آیا می‌دانید آدرس سفارت کانادا کجاست؟ با سایت سفارت کانادا آشنایی دارید؟ اگر به دنبال آدرس سفارت کانادا در سایر کشورها هستید این محتوا برای شماست! از زمانی که شروع اقدام برای ویزا تا زمانی که تمام مراحل انجام میشود، با سفارت کشور مقصد سر و کار داریم. سفارت کانادا، اصلی‌ترین مرجع قانونی و اطلاع رسانی است که برای مهاجرت به این کشور باید به طور مداوم با آن در ارتباط باشیم، بنابراین آدرس سایت سفارت کانادا یکی از اولین اطلاعاتی است که باید به دست بیاوریم.

در این مقاله بر اساس محتوای قرار گرفته در وب سایت سفارت این کشور، اطلاعات مربوط به آدرس، سایت و شماره تماس سفارتخانه کانادا در کشورهای مختلف که ایرانیان می‌توانند از طریق آن‌ها جهت دریافت ویزا اقدام کنند را ارائه می‌نماییم.

سفارت کانادا 

پیش از پرسش به این پاسخ ابتدا خوب است بدانیم که سفارتخانه کانادا به عنوان مرجع قانونی این کشور در سایر کشورها چه خدماتی ارائه می‌دهد و ما برای انجام چه کارهایی لازم است که به سایت این سفارتخانه مراجعه کنیم و چه زمانی باید به دنبال آدرس آن باشیم.

سفارتخانه کشور کانادا را می‌توان نماینده قانونی این کشور در کشوری ثانویه دانست که نقش اصلی آن نمایندگی برای محافظت از منافع کانادا در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، فرهنگی و اطلاع رسانی در خصوص سیاست‌های این کشور برای افراد متقاضی مهاجرت به کانادا است. این سفارتخانه همچنین موظف به مشاهده وضعیت سیاسی و اقتصادی کشور میزبان و اطلاع رسانی به مقامات کانادا می‌باشد.

دیپلمات‌های شاغل در این مرکز باید بتوانند در شرایط بحرانی و در زمان تصمیم‌گیری های بین‌المللی توافقات دو جانبه را مدیریت کرده و با انجام مذاکرات از منافع دولت و شهروندان کانادا در کشور میزبان دفاع کنند. 

اما فرد متقاضی مهاجرت چرا باید از آدرس و سایت سفارت کانادا اطلاع داشته باشد؟

یکی از نخستین اقداماتی که باید جهت دریافت ویزای این کشور از نوع توریستی، کاری، همراه و ... انجام شود، دریافت وقت سفارتخانه است که به نوعی می‌توان گفت این وقت سفارت و انجام مصاحبه در آن، سرنوشت موفقیت یا عدم موفقیت فرآیند اخذ ویزا را تعیین می‌کند. 

آدرس سفارت کانادا

پیش از آنکه به بررسی آدرس سفارت کانادا در کشورهای مختلف بپردازیم خوب است ابتدا به طور خلاصه به تفاوت میان سفارت (embassy) و کنسولگری (Consulate) بپردازیم زیرا در برخی کشورها مانند ترکیه، شهری که سفارتخانه کانادا در آن قرار دارد متفاوت با شهری است که کنسولگری در آن واقع شده است. ما باید به دنبال آدرس کدام یک باشیم؟

سفارتخانه، پایگاه یک کشور برای انجام ماموریت‌های دیپلماتیک است. هر کشوری در مقصد میزبان خود فقط دارای یک سفارت است که معمولا در پایتخت کشور میزبان قرار گرفته و یک فرد به عنوان سفیر در آن حضور دارد. وظایف اصلی سفیر مدیریت روابط دیپلماتیک بین دو کشور است و مسئولیت انجام مذاکرات را بر عهده دارد.

همچنین برای انجام خدمات دولتی و مهاجرتی مانند درخواست ویزا و انگشت نگاری، ثبت تولد، دریافت گذرنامه و .... باید به سفارت مراجعه شود اما کنسولگری که محل استقرار کنسول است می‌تواند در هر کشوری بیش از یک مورد باشد یعنی ممکن است برای مثال در کشور ترکیه بیش از یک کنسولگری کانادا در شهرهای مختلف وجود داشته باشد.

وظیفه اصلی کنسولگری حمایت از شهروندان کشور خود، برقراری روابط دوستانه میان شهروندان دو کشور میزبان و مهمان و تلاش برای انجام روابط تجاری سودمندانه است. کنسولگری خط مشی خود را از سفارت دریافت نموده و تحت نظارت آن فعالیت می‌نماید. توجه داشته باشید که درخواست دریافت ویزا و پاسپورت می‌تواند به کنسولگری ارائه شود اما در نهایت کنسولگری نیز این درخواست را به سفارتخانه ارجاع داده و از طریق آن پیگیری می‌نماید. همچنین برای اطلاع از شرایط اقامت دائم کانادا نیز می‌توانید از طریق وب سایت سفارت کانادا اقدام کنید.

