کدام شغل در کانادا پردرآمد است؟ بیایید با هم نگاهی به پر درآمد ترین شغل در کانادا 2024 در این پُست مجله لتسگویونی داشته باشیم. احتمالاً اکنون که این محتوا را می‌خوانید، بسیاری از مردم در سراسر جهان در پی مهاجرت تحصیلی یا کاری به کشور فرصت‌ها یعنی کانادا هستند.

گروهی با رزومه کاری به دنبال پر درآمدترین شغل در کانادا بوده و گروهی دیگر تصمیم دارند از طریق مهاجرت تحصیلی به این کشور و فارغ‌التحصیلی از دانشگاه‌های برتر آن وارد بازار کار شغل های پردرآمد کانادا شوند. برخورداری از یک سابقه حرفه‌ای خوب یا یک رزومه تحصیلی قوی شانس هر دو گروه را برای نشستن بر روی صندلی پر درآمدترین شغل در کانادا افزایش می‌دهد.

یافتن شغل نیازمند صرف زمان و تحقیق است. زمانی که به دنبال بررسی شغل‌های مختلف هستید تا تعیین کنید که کدام حرفه برای شما بهترین است، احتمالا چندین عامل کلیدی در تصمیم‌گیری نهایی شما نقش خواهند داشت که از جمله اصلی‌ترین این عوامل می‌توان به سابقه تحصیلی و علاقه شخصی اشاره کرد اما بدون شک بازار کار و پردرآمد بودن نیز از دیگر معیارهای اصلی انتخاب شغل مناسب می‌باشد. پردرآمد بودن یک شغل حتی می‌تواند برای روی علاقه شما نسبت آن حرفه اثرگذار باشد.

حال سوال اینجاست که پر درآمدترین شغل در کانادا کدام است؟ چه شغل هایی در این کشور علاوه بر بازار کار خوب، درآمد بالایی نیز دارند؟آیا اشتغال در پردرآمدترین شغل کانادا تنها از طریق تحصیلات دانشگاهی در سطح بالا امکان‌پذیر است؟ پیش بینی می‌شود که چه شغل هایی برای سال 2024 در صدر جدول پر درآمدترین‌ها قرار بگیرند؟ برای یافتن پاسخ این پرسش‌ها با مجله لتسگو یونی همراه باشید.

پر درآمد ترین شغل در کانادا

اگر نگاهی به پر درآمدترین شغل در کشور کانادا قبل و بعد از شیوع ویروس کرونا بیندازید تفاوت معناداری را مشاهده خواهید کرد. اینطور به نظر می‌رسد که همه‌گیری این ویروس توانست تاثیر گسترده‌ای بر تمام ابعاد زندگی انسان‌ها و به ویژه نظام شغلی و اقتصادی داشته باشد.

برخی از شغل‌ها با شروع این بحران انسانی، پدیدار شدند و برخی دیگر قدرت یافتند. تعداد زیادی از فرصت‌های شغلی که پیش از این دستیابی به آن‌ها تنها با حضور همه روزه در محل کار امکان‌پذیر بوده پس از شروع همه‌گیری به شکل دورکاری درآمده و امکان کار کردن را برای بسیاری از کسانی که شرایط کار تمام وقت بیرون از خانه نداشتند، فراهم شده است.

اما نکته قابل توجه این است که ظاهراً علی رغم ضعیف شدن این ویروس و بهبود شرایط پاندمی همچنان تعداد زیادی از پوزیشن‌های شغلی به صورت دورکاری و یا پاره وقت به فعالیت خود ادامه می‌دهند. اینطور که پیداست برخی از اثرات شیوع این ویروس در نظام کاری کانادا و سایر کشورهای جهان دراز مدت و یا شاید به گفته برخی جامعه‌شناسان همیشگی خواهد بود. 

بر همین اساس زمانی که می‌خواهیم نگاهی به لیست پر درآمدترین شغل در کانادا 2024 بیندازیم و یا به میانگین درآمد شغل ‌های مختلف مانند مهندسی نرم‌افزار، روانشناس، کارشناس داده و یا حتی درآمد پزشکی در کانادا برای سال 2023 اشاره کنیم باید به شرایط حاکم بر جهان به دنبال همه‌گیری ویروس کرونا توجه داشته باشیم.

شاید با گروه Randstad آشنا باشد. وب سایت www.randstad.ca یکی از شناخته‌شده‌ترین و پرکاربردترین سایت‌های کاریابی کانادا است که به شما این امکان را می‌دهد تا با بررسی فرصت‌های شغلی مختلف کاری متناسب با شرایط خود و حقوق مورد انتظار پیدا کنید. 

