اگر مایل هستید تا در مورد پایتخت کانادا و دانشگاه های اتاوا پایتخت کانادا و کالج های اتاوا بیشتر بدانید، با این مطلب لتس گو یونی همراه شوید. در جواب این سوال که ترجیح می دهید به چه استان و شهری از کانادا مهاجرت کرده و زندگی، کار و یا تحصیل کنید، شاید خیلی از ما بدون معطلی پاسخ دهیم که هیچ فرقی نمی کند و فقط موفقیت در اخذ ویزای کانادا و مهاجرت به این کشور پیشرفته مهم است؛ اما در حقیقت، این که در مورد محل زندگی آینده خود تحقیق کنید و بدانید که مثلاً قرار است در پایتخت کانادا یعنی اتاوا زندگی کرده و در دانشگاه های اتاوا پایتخت کانادا به تحصیل بپردازید، خود قدمی رو به جلو بوده و موجب شفاف سازی مسیر و پیشرفت شما می شود.

از این رو، اگر تمایل دارید تا در آینده ای نزدیک مهاجرت به کانادا را تجربه کنید، توصیه می کنیم تا در مورد همه جوانب محل زندگی آینده خود از جمله شهر و استان تحقیق کرده و با کسب اطلاعات لازم از جمله هزینه های زندگی، شرایط آب و هوا، بازار کار و امکانات تحصیلی، با دید کامل تری قدم به خاک کشور کانادا گذاشته و محل زندگی جدید خود را انتخاب کنید.

این بدین معنی است که می توانید زمانی را به جستجوی اینترنتی اختصاص داده و در مورد سردترین و گرم ترین شهرهای کانادا و بسیاری از جزئیات ریز و درشت دیگر جستجو کنید. برای شروع کار، با ما همراه شوید تا در ادامه شما را با یکی از معروف ترین شهرها و پایتخت کانادا (اتاوا) و دانشگاه های اتاوا پایتخت کشور کانادا آشنا کنیم.

پایتخت کانادا اتاوا

پایتخت کانادا

برای معرفی پایتخت کانادا هیچ منبعی بهتر از وب سایت رسمی این شهر یعنی Ottawa.ca نیست. طبق اطلاعات ارائه شده در این وب سایت که اطلاعات جامع و دسته بندی بسیار فوق العاده ای برای مهاجران تازه وارد به اتاوا دارد، این شهر پایتخت کانادا بوده و چهارمین منطقه شهری بزرگ کشور کانادا محسوب می شود.

اتاوا دارای بیش از 1.4 میلیون نفر جمعیت است که از این تعداد 66 درصد در شهر اتاوا زندگی کرده و الباقی در محله های همجوار مثل گاتینو (در سراسر رودخانه اتاوا در کبک واقع شده) به سر می برند.

یکی از شرایط خاص پایتخت کانادا این است که در آن از هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی به طور گسترده ای استفاده می شود که بازتاب بسیار خوبی در فرهنگ و تجارت شهری داشته است. اتاوا شهری چند فرهنگی است که حجم بزرگ و در حال توسعه ای از مهاجران را در خود جای داده، جمعیتی که موجب پیشرفت شهر خواهند شد.

پایتخت کانادا یک موتور اقتصادی مهم محسوب می شود که انواع موقعیت های شغلی و فرصت های مختلف را در حوزه های و صنایع high tech، دولتی و بخش های مهمی نظیر سلامت و آموزش ارائه می دهد. این شهر دوست داشتنی خانه مراکز تحقیقات و پژوهش های جهانی، موسسات آموزشی با کیفیت و شرکت های اجرایی بین المللی است.

پایتخت کانادا و حومه شهر اتاوا بسیار زیبا است. این شهر بسیار تمیز و سبز بوده و انواع پارک ها، جنگل ها، سواحل شنی، سه رودخانه عظیم و کانال تاریخی که نشان دهنده هویت شهر و منطقه است را در خود جای داده است.این در حالی است که تپه های گاتینو از نقطه مقابل رودخانه اتاوا قابل مشاهده بوده و یک فضای طبیعی محافظت شده بسیار عالی را برای گذراندن تعطیلات آخر هفته خانواده ها فراهم می کند.

اما خوبی دیگر پایتخت کانادا این است که به بسیاری از شهرهای بزرگ کانادا و آمریکا نزدیک بوده و دست شما را برای انجام سفر کاری و یا گشت و گذار و تفریح در خارج از شهر اتاوا نیز باز می گذارد.

