اگر به دنبال این هستید که بدانید جاب آفر چیست و تمایل دارید با خواندن راهنمای جاب آفر کشورهای مختلف شرایط خودتان را برای یکی از بهترین راه‌های مهاجرت بررسی کنید، پس با ما در این پُست از مجله لتس گو یونی همراه باشید تا اطلاعات کاملی را در این خصوص دریافت کنید.

در نظر داشته باشید پس از مطالعه این مقاله آموزشی، در صورت داشتن شرایط لازم اخذ جاب آفر می‌توانید با شماره تلفن 02175496 تماس گرفته و از خدمات شرکت مهاجرتی لتس گو یونی در این زمینه بهره‌مند شوید.

اگر کمی به کپشن‌ها و پُست‌های شبکه‌های اجتماعی از اینستاگرام و توئیتر گرفته تا لینکدین و یا تلگرام دقت کنید متوجه می‌شوید که این روزها افراد زیادی به فکر مهاجرت کاری به خارج از کشور بوده و قصد دارند تا با دریافت دستمزد ارزی بیشتر به نسبت دستمزد ریالی و اقامت در کشوری پیشرفته، شرایط زندگی ایده‌آل‌تری را برای خود و خانواده ایجاد کنند.

بر همین اساس، اطلاع از اینکه جاب آفر چیست و راهنمای جاب آفر کشورهای مختلف شامل چه جزئیاتی می‌شود می‌تواند کمک زیادی به شما در این راستا کرده و شما را از جزئیات پروسه مهاجرت کاری به کشورهای برتر دنیا مطلع سازد.

چه بخواهید از طریق تحصیل در حوزه شینگن به اروپا قدم گذاشته و بعد از فارغ التحصیلی به فکر کار در بازار کار بین‌المللی باشید و چه بخواهید از همان ابتدا برای مجوز و ویزای کار اقدام کنید، در هر صورت اطلاع از اینکه جاب آفر چیست و چه نقشی در روند درخواست ویزای کاری شما دارد اهمیت زیادی خواهد داشت.

از این رو، بیشتر از این زمان شما را نگرفته و بدون معطلی به سراغ توضیح این موضوع می‌رویم که جاب آفر چیست؟

جاب آفر چیست

جاب آفر چیست

فرقی نمی‌کند به دنبال پیدا کردن کار در کانادا هستید و یا کشوری در قلب قاره اروپا، چون در هر صورت باید از مقدمات این پروسه و روند نسبتاً پیچیده و اینکه جاب آفر چیست و به چه کاری می‌آید خبردار باشید.

در یک توضیح ساده برای این سوال که جاب آفر چیست باید بگوییم که Job offer به معنی دعوتنامه شغلی از طرف یک کارفرما و یا شرکت خارجی است. به بیانی دیگر، اگر مایل به کار در خارج از کشور باشید، باید پیش از درخواست و مجوز کار آن کشور، به فکر ایجاد ارتباط با یک شرکت و کارفرمای خارجی مرتبط با حوزه کاری خود بوده و با ارسال مدارک مورد نیاز ترجمه شده، منتظر بررسی شرایط کاری و جواب آن شرکت و یا سازمان باشید.

در اغلب کشورهای دنیا، اولویت جذب نیروی کار با شهروندان بومی، افراد دارای اقامت دائم و شهروندان برخی از کشورهای تحت توافق و قرارداد بین کشوری است. یعنی به فرض، اگر تمایل به مهاجرت کاری به کشور فرانسه داشته باشید، باید به این نکته توجه کنید که اولویت جذب نیرو برای انواع فرصت‌های شغلی با شهروندان فرانسوی، افراد دارای اقامت دائم و شهروندان سایر کشورهای اروپایی حوزه شنگن و اتحادیه اروپا است.

معمولاً این افراد نیازی به قبول زحمت فراوان برای اخذ انواع جاب آفر، مجوز کار (work permit) و یا ویزای کار نداشته و در صورت تائید کارفرما، امکان عقد قرارداد و استخدام در شرکت خارجی را خواهند داشت.