پاتریک پولین رئیس گروه رندستاد کانادا بر این باور است که قدرت انطباق، کارایی و پاسخگویی در کوتاه‌ترین زمان ممکن باید از جمله ویژگی‌های اصلی کسی باشد که به دنبال یکی از فرصت‌های شغلی پر درآمد کانادا در سال 2024 می‌باشد. وی تاکید می‌کند که اگرچه همه‌گیری کرونا تغییرات نامطلوب زیادی بر زندگی انسان‌ها به همراه داشته و موجب تعطیلی طیف گسترده‌ای از کسب و کارها در طولانی مدت شده است اما مهارت‌ها و فرصت‌های شغلی جدیدی را نیز وارد بازار کار کرده که برخی از آن‌ها بسیار پردرآمد بوده‌اند. 

پردرآمدترین شغل در کانادا

بر اساس بررسی‌های همین مجموعه بزرگ کاریابی، خدمات آنلاین و تلفنی مشتریان (Customer service) همچنان یکی از برترین فرصت‌های شغلی کانادا 2024 خواهد بود. سایر مهارت‌های پرتقاضا با دستمزد خوب برای سال 2024 در کشور کانادا عبارتند از:

  • خدمات آنلاین مشتریان
  • برنامه‌ریز کسب و کار
  • برنامه‌ریز امور مالی
  • کارشناس کنترل کیفیت
  • حسابداری
  • پشتیبانی اداری
  • مدیریت پروژه

بر اساس رتبه‌بندی همین سایت معتبر پیش‌بینی شده است که مشاغل زیر پردرآمدترین شغل در کانادا برای سال 2024 باشند:

  • مهندسی نرم‌افزار و توسعه‌دهندگان زیرساخت‌های اینترنتی (Software developers and engineers)
  • مدیریت امور مالی (Financial controller)
  • مدیر اجرائی و مدیر داخلی (Plant manager)
  • برنامه نویسی (Applications programming manager)
  • مدیر بازاریابی (Marketing director)
  • مدیریت کسب و کار (Business development)
  • مهندسی فناوری اطلاعات (IT operations manager)
  • طراح رایانش ابری (Cloud architect)
  • مهندسی برق (Electrical engineer)
  • مدیریت پروژه‌های ساختمانی (Construction project manager)

با توجه به جمعیت قابل توجهی که در چند سال اخیر از راه دور کار می‌کنند و سازمان‌هایی که فعالیت خود را بر مبنای دورکاری و توسعه زیرساخت آنلاین برنامه‌ریزی نموده‌اند جای تعجب نیست که شغل هایی مانند مهندسی نرم‌افزار، فناوری اطلاعات و طراحی رایانش ابری جزء پردرآمدترین شغل کانادا قرار باشند. 

به گزارش Randstad Canada، کانادا در حال حاضر نیاز به تعداد زیادی متخصص حوزه STEM دارد که می‌توانند با درآمد بسیار بالا در بخش‌های صنعتی و دانش بنیان این کشور توسعه یافته مشغول به کار شوند.

در اینجا خوب است بدانیم چه شغل هایی زیر مجموعه STEM هستند. این واژه مخفف علوم مهندسی، ریاضیات و فناوری است که به تمام رشته‌ها و تخصص‌های زیر مجموعه این حوزه اطلاق می‌شود. در دانشگاه‌های کانادا نیز جذب دانشجویان متقاضی تحصیل در رشته‌های این مجموعه معمولا در اولویت قرار داشته و فارغ‌التحصیلان می‌توانند به اشتغال با درآمد بالا امیدوار باشند. 

رشته‌هایی که زیر مجموعه STEM بوده و در گروه پُر درآمد ترین شغل در کانادا قرار می‌گیرند عبارتند از:
ریاضیات
فیزیک
زیست شناسی
بیوشیمی
آمار
مهندسی عمران
مهندسی شیمی
مهندسی مکانیک
مهندسی برق
علوم کامپیوتر
بیوتکنولوژی
هوا فضا 
و ....

محموعه معتبر دیگری که بررسی پر درآمد ترین شغل در کشور کانادا برای سال 2024 پرداخته است سایت www.mastersportal.com می‌باشد که میزان درآمد شغل‌های مختلف پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه‌های برتر کانادا و سایر کشورهای توسعه یافته را بررسی نموده است:

  • دندانپزشکی
  • پزشکی
  • پرستاری
  • حقوق
  • مهندسی
  • علوم کامپیوتر
  • مدیریت کسب و کار (رشته‌های بازرگانی)

توصیف اینکه واقعاً بهترین شغل چیست دشوار است زیرا اغلب علاقه حرف اول را در انتخاب یک شغل به عنوان بهترین انتخاب می‌زند اما اگر بخواهیم مشاغل را بر اساس میانگین درآمد، افزایش حقوق سالانه و چشم انداز آینده در بازار کار کانادا رتبه‌بندی کنیم لیست از مشاغل پردرآمد کانادا به شرح زیر خواهد بود:

