بهترین شهرهای ایتالیا برای زندگی و تحصیل در سال 2024 کدام هستند؟ کشور ایتالیا که در قاره اروپا واقع شده است، از زیباترین کشورهای دنیا با جاذبه‌های گردشگری تاریخی، فرهنگی، هنری و طبیعی بسیار زیادی است. این کشور توسط دریای مدیترانه احاطه شده و به همین دلیل آب و هوای آن در طول سال معمولاً معتدل مدیترانه‌ای است.

اما علاوه بر آثار تاریخی و طبیعت زیبا مانند ویرانه‌های روم باستان، واتیکان، برج پیزا، فلورانس و کلیساهای تاریخی و زیبا با معماری‌ خیره‌کننده که هر ساله تعداد بسیار زیادی گردشگر را به خود جذب می‌کند، این کشور دارای دانشگاه‌های بسیار خوبی است که مورد توجه دانشجویان قرار گرفته است و تحصیل در ایتالیا را به یکی از اهداف داوطلبین ادامه تحصیل در خارج از کشور تبدیل کرده است.

اگر شما نیز برای ادامه تحصیل و یا زندگی قصد مهاجرت به ایتالیا را دارید، با ما در این پُست از مجله مهاجرت تحصیلی لتسگو یونی همراه باشید. چرا که قصد داریم شما را با بهترین شهرهای دانشجویی و بهترین شهرها برای زندگی در ایتالیا در سال 2024 آشنا کنیم.

بهترین شهرهای ایتالیا برای زندگی

اگر بخواهیم صادق باشیم همه ما مشتاق هستیم تا حداقل یک بار از ایتالیا، این کشور زیبا و تاریخی، دیدن کنیم. کشور ایتالیا با وجود مساحت نه چندان بزرگ خود از تاریخ، فرهنگ، آثار دیدنی، هنر و مناظر طبیعی بسیار زیبایی برخوردار است که هر بیننده و گردشگری را به شگفتی می‌اندازد.

علاوه بر این ایتالیا جزو کشورهای صنعتی و پیشرفته در اروپا است که به دلیل داشتن دانشگاه‌های بسیار خوب، شرایط پذیرش راحت و هزینه‌های مقرون به صرفه به یکی از مقصدهای محبوب مهاجرت تحصیلی در جهان تبدیل شده است. اگر شما هم قصد مهاجرت به ایتالیا را دارید می‌توانید برای کسب اطلاعات لازم و آگاهی از روش های مهاجرت به ایتالیا، مطالب گذشته مجله لتسگو یونی را مطالعه کنید.

از نکات مهم بعد از انتخاب ایتالیا به عنوان مقصد مهاجرتی، اطلاع داشتن از بهترین شهرهای ایتالیا برای زندگی و تحصیل است تا بتوانید با بررسی این شهرها، بر اساس شرایط خود بهترین گزینه را برای اقامت در ایتالیا انتخاب کنید.

به همین دلیل در ادامه لیستی از بهترین شهرهای ایتالیا برای زندگی را آماده کرده‌ایم، که می‌تواند به شما در انتخاب شهر مورد نظرتان کمک کند. با ما همراه باشید.

بهترین شهرهای ایتالیا برای زندگی

ناپل (Naples)

یکی از بهترین شهرهای ایتالیا برای زندگی شهر ناپل است. ناپل مانند دیگر شهرهای جنوب کشور ایتالیا قیمت مسکن مناسبی دارد و هزینه زندگی در آن از شهرهای میلان، فلورانس و رم کمتر است. ناپل با داشتن قلعه‌ها و کاخ‌ها و کلیساهای قدیمی و معماری خاص آنها حال و هوای مخصوص خودش را دارد.

یکی از محله‌های محبوب ناپل محله Vomero است که محله متوسط رو به بالا محسوب شده و دارای فروشگاه‌ها و بارهای مدرن و همچنین مغازه‌های قدیمی و با محصولاتی با سبک وینتیج است که در آنها می‌توانید کالاهایی زیبا و خاص را پیدا کنید.

