دریافت ویزای کاری از طریق جاب آفر کانادا یکی از بهترین راه‌های مهاجرت به کشور کاناداست. بهتر است بدانید، کانادا نسبت به مساحت زیادی که دارد کشوری کم جمعیت محسوب می‌شود و بیشتر جمعیتش را مهاجرین تشکیل داد‌ه‌اند. این کشور با اینکه در وضعیت اقتصادی مطلوبی قرار دارد، اما در زمینه‌های شغلی مختلف با کمبود نیروی کار ماهر مواجه است.

طبق اطلاعات CIC News در حال حاضر بیش از یک میلیون فرصت شغلی در کانادا وجود دارد که شما می‌توانید از طریق دریافت جاب آفر این فرصت‌های شغلی را به دست بیاورید و در این مسیر شرکت لتسگو یونی، خدمات اخذ جاب آفر کانادا را برای ایرانیان فراهم کرده است.

اما آیا می‌دانید شرایط اخذ جاب آفر کانادا چیست؟ با لیست مشاغل جاب آفر کانادا آشنا هستید؟

اگر به دنبال جواب و جزئیات بیشتر در مورد سوالات بالا هستید، پیشنهاد می‌کنیم خواندن این پُست از مجله مهاجرت تحصیلی لتسگو یونی را به هیچ وجه از دست ندهید! چرا که لتسگو یونی علاوه بر مهاجرت تحصیلی، شرایط اخذ جاب آفر و مجوز کار در کانادا را برای مشاغل صنعت رستوران‌داری، فنی و مدیریتی به وجود آورده است. پس با ما همراه باشید.

پس از مطالعه این مطلب، پیشنهاد می‌کنیم جهت اخذ جاب آفر کانادا که توسط شرکت لتس گو یونی ارائه می‌گردد، با شماره تلفن 02175496 در ساعات اداری تماس گرفته و ضمن دریافت اطلاعات تکمیلی، ثبت نام اولیه خود را انجام دهید.

جاب آفر کانادا

جاب آفر به معنی پیشنهاد کاری است که از طرف یک کارفرما در کانادا برای شما ارسال می‌شود. شما با این پیشنهاد می‌توانید ویزای کاری و اقامت کوتاه مدت کانادا را دریافت کنید، که البته این اقامت قابل تمدید است و بعد از مدتی هم قابل تبدیل کردن به اقامت دائم کانادا را دارد.

در نظر داشته باشید ویزای کاری، معمولاً به افراد ماهر و متخصص که کشور کانادا به تخصص آنها نیاز دارد و یا کارآفرینان داده می‌شود.

مهاجرت کاری علاوه بر مهاجرت تحصیلی، یکی از بهترین های راه‎‌های دریافت اقامت کاناداست. به این دلیل که در این کشور فرصت‌های شغلی زیادی وجود دارد و نرخ بیکاری پایین است. همچنین میزان حقوق و مزایا، خوب و متناسب با کاری است که انجام می‌دهید.

لازمه مهاجرت کاری، دریافت ویزای کاری از طریق  اخذ جاب آفر از یک کارفرما در کانادا و یا برنامه‌های اسکیل ورکر کشور کاناداست؛ که دریافت آن به شرایط و مدارکی نیاز دارد. در ادامه به بررسی شرایط لازم برای اخذ جاب آفر کانادا می‌پردازیم.

جاب آفر کانادا

شرایط دریافت جاب آفر کانادا

دریافت ویزای کاری کانادا از طریق پیشنهاد کاری مانند هر نوع ویزای دیگر نیازمند شرایطی است. برای دریافت پیشنهاد کاری از یک کارفرمای کانادایی، باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • حداکثر 40 سال سن
  • حداقل 2 سال سابقه کاری در شغل مورد نظر
  • مدرک زبان معتبر انگلیسی و یا فرانسوی (حداقل نمره بر اساس شغل مورد نظر متفاوت است، به عنوان مثال برای مشاغل مهندسی نمره 6.5 و برای مشاغل فنی نمره کمتری نیاز است.)
  • نامه اشتغال به کار به همراه تأییدیه وزارت امور خارجه
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • تمکن مالی به مبلغ 10 تا 15 هزار دلار

دقت کنید علاوه بر این شرایط باید پیشنهاد کاری که از کارفرما دریافت می‌کنید هم از لحاظ قانونی در کانادا دارای اعتبار باشد. به این معنی که کارفرما باید قبلاً موقعیت شغلی را که به شما پیشنهاد کرده، به مدت 4 هفته متوالی در روزنامه و سایت‌های کاریابی پربازدید در کانادا آگهی کرده باشد. علت این امر این است که برای هر موقعیت شغلی شهروندان کانادایی و افراد مقیم در کشورکانادا در اولویت استخدام قرار دارند و باید ثابت شود برای شغل مورد نظر متقاضی در داخل کانادا وجود ندارد.

