آیا به رشته طراحی داخلی علاقه خاصی دارید؟ آیا می‌خواهید تا این رشته دانشگاهی جذاب را در خارج از کشور ادامه دهید؟ آیا فکر می‌کنید که ادامه تحصیل در این رشته در خارج از کشور کار درستی بوده و با بازار کار خوبی بعد از فارغ التحصیلی روبرو می‌شوید؟ اگر مایل به دانستن چنین جزئیاتی هستید و به تحصیل رشته طراحی داخلی در کانادا فکر می‌کنید، با لتسگو یونی همراه شوید.

امروزه بیش از نیمی از دانشجویان ایرانی متقاضی ادامه تحصیل در خارج از کشور، مهاجرت تحصیلی کانادا را به سایر کشورهای مطرح دنیا ترجیح می‌دهند؛ این بدین خاطر است که دانشگاه‌های کانادا از کیفیت آموزشی بسیار بالایی برخوردار بوده، تنوع رشته‌های دانشگاهی بسیار زیاد است، بازار کار پویایی دارد و مزایای متعددی مثل شرایط اقامت بعد از فارغ‌التحصیلی و همراهی همسر و فرزندان، افراد زیادی را به انجام این کار ترغیب می‌کند.

پیش از این با شما در مورد جزئیات تحصیل در رشته معماری در کانادا صحبت کردیم، اما این بار قصد داریم تا به طور تخصصی اطلاعات کاربردی تحصیل در رشته طراحی داخلی یا همان interior design در کانادا را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده و دید جامعی از شرایط تحصیل در این رشته در کشور کانادا به شما ارائه دهیم.

تحصیل طراحی داخلی در کانادا

رشته طراحی داخلی در کانادا

آیا تا به حال شده به خاطر مهارت‌های طراحی تشویق شوید؟ زمانی که قرار است دکوراسیون یک فضای کلی و یا حتی یک اتاق تغییر کند، آیا با نظرات شما همیشه موافقت می‌شود؟ اگر در موقعیتی قرار است رنگی انتخاب شود و چیدمان مبلمان تغییر کند، آیا شما اولین نفری هستید که برای ارائه پیشنهاد داوطلب می‌شوید؟ اگر جواب شما به سوالات بالا مثبت است، به احتمال زیاد برای تحصیل در حوزه طراحی داخلی ساخته شده‌اید.

رشته طراحی داخلی چیزی بیش از درک و شناخت یک یا دو رنگ و استایل هنری است و معمولاً نیاز به داشتن روابط عمومی قوی، توانایی‌های فنی، مدیریت پروژه و مهارت‌های انگیزشی برای موفقیت در این مسیر تحصیلی و شغلی دارد.

برای اینکه به یک طراح داخلی برجسته تبدیل شوید، باید به جزئیات توجه ویژه‌ای داشته، دارای ادراک شهودی از فضای اطراف بوده و یک درک ذاتی از رنگ‌ها و مباحث هارمونی و تعادل اجزا داشته باشید.

به طور معمول، تحصیل طراحی داخلی در کشور کانادا شامل دوره‌های فرم و برنامه‌ریزی فضای کار و ارگونومی، استفاده از برنامه‌ها و ابزارهای طراحی پیچیده کامپیوتری نظیر اتوکد می‌شود و به شما اصول تهیه نقشه‌ها،طرح‌بندی‌ها layouts و آماده‌سازی نمونه اولیه برای ارائه به مشتریان را آموزش می‌دهد.

از جنبه خلاقانه، تحصیل در این رشته منجر به انتخاب کلاس‌های کارآمدی در حوزه نفوذ و تاثیرات جهانی، آگاهی محیطی و تعامل موثر مردم با فضاهای اطراف شده و به شما کمک می‌کند تا گرایش‌ها و ترندهای روز طراحی داخلی را شناسایی کرده و یا خلق کنید.

به بیانی دیگر، تحصیل طراحی داخلی در بهترین دانشگاه‌های کانادا به شما این امکان را می‌دهد تا خلاقیت منحصر به فرد خود را در زمینه رشته جذاب طراحی داخلی کشف کرده و الگوهای تاریخی طراحی را که به وفور در طراحی داخلی مدرن و یا معاصر کاربرد دارد، شناسایی نمایید.

تحصیل در طراحی داخلی به شما اجازه می‌دهد تا تجارب مختلفی در زمینه برنامه‌ریزی رویدادها، طراحی نمایشگاه‌ها و مدیریت پروژه‌های مرتبط، ارتباط با مشتریان خرد و کلان و زیبایی‌شناسی طراحی کسب کنید.