طبق مطالعه و تحقیق صورت گرفته توسط Canadian Business، پایتخت کانادا براساس داشتن فاکتورهای مثبت مختلفی از جمله درآمد، مالکیت خودرو، نرخ بیکاری پایین، مالکیت و خرید خانه، شرایط آب و هوا و سبک زندگی، بهترین مکان برای زندگی شهروندان بومی و مهاجران تازه وارد به کشور کانادا محسوب می شود. این در حالی است که وجود فاکتورهای متعدد فرهنگی عنصر کلیدی و مهم رنکینگ بالای شهر اتاوا در تمام کشور کانادا است.

طبق گزارش سال 2014  Conference Board of Canada، پایتخت کانادا یکی از 6 شهر کانادا است که امتیازات بالایی برای جذب مهاجران تازه وارد کسب کرده است. در واقع، شهر اتاوا در چهار دسته اصلی جامعه، آموزش، خلاقیت و اقتصاد رتبه بسیار خوبی را بدست آورده است.

طبق آمار مجله MoneySense در سال 2016، پایتخت کشور کانادا برای دومین بار طی 5 سال گذشته لقب بهترین مکان برای زندگی در کشور کانادا را به خود اختصاص داده است. عوامل مهم و تاثیرگذار این آمار، بخش متنوع خصوصی و کیفیت بالای زندگی با هزینه ای کم بوده است. این شهر در کنار داشتن اقتصاد و بازار کار قوی و امکان کسب درآمد بالا، از امتیازات بالایی در زمینه داشتن سیستم حمل و نقل و خطوط عابر پیاده دوستانه برخوردار است.

پایتخت کانادا طی سالهای متمادی رنکینگ و امتیازات بالایی در زمینه های اقتصاد، سیستم سیاسی، آموزش و موسسات آموزشی، سلامت، بخش مسکن و محیط زیست کسب کرده است. این شهر همچنین جوایز متعددی با عنوان های دوستدار دوچرخه سواران و پیاده روی دریافت کرده است.

یکی از آمار جالب توجه در مورد پایتخت این کشور این است که از جنبه مشاغل دانش محور، اتاوا سرآمد تمامی شهرهای کشور کانادا محسوب می شود. مشاغل دانش محور کسب و کارهایی هستند که استفاده زیادی از جدیدترین فناوری ها، ابزارهای محاسباتی، فرآیندهای فشرده دانش محور و فعالیت های خلاقانه دارند. بیش از یک نفر در هر 4 نیروی کار شهر اتاوا در حوزه مشاغل دانش محور مشغول به کار است.

از لحاظ آماری، اتاوا از جنبه های تکنولوژی، خلاقیت، استعداد و پتانسیل حتی برتر از شهرهایی نظیر نیویورک، بوستون، واشنگتن، سن خوزه و لندن انگلستان به شمار می رود.

به دلیل تنوع بالای قومی، زبانی و مذهبی و وجود یک پایگاه قوی استعداد، اتاوا به عنوان پایتخت کانادا به یک مرکز جهانی هیجان انگیز در کشور کانادا بدل شده و بعد از شهر تورنتو، دومین مقصد بزرگ مهاجران تازه وارد محسوب می شود.

طبق آمار ارائه شده در وب سایت رسمی شهر اتاوا، از هر 4 ساکن این شهر یکی مهاجر است، جمعیتی که رشد آنها نسبت به دیگر ساکنان شهر در حدود دو برابر است. 53 درصد از این مهاجران از آسیا و خاورمیانه، 17 درصد از آفریقا و 15 درصد از اروپا هستند که موجب تنوع زبانی فوق العاده در شهر اتاوا از جمله انگلیسی، فرانسوی، عربی، چینی، اسپانیایی، ایتالیایی و آلمانی می شود.

تنوع فرهنگی در پایتخت کشور کانادا به وضوح در محله های قومی جذاب شهر قابل مشاهده است. مثال بارز آن چاینا تاون در نزدیکی محدوده داون تان اتاوا است که با فروشگاه های مختلف غذایی آسیایی و رستوران های چینی، فضای بسیار خاص و متفاوتی را ایجاد کرده است.

یکی دیگر از محله های خاص و قومی پایتخت کانادا ایتالیای کوچک است که در Centretown واقع شده و اجتماع ایتالیایی شهر اتاوا را در خود جای داده است. جایی که به سختی می توان از خیر رستوران ها و کافه های فضای باز آن گذشت.

