متقاضیان زیادی به دنبال بورسیه رشته هنر در آمریکا هستند و درخواست برای اپلای در رشته‌های هنری در دانشگاه‌های آمریکا بین داوطلبان مهاجرت تحصیلی زیاد دیده می‌شود. به این دلیل که آمریکا مهد هنر در زمینه‌های مختلف موسیقی، نقاشی، تئاتر، بازیگری و ... است و رشته‌های هنری در این کشور آینده خوبی دارند. برای دانشجویان هنر در آمریکا فرصت‌های بسیاری برای شکوفایی و درخشیدن وجود دارد و این کشور یکی از بهترین کشورها برای تحصیل و فعالیت در رشته‌های هنری است. بنابراین اطلاع داشتن از شرایط فاند‌ و بورسیه برای رشته هنر در کشور آمریکا می‌تواند کمک زیادی به متقاضیان کند.

به همین دلیل برای آشنایی بیشتر شما در این پُست از مجله مهاجرت تحصیلی لتسگو یونی به بررسی شرایط و معرفی بورسیه رشته‌ هنر در آمریکا خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید و فراموش نکنید اگر بعد از خواندن این مطلب، هرگونه سوالی در مورد مهاجرت تحصیلی داشتید، می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

بورسیه رشته هنر در آمریکا

کشور آمریکا برای بسیاری از دانشجویان و متقاضیان، محبوب‌ترین و بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی در رشته هنر است. به دلیل اینکه این کشور در حال حاضر دارای برترین دانشگاه‌ها در رشته‌های هنری مانند سینما، تئاتر، موسیقی و... است و همیشه زمینه رشد و شکوفایی برای هنرمندان با استعداد را فراهم کرده است. سالانه هزاران دانشجو وارد دانشگاه‌های هنر آمریکا می‌شوند و تعداد زیادی از این افراد بعد از تحصیل با موفقیت وارد بازار کار شده و به عنوان یک هنرمند درآمد خوبی در زمینه کاری خود کسب می‌کنند.

کشور آمریکا حرف اول را در صنعت فیلم‌سازی می‌زند و دارای بزرگترین کمپانی‌های فیلم‌سازی در جهان است، اما علاوه بر این سایر رشته‌های هنری که شرایط تحصیلی و کاری خوبی در کشور آمریکا دارند هم شامل طراحی گرافیک، طراحی وب، انیمیشن، عکاسی، هنرهای تجسمی، مجسمه‌سازی، نقاشی، کاریکاتور، طراح جواهرات، نویسندگی، موسیقی و خوانندگی و هنرهای بصری هستند. تحصیل در کشور آمریکا در هریک از این رشته‌ها به شما این فرصت را می‌دهد تا علاوه بر تدریس زیر نظر بهترین اساتید و استفاده از بهترین امکانات آموزشی، بعد از فارغ‌التحصیلی هم موقعیت‌های شغلی بسیاری داشته باشید.

بورسیه رشته هنر در آمریکا

یکی از مواردی که اکثر متقاضیان و دانشجویان هنگام مهاجرت تحصیلی مد نظر قرار می‌دهند بورسیه است تا هزینه‌های زندگی و تحصیل در کشور آمریکا را پوشش دهد یا به عنوان کمک هزینه بخشی از این هزینه‌ها را بتوان با دریافت فاند پرداخت کرد. این بورسیه‌ها توسط دانشگاه‌ها و یا مراکز دولتی و خصوصی به دانشجویان اهدا می‌شوند و هریک شرایط خاصی دارند. اما در کل برای دریافت بورسیه رشته‌های هنری در کشور آمریکا باید به چند نکته دقت کنید از جمله اینکه:

