برای مهاجرت به ایتالیا و استفاده از روش های مهاجرت به کشور ایتالیا یا اطلاع از جزئیات هزینه مهاجرت به ایتالیا، همراه مجله لتسگو یونی باشید. معمولاً کشورهای اروپایی حوزه شینگن، جزو مقاصد محبوب مهاجرتی محسوب می شوند، این بدین خاطر است که به طور یکپارچه از قوانین خاصی تبعیت می کنند و به دارنده ویزا و کارت اقامت هر یک از کشورهای عضو این حوزه اجازه سفر و حضور کوتاه و بلند مدت در هر یک از کشورهای شنگن را می دهند. کشورهای جذابی نظیر فرانسه، آلمان، اسپانیا و ایتالیا که می توانند بهترین کشورها برای گردشگری، تحصیل، کار، زندگی و اقامت دائمی هر فردی باشند.

اگر شما هم تمایل دارید تا در قلب اروپا و حوزه معتبر شینگن حضور داشته باشید و از مزایای مهاجرت به کشورهای محبوب دنیا برخوردار شوید، با مطلب مهاجرت به ایتالیا و روش های مهاجرت به ایتالیا لتس گو یونی همراه ما باشید.

مهاجرت به ایتالیا

مهاجرت به ایتالیا

پیش از آشنایی با روند مهاجرت به ایتالیا و روش های مهاجرت به این کشور، بد نیست تا کمی در مورد این کشور زیبا و تاریخی اطلاعات کسب کنید. کشور ایتالیا در مرکز دریای مدیترانه و بخش جنوبی و غرب قاره اروپا واقع شده، پایتخت آن شهر کشور یعنی رم است و با کشورهایی نظیر فرانسه، سوئیس، اتریش، اسلوونی و ایالت های واتیکان و سن مارینو هم مرز است.

همان طور که به این موضوع اشاره کردیم، کشور ایتالیا عضو اتحادیه اروپا و حوزه شینگن است و افراد دارای کارت اقامت و دارندگان ویزای شینگن مولتی این کشور اجازه حضور در سایر کشورهای شنگن را خواهند داشت.

وقتی حرف از مهاجرت به کشور ایتالیا می شود، مطمئناً می خواهیم در مورد حضور بلند مدت و حتی اقامت این کشور صحبت کنیم و مبحث ویزای توریستی شینگن با اعتبار کوتاه و موقتی جایی در این میان ندارد.

پس این نکته را به خاطر داشته باشید که با اخذ ویزای توریستی و گردشگری ایتالیا امکان تمدید اعتبار آن را در این کشور نداشته و نمی توانید با تبدیل کاربری آن به سایر ویزاهای این کشور، به یکباره برای مهاجرت به کشور ایتالیا اقدام کنید.

ویزای کوتاه مدت تایپ C شینگن برای اهدافی نظیر گردشگری، بازدید اقوام، شرکت در رویدادها و کنفرانس ها، جلسات تجاری و حتی دوره های آموزشی کمتر از 3 ماه برای فرد صادر می شود و به متقاضی این اجازه را می دهد تا پایان اعتبار ویزا در ایتالیا و یا سایر کشورهای شینگن حضور داشته و پیش از اتمام موعد ویزا به کشور مبدا بازگردد.

اما اگر برای هدف مهاجرت به کشور ایتالیا قصد دریافت ویزای این کشور را داشته باشید، ویزای مورد نیاز شما از نوع ویزای تایپ D و بلند مدت این کشور است که تنها برای برخی از اهدافی که در ادامه به آنها اشاره می کنیم قابل استفاده خواهد بود.

روش های مهاجرت به ایتالیا

بنابر اطلاعات ارائه شده در وب سایت رسمی ckgsir، انواع ویزای بلند مدت و روش های مهاجرت به ایتالیا شامل موارد زیر می شود:

  • ویزای تحصیلی دانشجویی
  • ویزای اقامت پیوستن به خانواده
  • خدمات درمانی بلند مدت
  • تحقیقات و پژوهش بلند مدت
  • ویزای کار
  • ویزای کار - خویش فرما
  • ویزای طلایی – سرمایه گذاری در ایتالیا

روش های اشاره شده در بالا موجب صدور ویزای تایپ D و یا همان ویزای ملی ایتالیا شده و در صورت داشتن شرایط کافی، امکان تمدید آن از داخل ایتالیا میسر خواهد بود. اکنون بهتر است تا به توضیح جزئیات متداول ترین روش های مهاجرت به ایتالیا یعنی روش تحصیلی، کار و سرمایه گذاری در این کشور زیبا، سرسبز و تاریخی بپردازیم.

