرح مهاجرتی که با نام Family Class Sponsorship شناخته می‌شود، شهروند و یا فرد دارای اقامت دائم کانادا باید قراردادی را امضا کند و طی آن این تضمین را به دولت کانادا بدهد که با آمدن عضو خانواده تحت اسپانسرشیپ به کانادا، وی را برای یک بازه 3 تا 10 ساله تحت حمایت مالی کامل خود قرار دهد.

این بازه زمانی بستگی به عواملی نظیر سن فرد دعوت شده و نزدیکی رابطه بین اسپانسر و فرد مورد نظر دارد. این در حالی است که در طرح مهاجرتی کلاس خانوادگی کانادا، فرد دعوت شده نیز باید قراردادی را امضا کند و این تعهد را بدهد که تمام تلاش خود را برای خودکفا شدن و رسیدن به تمکن مالی در کانادا می‌کند.

برای اینکه واجد شرایط شرکت در طرح اسپانسرشیپ خانوادگی شوید، شهروند و یا فرد دارای اقامت دائم کانادا باید توانایی مالی خود را برای حمایت کامل از فرد دعوت شده به دولت این کشور اثبات کند.

همچنین فرد اسپانسر باید به طور فیزیکی در کشور کانادا حضور داشته باشد. استثناً در صورتی که اسپانسر قصد حمایت مالی همسر و یا فرزندان خود به این کشور را داشته باشد، اگر بتواند این موضوع را اثبات کند که قصد اقامت در کشور کانادا را داشته و  تا زمان رسیدن این افراد به خاک کانادا، خود را به کشور خواهد رساند، درخواست وی مورد قبول واقع می‌شود.

در حال حاضر، اعضای خانواده واجد شرایط طرح اسپانسرشیپ شامل موارد زیر می‌شوند:

  • همسر فرد
  • والدین و پدربزرگ و مادربزرگ
  • فرزندان وابسته (باید فرزندان زیر 22 سال سن داشته باشند، مگر اینکه بخاطر تحصیل تمام وقت و معلولیت جدی از لحاظ مالی به طور کامل به والدین خود وابسته باشند.)
  • فرزندان زیر 18 سالی که قصد دارید به سرپرستی قبول کنید و یا فرزندان یتیم برادر، خواهر و اقوام نزدیک که زیر 18 سال سن داشته و مجرد هستند.
  • در صورتی که هیچ یک از اقوام بالا را نداشته باشید، می توانید اسپانسر سایر اقوام خود شوید.

بنابر توافق دولت کانادا در زمینه مهاجرت، دولت این کشور وظیفه شناسایی واجد شرایط بودن متقاضیان اسپانسرشیپ اقامت در کبک را بر عهده دارد. البته این بخش و وظیفه تنها در صورت ارزیابی اولیه سازمان CIC از پرونده و درخواست حمایت مالی و اسپانسرشیپ شروع به کار می‌کند.

روش تجاری

یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به کشور پهناور کانادا، مهاجرت تجاری و یا همان Business Immigration است که به طور انحصاری برای متقاضیان واجد شرایط در بخش سرمایه گذاری و دارای مهارت های مدیری طراحی شده و برای توسعه اقتصاد کانادا در نظر گرفته شده است.

آن دسته از متقاضیانی که برای این نوع از روش مهاجرت به کانادا اقدام می‌کنند، دارای منابع مالی هستند که موجب تقویت اقتصاد کانادا می شود و به خلق فرصت های کاری جدید کمک می‌کند. از این رو متقاضیان دارای تجربه کاری و تمکن مالی کافی می‌توانند بنابر شرایط خود در یکی از 3 طرح مهاجرت تجاری زیر شرکت کنند.

روش سرمایه گذاری در کانادا

این برنامه برای جذب افراد فعال در حوزه تجارتی طراحی شده که می توانند سرمایه گذاری قابل توجهی در اقتصاد کانادا داشته باشند. بر همین اساس متقاضیان این طرح باید دارای حداقل بودجه و تمکن مالی 800 هزار دلار کانادایی باشند و این موضوع را به اثبات برسانند که این میزان سرمایه به طور قانونی کسب شده است.

همچنین متقاضیان شرکت در این طرح مهاجرت به کشور کانادا باید یک سرمایه گذاری 400 هزار دلار کانادایی را نیز انجام دهند که دولت کانادا پس از گذشت 5 یال آن را بدون هیچ سودی به فرد سرمایه گذار بر می‌گرداند.