اما زمانی که حرف از نیروی کار خارجی غیر اروپایی (مثل متقاضی ایرانی مهاجرت) می‌شود، این پروسه کاملاً تغییر کرده و جزئیات و قوانین بیشتری بر آن اعمال می‌شود.

همانطور که برای پیدا موقعیت‌های کاری متناسب با حرفه و تخصص و سوابق تحصیلی خود در ایران، باید به سامانه‌های کاریابی هوشمند و آنلاینی مثل جابینجا، جاب ویژن، ایران تلنت و غیره مراجعه کرده، از فرصت‌های کاری موجود در شهر محل سکونت خود مطلع شوید و در صورت تمایل برای هر یک از آنها رزومه کاری خود را بفرستید، برای مهاجرت کاری به کشورهای خارجی نیز همین منوال را باید طی کنید، با این تفاوت که باید مواردی مثل اخذ جاب آفر، مجوز و ویزای کار را نیز بگذرانید.

یعنی تا زمانی که از وجود فرصت شغلی در کشور خارجی مورد نظر خود مطمئن نشده‌، مدارک تحصیلی و کاری خود را برای کارفرمای خارجی نفرستاده و دعوتنامه جاب آفر را دریافت نکرده‌اید، نباید فکر مهاجرت کاری قانونی به آن کشور را از خاطرتان بگذرانید!

اگر بخواهیم سوال جاب آفر چیست را پاسخ دهیم باید بگوییم که یک مدرک و دعوتنامه ارزشمند کاری از خارج از کشور است که در آن پیش نویسی از قرارداد کاری، مدت اعتبار قرارداد، وظایف مورد نیاز نیروی کار، میزان حقوق و ساعات کاری و جزئیات این چنینی درج شده و به متقاضی این اجازه را می‌دهد تا در یک بازه زمانی مشخص (مثلاً 3 تا 6 ماهه) برای اخذ ورک پرمیت و ویزای کار آن کشور اقدام نماید.

اکنون که به طور مختصر و مفید فهمیدید جاب آفر چیست، باید به سراغ مرحله بعدی یعنی راهنمای جاب آفر کشورهای مختلف دنیا برویم و جزئیات مهم و کاربردی هر یک را به شما به عنوان متقاضی مهاجرت کاری توضیح دهیم.

راهنمای جاب آفر کشورهای مختلف

شاید از همین ابتدا برای شما این سوال در راهنمای جاب آفر کشورهای مختلف پیش بیاید که آیا همه شهروندان ایرانی نیاز به دریافت جاب آفر دارند یا این موضوع بستگی به شرایط مهاجرتی دارد؟

در جواب باید بگوییم که اگر شما مشغول تحصیل در خارج از کشور باشید، معمولاً می‌توانید پیش از فارغ التحصیلی برای مجوز کار بلند مدت و یا ویزای جستجوی کار آن کشور درخواست داده و با انجام مصاحبه و پیدا کردن کار تمام وقت، به کار در بازار کار بین‌المللی این کشور بدون نیاز به جاب آفر بپردازید.

برای همین، جاب آفر اغلب برای متقاضیانی است که ساکن آن کشور خارجی نبوده و می‌خواهند از طریق مهارت و تخصص کاری به آن کشور مهاجرت نمایند.

در ادامه این پُست لتسگو یونی به چندین نوع از جاب آفر اشاره کرده و تفاوت‌های احتمالی هر یک از آنها را برای شما بازگو می‌کنیم.

جاب آفر اروپا

اولین و مهمترین مقصدی که در راهنمای جاب آفر کشورهای مختلف در مجله لتسگو یونی میتوان به آن اشاره کرد، مقصد اروپاست که تعداد زیادی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و حوزه شنگن را در خود جای داده و جزو اولویت‌‌های اصلی مهاجرت کاری شهروندان ایرانی به خارج از کشور محسوب می‌شود.