بعد از 4 هفته کارفرما می‌تواند از اداره کار و توسعه اجتماعی کانادا (Employment and Social Development Canada) مجوز برای صدور جاب آفر برای افراد خارجی بگیرد. همچنین میزان حقوق برای شغل پیشنهادی نباید از حقوق استاندارد آن شغل در کانادا کمتر باشد.

لیست مشاغل جاب آفر کانادا

هرساله بیش از 3,000 نیروی متخصص با دریافت ویزای کاری به شهرهای مختلف کانادا سفر می‌کنند. مهاجرت کاری در لیست سریع‌ ترین و ارزانترین راه‌ مهاجرت به کانادا قرار دارد و در سال‌های اخیر، جذب نیروی کار ماهر در حوزه‌های متفاوت از سوی دولت کانادا به صورت گسترده انجام می‌گیرد.

در حال حاضر حوزه‌هایی که امکان استخدام نیروی خارجی را دارند عبارتند از:

  • مشاغل مدیریتی در زمینه تولید و توسعه، مثل مدیر خرید و مدیر مالی و ...
  • مشاغل صنعت رستوران‌داری و هتل‌داری، مثل خانه‌دار هتل، آشپز، متصدی پیشخوان رستوران یا کافه، سرپرست آشپزخانه و ...
  • مشاغل صنعتی و تعمیرات مثل تولید و تعمیر لوازم برقی، موتوری، الکترونیکی و ...
  • مشاغل حوزه حمل و نقل و انبارداری، این گروه شامل اپراتورهای حمل و نقل و تجهیزات سنگین هم هست.
  • مشاغل حوزه ساخت و ساز مثل نجار، نقاش ساختمان، کارگر ساختمان، نصاب و پرداخت کار دیوار خشک و ...

بعضی از این مشاغل برای افراد فرانسوی زبان که قصد کار کردن در استانی غیر از کبک کانادا را دارند، هم ارائه می‌شوند و شما با مدرک زبان فرانسه در حد متوسط تا پیشرفته می‌توانید برای این شغل‌ها پیشنهاد کاری دریافت کنید.

شرایط دریافت جاب آفر کانادا

مراحل دریافت جاب آفر در کشور کانادا چیست؟

در این قسمت مراحل دریافت پیشنهاد کاری و ورک پرمیت کانادا را به ترتیب عنوان می‌کنیم تا مسیر برایتان روشن‌تر شود.

اولین مرحله، دریافت پیشنهاد کاری از یک کارفرما در کانادا است. کارفرما بعد از انتشار آگهی کثیرالانتشار برای استخدام نیرو، به مدت 3 ماه فرصت دارد تا برای یک فرد خارجی درخواست کار ارسال کند. لازم به ذکر است که بعضی از کارفرمایان امکان صدور پیشنهاد کاری را ندارند.

اگر کارفرما در لیست افراد غیر مجاز برای ارائه پیشنهاد کاری باشد و یا تازه کسب و کار خود را راه اندازی کرده باشد، امکان صدور درخواست را ندارد. همچنین افرادی که به دنبال نیروی کار در کبک هستند و یا جزو مقامات دولتی کانادا هستند هم نمی‌توانند درخواست استخدام نیرو داشته باشند. مراحل دریافت پیشنهاد شغلی و ویزای کاری به ترتیب موارد زیر است:

  • دریافت پیشنهاد کار از یکی از کارفرمایان مجاز کانادایی
  • اقدام کارفرما برای گرفتن مجوز از اداره کار و توسعه اجتماعی کانادا برای مشاغلی که به این مجوز نیاز دارند. (بعضی از مشاغل به علت توافقات بین المللی و یا توافقات بین دولت فدرال و سایر استان‌های کانادا از دریافت مجوز معاف هستند.)
  • صدور جاب آفر توسط کارفرما
  • اقدام برای درخواست ویزای کاری با ارسال فرم درخواست و مدارک لازم برای سفارت کانادا
  • انجام مراحل انگشت نگاری و بیومتریک در سفارت
  • و در نهایت دریافت ویزای کاری کانادا