لازم به ذکر است که تنها داشتن سرمایه برای شرکت در این طرح کفایت نکرده و متقاضیان باید توان مدیریت یک تجارت واجد شرایط لازم و تائیدیه اداره مهاجرت کانادا را داشته باشند. این طرح دارای شرایط مشابهی در استان کبک نیز هست و متقاضیان واجد شرایط می توانند برای مهاجرت به این استان کانادا اقدام کنند.

روش کارآفرینی

این برنامه، برای متقاضیان تجاریست که قصد دارند نقش موثری در اقتصاد کانادا داشته باشند. بودجه مورد نیاز برای شرکت در این طرح کمتر از برنامه مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری بوده و به جای 800 هزار دلار، نیاز به حداقل بودجه 300 هزار دلاری دارد.

متقاضیان واجد شرایط شرکت در این طرح باید این تعهد را بدهند که حداقل مالکیت و مدیریت یک سوم از تجارت کانادایی را بر عهده گرفته و ظرف مدت 3 سال از حضور در کانادا، موجب ایجاد و نگهداری اشتغال موجه در این کشور شوند. این شرایط برای استان کبک نیز در دسترس بوده و دارای فاکتورهای مشابه است.

برنامه خویش فرما 

مهاجرت از طریق برنامه Self-Employed Persons یکی دیگر از انواع روش مهاجرت به کشور کانادا است. این برنامه برای متقاضیان دارای تجربه و مهارت مرتبط  در زمینه تجارت، فرهنگ، ورزش و یا مزرعه داری طراحی شده، افرادی که می توانند از طریق درآمد شغل خویش‌فرما هزینه‌های خود و اعضای خانواده را پوشش دهند.

برای شرکت در این برنامه، متقاضی باید تجربه کاری، بودجه مالی، مهارت هنری و یا ورزشی و موارد این چنینی را به خوبی به نمایش بگذارد. لازم به ذکر است که برنامه مشابهی نیز در استان کبک کانادا ارائه می‌شود.

مهاجرت تجاری به کانادا

روش تجربه کانادایی

برنامه مهاجرتی کانادا CEC برای نیروی کار موقت خارجی و دانشجویان بین‌المللی که قصد دریافت کارت pr کانادا را دارند طراحی شده است. از این رو، با کسب تجربه کار در کانادا و یا مدرک تحصیلی در کانادا، متقاضیان واجد شرایط از قبل در اجتماع کانادایی قرار گرفته و ارتباطات مهمی را در روابط و شغل حرفه ای خود ایجاد کرده‌اند.

این برنامه مهاجرت به Canada براساس مدل قبولی و یا رد شدن است و حداقل شرایطی برای دو نوع از متقاضیان آن در نظر گرفته شده است که شامل موارد زیر می شود:

فارغ‌التحصیلان بین‌المللی با تجربه کار در کانادا

در این طرح مهاجرتی، متقاضیان باید دارای شرایط زیر باشند:

  • باید با موفقیت یک دوره تحصیلی تمام وقت و یا معادل پاره وقت حداقل دو ساله را در یک موسسه آموزشی معتبر DLI کانادا گذرانده باشند.
  • حداقل دارای یکسال تجربه کاری، فنی و مهارت تخصصی در بازه 24 ماهه از تاریخ درخواست باشد.
  • بنابر نوع و موقعیت شغلی، از مهارت متوسط زبان برخوردار باشند.

نیروی کار موقت خارجی

متقاضیان باید دارای شرایط زیر باشند:

  • دارای حداقل دو ساله تجربه، مهارت تخصصی و فنی در بازه 36 ماهه از درخواست مهاجرت به کانادا باشند.
  • بنابر نوع و موقعیت شغلی، از مهارت متوسط زبان برخوردار باشند.

لازم به ذکر است که متقاضیان دارای حداقل شرایط شرکت در این برنامه مهاجرتی کانادا، در صورتی که هنوز در این کشور باشند، دارای مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی و یا مجوز کار موقت در این کشور باشند، می‌توانند از داخل کانادا برای این طرح اقدام کنند. اما آن دسته از متقاضیانی که در خارج از کانادا به سر می‌برند، باید حداکثر در بازه زمانی 1سال از ترک خاک کانادا و موقعیت شغلی در این کشور برای شرکت در این طرح اقدام کنند.