در واقع اگر مایل هستید تا به کشورهایی نظیر پرتغال، اسپانیا، فرانسه، سوئد، سوئیس و سایر مقاصد معروف حوزه شنگن مهاجرت کاری داشته باشید، باید قبل از اقدام برای درخواست ورک پرمیت و ویزای بلند مدت کار آن کشور از سفارت و کنسولگری، به سراغ وب‌سایت‌های کاریابی معروفی مثل Indeed و یا لینکدین رفته و از موقعیت‌های شغلی تخصصی و یا عمومی در دسترس بین‌المللی مطلع شوید.

سپس ترجمه رسمی مدارک تحصیلی، سوابق کاری، مدرک زبان، گواهی پزشکی وعدم سوءپیشینه و موارد درخواستی کارفرمای اروپایی را برای وی ارسال کرده و منتظر ارزیابی و اعلام جواب (صدور و یا عدم صدور جاب آفر اروپایی) باشید.

در صورتی که شرایط کاری و تحصیلی شما با موقعیت شغلی موجود در کشور اروپایی مطابقت داشته باشد، امکان دریافت جاب آفر برای شما وجود داشته و بعد از آن می‌توانید برای رزرو وقت سفارت، آماده سازی مدارک و اپلای ویزای کار اقدام نمایید.

یادتان باشد که جاب آفر صادر شده دارای اعتبار محدودی بوده و تنها برای یک بازه زمانی مشخص به شما اجازه اپلای ویزای بلند مدت اروپا را می‌دهد. در همین راستا بد نیست تا در مورد مدارک مورد نیاز دریافت ویزای شینگن نیز تحقیق کنید.

شرایط اخذ جاب آفر در کشورهای مختلف

جاب آفر انگلستان

موضوع قابل توجه در راهنمای جاب آفر کشورهای مختلف این است که اغلب ماهیت جاب آفر یکی بوده و این شرایط و قوانین ویزای کار است که تغییر می‌کند. مثلاً اگر تمایل به مهاجرت کاری به کشور انگلستان داشته باشید، می توانید از طریق هر یک از وب سایت‌های زیر از موقعیت‌های شغلی بین‌المللی و متناسب با شرایط کاری خود در انگلیس باخبر شوید:

  • Adecco
  • Adzuna
  • Careerbuilder
  • Everyjobsite
  • Fish4
  • Gumtree
  • Indeed
  • Jobsite
  • Monster
  • Reed
  • Totaljobs
  • Trovit

معمولاً شما باید یک کاورلتر حرفه‌ای آماده کرده و به همراه رزومه CV و سایر مدارک مورد نیاز درخواستی از جمله سوابق کاری، مهارت‌ها، سوابق تحصیلی و سطح زبان برای شرکت و کارفرمای مورد نظر ارسال کنید.

اما موضوع مهم و فراتر از جاب آفر در انگلیس ویزای کاری این کشور است. یعنی اگر به وب سایت دولتی انگلستان مراجعه کنید، متوجه این موضوع می‌شوید که تنها مشاغل تخصصی و مورد نیاز این کشور در صورت داشتن جاب آفر و اسپانسر معتبر در انگلستان امکان درخواست ویزای کاری Tier 2 را دارند.

این ویزای کاری تنها مجوز کار بلند مدت و در دسترس کشور انگلیس است که برای موقعیت‌های شغلی واجد شرایط زیر صادر می‌شود:

  • محققان و افراد آکادمیک
  • افراد متخصص و فعال در حوزه علوم، تکنولوژی، مهندسی و یا ریاضیات (STEM)
  • متخصصان مراقبت‌های بهداشتی
  • نیروهای کار دارای تخصص در حوزه‌های کاری که دولت بریتانیا با کمبود نیرو روبرو شده است.

البته انواع دیگری از ویزا (از جمله Global Talent Visa، Innovator visa، Start-up visa، Investor visa) برای مهاجران ماهر و دارای تخصص وجود دارد که تفاوت زیادی با ویزای کار دارند و شرایط خاص و پیچیده متقاضی را طلب می‌کنند و توضیح جزئیات آنها در این مطلب نمی‌گنجد.