ویزای شینگن ایتالیا

مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل

اگر دارای شرایط سنی برای تحصیل در ایتالیا و مهاجرت تحصیلی به این کشور هستید و از تمکن مالی کافی برای پوشش هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویی برخوردارید، بهترین روش مهاجرت به ایتالیا، روش تحصیلی خواهد بود.

تنها کافیست که شهر و دانشگاه مورد نظر خود در کشور ایتالیا را انتخاب کرده و به وب سایت دانشگاه مراجعه کنید، سپس با توجه به شرایط و قوانین قید شده برای پذیرش و ثبت نام حضوری در دانشگاه،نسبت به آماده سازی، ترجمه و ارسال مدارک مورد نیاز برای اخذ نامه پذیرش تحصیلی اقدام کنید.

در واقع، پیش از شروع پروسه دریافت ویزای تحصیلی و مهاجرت به ایتالیا، شما ملزم به اخذ مدرک پیش نیاز و مهم نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه ایتالیایی هستید و بدون آن اجازه اقدام برای ویزای تحصیلی شنگن را ندارید.

شرایط، قوانین و مدارک درخواستی هر دانشگاه در ایتالیا با دیگری فرق داشته و نمی توان نسخه ای واحد برای همه آنها تجویز کرد، از این رو بهتر است برای اطلاع از جزئیات مختلفی از جمله شرط سنی و گپ تحصیلی، شرط معدل، نمره زبان، تاریخ اپلای و ددلاین پذیرش و مواردی از این قبیل به وب سایت دانشگاه مراجعه نمایید.

اما در حالت کلی، شما به مدارک زیر برای دریافت نامه پذیرش دانشگاه نیاز خواهید داشت:

  • فرم درخواست تکمیل شده پذیرش
  • ترجمه آخرین مدارک تحصیلی و ریزنمرات
  • اسکن پاسپورت متقاضی
  • رسید پرداخت هزینه ادمیشن فی
  • مدرک زبان بین المللی
  • انگیزه نامه
  • برنامه و رزومه تحصیلی
  • توصیه نامه اساتید برای مقاطع تکمیلی
  • سوابق کاری مرتبط با زمینه تحصیلی

شما باید پیش از ددلاین و ضرب العجل دانشگاه، مدارک درخواستی را به صورت اینترنتی ارسال کنید و برای حداقل 3 تا 4 هفته کاری منتظر ارزیابی و جواب دپارتمان پذیرش دانشگاه باشید. در صورت موافقت به درخواست شما، یک نامه پذیرش برایتان ارسال می شود که می توانید در مرحله بعدی، نسبت به رزرو وقت سفارت اقدام کنید.

مهاجرت به کشور ایتالیا از طریق روش تحصیلی نیاز به دریافت ویزای تحصیلی دارد و انجام این کارمستلزم ارائه مدارک ویزای شینگن به سفارت این کشور است. از این رو شما باید یک وقت سفارت رزرو کرده و در موعد مشخص شده در مرکز سفارت و یا کارگزاری ویزا حاضر باشید و با انجام مراحل انگشت نگاری و عکس بیومتریک، مدارک زیر را به افسر ویزا تحویل دهید:

  • نامه تمکن مالی بانک
  • فرم درخواست ویزا تکمیل و امضا شده
  • نامه پذیرش تحصیلی
  • گواهی سلامت پزشکی
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • بیمه درمانی بین المللی
  • رزرو هتل یا خوابگاه
  • رزرو پرواز
  • اصل و کپی پاسپورت
  • سوابق بیمه
  • ترجمه مدارک تحصیلی و هویتی

در صورتی که با درخواست مهاجرت و ویزای تحصیلی شما در کنسولگری موافقت شود، از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شده و می توانید با حضور در سفارت، برچسب ویزای بلند مدت شینگن را دریافت کنید.

از همان ابتدا، صدور ویزای تحصیلی ایتالیا موجب مهاجرت دائمی شما به کشور ایتالیا نمی شود و اعتبار آن تا زمان اتمام ترم های تحصیلی دانشگاه قابل تمدید خواهد بود. یعنی اگر در دوره کارشناسی ارشد شرکت کرده باشید، مجاز به حضور دو ساله در ایتالیا هستید و برای مقطع کارشناسی تا حداکثر 4 سال تا زمان فارغ التحصیلی اجازه حضور در اروپا را دارید.

