پیکاپ ویزا یا پیکاپ پاسپورت چیست؟ پیکاپ پاسپورت کانادا از ارمنستان، ترکیه و امارات چگونه است؟ اطلاع از مدارک لازم و هزینه‌ پیکاپ ویزا کانادا برای افرادی که موفق به دریافت ویزای کانادا شده‌اند، بسیار اهمیت دارد. در این مقاله از مجله مهاجرت تحصیلی لتس گو یونی اطلاعات مفیدی در خصوص پیکاپ ویزا کانادا در اختیار شما قرار می‌دهیم.

پیکاپ ویزا

پیکاپ ویزا یا به عبارتی پیکاپ پاسپورت یکی از مراحل درخواست ویزای مهاجرتی از طریق تحصیل، کار، سرمایه‌گذاری و سایر موارد دیگر است. تمامی افرادی که برای دریافت ویزای کانادا اقدام می‌کنند، باید بعد از مشخص شدن نتیجه ویزا (در صورت مثبت بودن نتیجه) برای پیکاپ ویزا اقدام کنند.

به دلیل آن که کانادا در ایران سفارت ندارد؛ بنابراین برای پیکاپ ویزا کانادا باید به کارگزاری‌های سفارت در کشورهای همسایه مانند ترکیه و امارات متحده مراجعه کرد.

در مرحله اول (قبل از pickup visa)، متقاضیان می‌بایست برای مصاحبه و انگشت نگاری در سفارت حضور پیدا کنند و منتظر دریافت جواب از طریق ایمیل باشند.

در مرحله بعدی و پس از دریافت جواب مثبت، نیاز به فرستادن پاسپورت و دریافت ویزا خواهد بود.

در راستای حل این مشکل شرکت‌های مهاجرتی مانند لتسگو یونی خدماتی را تحت عنوان پیکاپ پاسپورت ارائه می‌دهند. نماینده قانونی آن‌ها به سفارت مراجعه کرده و اقدام به ارائه مدارک می‌کند. این کار باعث صرفه جویی در وقت و هزینه متقاضیان می‌شود.

چگونه برای پیکاپ پاسپورت کانادا اقدام کنیم؟

پس از آن که متقاضیان مهاجرت به کانادا به کشوری که سفارت کانادا در آن مستقر است مراجعه کردند و با درخواست آن‌ها موافقت شد، ایمیلی تحت عنوان "موافقت با درخواست ویزا " برای آن ها ارسال می‌شود. متقاضیان باید این نکته را مدنظر قرار دهند که پاسخ به درخواست آن‌ها (تأیید و یا عدم تأیید درخواست) زمان مشخصی نداشته و معمولاً دارای یک بازه زمانی چهار ماهه است.

در صورتی که با درخواست ویزا موافقت نشود، می‌توانند با درخواست نوت آفیسر از دلایل ریجکتی خود مطلع شوند.

اگر نتیجه ویزا مثبت باشد مرحله پیکاپ آغاز می‌شود.

برای پیکاپ پاسپورت یا همان پیکاپ ویزا کانادا می‌توانید به صورت شخصی و یا از طریق یک نماینده قانونی مانند شرکت لتسگو یونی اقدام کنید.

برای انجام این کار توسط شرکت مهاجرتی لتسگو یونی، نیاز است که با در دست داشتن اصل گذرنامه و ایمیل تأیید ویزا، به شرکت ما در تهران، خیابان ظفر مراجعه نمایید. در خصوص اطلاعات بیشتر و اطلاع از نحوه خدمات ما به سایر شهرها می‌توانید با شماره 02175496 تماس حاصل فرمایید.

با توجه به اینکه سفارت در چند شهر و کشور وجود دارد، شهر آنکارا در ترکیه می‌تواند بهترین گزینه باشد؛ زیرا پروازهای متعددی برای آن وجود داشته و کارهای صدور ویزا در این شهر در زمان کوتاه‌تری انجام می‌شود.

پس از انتخاب نماینده باید یک وکالت‌نامه تنظیم شود تا وکیل (شرکت مهاجرتی) بتواند ادامه کارهای متقاضیان را پیگیری کند.

انجام کارها تا دریافت ویزا، بین 1 تا 3 هفته زمان خواهد برد.