ولی به طور کلی اگر بخواهید تا با اخذ جاب آفر برای ویزای کار Tier 2 کشور انگلستان درخواست دهید نیاز به شرایط زیر خواهید داشت:

  • برخورداری از جاب آفر و گواهی اسپانسرشیپ از یک کارفرمای معتبر انگلیسی
  • توانایی اثبات داشتن حداقل آستانه حقوق سالانه در انگلیس (30 هزار پوند) در صورت مهاجرت کاری
  • اثبات داشتن مهارت مناسب و بالای زبان انگلیسی با ارائه مدرک زبان معتبر و بین‌المللی
  • بهره‌مندی از حداقل پس انداز 945 پوندی به عنوان تمکن مالی اولیه و یا مبلغی که توسط اسپانسر (کارفرما) به شما داده شده باشد
  • داشتن گواهی عدم سوءپیشینه در 10 سال گذشته
  • ارائه آزمایش مدیکال

همچنین باید به این نکته توجه کنید که از تاریخ یکم ژانویه 2021، برای مهاجرت کاری به کشور انگلیس شما نیاز به کسب حداقل 70 امتیاز از موارد زیر دارید:

  • جاب آفر مورد تائید اسپانسر انگلیسی (20 امتیاز)
  • مهارت شغلی مناسب (20 امتیاز)
  • بهره‌مندی از مهارت مناسب زبان (10 امتیاز)
  • داشتن حداقل حقوق سالانه 20.480 تا 23.039 هزار پوند (صفر امتیاز)
  • داشتن حداقل حقوق سالیانه 23.040 تا 25.599 پوند (10 امتیاز)
  • حقوق بیش از 25.600 هزار پوند (20 امتیاز)
  • عنوان شغلی فهرست شده در مشاغل مورد نیاز انگلستان (20 امتیاز)
  • داشتن دکترا حوزه STEM مرتبط با عنوان شغلی (20 امتیاز)
  • داشتن دکترا مرتبط با عنوان شغلی (10 امتیاز)

تا به اینجای مطلب از این موضوع مطلع شدید که جاب آفر به خودی خود برای شما کاربردی نداشته و مدرک اولیه و ورودی شما برای شروع پروسه مهاجرت کاری به کشوری نظیر انگلیس محسوب می‌شود.

جاب آفر کانادا

در مبحث راهنمای جاب آفر کشورهای مختلف نوبت به یکی از مقاصد محبوب مهاجرتی جهان یعنی کشور کانادا در قاره آمریکا می‌رسد. طبق اطلاعات ارائه شده در وبسایت رسمی Cic، نحوه تعامل شما با شرکت و یا کارفرمای کانادایی شبیه به سایر کشورها بوده و شما باید پیش از اقدام برای رزرو وقت سفارت و اخذ ویزا، جاب آفر کانادا دریافت کنید.

این جاب آفر تنها در صورتی معتبر بوده و به شما اجازه پیشروی در روند مهاجرت کاری (نیروی کار ماهر) در کشور کانادا را می‌دهد که شامل موارد زیر باشد:

  • جاب آفر کاری تمام وقت و غیرفصلی
  • با اعتبار حداقل یکساله
  • جاب آفری با یکی از مهارت‌های شغلی تایپ 0، تایپ A و یا B در لیست مشاغل نظام‌مند و طبقه‌بندی شده کانادا (تایپ صفر شامل مشاغل مدیریتی مثل مدیریت رستوران، معدن و یا کشتی می‌شود. تایپ A شامل مشاغل دارای مدرک آکادمیک دانشگاهی مثل پزشک، دندانپزشک و یا معمار ساختمان می‌شود و تایپ B مربوط به مشاغل فنی و حرفه‌ای مثل سرآشپز، لوله کش و یا برقکار می‌گردد)

شما باید پیش از اقدام برای جاب آفر در کانادا به وب سایت noc.esdc.ca مراجعه کرده و کد ناک و تایپ مهارتی عنوان شغلی خود را پیدا کنید و از این موضوع مطمئن شوید که موقعیت شغلی شما در فهرست عناوین مورد تائید و درخواستی کشور کانادا قرار دارد.