برنامه نیروی کار موقت خارجی

در نهایت یکی دیگر از انوع راه های مهاجرت به کانادا، درخواست برای مجوز کار موقت از طریق برنامه نیروی کار موقت خارجی است. به طور معمول، این نوع از مجوزها نیاز به یک جاب آفر معتبر از یک کارفرمای کانادایی دارد. اما ممکن است استثنائاتی نیز در این زمینه وجود داشته باشد و شرایط درخواست به طور کامل فرق کند.

لازم به ذکر است که امکان تمدید مجوز کار از داخل کانادا وجود دارد، اما برخی از مجوزهای کار دارای حداکثر اعتبار ممکن یک تا دو ساله و غیرقابل تمدید هستند.

در اغلب موارد، مجوزهای کار در این کشور نیازمند این است که کارفرما نظر بازار کار را از بخش منابع انسانی و توسعه اجتماعی کانادا جویا شود، تا از این موضوع مطمئن گردد که استخدام نیروی کار خارجی تاثیر منفی در بازار کار این کشور و نیروهای کار کانادایی نمی گذارد. البته استثنائات زیادی برای این بخش وجود دارد.

لازم به ذکر است که فرد دارنده ویزای کار و مجوز کار در کشور کانادا این امکان را دارد تا از همراهی همسر و فرزند خود برخوردار شود. همچنین، همسر متقاضی می تواند برای مجوز کار آزاد درخواست دهد و برای هر کارفرمایی که می‌خواهد در کشور کانادا کار کند.

هزینه مهاجرت به کانادا

روش استارتاپ

در این روش نیاز به سرمایه‌ و یک طرح دارید، که این طرح استارتاپی علاوه بر نوآور بودن و جذابیت، باید قابلیت اجرا در کشور کانادا را داشته باشد. اگرچه برخی از ایرانیان، طرح‌های جذابی برای ارائه دارند، اما فراموش نکنید که در این طرح، داشتن سرمایه حرف اول را می‌زند.

اگر موفق به استفاده از این طرح شوید، تا 5 نفر از هم‌تیمی‌های خود را می‌توانید همراه خود به کشور کانادا ببرید و این خیلی عالیست.

هزینه مهاجرت به کشور کانادا چقدر است؟

در پایان مبحث راه های مهاجرت به کانادا بهتر است به هزینه‌های کلی مهاجرت به این کشور پیشرفته اشاره کنیم.

در حال حاضر، هزینه مهاجرت به کانادا با روش های مختلف شامل موارد زیر می شود:

هزینه ویزای تحصیلی کشور کانادا به همراه انگشت نگاری بیومتریک: 150 دلار کانادا + 85 دلار کانادا

هزینه تمدید ویزا و مجوز تحصیل در کشور کانادا: 350 دلار کانادا

هزینه مجوز اقامت موقت در کانادا: 200 دلار

هزینه مجوز کار به همراه تمدید: 155 دلار

هزینه مجوز کار آزاد: 100 دلار+ 355 دلار برای بازیابی و تمدید موقعیت

هزینه مهاجرت تجاری از جمله برنامه مهاجرت تجاری کبک، برنامه خویش فرما و ویزای استارت آپ کانادا شامل موارد زیر می‌شود:

هزینه ارزیابی درخواست 1575 دلار و هزینه حق اقامت دائم در کانادا معادل 500 دلار است. هزینه شامل کردن همسر معادل 1325 دلار می‌شود و هزینه اضافه کردن فرزند وابسته معادل 225 دلار به ازای هر نفر می‌شود.

بهترین روش مهاجرت به کانادا

بهترین روش مهاجرت به کانادا برای متقاضی محترم با توجه به شرایط و اهداف وی متفاوت است. به طور کلی، افرادی که در سن جوانی به‌سر میبرند، تمایل به استفاده از روش تحصیلی را دارند و بنابراین برای سن جوان، اولین مورد از بهترین روش مهاجرت به کانادا ، مهاجرت تحصیلی است، اما در کنار آن همچنان جوانان می‌توانند به طرح اسکیل ورکر نیز دقت داشته باشند.

افرادی که سرمایه مناسبی دارند، می‌توانند از طریق سرمایه گذاری و یا استارتاپ اقدام کنند.

افرادی که فامیل درجه 1 در کشور کانادا دارند، می‌توانند از طریق روش اسپانسرشیپ اقدام کنند.