آدرس سفارت کانادا در ایران

نکته قابل توجه این است که این کشور در حال حاضر سفارتی در ایران ندارد و ایرانیان برای انگشت نگاری در سفارتخانه این کشور و سایر کارهای قانونی باید به آدرس سفارت آن در ترکیه، ارمنستان، امارات، آذربایجان و یا گرجستان مراجعه کنند. البته دقت داشته باشید که بر اساس آخرین قوانین برای تعیین وقت سفارت کشور کانادا و انجام انگشت نگاری باید به صورت آنلاین و از طریق وب سایت VFS Global اقدام کنید.

توجه داشته باشید که فرآیند رزرو نوبت به صورت آنلاین صورت می‌گیرد و شما برای انجام انگشت نگاری و مصاحبه باید به آدرس سفارت کانادا واقع در کشوری که به عنوان مقصد میانجی انتخاب کرده‌اید سفر کنید. 

در صورتی که متقاضی مهاجرت به کانادا هستید اما برای گرفتن وقت سفارت این کشور با توجه به حجم بالای افراد متقاضی با چالش رو به رو هستید اصلا نگران نباشید. برقراری ارتباط با مشاوران تیم لتسگو یونی می‌تواند مشکل شما را در کمترین زمان ممکن حل کند. کارشناسان این مجموعه می‌توانند از چندین شهر در کشورهای مختلف برای ایرانیان وقت سفارتخانه دریافت کرده و فرآیند اخذ ویزا را به سرعت طی نمایند. این شهرها عبارتند از:

  • آنکارا در ترکیه
  • استانبول در ترکیه
  • دبی در امارات
  • ابوظبی در امارات
  • تفلیس در گرجستان
  • باکو در اذربایجان
  • ایروان در ارمنستان

آدرس سفارت کانادا در ترکیه

همانطور که پیش تر گفتیم در هر کشور میزبان یک سفارتخانه وجود دارد اما در برخی کشورها مانند ترکیه به دلیل حجم بالای متقاضیان دریافت ویزا و انگشت نگاری، دولت کانادا دو مرکز را در شهرهای آنکارا و استانبول به انجام این امور اختصاص داده است.
آدرس سفارت کانادا در آنکارا: Cinnah Caddesi No. 58, Çankaya 06690, Ankara, Turkey
آدرس سفارت کانادا در استانبول: Consulate General of Canada-209 Buyukdere Caddesi-Tekfen Tower- Levent 4.Istanbul-34394 Turkey
آدرس وب سایت سفارت کانادا - آنکارا:  www.canadainternational.gc.ca/turkey-turquie
آدرس وب سایت سفارت کانادا - استانبول: www.canadainternational.gc.ca/turkey-turquie

آدرس سفارت کانادا در امارات

امارات هم از جمله کشورهایی است که به دلیل تقاضای زیاد دو مرکز را به خدمات سفارت کشور کانادا اختصاص داده است. اگر تصمیم به انجام انگشت نگاری در امارات دارید باید به دنبال آدرس سفارت این کشور در دو شهر دوبی و ابوظبی باشید. 
آدرس سفارتخانه کانادا در دوبی: 19th Floor, Jumeirah Emirates Towers, Sheikh Zayed Road, Dubai, United Arab Emirates
آدرس سفارتخانه کانادا در ابوظبی: Abu Dhabi Trade Tower-Abu dhabi Mall-West Tower -9th Floor-Abu Dhabi - United Arab Emirates
آدرس وب سایت سفارت کانادا - دوبی: www.canadainternational.gc.ca/uae-eau
آدرس وب سایت سفارت کانادا - ابوظبی: info.canauh@vfshelpline.com 

سفارت کانادا در ترکیه

آدرس سفارت کانادا در ارمنستان

 خدمات سفارت کشور کانادا در ارمنستان تنها در مرکز واقع شده در شهر ایروان ارائه می‌شود. 
آدرس سفارتخانه کانادا در ایروان: Canada Visa Application Centre (CVAC operated in partnership with OIM/IOM), International Organization for Migration (IOM) – Yerevan, 10 Vazgen Sargsyan, Yerevan, Armenia

آدرس سفارت کانادا در آذربایجان 

ایرانیانی که متقاضی مهاجرت به کانادا هستند علاوه بر سه کشور پرطرفدار ترکیه، امارات و ارمنستان می‌توانند انگشت نگاری و مصاحبه خود را در سفارت کشور آذربایجان در شهر باکو نیز انجام دهند.
آدرس سفارت کشور کانادا در باکو: Azerbaijan, Baku,Yashar Husseynov Street.AZ-1069

آدرس سفارت کانادا در گرجستان

سفارتخانه کانادا واقع در شهر تفلیس کشور گرجستان یکی دیگر از مراکزی است که متقاضیان مهاجرت به این کشور از جمله ایرانیان می‌توانند جهت انجام مراحل دریافت ویزای خود از طریق آن اقدام کنند.
آدرس سفارت کشور کانادا در تفلیس: Third Floor, Tbilisi 0108, Georgia 34 Rustaveli Avenue Honorary Consulate of Canada in Tbilisi, Georgia  
آدرس وب سایت سفارت کانادا - تفلیس: ccogeorgia@gmail.com

در صورت نیاز به انجام پیکاپ پاسپورت میتوانید از خدمات شرکت لتسگویونی در این زمینه برخوردار شوید.