اما این امکان برای دانشجویان بین المللی ایجاد شده که در هنگام فارغ التحصیلی از دانشگاه ایتالیایی برای ویزای جستجوی کار در این کشور اقدام کنند و با عقد قرارداد کاری تمام وقت، اجازه دریافت ویزای کار و حضور 2 تا 3 ساله در این کشور را از سفارت ایتالیا دریافت نمایند.

بنابر قوانین دولتی، در صورتی که در مجموع زمان تحصیل و کار به مدت 5 سال در کشور ایتالیا حضور داشته باشید، می توانید کارت اقامت موقت یکساله خود را به کارت دائم اروپا تغییر دهید.

شما همچنین می توانید با استفاده از این کارت بدون ویزا به سایر کشورهای شینگن سفر کرده و از همراهی همسر و فرزندان زیر 18 خود در ایتالیا بهره مند شوید.

روش های مهاجرت به ایتالیا - تحصیلی

مهاجرت به ایتالیا از طریق کار

یکی دیگر از روش های مهاجرت به کشور ایتالیا روش محبوب مهاجرت کاری است که طی آن فرد برای انجام کار تمام وقت و بلند مدت در کشور ایتالیا اقدام به اخذ ویزای این کشور می کند.

البته باید به این موضوع توجه کنید که اولویت اصلی جذب نیروی کار در کشورهای اروپایی حوزه شینگن نظیر ایتالیا با شهروندان بومی، افراد دارای کارت اقامت و شهروندان سایر کشورهای اروپایی است، مگر اینکه اداره کار کمبود نیرو در برخی از موقعیت های شغلی را اعلام کند و به کارفرماها اجازه صدور جاب آفر را بدهد، یا اینکه شرکت ایتالیایی نیاز به یک فرد متخصص از خارج از کشور داشته باشد و خود برای صدور دعوتنامه کاری و جذب نیروی خارجی درخواست دهد.

در هر صورت، نیاز به داشتن جاب افر برای دریافت ویزای کار ایتالیا الزامی بوده و نمی توان بدون پیشنهاد و دعوت به کار یک کارفرما و شرکت معتبر اروپایی برای اخذ ویزای کار اقدام کرد.

اگر قصد فعالیت در موقعیت های شغلی عمومی و به اصطلاح کارگری در ایتالیا را داشته باشید، مشاغلی مثل کارهای ساختمانی و ساخت و ساز و یا کار در کارخانه نیاز به تحصیلات بالای آکادمیک و داشتن مدرک زبان بین المللی نداشته و می توان با ارائه مدارک و سوابق کار، گواهی پزشکی و عدم سوءپیشینه و البته سوابق بیمه برای اخذ جاب افر و ویزای کار ایتالیا اقدام کرد.

البته، اکثر متقاضیان مهاجرت به ایتالیا، روش تعامل با کارفرماها و شرکت های ایتالیا را بلند نیستند و نمی دانند که چگونه از موقعیت های شغلی بین المللی و در دسترس باخبر شوند. این در حالی است که جذب نیروی کار متخصص خارجی در این کشور سخت تر و زمان بر تر بوده و نیاز به ارائه مدارک تحصیلی دانشگاهی و مهارت بالای زبان دارد.

اما در هر صورت، اگر به طور شخصی و یا از طریق یک موسسه اعزام نیروی کار به اروپا موفق به دریافت جاب آفر و ویزای کار شینگن شوید، می توانید مهاجرت به کشور ایتالیا را برای یک بازه بلند مدت تجربه کنید.

به طور معمول، با عقد قرارداد کاری، مجوز کار و کارت اقامت یکساله ایتالیا برای شما صادر می شود و به شما اجازه حضور بدون ویزا به سایر کشورهای جذاب این حوزه را می دهد. در صورتی که موفق به تمدید قرارداد کاری برای سالهای بعدی در ایتالیا شوید، می توانید کارت اقامت خود را برای چند سال دیگر در این کشور تمدید نمایید  و با گذشت 5 سال از تمدید اعتبار کارت اقامت اروپا، امکان درخواست اقامت دائم این کشور به همراه خانواده (همسر و فرزندان) برای شما وجود خواهد داشت.