در کل، اینکه بهترین روش مهاجرت به کانادا کدام یکی از راه های مهاجرت به کانادا است که در این پُست معرفی کردیم، به شرایط هر شخص بر می‌گردد. 

شما می‌توانید به صورت تخصصی برای مهاجرت تحصیلی، نسبت به رزرو وقت مشاوره از طریق منوی سایت لتس گو یونی اقدام نمایید.

مهاجرت به کانادا رایگان

مهاجرت به کانادا رایگان امکان پذیر است؟ این تیتر را گذاشتیم چون خیلی از افراد این سوال را می‌پرسند که آیا مهاجرت رایگان به کانادا امکانپذیر است؟ بهتر است بدانید: هیچ‌وقت، هیچ روش مهاجرتی رایگانی وجود ندارد. روش‌های مختلف، هزینه‌های مختلف دارند، اما هیچکدام رایگان نیستند. اگر در فکر روش تحصیلی هستید، بهتر است بدانید، شرایط دریافت بورسیه تحصیلی کانادا نیز بسیار سخت است و بهتر است به این موضوع نیز زیاد وابسته نباشید.

بنابراین مهاجرت رایگان به کانادا امکانپذیر نیست.

وکیل مهاجرت به کانادا

وکیل مهاجرت به کانادا چه کاری انجام می‌دهد؟ آیا لازم است وکیل مهاجرتی داشته باشیم؟ برای پاسخ به این سوال، مقاله‌ی جداگانه‌ای را نگارش کرده‌ایم که خواندن آن را به شما توصیه می‌کنیم. برای خواندن این مقاله، می‌توانید به صفحه وکیل مهاجرت به کانادا مراجعه نمایید.

به طور کلی، در بیشتر راه های مهاجرت به کانادا از ایران شما می‌توانید بدون وکیل و به راحتی از طریق شرکت‌های معتبر مهاجرتی اقدام به طی کردن پروسه مهاجرتی خود نمایید. در زمینه مهاجرت تحصیلی، شرکت لتس گو یونی، آماده است تا شما را در این زمیته راهنمایی نماید.

سایت مهاجرت به کانادا

سایت مهاجرت به کانادا که وب سایت رسمی اداره مهاجرت و شهروندی کاناداست به نشانی Canada.ca در اختیار شما در هر لحظه قرار دارد. در این سایت می‌توانید از آخرین اخبار و به‌روز ترین راه های مهاجرت به کانادا مطلع شوید که البته در خصوص مهاجرت از ایران، حتماً به یک وکیل یا یک شرکت مهاجرتی معتبر، نیاز خواهید داشت.

در حال حاضر و برای سال 2022، بهترین راه های مهاجرت به کانادا که در سایت مهاجرت به کانادا Canada.ca قرار دارد و مناسب ایرانیان نیز می‌باشد، همین 7 موردی بود که در این پُست مشاهده کردید.

مهاجرت به کانادا خانوادگی

مهاجرت به کانادا خانوادگی یک تصمیم مهم و چالش‌برانگیز است. در روش اسپانسرشیپ، ابتدا یک نفر از اعضای خانواده می‌تواند در کانادا اقامت بگیرد و سپس برای بستگان درجه 1 خود دعوتنامه ارسال کند و آنها نیز به کانادا بیایند که این یکی از روش های مهاجرت خانوادگی به کانادا است.

در روش دیگر، همانطور که در تیتر روش استارتاپ عنوان کردیم، شخص اصلی که طرح استارتاپ را داده است تا 5 نفر را می‌تواند همراه خود به کشور کانادا ببرد که این 5 نفر می‌توانند اعضای خانواده باشند و در واقع این طرح نیز به نوعی می‌تواند در بخش مهاجرت خانوادگی به کانادا قرار بگیرد. 

جمع بندی

ما در بخش مجله سایت مهاجرت تحصیلی لتس گو یونی، تصمیم گرفتیم یک مقاله جامع در خصوص راه های مهاجرت به کانادا در سال 2024 منتشر کنیم و نتیجه این مطلب بود که مطالعه نمودید، امیدواریم توانسته باشیم مسیر شما را برای ورود به کشور کانادا، روشن کرده باشیم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص روش مهاجرت تحصیلی، میتوانید از طریق سایت لتسگو یونی، وقت مشاوره رزرو نمایید تا شرایط شما با دقت بررسی شود و بهترین گزینه‌ها در اختیارتان قرار بگیرید.