محله Chiaia در ناپل محله‌ای گران‌تر است و فروشگاه‌هایی از برندهای معتبر و لوکس مانند پرادا، لویی ویتون و آرمانی در این محله دیده می‌شود. سیستم حمل و نقل عمومی در ناپل بسیار پیشرفته و مناسب و راحت است.

اگر در مورد هزینه زندگی در ناپل کنجکاو هستید، باید بگوییم که میزان هزینه برای امرار معاش در شهر ناپل برای یک نفر ماهانه 700 یورو و هزینه اجاره خانه در مرکز شهر 640 یورو و در حومه شهر حدود 400 یورو در ماه است.

فلورانس (Florence)

فلورانس یکی از بهترین شهرهای ایتالیا برای زندگی و گران‌ترین شهرهای ایتالیا محسوب می‌شود اما با این حال میزان هزینه اجاره منزل در محله‌های دورتر از نقاط گردشگری پایین‌تر و مناسب است و وقتی در فلورانس ساکن شوید و به عنوان یک محلی از مغازه‌های معمولی خرید کنید هزینه خرید غذا و مواد غذایی نیز مناسب و مقرون به صرفه خواهد بود. سن مارکو جزو محله‌های محبوب فلورانس است.

فلورانس یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایتالیا است و به دلیل داشتن جاذبه‌های گردشگری تاریخی فراوان هر سال گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند و به همین دلیل ممکن است حضور زیاد توریست‌ها در شهر به خصوص در تابستان برای شما آزاردهنده باشد.

بافت این منطقه عمدتا از ساختمان‌های مسکونی تشکیل شده و همچنین رستوران‌ها و فروشگاه‌های متنوعی نیز دارد. پیدا کردن جای پارک و تردد با وسال نقلیه شخصی در این شهر دشوار است اما دسترسی به تمام مناطق آن از طریق سیستم حمل و نقل عمومی مهیا است.

هزینه زندگی در فلورانس برای یک فرد 880 یورو و هزینه اجاره آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر 830 یورو و در حومه شهر 630 یورو در ماه است.

تورین (Turin)

تورین پایتخت قسمت شمال غربی ایتالیا و منطقه Piedmont است. این شهر بسیار زیبا است و بعضی از دانشگاه‌های بسیار معروف و خوب ایتالیا در آن قرار دارد و به همین دلیل دانشجویان بسیاری در آن زندگی می‌کنند. حضور دانشجویان در تورین باعث شده تا قیمت‌ها مقرون به صرفه و شب‌های تورین بسیار زنده باشد.

مردم تورین خونگرم هستند و ارتباط گرفتن با آنها آسان است. از محله‌های خوب تورین برای زندگی Vanchiglia و Quadrilatero را می‌توان نام برد که پُر از خیابان‌های زیبا با کافه و رستوران‌ و فروشگاه‌ هستند.

تورین یک چهره کلاسیک و یک چهره مدرن دارد و کافه‌های جالب زیادی در آن قرار گرفته است. اما سیستم حمل و نقل عمومی آن تعریفی ندارد و زمستان‌ها هوا سرد است.

اگر به عنوان یک دانشجو قصد زندگی در تورین را دارید، باید بدانید که هزینه برای زندگی در تورین حدود 800 یورو در ماه و اجاره یک آپارتمان یک خوابه با توجه به محله‌ای که انتخاب می‌کنید، ماهانه بین 400 تا 600 یورو است.

 میلان (Milan)

میلان با داشتن ملیتی چند فرهنگی پایتخت هنر، صنعت مد و فشن و از بهترین شهرهای ایتالیا برای زندگی محسوب می‌شود. میلان دارای محله‌های مختلف با ویژگی‌ها و قیمت‌های متفاوت است و انتخاب محله مورد نظر شما کاملا به درآمد شما بستگی دارد.