در حال حاضر رشته interior design در کانادا به اشکال مختلفی نظیر دوره‌های دارای دیپلم، کورس‌های دارای سرتیفیکیت و رشته‌های دانشگاهی مقاطع کارشناسی و ارشد ارائه می‌شود.

طبق جدیدترین آمار، این رشته تحصیلی دانشگاهی جزو گزینه‌های مناسب ادامه تحصیل در کشور کانادا محسوب می‌شود؛ چون این طور پیش‌بینی شده که تا سال 2027، بازار کار متخصصان این رشته تحصیلی در کانادا به مجموع 5 میلیارد دلار برسد و تقاضا برای جذب نیرو در این زمینه شغلی در کشور کانادا با رشدی 2.4 درصدی روبرو شده است.

اگر با اوصاف اشاره شده در بالا این طور حس می‌کنید که برای تحصیل در این رشته ساخته شده و قصد ادامه تحصیل در این رشته دانشگاهی محبوب در کشور کانادا را دارید، بد نیست تا در ادامه با جزئیات مهم مقطع کارشناسی ارشد طراحی داخلی در این کشور آشنا شوید. این بدین خاطر است که اغلب متقاضیان مهاجرت تحصیلی به کشور کانادا، اولین مقطع دانشگاهی یعنی کارشناسی را در ایران گذرانده و به دنبال ارتقاء سطح تحصیلی خود در مقاطع تکمیلی این رشته در خارج از کشور هستند.

دکوراسیون داخلی، طراحی داخلی در کانادا

کارشناسی ارشد طراحی داخلی در کانادا

برای تحصیل رشته طراحی داخلی، اغلب متقاضیان تحصیلی به دنبال انتخاب این رشته محبوب دانشگاهی در مقطع تکمیلی ارشد هستند. از این رو، بد نیست تا اشاره‌ای به جزئیات دوره ارشد طراحی داخلی دانشگاه منیتوبا در کشور کانادا داشته باشیم.

طبق اطلاعات ارائه شده در وب سایت رسمی دانشگاه منیتوبا به عنوان یکی از معروف‌ترین موسسات آموزشی این رشته تحصیلی در کانادا، دپارتمان طراحی داخلی این دانشگاه مواردی نظیر دسترسی بین‌المللی، نظریه فرهنگی، تئوری طراحی، آموزش‌های جامع مرتبط با طراحی، نورپردازی، محیط کار، معیارهای راحتی انسان و تحقیق مبتنی بر حرفه و شغل را به دانشجویان این رشته تحصیلی آموزش می‌دهد.

دانشجویان متقاضی تحصیل رشته طراحی داخلی در کشور کانادا یا همان MID با قرارگیری در استودیوهای مجهز طراحی دانش کسب شده را به تجربه عملی و کاربردی تبدیل کرده و فرصت‌هایی را برای گسترش دیدگاه‌های مشترک و درک نظری در این حوزه ایجاد می‌کنند.

این در حالی است که امکانات الهام بخشی نظیر استودیوها، مجموعه‌های مناسبی برای ساخت و رشد و تقویت تفکر خلاقانه دانشجویان بوده و گزینه‌های جذابی نظیر FABLab ،CADLab، کارگاه، کتابخانه معماری/هنرهای زیبا، و مرکز سازه‌های معماری و فناوری (C.A.S.T.) را در اختیار دانشجویان بومی و بین‌المللی قرار می‌دهد.

در عین حال، دانشجویان معماری و طراحی داخلی در کانادا از تعامل موثر با همکاران در رشته های همبسته دانشکده مثل (معماری، طراحی محیطی، معماری منظر و برنامه ریزی شهری) و غیره در سراسر دانشگاه بهره می‌برند.

طراحی داخلی در هر یک از کالج‌ها و یا دانشگاه‌های کانادایی با کورس‌ها و حالت‌های مختلفی از جمله دوره دیپلم، پیشرفته، فوق پیشرفته دانشگاهی ارائه شده و شامل قوانین مختلفی می‌شود. برای مثال، اگر مایل به ادامه تحصیل این رشته در دانشگاهی مثل منیتوبا باشید، این امکان را دارید تا مقطع ارشد این رشته دانشگاهی را به دو صورت پایان نامه تز بیس یا دوره عملی در حوزه تخصصی تکمیل کنید.