از چه طریق می‌توانیم جاب آفر کشور کانادا را دریافت کنیم؟

احتمالا این سوال یکی از سوالاتی است که در ذهن شما وجود دارد. در جواب باید بگوییم برای دریافت یک پیشنهاد کاری، باید به دنبال موقعیت‌های شغلی موجود در کانادا بگردید. برای این منظور می‌توانید در سایت‌های کاریابی کانادا عضو شوید و یک پروفایل ایجاد کنید.دقت کنید که رزومه و سابقه کاری شما در پروفایلتان، باید به زبان انگلیسی نوشته شود.

لینکدین یکی از شبکه‌های اجتماعی مهم برای به نمایش گذاشتن رزومه کاری شماست. به علاوه بسیاری از کارفرمایان پیشنهادات شغلی خود را در لینکدین قرار می‌دهند و از این طریق فرد مورد نظر خود را استخدام می‌کنند.

علاوه بر این سایت‌های کاریابی زیادی در کانادا وجود دارد که معروف ترین آنها Indeed، WorkBC، Monster، JobBank ، Glassdoor و JobShark هستند.

لازم به ذکر است که بسیاری از موقعیت‌های شغلی هم در سایت‌ها قرار نمی‌گیرند و کارفرمایان از طریق روابط شخصی استخدام نیرو را انجام می‌دهند. پس اگر فردی از اقوام یا آشنایان شما در کانادا زندگی می‌کند می‌توانید به او بگویید اگر موقعیت مناسب کاری سراغ دارد، برای معرفی کردن شما اقدام کند و یا از شرکت‌های مهاجرتی معتبر در این زمینه راهنمایی بگیرید.

شرکت مهاجرتی لتس گو یونی جهت آسودگی ایرانیان عزیز، خدمات 0 تا 100 جاب آفر کشور کانادا را به لیست خدمات خود اضافه نموده است، کافیست در ساعات اداری با شماره تلفن 02175496 تماس بگیرید و با کارشناسان بخش جاب آفر کانادا صحبت نمایید.

مراحل دریافت جاب آفر کانادا

هزینه جاب آفر کانادا

برای دریافت ویزای کار کشور کانادا باید مبلغی را طی فرآیند آماده‌سازی مدارک برای دریافت ویزا و همچنین به سفارت کانادا پرداخت کنید. این هزینه شامل هزینه ترجمه مدارک، هزینه ارسال درخواست ویزا، هزینه بررسی مدارک و پرونده، هزینه انگشت‌نگاری و در نهایت هزینه‌های سفر شما به کانادا می‌شود که برابر با 155 دلار برای دریافت ورک پرمیت و 85 دلار برای انگشت نگاری است.

در صورتی که شغل شما نیاز به دریافت مجوز از اداره کار کانادا داشته باشد، پرداخت این هزینه بر عهده کارفرماست که مبلغ آن حدود 1000 دلار است. در صورتی که شغل مورد نظر نیاز به مجوز نداشته باشد، کارفرما باید هزینه انطباق شغل را به مبلغ 230 دلار به دولت کانادا بپردازد.

سخن آخر

همانطور که اشاره کردیم در کانادا فرصت‌های شغلی بسیاری وجود دارد؛ چرا که این کشور به نیروی کار ماهر و متخصص در زمینه های مختلف نیازمند است. برای مهاجرت کاری به کانادا اولین قدم دریافت جاب آفر کانادا برای اخذ ویزای کار است. البته شرایط و قوانین کانادا بسته به شرایط هر شغل و هر فرد متفاوت است، اما افراد متقاضی باید دارای شرایط کلی مثل مدرک زبان معتبر انگلیسی و یا فرانسوی باشند.

اگر شما هم مایل به دریافت ویزای کار کشور کانادا از طریق جاب آفر و اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، حتماً با کارشناسان مجرب ما در لتسگو یونی تماس بگیرید تا راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید.

در نظر داشته باشید، پیشنهادات شغلی کشور کانادا بسیار محدود است، پس بهتر است زمان را از دست ندهید.