به عنوان مثال محله Centro Storico بسیار زیبا و دارای جاذبه‌های گردشگری و تفریحی زیادی است اما هزینه اجاره مسکن در این محله بسیار بالا است. بررا نیز با داشتن رستوران‌ها و کافه‌های مختلف و فضایی هنری از محله‌های محبوب اما همچنان گران قیمت میلان محسوب می‌شود. محله Citta Studi به علت دارا بودن دانشگاه و قرارگیری خوابگاه دانشجویی دارای هزینه‌های نسبتا ارزان‌تر و جمعیتی جوان و پر جنب و جوش است.

هزینه زندگی در میلان ماهانه حدود 1000 یورو و اجاره آپارتمان حدود 1,300 تا 800 یورو در ماه است. اما مقرون به صرفه‌ترین محله در شهر میلان محله Porta Venezia است که میزان اجاره مسکن در آن پایین‌تر از همه جا است.

سیستم حمل و نقل در شهر میلان قوی است و تقریبا می‌توانید با مترو، اتوبوس و تراموا به تمام نقاط شهر دسترسی داشته باشید.

زندگی در بهترین شهرهای ایتالیا

آمالفی (Amalfi)

آمالفی شهری در منطقه Salerno است و در ساحل غربی جنوب ایتالیا قرار دارد. آمالفی شهری با حال و هوای بومی و ساختمان‌های سفید و تمیز است که به یک ساحل زیبا می‌رسد. بهترین مناطق برای زندگی در آمالفی در ساختمان‌هایی دور از خیابان و در محله‌های دور از قسمت‌های شلوغ شهر است، که در عین نزدیک بودن به مرکز شهر، از سر و صدای زندگی شهری خبری نیست.

با تمام زیبایی‌های آمالفی یکی از معایب زندگی در آن حضور گردشگران است که ممکن است آزاردهنده باشد. با اینکه آمالفی ارزان‌ترین شهر ایتالیا نیست، اما یک شهر بسیار زیبا برای سپری کردن اوقاتی خوش در ایتالیا است.

هزینه زندگی در آمالفی برای یک دانشجو 1,000 یورو و هزینه اجاره یک آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر 700 یورو و در حومه شهر 500 یورو در ماه است.

ورونا (Verona)

ورونا یکی از بهترین شهرهای ایتالیا برای زندگی در شمال این کشور است و مزایای زیادی از جمله جاذبه‌های گردشگری و طبیعی و غذاهای بسیار خوشمزه دارد. از بهترین محله‌های ورونا برای اقامت می‌توان به محله Veronetta اشاره کرد که مهاجران و دانشجویان زیادی در آن زندگی می‌کنند و کافه‌های بسیار خوب با حال و هوای بوهمین دارد.

همچنین محله San Zeno یک محله آرام و خانوادگی است که فروشگاه‌های بسیار خوبی دارد و معماری آن بسیار دیدنی است. البته مردم شمال ایتالیا مانند مردم قسمت‌های جنوبی خونگرم نیستند و ممکن است این موضوع برای شما در ابتدای ورود به شهر خوشایند نباشد. همچنین آلودگی هوا در ورونا از معایب آن است.

ورونا مانند فلورانس و ونیز شهری توریستی نیست، اما با این وجود دارای زیبایی‌های طبیعی است که می‌توانید از آن لذت ببرید. همچنین ورونا یک شهر دانشجویی است که در آن تفریحات زیادی وجود دارد و دانشجویان اوقات خوشی در این شهر خواهند داشت.

هزینه‌های زندگی برای اقامت در ورونا برای یک فرد حدود 800 یورو و هزینه اجاره یک آپارتمان در مرکز شهر 780 یورو و در سایر مناطق تقریباً 600 یورو در ماه است.