  • هرچه زودتر خواندن زبان انگلیسی را شروع کنید. مهارت بالا و نمره زبان خوب شانس دریافت بورسیه را بالا می‌برد.
  • به ددلاین‌ها توجه کنید. برای درخواست اکثر بورسیه‌ها ددلاین مشخص شده که باید قبل از پایان زمان تعیین شده مدارک و درخواست خود را ارسال کنید. بنابراین زمان کافی به آماده‌سازی مدارک خود اختصاص بدهید.
  • پورتفولیوی هنری خود را تقویت کنید. پورتفولیو بخش مهمی از مدارک لازم برای دریافت بورسیه رشته هنر است، چون نشان‌دهنده مهارت شماست. پس باید آن را مرتب کرده و روی زمینه‌ای که قصد اپلای برای آن را دارید متمرکز کنید.
  • توانایی خود را در انجام مصاحبه و ارائه کارهای خود تقویت کنید. ممکن است در فرآیند اپلای و دریافت بورسیه استادان از شما درخواست مصاحبه تصویری داشته باشند. شما باید بتوانید مسلط و با اعتماد به نفس این مصاحبه را انجام دهید.
  • ایمیل زدن به اساتید دانشگاه‌های مورد نظرتان برای دریافت بورسیه را فراموش نکنید. برای دریافت بورسیه رشته هنری در آمریکا می‌توانید شخصاً به اساتید ایمیل بزنید و با آنها ارتباط بگیرید و کارهای خود را ارائه کنید.
  • جستجوی بورسیه‌ها از طریق گوگل در سایت‌های معتبر و سایت دانشگاه‌ها هم از مواردی است که می‌تواند در پیدا کردن بورسیه‌ها به شما کمک کند.
  • شرایط بورسیه رشته هنر در آمریکا

دریافت بورسیه در رشته‌های هنری در آمریکا متقاضیان زیادی دارد و رقابت برای آنها زیاد است. بنابراین شما باید شرایط خود را تا حد امکان بهبود ببخشید و مهارت بالای خود را ارائه کنید تا شانس پذیرش شما بالا برود. هر دانشگاه یا سازمان ممکن است شرایط متفاوتی برای اهداء اسکالرشیپ به دانشجویان داشته باشد و شما باید تلاش و پشتکار فراوانی در این مسیر داشته باشید. همچنین شرایط بر اساس رشته و مقطع هم متفاوت است و ممکن است نیاز به آزمون هم داشته باشید. اما به طور کلی موارد زیر برای دریافت بورسیه اهمیت زیادی دارد:

  • دریافت نمره بالا در زبان و ارائه مدرک معتبر آزمون زبان انگلیسی (ترجیحاً تافل)
  • ارائه رزومه تحصیلی قوی و خوب
  • ارائه پورتفولیو و نمونه کارهای هنری انجام شده در رشته مورد نظرتان
  • ارائه نامه پذیرش از یکی از دانشگاه‌های آمریکا

شرایط بورسیه رشته هنر در آمریکا

انواع بورسیه رشته هنر در آمریکا

همانطور که به اهمیت بورسیه برای دانشجویان اشاره کردیم، باید این نکته را هم بیان کنیم که معمولاً تعداد بورسیه‌ها برای دانشجویان بین‌المللی محدودتر و کمتر از دانشجویان لاتین و بومی آمریکاست و بیشتر این بورسیه‌ها به دانشجویان مقیم آمریکا تعلق می‌گیرد. اما با این وجود، با توجه به بالا بودن تعداد دانشگاه‌های آمریکا باز هم تعداد بورسیه رشته هنر برای دانشجویان خارجی قابل قبول است. ضمن اینکه استاد راهنمای شما به خصوص در مقطع ارشد یا دکتری، در صورت تمایل می‌تواند برای دادن فاند تحصیلی به شما اقدام کند.
برخی از بورسیه‌های هنر موجود برای دانشجویان بین‌المللی در آمریکا عبارتند از:

  • بورسیه The Kress Foundation Interpretive Fellowships at Art Museums
  • بورسیه تحصیلی BeArt Presets Academic
  •  بورسیه American Association of University Women in the USA (AAUW)
  • بورسیه School of Art & Design - University of Wisconsin-Stout
  • بورسیه تحصیلی Robert Sherman Fine Art
  • بورسیه Art Academy of Cincinnati
  • بورسیه CBC Spouses Visual Arts