برای دوره عملی، دانشجویان با مشورت با یک کمیته مشورتی برای تدوین و توسعه پروژه طراحی کار می کنند. پایان نامه ممکن است شامل تحقیقاتی با هدف کشف یا تفسیر حقایق، به چالش کشیدن یا تجدید نظر در نظریه‌ها یا قوانین پذیرفته شده یا سفارش و ترکیب یافته‌های موجود برای حمایت از نتیجه‌ای باشد که می‌تواند مسیرهای تحقیقاتی جدیدی را باز کند.

دوره First-professional program شامل دو سال تحصیل در رشته طراحی داخلی بوده و بر ایجاد راه حل‌های طراحی انسان محور و مبتنی بر زمینه که به نیازهای زندگی معاصر پاسخ می‌دهد تأکید دارد.

این دوره شامل استودیو طراحی و دوره‌های پشتیبانی که روش ها، فرآیندها، مبانی فنی و نظری طراحی داخلی را توسعه می دهند، می‌شود و دانشجویان ملزم به شرکت در یک دوره co-op و یا تجربه کاری در حین تحصیل هستند.

دوره بعدی که با نام Post-professional program در دانشگاه معتبر منیتوبا شناخته می‌شود دارای بازه زمانی 1.5 ساله بوده و برای فارغ‌التحصیلان دوره اولیه طراحی داخلی است. این دوره دارای جهت گیری تحقیقاتی بوده و برای توسعه پایگاه دانش در زمینه های خاص این رشته کاربرد دارد.

شرایط پذیرش طراحی داخلی در کانادا

از آنجایی که به عنوان مثال از شرایط تحصیل و پذیرش رشته طراحی داخلی در دانشگاه منیتوبا استفاده می‌کنیم بد نیست به این موضوع نیز اشاره کنیم که پذیرش و تحصیل در دانشگاه‌های کانادا نیازمند داشتن شرایط اولیه زیر است:

  • مدرک زبان انگلیسی معادل آیلتس 6.5 (ترجیحاً 7)
  • داشتن مدرک فارغ‌التحصیلی کارشناسی مرتبط با طراحی داخلی (مثل معماری)
  • داشتن تجربه کاری مرتبط (به عنوان مزیت رقابتی)
  • کپی ترجمه رسمی مدارک و رزومه تحصیلی
  • پرداخت هزینه ادمیشن فی
  • دو توصیه نامه معتبر از اساتید قبلی
  • انگیزه نامه SOP
  • مقاله تحقیقاتی (برای دوره‌ Post-professional)
  • نداشتن گپ تحصیلی و شرط سنی بالا
  • داشتن حداقل معدل GPA B و یا 3  از مدرک کارشناسی
  • کپی پاسپورت معتبر
  • اثبات تمکن مالی
  • ارائه نمونه کارهای انجام شده دانشگاهی در حوزه طراحی داخلی

در صورتی که مایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه درخواست پذیرش و اخذ ویزا برای تحصیل در رشته طراحی داخلی در کانادا هستید، پیشنهاد می‌کنیم که از خدمات ارزیابی تحصیلی و مشاوره تخصصی موسسه مهاجرتی لتسگو یونی استفاده کرده و صفر تا صد اخذ پذیرش، اپلای دانشگاه و اخذ ویزای کانادا را به ما بسپارید.

دانشجویان رشته طراحی داخلی کانادا

بهترین دانشگاه طراحی داخلی در کانادا

بنابر جدیدترین اطلاعات ارائه شده در وب سایت aureolestudios برترین موسسات آموزشی و دانشگاه‌های کانادایی برای ادامه تحصیل در رشته طراحی داخلی شامل موارد زیر می‌شوند:

  • دانشگاه رایرسون
  • کالج جرج براون
  • هامبر کالج
  • دانشگاه منیتوبا
  • دانشگاه پلی تکنیک کوانتلن
  • آلگونکوئین کالج
  • بو ولی کالج Bow Valley

البته گزینه‌های بسیار زیادی برای ادامه تحصیل این رشته در کشور کانادا وجود دارد که می‌توانید با استفاده از مشاوره تخصصی لتسگو یونی و به تناسب شرایط تحصیلی، سوابق کاری و وضعیت مالی خود از آنها استفاده کرده و بهترین انتخاب را برای اپلای داشته باشید.