رم (Rome)

می‌توان گفت که شهر رم با داشتن تاریخ و فرهنگ بسیار جذاب و غنی، هنر و مناظر طبیعی زیبا یکی از زیباترین و بهترین شهرها برای زندگی و تحصیل در ایتالیا است. با این حال اگر تصمیم به زندگی در شهر رم ایتالیا دارید باید به این نکات اشاره کنیم که اولا هزینه اجاره آپارتمان در رم کمی بالا است و برای پیدا کردن آپارتمانی با هزینه کم باید بیشتر از سایر شهرها تلاش کنید.

دوماً سیستم حمل و نقل عمومی این شهر را نمی‌توان یکی از بهترین سیستم‌های موجود در کشور ایتالیا دانست. برای همین قبل از مهاجرت به رم باید مناطق و محله‌های آن را به طور کامل بررسی کنید و بهترین محل از نظر نزدیکی به محل کار و یا دانشگاه‌تان را انتخاب کنید.

هزینه امرار معاش در رم برای یک دانشجو تقریباً 850 یورو در ماه و قیمت اجاره خانه یک خوابه بر اساس قرار گرفتن در مرکز یا حومه شهر ماهانه بین 1,000 تا 700 یورو است.

بولونیا (Bologna)

شهر بولونیا در مقایسه با دیگر شهرهای بزرگ در کشور ایتالیا شهری نسبتا ارزان برای زندگی محسوب می‌شود و هزینه غذا و خرید خواروبار در آن مناسب و منطقی است. اجاره یک آپارتمان کوچک معمولی در مرکز شهر حداقل 500 یورو (معادل 580 دلار امریکا) است و این هزینه برای یک ویلای کوچک و یا آپارتمان لوکس و مجلل می‌تواند تا 3 برابر این قیمت باشد.

شاید زندگی و خرید ملک در تپه‌های زیبای شهر بولونیا رویایی و زیبا به نظر برسد اما میزان بالای مهاجرت به این شهر باعث شده تا میزان جرم در آن کمی بالا باشد. به همین دلیل پیشنهاد لتسگویونی به شما این است که به عنوان یک خانواده، آپارتمانی نزدیک به خیابان‌های اطراف پارک‌های Giardini Margherita و یا Villa Spada را برای زندگی انتخاب کنید.

با اینکه بولونیا سیستم حمل و نقل مترو ندارد، اما رفت و آمد با اتوبوس در آن بسیار راحت و مناسب است و سایر هزینه‌ها برای زندگی در بولونیا برای یک فرد 900 یورو و برای یک خانواده 4 نفره 3,000 یورو در ماه خواهد بود.

تحصیل در بهترین شهرهای ایتالیا

بهترین شهرهای ایتالیا برای تحصیل

اگر قصد ادامه تحصیل در کشور ایتالیا را دارید علاوه بر دانستن اطلاعات مقدماتی و مهم مانند شرایط اپلای در دانشگاه‌های ایتالیا، شرایط سنی برای تحصیل در ایتالیا و یا شرایط دریافت بورسیه استانی ایتالیا، باید در مورد شهرهای دانشگاهی و دانشجویی ایتالیا نیز اطلاعات کافی داشته باشید تا بتوانید با توجه به شرایط مورد نظر و بودجه‌ای که در اختیار دارید شهر محل تحصیل خود را انتخاب کنید.

تیم لتسگویونی می‌تواند در انجام امور اعزام دانشجو و پذیرش تحصیلی در رشته‌ها و مقاطع مختلف به کشور ایتالیا از ابتدایی‌ترین گام‌ها در کنار شما در این مسیر باشد و اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهد. در صورت تمایل می‌توانید با رزرو وقت مشاوره مهاجرت راهنمایی لازم را از کارشناسان مجرب ما دریافت کرده و برای ارزیابی شرایط خود اقدام کنید.