طبق جدیدترین آمار بدست آمده، تقریباً نیمی از جمعیت شهر اتاوا و مناطق اطراف آن انگلیسی زبان هستند، این در حالی است که یک سوم دیگر فرانسوی زبان محسوب می شوند. همچنین قریب به نیمی از ساکنین اتاوا و گاتینو به هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی صحبت می کنند. در حقیقت در بین بازه زمانی 2006 تا 2011، تعداد ساکنان دو زبانه پایتخت کانادا به 50 هزار نفر رسیده است.

این را باید به خاطر بسپارید که زبان تجاری اصلی در پایتخت کانادا انگلیسی است که برای موفقیت در کسب و کار تجارت ضروری بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است، از این رو باید به فکر کسب یکی از مدارک زبان آیلتس، تافل، سلپیپ و PTE برای مهاجرت به کانادا باشید.

در حقیقت ایدئولوژی مسئولان اتاوا و دولت فدرال کانادا تشویق به دو زبانه بودن ساکنان کشور کانادا است و در تلاش هستند تا از این موضوع مطمئن شوند که انواع خدمات به هر دو زبان اصلی به شهروندان ارائه می گردد.

شهر اتاوا از یک اجتماع فعال فرانسوی در داخل شهر و در همسایگی خود در آن سوی رودخانه به عنوان یک دارایی قابل توجه برخوردار است که انواع موسیقی، رستوران، بار و نان های فرانسوی را با خود به کانادا آورده اند.

در داخل پایتخت اتاوا نیز ونیر Vanier یک محله قدیمی فرانسوی زبان بوده که با رودخانه ریدو هم مرز است.

خبر خوب این است که محدوده و منطقه پایتخت کانادا دارای بالاترین تعداد ساکنان با تحصیلات دانشگاهی در کشور کانادا است. در واقع بیش از نیمی از جمعیت بزرگسالان (51 درصد) دارای مدرک کالج و 43 درصد از نیروی کار این شهر در مشاغل خلاقانه مشغول به کار هستند.

به بیانی دیگر، 26.4 درصد از نیروی کار اتاوا در حوزه های دانش محور مشغول به کار بوده و یکی از هر هفت نیروی انسانی این شهر در حوزه های علوم و یا هایتک مشغول به کار هستند.

می توان این طور گفت که این موضوع در نتیجه حضور سیستم آموزشی فوق العاده، تجهیزات آموزشی مدرن و کارآمد و زیرساخت های بسیار عالی و پیشرفته تحقیقاتی موسسات آموزشی، بخش های دولتی و خصوصی منطقه حاصل شده است.

بخشی از قدرت اقتصادی پایتخت کشور کانادا به واسطه داشتن تنوع کاری و شغلی در حوزه صنایع مختلف این شهر است. به بیانی دیگر، بخش های دانش محور اتاوا در حال رشد بوده و در حدود 75 هزار نیرو را در 1922 شرکت استخدام کرده است.

خدمات پشتیبانی مبتنی بر دانش شهر اتاو بزرگترین بخش صنعتی و اقتصادی این شهر بوده که توسط بخش های نرم افزار، هوافضا و حوزه دفاع، eBusiness، مخابرات و صنایع Cleantech تحت تاثیر قرار گرفته است. لازم به ذکر است که شرکت IBM بزرگترین کارفرمای غیردولتی حاضر در پایتخت کانادا است .

اتاوا دارای چهار فصل متمایز است که هر یک از آنها از شخصیت و رویدادهای خاصی برخوردار هستند. تابستان ها گرم بوده و بهار و پاییز دارای آب و هوای خنک تری هستند؛ این در حالی است که دمای هوا در فصل زمستان اتاوا معمولاً زیر صفر است. بهانه ای که موجب پیدایش فستیوال های زمستانی فوق العاده و مسابقات هیجان انگیز اسکی و اسکیت در کانال ریدو می شود.

فصل بهار با بالا رفتن درجه دما، طولانی تر شدن روزها، شکوفایی گل ها و سبز شدن شهر، بهترین زمان در شهر اتاوا است. همچنین این فصل زمان برگزاری جشنواره سالانه تولیپ نیز محسوب می شود.

فصل تابستان یکی دیگر از زمان های ایده آل در پایتخت کانادا است؛ زمانی که فعالیت های ورزشی و سرگرمی فضای باز و کافه ها فراخوانده می شوند. مسیرهای دوچرخه سواری پر از کالسکه بچه، افراد پیاده، دوچرخه سوار و صفی از اسکیت بازان است.