به طور کلی، جاب آفر کانادایی باید به صورت نوشته و رسمی باشد و جزئیات مختلفی از کاری که قرار است در کانادا انجام دهید را به شرح زیر ارائه دهد:

  • میزان دریافتی حقوق ماهانه و سالانه و میزان کسورات
  • وظایف شغلی
  • شرایط استخدام و قرارداد از جمله ساعات کاری و مرخصی ماهانه و سالانه

در اغلب موارد، جاب آفر معتبر کانادایی باید توسط ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) مورد تائید قرار گیرد؛ یعنی کارفرمای کانادایی باید از طریق سازمان Employment and Social Development Canada/Service برای دریافت آن درخواست دهد.

در صورتی که موفق به دریافت مدرک مثبت LMIA شوند، باید یک کپی از این مدرک را به همراه جاب آفر دارای جزئیات برای متقاضی مهاجرت ارسال نمایند. در صورتی که مایل به مهاجرت به کشور کانادا از طریق یکی از برنامه‌های زیر مجموعه اکسپرس اینتری باشید، داشتن جاب آفر معتبر کانادایی برای شما امتیاز مضاعفی را در سیستم جامع CRS به همراه خواهد داشت.

باید به این نکته توجه کنید که مجوز کار و یا همان ورک پرمیت کار جاب آفر را نکرده و با آن یکی نیست و در صورتی که واجد شرایط دریافت ورک پرمیت آزاد open نیز باشید، باز هم به جاب آفر نیاز خواهید داشت.

جاب آفر کانادا

جاب آفر عمان

چنانچه مایل به مهاجرت کاری به کشور ثروتمند عمان هستید، اول باید به منابع انگلیسی زبانی مثل Oman Economic Review و Business Today Oman و یا وب سایت‌های کاریابی زیر مراجعه کنید:

  • Monster Gulf
  • Al Jazeera Jobs
  • Gulftalent
  • Gulfjobsmarket
  • Careerjet Oman

در صورتی که به دنبال یک موقعیت شغلی در صنعتی خاص هستید، می‌توانید به سراغ وبسایت‌هایی نظیر Go 4 Construction Jobs, Oil Careers, Caterer Global و یا Jobs TEFL بروید.

عموماً روند درخواست جاب آفر و ویزای کار از کارفرما و شرکت عمانی موضوعی زمان‌بر بوده و نیاز به طی کردن مراحل مختلفی دارد. البته اغلب کارهای اخذ ویزای کاری کشور عمان از طریق کارفرما و اسپانسر تعیین شده انجام می‌شود؛ اما در حالت کلی وجود شرایط زیر برای انجام این امور الزامی است:

  • ارائه طرح Omanization plan توسط کارفرما برای نشان دادن اینکه چندین موقعیت کاری در شرکت توسط اتباع عمانی تکمیل شده است.
  • فهرستی از نیروهای کار خارجی شاغل در شرکت با جزئیاتی نظیر موقعیت شغلی، جنسیت و غیره
  • کپی پاسپورت نیروهای کار خارجی در عمان با حداقل 6 ماه اعتبار
  • ارائه تمامی مدارک و گواهی‌های نیروی کار
  • ارائه ترجمه مدارک و سوابق تحصیلی نیرو
  • گواهی از وزارت امور خارجه و سفارت عمان در کشور مادری نیروی کار خارجی
  • یک کپی از پروانه کار صادره از وزارت نیروی انسانی عمان
  • ارائه دعوتنامه و جاب آفر از یک شرکت ثبت شده و معتبر در عمان
  • گواهی پزشکی کامل و مورد تائید نیروی کار
  • دو قطعه عکس جدید

به طور معمول، به غیر از کارهای اولیه‌ از جمله برقراری ارتباط با کارفرمای عمانی، ارسال ترجمه مدارک و سوابق کاری و تحصیلی و شرکت در مصاحبه آنلاین، اغلب کارهای مربوط به مهاجرت کاری به این کشور توسط کارفرما انجام می‌شود و نیروی کار خارجی نقش چندانی در این امور ندارد.