زمان لازم برای پیکاپ ویزا کانادا

پیکاپ پاسپورت برای کانادا چقدر زمان می برد؟

متقاضیان پس از دریافت ایمیل تأیید ویزا تا 30 روز فرصت دارند تا نسبت به پیکاپ ویزای خود اقدام کنند. اگر این بازه زمانی از دست برود منجر به ریجکت شدن درخواست ویزا می‌شود. پروسه دریافت ویزا با توجه به کشور انتخابی متقاضیان متفاوت خواهد بود. این فرآیند در آنکارا چند روز و در امارات متحده معمولاً بین دو تا سه هفته زمان می‌برد.

افراد می توانند پس از تحویل گذرنامه وضعیت خود را پیگیری کنند. به این صورت که به آن‌ها یک شماره پیگیری داده می‌شود و کافیست به سایت VFSglobal مراجعه کنند.

مراحل پیکاپ ویزا کانادا

متقاضیانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، می‌بایست جهت استفاده از خدمات پیکاپ ویزا این کشور مراحل مشخصی را پشت سر بگذارند. این مراحل به شرح زیر می‌باشند:

1.    دریافت ایمیل تأیید از سفارت

مرحله اول اخذ ویزا، دریافت ایمیلی از سوی سفارت دال بر قبولی متقاضیان است. پس از دریافت این ایمیل آن ها تا 30 روز برای دادن پاسپورت و مدارک خود زمان خواهند داشت.

2.    مراجعه به دفتر مهاجرتی معتبر

پس از مثبت بودن نتیجه از سوی سفارت، متقاضیان می‌بایست با اصل گذرنامه و ایمیل دریافتی به شرکت مهاجرتی مراجعه کنند. تمامی مدارک توسط مسئولین شرکت بررسی شده و در صورت تأییدِ صحت اطلاعات، فرم وکالت نامه توسط شرکت در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

3.    اخذ ویزای کانادا

پس از تأیید شدن صحت اطلاعات، مراحل بعدی توسط شرکت مهاجرتی پیگیری می‌شود و در نهایت پاسپورت و ویزای کشور کانادا توسط وکیل قانونی شرکت تحویل متقاضیان می‌شود.

مدارک لازم برای پیکاپ ویزا کانادا

مدارک مورد نیاز بر اساس نوع ویزا (مهاجرتی و غیر مهاجرتی) تعیین می‌شود. چنان‌چه ویزا مهاجرتی باشد به مدارک زیر نیاز خواهد بود:
•    پرینت ایمیل تأیید سفارت
•    پاسپورت امضا شده (توجه به مدت اعتبار آن و داشتن حداقل یک صفحه خالی الزامی است)
•    فرم وکالت نامه برای انجام کارهای مربوطه
•    به همراه داشتن دو قطعه عکس 5*7 و درج مهر عکاسی بر روی آن
•    تکمیل آخرین صفحه ایمیل سفارت (شامل مشخصاتی مانند نام و نام خانوادگی، آدرس، ایمیل، شماره تماس، مشخصات ظاهری مثل قد و وزن)

مدارک لازم برای ویزای غیر مهاجرتی نیز به شرح زیر است:
•    ایمیل تأیید سفارت
•    گذرنامه معتبر و امضا شده
•    فرم وکالت نامه
•    دو قطعه عکس 5*7 
•    تکمیل آخرین صفحه ایمیل سفارت
•    رسید انگشت نگاری در مرکز وک

تفاوت pickup visa از کشورهای مختلف

همان طور که در طول مقاله به آن اشاره شد، متأسفانه سفارت کانادا در ایران وجود نداشته و هم‌وطنان عزیز باید برای انجام کارهای خود به ناچار به کشورهای مختلف سفر کنند.

کانادا در شهرهای استانبول و آنکارا در ترکیه، ایروان در ارمنستان، دبی و ابوظبی در امارات و باکو در آذربایجان سفارت و کنسولگری دارد که متقاضیان می‌توانند کارهای ویزای خود را در یکی از این شهرها پیگیری کنند.

خدمات ارائه شده و هزینه در سفارت هر یک از این کشورها متفاوت است؛ در نتیجه متقاضیان باید با در نظر گرفتن شرایط و همچنین فرصت زمانی خود یکی از آن‌ها انتخاب کنند. جهت دریافت راهنمایی میتوانید با شماره 02175496 تماس حاصل فرمایید.

پیکاپ پاسپورت از ترکیه 

همان طور که عنوان شد کشور کانادا در ترکیه سفارت دارد و تقریباً هر روز پرواز رفت و برگشت از تهران به استانبول وجود دارد. علاوه بر استانبول، در شهر آنکارا نیز سفارت کانادا مستقر است. برخلاف استانبول، پروازهای آنکارا هر روز موجود نیست که در این صورت علاوه بر هزینه‌های رفت و آمد، هزینه‌های اقامت نیز اضافه خواهند شد.