جراح: 340000دلار
دندانپزشک: 293000دلار
مهندسی نفت و شیمی: 208000 دلار
روانپزشک: 290000 دلار
فناوری اطلاعات و توسعه شبکه: 203000دلار
مدیریت کسب و کار و دیجیتال مارکتینگ: 195000 دلار
خلبان: 195000 دلار
وکیل: 192000 دلار
کارشناس فروش آنلاین: 187000 دلار
مدیر اجرائی و بازرگانی: 170000 دلار

شغل های پردرآمد در کانادا

همچنین اگر به دنبال تحصیل داروسازی در کانادا هستید این رشته نیز در کنار شغل پرستاری می‌تواند از جمله مشاغل پردرآمد در این کشور باشد. همانطور که در لیست فوق مشاهده می‌کنید همچنان پردرآمدترین مشاغل کانادا از جمله تخصص هایی هستند که اشتغال و درآمد در آن‌ها نیاز به تحصیلات دانشگاهی طولانی و سطح بالا دارد.

بنابراین اگر رزومه تحصیلی شما چندان قوی نیست و تصمیم دارید که تمرکز اصلی خود را بر روی یک مهارت خاص بگذارید شغل‌های مربوط به حوزه فناوری اطلاعات، طراحی رایانش ابری، توسعه شبکه، برنامه‌نویسی، تحلیل داده و طراحی سایت از جمله مشاغل پردرآمد با بازار کار بسیار خوب در کشور کانادا می‌باشند که تقاضا برای آن‌ها با شروع همه‌گیری کرونا رشد چشمگیری داشته است.

علاوه بر لیستی که به عنوان پر درآمد ترین شغل در کانادا معرفی شد شغل ‌های دیگری نیز وجود دارند که اگرچه بسیار پردرآمد نیستند اما میانگین حقوق سالانه آن‌ها در مقایسه با حجم کاری بیشتر از میانگین دستمزد سایر شغل‌ ها در کانادا است. این مشاغل عبارتند از:

نماینده: فروش 64000-52000 دلار 
حسابدار: 75000-63000 دلار
کارشناس کسب و کار: 87000-73000 دلار
مدیر امور مالی: 92000-75000 دلار
مهندس نرم افزار: 97000-83000 دلار

سایت ca.indeed.com منبع معتبر دیگری است که به طور منظم به گزارش هزینه‌های زندگی در کانادا و میانگین حقوق شغل‌های مختلف در این کشور می‌پردازد. طبق بررسی‌های صورت گرفته توسط این سایت، 15 شغلی که در سال 2023 کانادا بالاترین درآمد را داشته و می‌توانند در لیست پر درآمد ترین شغل کانادا 2024 قرار گیرند بر اساس میانگین درآمد سالانه عبارتند از:

متخصص قلب و عروق: 319809 دلار
متخصص بیهوشی: 316623 دلار
روانپزشک: 263847 دلار
پزشک عمومی: 256285 دلار
جراح عمومی: 230681 دلار
دندانپزشک با تخصص ارتودنسی: 188232 دلار
مدیر ارشد بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ: 158964 دلار
مدیر اجرائی: 141471 دلار
مهندس نرم افزار: 133510 دلار
کارشناس ارشد فناوری اطلاعات: 117914 دلار
برنامه‌نویس: 109021 دلار
کارشناس ارتقاء سیستم: 108461 دلار
داروساز: 191459 دلار
کارشناس کنترل کیفیت: 100892 دلار
کارشناس تحلیل داده: 84017 دلار

سخن پایانی

اگر تصمیم به مهاجرت به کانادا را دارید به طبع باید شرایط خود را برای زندگی در کشوری توسعه یافته که با سرعت در حال پیشرفت در مسیر تکنولوژی و فناوری‌های نوین است، بسنجید. شرکت‌های بزرگ و کوچک متعددی در شهرهای کانادا وجود دارند که به دنبال پیدا کردن جایگاه خود در بازار رقات بین‌المللی هستند بنابراین با توجه به وضعیت اقتصادی و اجتماعی کانادا می‌توان پیش‌بینی نمود که در سال 2024 و سال‌های پیش رو مشاغلی در ارتباط با بازاریابی آنلاین، مدیریت کسب و کار، مدیریت امور مالی، فناوری اطلاعات و برنامه‌نویسی شرایط درآمدی بسیار مطوبی خواهند داشت. 

علاوه بر این با توجه به اهمیت خاصی که دولتمردان کانادایی به دو سیستم آموزش و بهداشت و درمان می‌دهند و با تکیه بر اینکه در حال حاضر یکی از بهترین سیستم‌های بهداشتی درمانی جهان را در اختیار دارند می‌توان انتظار داشت که فارغ‌التحصیلان حوزه بهداشت و درمان و به ویژه پزشکان در لیست پر درآمد ترین شغل در کانادا قرار خواهند داشت.