جاب آفر قطر

اگر مایل به مهاجرت کاری به کشور قطر هستید نیاز به جاب آفر، ویزای کاری و مجوز اقامت این کشور دارید. از این رو باید پیش از هرکاری از موقعیت‌ها و فرصت‌های شغلی موجود در قطر باخبر شده و برای اخذ جاب آفر و یا همان دعوتنامه کاری درخواست دهید.

تنها در صورتی اجازه اخذ ویزای کار و ورود به کشور قطر به شما داده می‌شود که کارفرما و شرکت قطری اسپانسر شما گردد. معمولاً شرکت مورد نظر یک ویزای موقتی برای ورود شما به این کشور گرفته و بعد از آن اقدامات لازم و رسمی را انجام می‌دهد.

به طور معمول کارفرما و اسپانسر شما تمامی کارها و امور مرتبط با اخذ ویزای کار و مجوز اقامت شما در این کشور را انجام می‌دهد. در صورتی که پیش از ورود قانونی به قطر موفق به دریافت جاب آفر شوید، کارفرما باید ویزای موقت شما در عرض 2 تا 4 هفته کاری به مجوز اقامت این کشور تبدیل کند.

با کسب مجوز اقامت امکان همراهی همسر و فرزند نیز در این کشور وجود دارد، البته این مجوز باید به صورت سالانه تمدید گردد.

لازم به ذکر است که با اخذ جاب آفر و ویزای کار کشور قطر شما تنها اجازه دارید تا برای شرکت و کارفرمای مشخصی کار کنید و در صورتی که قصد تغییر محل کار، موقعیت شغلی و موارد این چنینی در قطر را داشته باشید، باید مدرک no objection certificate را از شرکت فعلی قطری دریافت نمایید.

اصولاً برای مهاجرت کاری به هر کشوری در دنیا، مدرک جاب آفر یک سند ارزشمند و اولیه است که برای شروع کار و روند مهاجرت مورد نیاز شما بوده و در اغلب موارد جزئیات اصلی و زمان‌بر کار مربوط به پروسه اخذ ویزا، مجوز کار و اقامت آن کشور می‌شود.  

جاب آفر امارات

بدون شک یکی از گزینه‌های محبوب و پرمتقاضی راهنمای جاب آفر کشورهای مختلف جاب آفر کشور امارات متحده عربی است که شهرهای معروفی نظیر دبی و ابوظبی را در خود جای داده است.

برای شروع کار، بهتر است مدارک کاری، تحصیلی، مهارت‌های شغلی، کاور لتر و رزومه و هر آنچه که مورد نیاز درخواست شغل بین‌المللی است را آماده و ترجمه کرده و از طریق یکی از منابع کاریابی زیر، به دنبال موقعیت شغلی مناسب خود در کشور امارات باشید تا با ارسال این مدارک، برای اخذ جاب آفر درخواست نمایید.

  • Akhtaboot
  • BAC Middle East
  • Dubizzle
  • GNcareers.com
  • GulfTalent.com
  • Naukrigulf.com

در صورتی که کارفرما و شرکت اماراتی با شرایط کلی شما برای کار در این کشور موافقت نماید، یک جاب آفر معتبر را برای شما ارسال کرده و به اسپانسر شما برای پروسه مهاجرت کاری و اخذ ویزای این کشور بدل می‌شود.

در واقع کارفرمای اماراتی موظف است تا با ارسال جاب آفر، به نیابت و نمایندگی شما برای اپلای مجوز اقامت  این کشور اقدام نماید تا با حضور شما در امارات، امکان درخواست و اپلای مجوز کار قانونی در امارات از سازمان کار این کشور فراهم گردد.

