راهنمای تحصیل در کشور پرطرفدار کانادا در لتسگویونی به شما کمک میکند برای مهاجرت تحصیلی به این کشور مسیر درستی را انتخاب کنید. دوست دارید در کانادا تحصیل کنید؟ فرقی نمیکند دانش آموز هستید و قصد ادامه تحصیل در کانادا را دارید و یا به فکر تحصیلات عالیه در کشور کانادا هستید، چون در این پُست درباره صفر تا صد تحصیل در کانادا توضیح داده ایم.

راهنمای تحصیل در کشور پرطرفدار کانادا

افرادی که برای تحصیل در کانادا اقدام میکنند با توجه به شرایط سنی و تحصیلی میتوانند در مدرسه، کالج و دانشگاه تحصیل کنند.

اگر زیر سن قانونی باشند که قطعاً مثل همه کشورها در کانادا نیز مدرسه وجود دارد و با توجه به واحدهای تحصیلی که تا کنون گذرانده اند در یک مقطع تحصیلی وارد مدرسه میشوند.

افرادی که برای مقاطع تحصیلی عالیه اقدام میکنند نیز شرایطشان در دو بخش کالج و دانشگاه بررسی میشود. به طور کلی فرق کالج با دانشگاه در نوع نگرش آنها به علم و دانش است. کالج ها معمولاً درسهای عملی بیشتری دارند و در واقع میتوان به راحتی یک حرفه و شغل را در آنها آموخت، اما دانشگاه ها بیشتر درسهای تئوری میدهند.

ویزای تحصیلی کانادا

اگر قصد مهاجرت را در قالب کار پس از تحصیل دارید، انتخاب کالج میتواند به شما کمک کند تا با یادگیری یک شغل، خود را در کشور کانادا ثابت کرده و با کار کردن کارت اقامت دریافت کنید. اگرچه برخی از رشته های کالج نیز مثل دانشگاه، تئوری میباشند ولی درصد این نوع رشته ها در کالج بسیار کم است.

در نظر داشته باشید مقطع تحصیلی لیسانس به طور معمول 4 سال، مقطع کارشناسی ارشد 2 سال و دکترا تا 5 سال در کانادا به طول خواهد انجامید و بیش از 20 ساعت در هفته افراد دانشجو مجاز به کار کردن در کانادا نیستند.

محدودیت سنی تحصیل در کانادا

باید بدانید هیچ محدودیتی سنی برای تحصیل در خارج از کشور وجود ندارد، یعنی از پایین ترین مقطع تحصیلی یعنی اول ابتدایی تا پیش از دانشگاه در هر جا که خانواده ها احساس کنند میخواهند فرزندشان در خارج از کشور ادامه تحصیل دهد میتوانند برای ویزای تحصیلی و به ویژه ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنند.

اگر چه در مقاطع اولیه تحصیلی کار بسیار سختی خواهند داشت چون هیچ توجیهی برای اینکه یک پسر یا دختر بخواهد در این سن در یک مدرسه خارجی تحصیل کند وجود ندارد چون مقاطع ابتدایی در همه جای جهان تقریباً یکسان است. اما در خصوص مقاطعی که فرزند کمی بزرگتر شده و به عنوان مثال به سن 15 سال رسیده است میتوان برای ویزای تحصیلی اقدام کرد.

در نظر داشته باشید افرادی که تا قبل از سن قانونی برای ادامه تحصیل در خارج از کشور اقدام میکنند، مدارکی که باید ارائه دهند مدارک مادر و پدرشان میباشد، به عنوان مثال پدر خانواده باید گردش مالی قابل قبولی داشته باشد و بتواند از پس تأمین هزینه های فرزندش بربیاید.همچنین فقط یک شخص میتواند همراه فرزند به خارج از کشور برود.

تحصیل در خارج از کشور

برای پسرهایی که نزدیکی سن قانونی اقدام میکنند، چون مشمول به حساب می‌آیند حتی در صورت پذیرفته شدن در دانشگاه های کانادا، چون نمیتوانند از کشور خارج شوند عملاً درخواستشان بی نتیجه خواهد بود، مگر اینکه از معافیت تحصیلی استفاده کنند که باز هم پس از مدتی به مشکل برخواهند خورد.

حالا که با ادامه تحصیل در خارج از کشور و به خصوص کانادا قبل از سن قانونی آشنا شدید به سراغ متقاضیان اصلی ویزای تحصیلی میرویم یعنی افرادی که برای مقاطع عالیه، از جمله لیسانس، فوق لیسانس و دکترا قصد دارند برای تحصیل در کانادا اقدام کنند.

بهتر است بدانید با توجه بررسی های کشورهای مختلف، بهترین کشوری که میتوانید برای مهاجرت تحصیلی اقدام کنید، کانادا است. در کانادا هم برای کالج و هم برای دانشگاه میتوانید اقدام کنید که در ادامه به تفاوت این دو نیز خواهیم پرداخت.