میانگین شهریه طراحی داخلی در کانادا

بنابر اطلاعات ارائه شده توسط وبسایت collegedunia، مجموع شهریه تحصیل در رشته طراحی داخلی در موسسات آموزشی مختلف کشور کانادا به شرح زیر است:

  • دوره First-Professional ارشد منیتوبا: 11.760 هزار دلار کانادا
  • دوره Post-Professional منیتوبا: 6390 هزار دلار
  • دیپلم طراحی دکوراسیون داخلی کالج هامبر: 34.054 هزار دلار
  • دیپلم طراحی دکوراسیون داخلی کالج انتاریو، آلگونکوئین و اتاوا: 31.346
  • دیپلم طراحی داخلی کالج بو ولی کانادا: 27.019
  • گواهینامه فوق دیپلم طراحی حمام و آشپزخانه کالج Bow Valley: 19.772
  • دیپلم پیشرفته طراحی داخلی کالج سنت کلر: 15.365
  • گواهی دیپلم دکوراسیون داخلی کالج انتاریو و Conestoga: 25.000
  • دیپلم Interior Design کالج لاساله: 48.114
  • دیپلم کالج شریدن: 18.153

سایر هزینه‌های تحصیل در این رشته شامل هزینه ویزا و انگشت نگاری، هزینه ادمیشن فی دانشگاه، هزینه بیمه دانشجویی، مدرک زبان، آزمون بین‌المللی GRE و یا GMAT (در صورت درخواست) و هزینه اقامتگاه مسکونی می‌شود.

البته چنانچه دارای حداقل معدل 75 درصدی مقطع دانشگاهی قبلی و نمره آیلتس 6.5 باشید، امکان درخواست همزمان اسکالرشیپ (بورسیه تحصیلی) را با پذیرش دانشگاه در کشور کانادا خواهید داشت.

هزینه تحصیل طراحی داخلی در کانادا

میانگین درآمد طراحی داخلی در کانادا

با فارغ‌التحصیلی از رشته طراحی داخلی از موسسات آموزشی در کشور کانادا شما می‌توانید به عنوان طراح داخلی و یا دکوراتور داخلی مشغول به فعالیت شوید، اما نباید توقع فعالیت در پردرآمدترین شغل در کانادا را داشته باشید.

یکی از تفاوت‌های عمده طراحی داخلی با دکوراسیون داخلی در این است که طراح داخلی مسئول خلق یک فضا را از ابتدا و صفر داشته، اما دکوراتور داخلی مسئولیت تجهیز فضای موجود و از قبل آماده را به عهده می‌گیرد.

به طور معمول، مسیر شغلی فارغ‌التحصیلان این رشته تحصیلی در کشور کانادا به موارد زیر منتهی می‌شود:

  • طراح ارشد داخلی
  • طراح آشپزخانه
  • مدیر پروژه
  • طراح داخلی خانه
  • طراح داخلی تجاری/ شرکتی
  • طراح داخلی معماری

این در حالی است که میانگین درآمد سالانه اغلب شرکت‌های معروف این حوزه در کانادا به شرح زیر است:

  • موقعیت شغلی در شرکت Gensler: با میانگین درآمدی 46 هزار دلار
  • عنوان شغلی در Heritage Office Furnishings: 40 هزار دلار
  • شرکت: IBI Group: 48 هزار دلار
  • گروه Interior Design: 43 هزار دلار
  • شرکت Kasian Architecture IDP: 60 هزار دلار
  • گروه SmartDesign: 41 هزار دلار
  • HOK کانادا: 55 هزار دلار
  • مجموعه Hospitality Designs: 40 هزار دلار

در نهایت بد نیست بدانید که مهارت‌های محبوب و مورد نیاز یک طراح داخلی در بازارهای کار بین‌المللی شامل Autodesk AutoCAD، رندرینگ سه بعدی، فتوشاپ و مدیریت پروژه می‌شود. معمولاً دانشجویانی که دارای مهارت بالا در طراحی و مدیریت پروژه‌های مرتبط هستند از درآمد بیشتری بعد از فارغ‌التحصیلی برخوردار شده و افراد دارای سایر مهارت‌های این حوزه از جمله رندرینگ 3D و اتودسک اتوکد از درآمد و اقبال کمتری در بازار کار این کشور برخوردار خواهند شد.

در یک جمع‌بندی کلی، اگر علاقه وافری به تحصیل در رشته interior design در موسسات آموزشی کانادایی دارید، نباید نگران بازار کار و میزان درآمد بعد از فارغ التحصیلی باشید و بهتر است بدون هیچ تعللی برای پذیرش و ویزای تحصیلی کشور کانادا اقدام نمایید. شما می‌توانید از خدمات متنوع و تخصصی موسسه مهاجرتی لتس گو یونی در این رابطه استفاده کرده و بهترین گزینه را برای آینده تحصیلی و شغلی خود و یا فرزندتان انتخاب کنید.