در ادامه قصد داریم تا بهترین شهرهای ایتالیا برای تحصیل را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

تحصیل در شهر میلان

شهر میلان که یکی از بهترین شهرهای مناسب برای دانشجویان در کشور ایتالیا است یکی از بزرگترین قطب‌های تجاری قاره اروپا نیز محسوب می‌شود و به همین دلیل در صدر لیست بهترین شهرهای ایتالیا برای تحصیل قرار دارد.

میلان که دومین شهر بزرگ در شمال ایتالیا است یکی از مراکز تجاری و اقتصادی مهم کشور محسوب شده و به این ترتب دانشجویان بین‌المللی زیادی را برای تحصیل به سمت خود جذب می‌کند. تنوع فعالیت‌ها در زمینه فشن و مد، اقتصاد و تجارت، علوم و تحقیقات و هنر و سرگرمی در میلان باعث شده تا دانشجویان از سراسر دنیا بتوانند در این شهر در زمینه مورد نظر خود به کارآموزی و یا کار حرفه‌ای مشغول شوند.

همچنین میلان با داشتن سیستم حمل و نقل بسیار کارآمد و داشتن 3 فرودگاه دسترسی بسیار راحت و خوبی به دیگر شهرهای کشور ایتالیا و یا قاره اروپا دارد و شما هر زمان که بخواهید می‌توانید به راحتی خود را به شهرهای مختلف برسانید.

میلان از لحاظ کیفیت تحصیلی بسیار بالا است و با داشتن ۸ دانشگاه اصلی، بیشترین جمعیت دانشجو در کشور ایتالیا را به خود اختصاص داده است. دانشگاه میلان و دانشگاه پلی تکینیک میلان (Politecnico di Milano) از بهترین دانشگاه‌های شهر میلان هستند که از مزیت‌های آنها این است که دروس مختلف را با زبان انگلیسی نیز ارائه می‌کنند.

همچنین دانشگاه‌های میلان می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای تحصیل در رشته پزشکی در ایتالیا باشد.

تحصیل در شهر رم

پایتخت کشور ایتالیا، شهر رم یکی از مهم‌ترین شهرهای گردشگری و دانشجویی در کشور ایتالیا است. رم می‌تواند بهترین شهر برای تحصیل دانشجویان علاقه‌مند به هنر و ادبیات و تئاتر باشد و همیشه فرصت‌های جدید و هیجان‌انگیز به آنها ارائه دهد.

دانشگاه‌های بسیار شاخص و معتبری در سطح جهانی در شهر رم وجود دارند که مهم‌ترین رشته‌های آنها در زمینه‌های هنر و تاریخ و فرهنگ است و دانشجویانی که می‌خواهند بهترین تجربه در این زمینه‌ها را داشته باشند را به سمت خود جذب می‌کنند.

از بهترین دانشگاه‌های رم می‌توان به دانشگاه ساپینزا رم (Sapienza University of Rome)، دانشگاه رم (University of Rome Tor Vergata) و دانشگاه رما تری (Roma Tre University) اشاره کرد.

بهترین شهرهای ایتالیا برای تحصیل

تحصیل در شهر پیزا (Pisa)

چه کسی دوست ندارد که از شهر زیبای پیزا و برج کج معروف آن دیدن کند و عکسی خلاقانه به عنوان یادگاری از این محل داشته باشد؟ پیزا یکی دیگر از شهرهای مطرح در ایتالیا برای تحصیل است که شاید به اندازه میلان و رم پر شور و بین‌المللی نباشد اما سبک زندگی و حتی هزینه‌ها برای زندگی نیز در این شهر از دو شهر دیگر پایین‌تر است.

شاید شهر پیزا منطقه‌ای کوچک و حومه شهری به نظر بیاید، اما فعالیت‌ها و سرگرمی‌هایی که دانشجویان می‌توانند در این شهر انجام دهند، بسیار زیاد است. برای مثال می‌توانند برای داشتن اوقاتی آرامش‌بخش در اسپا یا رستوران‌های زیبا به مناطقی مثل Bargo Stretto، Lungarni، Piazza Delle Vettovaglie بروند و یا به راحتی به منطقه زیبای توسکانی رفته و از مناظر زیبای کوهستانی و ساحلی آن دیدن کنند.