متقاضیان پیکاپ ویزا کانادا باید به روزهای تعطیل و ساعات کاری سفارت در این کشور توجه داشته باشند.

ساعات کاری در آنکارا از دوشنبه تا پنج شنبه ساعت 8:00 تا 12:30 و در روزهای جمعه هم از ساعت 9:00 تا 12:00 باز است و در استانبول از دوشنبه تا جمعه ساعت 9:00 صبح تا 12:00 آماده ارائه خدمات می‌باشد. 

پیکاپ پاسپورت از امارات

یکی دیگر از کشورهایی که می‌توان از طریق آن برای pickup اقدام کرد امارات متحده می‌باشد. علاوه بر دبی، ابوظبی از جمله شهرهایی است که سفارت در آن فعالیت دارد و هر ساله بسیاری از ایرانیان برای اخذ ویزا (مهاجرتی و غیر مهاجرتی) به این شهر سفر می‌کنند. ساعات کاری دفاتر سفارت در این دو شهر از یک‌شنبه تا پنج‌شنبه 8:00 صبح تا 16:00 بعد از ظهر می‌باشد.

هزینه پیکاپ ویزای کانادا

هزینه پیکاپ ویزا کانادا

هزینه پیکاپ ویزا کانادا شامل هزینه‌هایی مانند هزینه سفارت و هزینه شرکت مهاجرتی است. علاوه بر این هزینه‌ها، متقاضیان باید هزینه اولیه سفر برای انگشت نگاری و مصاحبه را نیز در نظر داشته باشند.

هزینه‌های این کار در سال 2023 به شرح زیر است:

"قیمت اول: همکار  |  قیمت دوم: مسافر"
- پیکاپ ویزا در ترکیه  1,100,000 تومان |  1,250,000 تومان
- تعویض ویزای کانادا در آنکارا   1,100,000 تومان + 50 دلار  |  1,250,000 تومان + 50 دلار
- ارسال یا دریافت یک طرفه ویزا   1,100,000 تومان  |  1,250,000 تومان
- پیکاپ پاسپورت کانادایی   255 دلار آمریکا  |  305 دلار آمریکا
- پیکاپ ویزا در دوبی "غیر مهاجرتی"  270 درهم امارات  |  300 درهم امارات

پیگیری pickup ویزا

متقاضیانی که گذرنامه خود را برای پیکاپ در اختیار شرکت مهاجرتی قرار داده‌اند یک شماره پیگیری دریافت خواهند کرد. آن ها در ابتدا باید وارد سایت VFSGlobal شده و سپس با انتخاب کشور مبدأ و کشور مقصد و تکمیل سایر اطلاعات مورد نیاز، آخرین وضعیت ویزای خود را مشاهده کنند و یا این امور را از طریق همان شرکت مسافرتی و مهاجرتی پیگیری نمایند.

نکات مهم

موسسه مهاجرتی که به عنوان نماینده قانونی متقاضی انتخاب می شود باید حتماً از پلیس مهاجرت ایران مجوزهای لازم را داشته باشد. بهتر است هنگامی که متقاضی گذرنامه خود را از شرکت دریافت می‌کند اطلاعات ثبت شده بر روی لیبل ویزا را بررسی کند. متقاضیان باید از شرکت مهاجرتی تضمین انتقال امن گذرنامه را بگیرند.

کنترل لیبل visa

در صورتی که بر روی لیبل حرف V ثبت شده باشد، نشان دهنده این است که ویزا از نوع visitor می‌باشد. حرف S نشان دهنده student و حرف W بر روی لیبل بیانگر ویزای worker می‌باشد.

سخن آخر

همان طور که بارها به آن اشاره شد، برخی از متقاضیان زمان و هزینه کافی برای انجام تمامی مراحل را ندارند و یا به هر دلیلی تمایل به سفر به دیگر کشورها را ندارند. بنابراین سپردن کارهای مهاجرت به کانادا به یک شرکت مهاجرتی مطمئن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

قوانین مهاجرتی بسیار پیچیده و در برخی موارد گمراه کننده هستند که وجود یک وکیل زبده می‌تواند این نگرانی‌ها را تا حد زیادی کاهش دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان موسسه مهاجرتی لتسگویونی در ارتباط باشید.