پارک های شهر اتاوا هم در فصل تابستان میزبان بچه ها، بازیکنان فوتبال، سگها و صاحبانشان است. این در حالی است که رودخانه های زیبای شهر نیز مملو از شناگرها، پارو زن ها، قایق رانان و انواع قایق است. این بازه زمانی موقع برگزاری فستیوال های مختلف بوده و روز Canada Day یک جشن فوق العاده برای تمام اقشار در حال زندگی در اتاوا است.

در فصل پاییز اتاوا، درجه دما به تدریج کاهش یافته و با درخشش خورشید، هوای خنک و آسمان آبی روشن، روزهای شگفت انگیزی در انتظار شماست. زمانی خاص که درختان به رنگ نارنجی روشن، قرمز و زرد در می آیند و صحنه های بسیار جذابی و سینماتیکی را برای شما رقم می زنند.

در نهایت نوبت به فصل زمستان در پایتخت کشور کانادا می رسد که به طور حتم چیز ترسناکی نیست. چون شما می توانید با انواع لباس گرم، کلاه، دستکش و چکمه اوقات خوبی داشته باشید. فصلی که کودکان عاشق آن هستند.

این درست است که زمستان های اتاوا معمولاً دارای سرمای سختی است، اما در عین حال فرصت های مختلف اسکی، اسکیت، ماهیگیری در یخ و تجربه اسنوموبیل را برای شما فراهم می کند. کانال ریدو بزرگترین سطح اسکی و اسکیت سواری در جهان است که گردشگران زیادی را از سراسر دنیا برای تجربه این اسکی بازی عظیم در زمستان و خوردن پنکیک های شکری beavertails به سمت خود می کشاند.

زندگی در پایتخت کانادا اتاوا

دانشگاه های اتاوا پایتخت کانادا

اکنون بعد از بررسی جزئیات مختلف اتاوا نوبت به ارزیابی کلی دانشگاه های اتاوا در پایتخت کشور کانادا می رسد. طبق جدیدترین آمار بدست آمده از دانشگاه های کانادا، برترین دانشگاه های اتاوا پایتخت کانادا شامل موارد زیر می شوند:

از میان دانشگاه های اتاوا، uOttawa معروف ترین موسسه آموزشی این شهر است که دارای رنکینگ جهانی بوده و از اعتبار بالایی برخوردار است. طبق اطلاعات ارائه شده توسط وب سایت idp، دانشگاه اتاوا یک موسسه آموزشی تحقیقاتی دولتی دو زبانه کانادایی است که در مرکز شهر اتاوا واقع شده است.

این موسسه آموزش عالی مجموعه کاملی از رشته های مقطع کارشناسی و تکمیلی را ارائه می دهد و هر ساله میزبان 8 هزار دانشجوی جدید از سراسر دنیا است. این دانشگاه دارای 10 دپارتمان آموزشی مختلف و 350 دوره کارشناسی است که در موضوعات مختلف درسی ارائه می گردند.

این دانشگاه جزو اعضای Canadian U15 (گروهی از موسسات تحقیقات فشرده) است که بر طبق آمار رنکینگ تایمز THE، رتبه 162 جهان و هفتم کانادا را به خود اختصاص داده است. این موسسه آموزشی خانه بیش از 40 هزار دانشجو از 155 کشور دنیا است و خدمات پشتیبانی و آموزشی بسیار خوبی را به دانشجویان ارائه می دهد.

شما باید برای تحصیل در این دانشگاه با کیفیت و خوش نام کانادایی به وب سایت رسمی دانشگاه مراجعه کرده و از شرایط پذیرش تحصیلی از جمله نمره زبان، لیست مدارک مورد نیاز و شرایط مالی دانشگاه باخبر شوید.

به طور معمول، مدارک مورد نیاز شما شامل مدرک زبان انگلیسی با حداقل نمره آیلتس 6.5 ، نامه تمکن مالی، ترجمه مدارک تحصیلی و ریزنمرات، انگیزه نامه و توصیه نامه اساتید قبلی و رزومه تحصیلی می شود.

یکی دیگر از دانشگاه های اتاوا پایتخت کانادا موسسه آموزشی دولتی کارلتون است که بنابر آمار وب سایت QS، دارای رنکینگ 21 دانشگاه های برتر کانادا و 601 در جهان است. این موسسه آموزشی از خروجی پژوهشی و تحقیقاتی بسیار بالایی برخوردار بوده و در حدود 5371 هزار نفر دانشجوی بین المللی دارد.