به طور معمول ویزای کار امارات دارای اعتبار یک تا حداکثر 10 ساله است و مدارک مورد نیاز برای درخواست آن شامل موارد زیر می‌شود:

  • اثبات داشتن پیش قرارداد کاری
  • ارائه جاب آفر معتبر
  • ارائه کارت شناسایی اماراتی
  • پاسپورت معتبر
  • عکس رنگی جدید قطع پاسپورت
  • آزمایش کامل مدیکال و گواهی سلامت
  • مجوز ورود به امارات

توصیه می‌کنیم که به دور از هرگونه تصمیم‌گیری هیجانی و بدون فکر، پیش از قبول و تائید جاب آفر امارات، جوانب زیر را به طور کامل بررسی کرده و بعد از آن برای مهاجرت کاری به این کشور اقدام کنید:

  • موقعیت شغلی، نقش و وظایف محول شده
  • میزان حقوق و مزایای شغلی
  • محل کار و موقعیت جغرافیایی و آب و هوا
  • ساعات کاری
  • فرهنگ و آداب سازمانی
  • میزان شهرت برند و جوانب مثبت آن برای رزومه کاری شما در آینده
  • شرایط پیشرفت و ارتقاء شغلی
  • شرایط فسخ قرارداد و یا تغییر کارفرما

توصیه لتسگو یونی به شما این است که نسبت به مقصد مهاجرتی، به خوبی جزئیات جاب آفر دریافتی را مطالعه کرده و قبل از ادامه دادن روند مهاجرت کاری و اخذ ویزای کار، تمامی ابهامات موجود را برای خود رفع نمایید.

جاب آفر امارات

جاب آفر استرالیا

به طور خلاصه اگر به دنبال جاب افر استرالیا و مهاجرت کاری به این کشور هستید باید از طریق سامانه رسمی SkillSelect گزینه مهاجرت دائمی متناسب با خود را انتخاب کرده و اپلای کنید. البته این امکان را دارید تا از طریق طرح نامزدی کارفرمای استرالیایی یک اسپانسر پیدا کرده و برای مهاجرت کاری و اقامت بلند مدت در این کشور اقدام نمایید.

از این رو، بهتر است به وب سایت‌های کاریابی معتبر زیر مراجعه کرده و برای اخذ جاب آفر، رزومه و سوابق کاری و تحصیلی خود را به همراه مدرک زبان برای کارفرما و شرکت استرالیایی ارسال نمایید:

  • Adzuna
  • Job active - Australia
  • Careerone
  • GradAustralia
  • GradConnection
  • Seek

همچنین شما می‌توانید به صورت هدفمند به وب سایت دولتی و رسمی مهاجرت و شهروندی استرالیا مراجعه کرده و با استناد به حوزه‌های شغلی مورد نیاز زیر، در یکی از طرح‌های مهاجرت کاری امتیازبندی شده این کشور اقدام کنید:

  • امور مالی
  • ساخت و ساز
  • آموزش
  • مهندسی
  • خدمات سلامت و درمانی

در واقع چنانچه موقعیت شغلی شما با فهرست مشاغل شغلی مورد نیاز استرالیا تطابق داشته و واجد شرایط شناخته شوید، شانس زیادی برای اخذ جاب آفر و ویزای کار این کشور خواهید داشت. این مشاغل شامل موارد زیر می‌شوند:

  • حسابداری
  • مسئول رادیوگرافی و تشخیص
  • مهندس عمران
  • مهندس مکانیک
  • مکانیک
  • پرستار
  • اپتومتریست

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشاغل مورد نیاز کشور استرالیا به وب سایت رسمی dese.gov.au مراجعه نمایید.

در یک جمع بندی کلی، اکنون که به خوبی فهمیدید که جاب آفر چیست و با راهنمای جاب آفر کشورهای مختلف آشنا شدید باید به شما بگوییم که تمامی مراحل پروسه مهاجرت کاری به خارج از کشور دارای اهمیت بالایی بوده و تنها به اخذ جاب آفر محدود نمی‌شود؛ از این رو توصیه می‌کنیم که به خوبی در مورد شرایط کار و اقامت در خارج از کشور، قوانین کار، مزایا و میزان حقوق و جزئیات این چنینی تحقیق کرده و در صورت تمایل از مشاوره، ارزیابی و خدمات تخصصی سایت لتس گو یونی در این زمینه استفاده کنید. برای این منظور می‌توانید با شماره تلفن 02175496 تماس حاصل فرمایید.