دانشگاه پیزا که در این شهر قرار گرفته در بین دانشگاه‌های دنیا به این دلیل مشهور است که ستاره‌شناس برجسته، گالیله در این دانشگاه تحصیل کرده است. طی سال‌های طولانی این دانشگاه رشته‌های دیگری نیز برای تحصیل اضافه کرده و اکنون به دانشگاهی مطرح در ایتالیا برای تحصیل در علومی مانند فیزیک و ستاره‌شناسی تبدیل شده است.

همچنین این شهر محل تاسیس دانشگاه‌های معتبر دیگری مانند دانشگاه آموزش پیشرفته سنت آنا پیزا نیز هست و به این ترتیب می‌تواند یکی از بهترین شهرهای ایتالیا برای تحصیل در رشته‌های مختلف برای دانشجویان مشتاق و سخت‌کوش باشد.

تحصیل در شهر بولونیا

بولونیا شاید به اندازه شهرهایی که تا به حال از آنها نام بردیم برای تحصیل معروف نباشد، اما به دلایل زیادی لیاقت این را دارد که در بالای لیست بهترین شهرهای ایتالیا برای تحصیل قرار بگیرد. برای مثال این شهر از طرف یونسکو به عنوان شهر خلاق موسیقی شناخته شده و هر ساله صدها جشنواره و فستیوال و کنسرت موسیقی در ژانرها و سبک‌های مختلف در شهر برگزار می‌شود.

همچنین بولونیا محل برگزاری فستیوال‌های فیلم متنوع مانند فستیوال فیلم‌های صامت نیز هست. علاوه بر این بولونیا محل تاسیس 3 موزه خودروی بزرگ و جذاب مثل موزه فراری، دکاتی و لامبورگینی است.

بولونیا شهری نسبتا کوچک و آرام است که به راحتی با دوچرخه می‌توان آن را طی کرد و از منظره زیبای خانه‌های قرمز رنگ آن لذت برد. از مزایای تحصیل در شهر بولونیا می‌توان به این نکات اشاره کرد که هزینه اجاره مسکن برای دانشجویان بین‌المللی به حداقل میزان خود رسیده است، هزینه و زمانی که باید برای رفت و آمد صرف کنید بسیار پایین است و هزینه‌های زندگی مانند هزینه غذا بسیار کمتر از مقداری است که از یک شهر ایتالیایی انتظار دارید.

دانشگاه بولونیا یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های دنیا و از معتبرترین دانشگاه‌های موجود در قاره اروپا است. بولونیا محل تأسیس دانشگاه‌های معتبر و مشهوری مانند دانشگاه هنرهای زیبای بولونیا و دانشگاه جان هاپکینز و چند دانشگاه مشهور دیگر است.

وجود چنین دانشگاه‌های معتبری برای تحصیل باعث شده تا این شهر لقب دانش‌آموخته و بهترین شهر ایتالیا برای تحصیل را کسب کند. اگر دوست دارید که بهترین دوره‌های آموزشی را در رشته مورد علاقه خود و در شهری نسبتا آرام و خلوت تجربه کنید، بولونیا می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

از آنجایی که این شهر در زمینه موسیقی شهرت دارد، می‌تواند برای علاقه‌مندان به تحصیل و آموزش در این رشته شهر مناسبی باشد. اگر شما هم علاقه‌مند به تحصیل در رشته موسیقی هستید، برای دریافت راهنمای جامع تحصیل موسیقی در ایتالیا می‌توانید مطالب گذشته ما در مجله لتسگو یونی مطالعه کنید.