مهاجرت تحصیلی به کانادا یا ویزای تحصیلی کانادا؟

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چرا در برخی از جاها از ویزای تحصیلی استفاده میشود و در برخی جاها از مهاجرت تحصیلی! آیا این 2 باهم برابر هستند؟

در پاسخ به این سوال باید بگوئیم که در اصل افرادی که به دنبال تحصیل در خارج از کشور هستند، ویزای تحصیلی میگیرند و با توجه به اینکه بعد از تحصیل در همان کشور میتوانند به دنبال کار بگردند و شانس پیدا کردن کارِ خوب و در نتیجه اقدام برای ویزای کار که خود نوعی مهاجرت به شمار میرود زیاد است از ویزای تحصیلی گاهی با عنوان مهاجرت تحصیلی نیز یاد میشود چون با کار کردن بعد از اتمام تحصیل میتوان کارت اقامت گرفت و در واقع مهاجرت کرد.

آیا اعتبار پاسپورت در ویزای تحصیلی کانادا نقش دارد؟

اگرچه تاکنون به طور مستقیم تأثیر اعتبار پاسپورت های ملل مختلف در دریافت ویزای تحصیلی ثابت نشده است ولی باتوجه به اینکه آفیسرها در هنگام بررسی مدارک به پاسپورت ها نیز میرسند، تفکر آنها نسبت به اینکه آیا شما قصد خروج از کشورتان را واقعاً برای تحصیل دارید و یا برای مهاجرت، میتواند اینگونه و به طور غیر مستقیم تأثیرگذار باشد.

هزینه تحصیل در کانادا

هزینه تحصیل در کانادا به نوع مقطع و نوع رشته مرتبط است، اما اگر به صورت حدودی بخواهید عددی را بدانید میتوانید برای هزینه تحصیل در کانادا سالیانه حدود 20 تا 30 هزار دلار کانادا در نظر بگیرید.

هزینه زندگی در کانادا نیز برای سال 2023 میتواند بر اساس خیلی از فاکتورها از جمله مسکن و نوع خورد و خوراک متفاوت باشد ولی برای این بخش نیز اگر بخواهیم عددی را عنوان کنیم به طور میانگین برای یک سال،حداقل 15 هزار و حداکثر 30.000 دلار کانادا را در نظر بگیرید.

مراحل ویزای تحصیلی کانادا

در این بخش از مجله لتسگویونی میرسیم به مهم ترین سوال شما، یعنی مراحل گرفتن ویزای تحصیلی کانادا.

اگر تصمیم خود را برای این کار گرفته اید، با مراجعه به صفحه اصلی سایت Lets go uni میتوانید در اولین قدم فرم مربوط به ویزای تحصیلی را به صورت آنلاین پُر کنید و برای کارشناسان ما ارسال نمایید. در هنگام ارسال فرم برای ما میتوانید زمان وقت مصاحبه و حضور در شرکت را مشخص کنید.

مرحله بعدی این است که در زمانی که مشخص کرده اید به شرکت مراجعه نمایید تا ما در خدمت شما برای مشاوره تحصیلی باشیم و به شما بگوئیم چقدر شانس برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا دارید.

اگر مشکلی نباشد مدارک لازم را به شما میگوئیم تا برای تهیه و ترجمه آنها به زبان انگلیسی اقدام نمایید.

پس از تهیه مدارک از طرف متقاضی و ارسال آن برای Lets go uni و پرداخت وجه مربوطه، ما فرم ها را سابمیت میکنیم و حدود 3 ماه بعد پاسخ برای ما ارسال خواهد شد.

اگر آفیسر درخواست شما را قبول کرده باشد، باید برای انگشت نگاری و مراحل آخر دریافت ویزای تحصیلی اقدام نمایید. اگر هم درخواست شما رد شده باشد، چون مراحل اخذ ویزا در Lets go uni به صورت تضمینی است، هزینه به شما عودت داده خواهد شد.

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی کانادا

- اسکن باکیفیت از پاسپورت که در همه ویزاها گرفته میشود.

- اسکن آخرین مدرک تحصیلی به همراه اسکن باکیفیت ریز نمرات

- ترجمه شناسنامه

- مشخصات کامل محل سکونت متقاضی

گردش مالی قابل قبول نیز، قبل از تأیید آفیسر و در واقع قبل از سابمیت مدارک،بررسی میشود. باتوجه به ریزه کاری های زیادی که در مسیر دریافت ویزای تحصیلی وجود دارد در این پُست سعی کردیم تا به موضوعات کلی بپردازیم و شما را با پایه و اساس ویزای تحصیلی کانادا آشنا کنیم.

در صورت هرگونه سوال میتوانید با کارشناسان ما در Lets go uni تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند و یا وقت مشاوره مهاجرت تحصیلی رزرو نمایید.