سوالی که ذهن اکثر متقاضیان را مشغول کرده، این است که مراحل بعد از انگشت‌نگاری سفارت کانادا کدامند؟ در چند سال اخیر تعداد افرادی که قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارند رو به افزایش گذاشته است. زندگی و تحصیل در این کشور می‌تواند آینده بهتری را برای آن‌ها رقم بزند. اگر قصد آشنایی با مراحل بعد از انگشت‌نگاری را دارید با لتسگویونی همراه باشید.

انگشت‌نگاری سفارت کانادا

بهتر است بدانید اگر پس از درخواست آنلاین وقت در دفاتر کانادا، زودتر برای انجام انگشت‌ نگاری اقدام کنید روند بررسی پرونده شما سریع‌تر انجام می‌شود.

بعد از مرحله انگشت‌نگاری، رسیدی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد که لازم است آن را به عنوان یکی از مدارک پرونده خود نگه دارند. پس از مشخص شدن جواب انگشت نگاری پروسه‌های بعدی آغاز می‌شود:

1.    ارائه مدارک لازم به سفارت این کشور
2.    حضور برای انجام مصاحبه

مراحل انگشت نگاری سفارت کانادا

روند انگشت نگاری در سفارت کانادا

انگشت نگاری یکی از مرحله‌های مهم و اصلی برای دریافت انواع ویزای کشور کانادا است و کمتر از پنج دقیقه زمان خواهد برد. جهت دریافت ویزا باید به سایت سفارت کانادا مراجعه کرده و مدارک مورد نیاز برای بررسی بارگزاری شوند. پس از اتمام ثبت نام در سایت یک کد رهگیری در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و آن‌ها تا یک ماه فرصت دارند که به یکی از دفاتر مرتبط با سفارت (VAC) مراجعه کرده و انگشت نگاری کنند. چنانچه افراد ظرف این مدت مشخص به VAC مراجعه نکنند، پرونده آن‌ها در جریان نیفتاده و صدور ویزا انجام نخواهد شد.

چرا باید این کار را انجام داد؟

اکثر مردم باید بیومتریک (انگشت‌نگاری و عکس) را هنگام درخواست ویزای بازدید کننده، تحصیلی، کاری و یا اقامت دائم کانادا درخواست دهند. افسران ویزا از عکس بیومتریک استفاده می‌کنند تا هویت متقاضیان را تأیید کنند. بیومتریک همچنین در موارد زیر کمک کننده است:
•    جعل، سرقت یا استفاده از هویت دیگری را دشوارتر خواهد کرد.
•    حل مشکلات یا اشتباهاتی که ممکن است اتفاق بیفتد؛ حتی اگر نام، تاریخ تولد و یا محل تولد متقاضی شبیه به افراد دیگری باشد.
•    هویت متقاضی در سال‌های بعدی راحت‌تر تأیید شده، بنابراین ورود به کانادا آسان‌تر است.

مدت زمان اعتبار انگشت‌ نگاری سفارت کانادا

اگر افراد برای ویزای بازدید کننده، تحصیلی و یا کاری درخواست می‌دهند، باید هر 10 سال یک بار عکس بیومتریک بگیرند. اما اگر آن‌ها درخواست اقامت دائم کانادا را داشته باشند، باید هر زمان که درخواست می‌دهند، این کار انجام شود. هزینه انجام کارهای بیومتریک به ازای هر نفر 85 دلار کانادا و برای یک خانواده دو نفره که به صورت همزمان اقدام می‌کنند معادل 170 دلار کانادایی خواهد بود. این کار برای تمام افراد بالای 14 سال و کمتر از 80 سال اجباری است.

در مراحل بعد از انگشت‌نگاری سفارت چگونه روند ویزا پیگیری می شود؟

هنگامی که مرحله انگشت نگاری و در صورت نیاز مصاحبه در یکی از دفاتر VAC به پایان رسید، نیاز است با توجه به هدف از مهاجرت و شرایط متقاضیان چند هفته تا چند ماه منتظر ماند. می‌توان روند و مراحل اخذ ویزا را از طریق رسیدی که پس از کارهای بیومتریک (Tracking Number) در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد، به صورت آنلاین بررسی کرد. درخواست‌های ریجکت شده برای دریافت ویزای این کشور خیلی سریع‌تر و طی چند روز برای افراد ارسال می‌شوند. باید به خاطر داشت که ریجکت شدن درخواست بیشتر به دلیل نقص مدارک صورت می‌گیرد. 

انگشت نگاری و ویزای کانادا

نکات مهم درباره انگشت نگاری

افرادی که می‌خواهند به صورت خانوادگی به این کشور مهاجرت کنند بهتر است به صورت همزمان به دفاتر VAC مراجعه کنند. چنان چه افراد دارای خالکوبی بر روی انگشت و صورت خود باشند، باید قبل از مراجعه به VAC آن‌ها را از بین ببرند. در زمان انجام کارهای عکس بیومتریک (انگشت نگاری) الزامی نیست که متقاضی تمامی مدارک پرونده را با خود به همراه داشته باشد؛ تنها ارائه کد رهگیری صادر شده از سوی سفارت کانادا در زمان ثبت نام و پاسپورت کافی خواهد بود. در صورت آسیب دیدگی انگشتان باید تا زمان بهبود از مراجعه به دفاتر سفارت خودداری کرد.

پس از مثبت بودن جواب ویزا چه باید کرد؟

پس از مثبت شدن نتیجه انگشت نگاری نیاز به فرستادن پاسپورت و دریافت ویزا خواهد بود. متأسفانه کانادا در ایران دفتر VAC ندارد؛ بنابراین برای پیکاپ پارسپورت باید به کارگزاری‌های کشورهای همسایه مانند ترکیه و امارات متحده مراجعه کرد. این مرحله هم هزینه بردار است و هم نیاز به سفر مجدد دارد و در راستای حل این مشکل شرکت های مهاجرتی خدماتی را تحت عنوان پیکاپ پاسپورت ارائه می‌دهند. نماینده قانونی این شرکت ها به دفاتر مراجعه کرده و اقدام به ارائه مدارک می کند. 

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم مراحل بعد از انگشت‌نگاری در دفاتر VAC را بررسی کنیم. به صورت کلی، مهاجرت کاری پر استرس است و نیاز به داشتن اطلاعات دقیق از کشور مقصد و قوانین موجود در سفارت آن دارد. داشتن مشاورانی دلسوز و مجرب که با تمامی شرایط و مراحل آشنایی کامل دارند، می‌تواند در این راه بسیار کمک کننده باشد. مجموعه مهاجرتی lets go uni پرونده‌های موفقی در رابطه با ویزای کانادا دارد. شما عزیزان می‌توانید در صورت تمایل تمامی کارهای خود را به کارشناسان گروه مهاجرتی لتسگو یونی بسپارید.