به علاوه بسیاری از دانشگاه‌ها برای دانشجویان بین‌المللی با استعداد و برتر بورسیه‌هایی در نظر گرفته‌اند که شما می‌توانید از طریق سایت دانشگاه مورد نظر خود برای دریافت بورسیه اقدام کنید و یا بعد از حضور در دانشگاه به صورت حضوری برای دریافت فاند اقدام کنید. به خاطر داشته باشید که ممکن است در ابتدای شروع تحصیل، فاند تحصیلی به شما تعلق نگیرد، اما بعد از گذشت 1 یا 2 ترم بر اساس نمرات و توانایی‌های شما دانشگاه تصمیم بگیرد به شما فاند بدهد.

بهترین دانشگاه‌ها در رشته هنر در آمریکا کدام هستند؟

بد نیست تا در این قسمت به طور مختصر بهترین کالج و دانشگاه‌های هنر در کشور آمریکا را معرفی کنیم. پذیرش در بهترین دانشگاه‌ها نیازمند داشتن رزومه و پورتفولیوی خوب و مناسب است و همین مسأله باعث افزایش شانس شما برای دریافت بورسیه هم خواهد شد. بهترین دانشگاه‌های هنر جهان در کشورهای آمریکا، انگلستان، ایتالیا و فنلاند قرار دارند و در این بین بهترین کشورها برای زندگی و تحصیل در رشته هنر آمریکا و انگلستان هستند. بهترین دانشگاه‌های هنر در آمریکا بر اساس usnews عبارتند از:

  • دانشگاه هنر کالیفرنیا (University of California-Los Angeles)
  • دانشگاه ییل (Yale University)
  • دانشگاه مشترک المنافع ویرجینیا (Virginia Commonwealth University)
  • کالج هنر شیکاگو (School of the Art Institute of Chicago)
  • موسسه هنر کالیفرنیا (California Institute of the Arts)
  • مدرسه طراحی رود آیلند (Rhode Island School of Design)
  • موسسه پرت (pratt institute)

هزینه تحصیل رشته هنر در آمریکا

هزینه تحصیل رشته هنر در آمریکا

برای اینکه براساس شرایط و بودجه خود در مورد دریافت بورسیه بتوانید تصمیم‌گیری کنید، بهتر است تا در مورد شهریه و هزینه تحصیل در آمریکا بیشتر بدانید. هزینه تحصیل در رشته‌های هنری در آمریکا بر اساس دانشگاه، رشته و مقطع متفاوت است. اما این مبلغ برای دوره 4 ساله کارشناسی در دانشگاه‌های معروف آمریکا حدود 30 تا 40 هزار دلار در سال و در سایر دانشگاه‌ها 20 تا 40 هزار دلار در سال است. این مبلغ برای دوره 2 ساله کالج حدود 10 تا 20 هزار دلار و برای دوره ارشد هم حدود 30 تا 40 هزار دلار در سال است.

هزینه زندگی در آمریکا هم بر اساس شهر محل زندگی شما متفاوت خواهد بود؛ اما برای هر دانشجو حدوداً 1000 دلار تا 1500 دلار در ماه و 18 هزار دلار در سال هزینه و مخارج زندگی وجود خواهد داشت.

سخن آخر

در این پُست از مجله مهاجرت تحصیلی لتسگو یونی، بورسیه رشته هنر در آمریکا را بررسی کردیم و توضیحاتی در این باره ارائه دادیم که امیدواریم برایتان مفید باشد و به شما در مسیر مهاجرت تحصیلی کمک کند. همانطور که گفتیم آمریکا به قطب هنر در جهان تبدیل شده که فرصت‌های بسیاری برای هنرمندان و هنرجویان در آن وجود دارد و دریافت بورسیه هنر از دانشگاه‌های این کشور می‌تواند یک فرصت عالی برای علاقه‌مندان به پیشرفت و رشد در رشته‌های هنری باشد.

به خاطر داشته باشید که ما در این مسیر در کنار شما هستیم و اگر برای تکمیل مدارک تحصیلی نیاز به کمک داشتید کارشناسان ما در لتسگو یونی آماده کمک و راهنمایی به شما عزیزان هستند.