تحصیل در ایتالیا 2023

تحصیل در شهر فلورانس

شهر فلورانس مقصد محبوب بسیاری از دانشجویان از کشورهای دیگر و حتی دیگر شهرهای کشور ایتالیا است. غنی بودن این شهر در موضوعاتی مانند تاریخ، هنر، معماری و فرهنگ باعث شده تا این شهر به شهرت و محبوبیت جهانی برسد. شما با قدم زدن در خیابان‌های فلورانس می‌توانید آثاری از هنر و معماری مربوط به دوران رنسانس را ببینید.

بدون شک هر دانشجویی که به این موضوعات علاقه دارد و ترجیح می‌دهد در چنین محیط هنرمندانه‌ای زندگی کند باید فلورانس را جزو بهترین شهرهای ایتالیا برای تحصیل و به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کند. شما می‌توانید تنها با پیاده‌روی در سطح شهر و خیابان‌های آن اطلاعات زیادی کسب کنید.

همچنین دسترسی این شهر به شهرهای دیگر ایتالیا مانند توسکانی و رم از طریق ایستگاه قطار سانتا ماریا نوولا بسیار آسان و راحت است و می‌توانید آخر هفته‌های خود را به سفر به شهرهای دیگر کشور زیبای ایتالیا اختصاص دهید. بنابراین اگر دوست دارید که تجربه تحصیلتان در کشوری دیگر در شهری غنی از خوراکی‌ها و غذاهای لذیذ، هنر، معماری خاص، تاریخ و فرهنگ در کنار هم باشد، فلورانس باید تنها و اولین انتخاب شما باشد.

از بهترین دانشگاه‌های شهر فلورانس می‌توان دانشگاه فلورانس (University of Florence) و دانشگاه سیراکیوس (Syracuse University in Florence) را نام برد.

تحصیل در شهر سیه‌ نا

هرکسی که از شهر سیه‌نا دیدن کرده باشد به شدت تحت تأثیر زیبایی‌ها و جاذبه‌های گردشگری این شهر منحصر به فرد قرار می‌گیرد. در واقع تقریبا تمام افراد هم عقیده هستند که سیه‌نا بیشتر شبیه یک تابلوی نقاشی زیبا است. شهر سیه‌نا با اینکه شهر نسبتا کوچکی است اما به داشتن تاریخ و جامعه ایتالیایی غنی خود می‌بالد.

سیه‌نا از بهترین شهرهای ایتالیا برای تحصیل است و بیشتر دانشجویانی که در سیه‌نا مشغول به تحصیل هستند، همگی خواهان تحصیل در شهری زیبا، خلوت، دنج و آرامش بخش بوده‌اند.

سیه‌نا محل تأسیس موسسات آموزشی زیادی در زمینه‌های زبان، هنر، تاریخ و معماری است. اگر شما هم علاقه‌مند به تحصیل در شهر سیه‌نا هستید، می‌توانید با تماس با تیم لتسگو یونی علاوه بر کسب اطلاعات اولیه مانند شرط معدل دانشگاه‌های ایتالیا، راهنمای دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا را نیز از ما دریافت کنید.

سخن پایانی

ایتالیا کشوری سرشار از تاریخ، هنر، فرهنگ و معماری‌های زیبا و خیره‌کننده است. فرقی نمی‌کند که برای تحصیل به این کشور مهاجرت می‌کنید یا زندگی، در هر صورت هر شهری از این کشور را انتخاب کنید مطمئنا تجربیات زیبا و منحصر به فرد و هیجان‌انگیزی در انتظار شما خواهد بود. همچنین مساحت نسبتا کم کشور ایتالیا این اجازه را به شما می‌دهد که هر وقت خواستید از شهری به شهر دیگر رفته و از تماشای دیدنی‌های تمام شهرهای ایتالیا لذت ببرید.

ما در این پُست از مجله مهاجرت تحصیلی لتسگو یونی سعی کردیم تا اطلاعات کاملی در مورد بهترین شهرهای ایتالیا برای زندگی و تحصیل 2024 را در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت تحصیلی، از طریق رزرو وقت مشاوره با کارشناسان لتسگو یونی در ارتباط باشید.