دانشگاه کارلتون دارای بیش از 65 رشته تحصیلی متنوع از جمله امور عمومی public affairs، روزنامه نگاری، مهنسی، high tech و مطالعات بین المللی است و مجموع 32 هزار دانشجوی پاره وقت و تمام وقت این دانشگاه از بیش از 100 کشور دنیا به این مکان آمده اند. این موسسه آموزشی – تحقیقاتی با کیفیت کانادایی انواع رشته های آموزشی زیر را در مقاطع کارشناسی و تکمیلی به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد:

  • تجارت و مدیریت
  • مهندسی و فناوری
  • هنر و علوم انسانی
  • علوم زندگی و پزشکی
  • علوم اجتماعی و مدیریتی
  • علوم طبیعی
  • دوره های مدیریتی MBA

همچنین انواع دوره های دارای گواهی و دیپلم، فرصت های اخذ اسکالرشیپ، تجارب کاری و عملی از طریق دوره های کارآموزی، میدانی و co-op در دسترس دانشجویان قرار می گیرد.

در عین حال، دانشکده کنار رودخانه موسسه آموزشی کارلتون فاصله کمی با محدوده Parliament Hill و مرکز شهر دارد. پردیس دانشگاه کارلتون به خوبی توسط وسایل حمل و نقل عمومی اعم از اتوبوس و مترو سرویس دهی می شود و دارای پشتیبانی وسیعی از مسیرهای دوچرخه سواری در سراسر مجموعه دانشگاه است.

در نهایت نوبت به معرفی یکی دیگر از دانشگاه های اتاوا یعنی سنت پاول می رسد که یکی از قدیمی ترین موسسات آموزشی واقع در اتاوا است. این موسسه آموزشی با کیفیت دارای انواع رشته های آموزشی کارشناسی، ارشد و دکترا، دوره های آنلاین و پژوهشی است و به عنوان یکی از مراکز تحقیقاتی انحصاری محسوب می شود.

دانشگاه کارلتون دارای 9 دپارتمان آموزشی مختلف از جمله نوآوری اجتماعی، الهیات، اخلاق عمومی و فلسفه است و رشته های متنوعی نظیر الهیات، ارتباطات اجتماعی، مسائل اجتماعی معاصر، قوانین شرعی، مشاوره و روان درمانی، اخلاق، عدالت اجتماعی و خدمات عمومی را به دانشجویان بومی و بین المللی ارائه می دهد.

بنابر آمار پرتال Unirank، این موسسه آموزشی دارای رتبه 17 در کشور کانادا و 8066 در بین موسسات آموزشی جهان است. این در حالی است که دلایل اصلی انتخاب این موسسه آموزشی شامل موارد زیر می شود:

  • نسبت پایین دانشجو به پرسنل دانشگاه و تجربه فضای صمیمی در کلاس ها
  • هزینه های مناسب تحصیل
  • خدمات شخصی سازی شده و محیط امن و صمیمی پردیس
  • امکان تحصیل به دو زبان انگلیسی و فرانسوی
  • حضور دانشجویان بین المللی و تنوع فرهنگی از سراسر دنیا
  • شهرت و کیفیت بالای سیستم آموزشی و استفاده از سنت کاتولیک

این دانشگاه در خیابان Main Street در نزدیکی کانال ریدو شهر اتاوا واقع شده و یکی دیگر از دانشگاه های اتاوا پایتخت کانادا محسوب می شود.

تحصیل در دانشگاه های اتاوا - پایتخت کانادا

کالج های اتاوا

موسسات آموزشی و دانشگاه های اتاوا پایتخت کانادا تنها به موارد بالا محدود نشده و شامل کالج های زیر نیز می شود:

  • کالج آلگون کوئین
  • کالج هرزینگ
  • کالج آگوستین
  • کالج آیکن Ican

 در نهایت چنانچه تمایل به تحصیل و مهاجرت به پایتخت کشور کانادا داشته و هنوز دچار سردرگمی در مورد انتخاب موسسه آموزشی، شهر و استان کانادایی مورد نظر خود برای مهاجرت به کانادا هستید، می توانید از مشاوره و خدمات تخصصی موسسه مهاجرتی لتس گو یونی استفاده کنید و به سرعت به نتیجه دلخواه خود برسید.