در واقع مهاجرت از طریق کار می تواند به اقامت دائم شما منتهی شده و حتی موجب دریافت حق شهروندی و پاسپورت معتبر این کشور شود.

عموماً به دلیل مطلوب نبودن وضعیت نه چندان خوب بازار کار ایتالیا، استفاده از روش کاری برای مهاجرت به کشور ایتالیا به شما توصیه نمی شود و در صورت نداشتن تخصص خاص و یا بودجه بالا برای شروع یک کار خویش فرما در این کشور، سایر روش های مهاجرت به کشور ایتالیا به شما توصیه می شود.

مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری

این روش که به نام ویزای طلایی اروپا معروف است نیاز به بودجه فراوانی دارد، اما می تواند در مدت زمان کمی منجر به اخذ کارت اقامت و حق شهروندی ایتالیا برای متقاضی و اعضای خانواده شود. بنابر آخرین آمار ارائه شده، شرایط مورد نیاز برای سرمایه گذاری و مهاجرت به ایتالیا از این طریق شامل موارد زیر می شود:

  • حداقل داشتن 18 سال سن
  • داشتن گواهی عدم سوءپیشینه و سلامت کامل پزشکی
  • سرمایه گذاری حداقل نیم میلیون یورویی در شرکت های استارت آپ فعال در حوزه های نوآوری یا
  • سرمایه گذاری حداقل یک میلیون یورویی در شرکت های ایتالیایی مورد تائید دولت این کشور یا
  • سرمایه گذاری حداقل یک میلیونی در پروژه ای که دارای تاثیر مثبت در اقتصاد ایتالیا باشد و یا خرید سهام دولتی با حداقل ارزش 2 میلیون یورو

به بیانی دیگر، شما به حداقل سرمایه گذاری 500 هزار یورویی برای کسب کارت اقامت ایتالیا و مهاجرت به این کشور نیاز دارید، اما لازم به ذکر است که پروسه مهاجرت از این طریق نسبتاً سخت و پیچیده بوده و در میان روش های مهاجرت به ایتالیا چندان توصیه نمی شود.

همچنین چنانچه دارای اقوام نزدیک دارای اقامت دائم ایتالیا باشید، نیاز به استفاده از خدمات درمانی طولانی مدت در کشور ایتالیا داشته باشید و یا به عنوان یک محقق خواستار پژوهش بلند مدت در این کشور باشید، امکان دریافت ویزای تایپ D و مهاجرت به کشور ایتالیا را خواهید داشت.

هزینه مهاجرت به ایتالیا

هزینه مهاجرت به ایتالیا

بنابر اطلاعات ارائه شده توسط سفارت ایتالیا، هزینه مهاجرت به این کشور شامل موارد زیر می شود:

  • هزینه ویزای کوتاه مدت سینگل و یا مولتی با حداکثر اعتبار 90 روز: 96.60 دلار
  • ویزای بلند مدت شینگن با اعتبار 91 تا 365 روز : 140 دلار
  • مجوز تحصیل و ویزای بلند مدت تحصیلی: 60.40 دلار
  • هزینه ویزای کوتاه مدت برای کودکان 6 تا 12 سال: 48.30 دلار

لازم به ذکر است که برای متقاضیان زیر 6 سال هزینه ای برای اخذ ویزای ایتالیا و مهاجرت به این کشور دریافت نمی شود، این در حالی است که یک هزینه مجزا (بین 28 تا 30 یورو) بابت خدمات انگشت نگاری و عکس بیومتریک از متقاضی دریافت می شود.

در صورتی که درخواست ویزای ایتالیا به هر دلیلی رد شود، مبالغ پرداختی از سوی متقاضی به وی عودت داده نمی شود. در حال حاضر کارگزاری کاکس اند کینگز خدمات ویزای این کشور را در ایران ارائه می دهد و در صورت تمایل به استفاده از خدمات ارزش افزوده VAS این کارگزاری نظیر پیک تحویل پاسپورت و ویزا، خدمات فتوکپی و پرینت و یا لانج VIP، هزینه های ارزی جداگانه ای از متقاضی دریافت خواهد شد.

شما این امکان را دارید تا برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع روش های مهاجرت به ایتالیا و اقدام برای ویزای تحصیلی ایتالیا از مشاوره و خدمات تخصصی کارشناسان لتس گو یونی بهره مند شوید.