وقت سفارت انگلیس و نحوه رزرو آن به متقاضیان تحصیل در انگلیس کمک می‌کند تا راحت‌تر پروسه اخذ ویزای تحصیلی خود را پیش ببرند. هر ساله، دانشجویانی از سراسر جهان به انگلیس هجوم می‌آورند. آموزش عالی و رشته‌های متنوع، محبوبیت جهانی و حضور در محیطی با فرهنگ‌های مختلف از دلایل اصلی برای تحصیل در انگلیس هستند. 

برای مهاجرت تحصیلی و تحصیل در دانشگاهی در انگلیس، نیاز به ویزای دانشجویی دارید که در این مقاله، به شما روند اخذ این ویزا و مراجعه به سفارت انگلیس را کامل شرح می‌دهیم. در آخر اگر سوالی باقی ماند یا برای تحصیل در انگلیس مطمئن‌تر شدید، می‌توانید از طریق رزرو وقت مشاوره مهاجرت تحصیلی لتسگو یونی اقدام کرده و شانس خود را با متخصصان بررسی کنید. 

وقت سفارت انگلیس در تهران

گرفتن وقت سفارت انگلیس در تهران برای متقاضیان تحصیل در انگلیس کاملا الزامی است و روندی است که هیچ جوره نمی‌توانید بیخیال آن شوید. اگر قصد دارید از ایران برای ویزای دانشجویی انگلیس اقدام کنید، این فرآیند از طریق سفارت انگلیس در تهران مدیریت می‌شود. سفارت در خیابان فردوسی واقع شده است، اما بیشتر امور مربوط به ویزا توسط سازمان VFS Global انجام می‌شود که به نمایندگی از سفارت انگلیس، امور مربوط به تعیین وقت، مدارک و جمع‌آوری اطلاعات بیومتریک (اثر انگشت و عکس چهره) را مدیریت می‌کند. در اینجا آنچه باید درباره فرآیند بدانید آمده است: 

زمان‌بندی: 

شما می‌توانید درخواست ویزای خود را تا سه ماه قبل از شروع تحصیل در انگلیس و مهاجرت تحصیلی خود ارائه دهید. اطمینان حاصل کنید که همه مدارک لازم، از جمله پاسپورت و مهر ورود که پس از رسیدن به انگلیس دریافت می‌کنید، آماده باشد. پس از ورود به انگلیس، باید یک نسخه از پاسپورت، ویزا و مهر ورود خود را به مدرسه ارائه دهید. 

مدارک و تعیین وقت بیومتریک: 

پس از تکمیل فرم درخواست، باید یک وقت با VFS Global رزرو کنید. در این زمان، مدارک خود را تحویل می‌دهید و فرآیند بیومتریک شامل اثر انگشت و تشخیص چهره را انجام می‌دهید. 

VFS Global در تهران: 

حضور VFS Global به طور قابل توجهی فرآیند ویزا را برای متقاضیان ایرانی ساده کرده و مدیریت قرار ملاقات‌ها و کاهش تاخیرات ناشی از محدودیت‌های سفارت را تسهیل کرده است. 

نحوه گرفتن وقت سفارت انگلیس در تهران

نحوه گرفتن وقت سفارت انگلیس در تهران به شما کمک می‌کند، پروسه بی‌دردسرتری را طی کنید. در تمام طول پروسه حتما دقت کنید که از سایت ها، آدرس‌ها و شماره‌های درست برای پیشبرد کار خود استفاده می‌کنید. برای رزرو وقت سفارت انگلیس در تهران، مراحل زیر را دنبال کنید: 

ایجاد حساب شخصی: 

ابتدا به وب‌سایت رسمی دولت انگلیس به آدرس Gov. UK مراجعه کنید. برای شروع فرآیند درخواست ویزا، باید یک حساب شخصی ایجاد کنید. 

انتخاب نوع ویزا و تکمیل درخواست: 

پس از ایجاد حساب، نوع ویزای مورد نظر خود را مشخص کنید (برای مثال، دانشجویی، توریستی، تجاری و غیره). سپس باید فرم درخواست ویزا را به صورت آنلاین پر کرده و تمام جزئیات و مدارک لازم را ارائه دهید. 

وقت سفارت انگلیس در تهران

پرداخت هزینه ویزا: 

پس از تکمیل فرم درخواست، از شما خواسته می‌شود که هزینه ویزا را پرداخت کنید. این پرداخت می‌تواند مستقیماً به صورت آنلاین و از طریق همان پلتفرم انجام شود. 

انتخاب تاریخ قرار ملاقات: 

پس از پرداخت هزینه، یک تقویم از زمان‌های موجود برای رزرو نمایش داده می‌شود. تاریخ و زمانی را که برای شما مناسب است، برای حضور در مرکز VFS Global که خدمات ویزای انگلیس را به نمایندگی از سفارت انگلیس در تهران ارائه می‌دهد، انتخاب کنید. 

حضور در وقت رزرو شده: 

توجه داشته باشید که باید شخصا در این مرکز حضور داشته باشید و نمی‌توانید فرد دیگری را به‌جای خود بفرستید و سایر اعضای خانواده که برای ویزا درخواست می‌دهند نیز باید خود شرکت کنند. همچنین، اگر زیر ۱۸ سال هستید، باید همراه با یک بزرگسال باشید. 

اقدام زودهنگام: 

برای افزایش شانس دریافت ویزا و جلوگیری از تاخیرهای لحظه آخری، توصیه می‌شود که هرچه زودتر وقت خود را رزرو کنید، به‌ویژه از آنجا که زمان پردازش ویزا ممکن است متغیر باشد. 

تلفن دفتر vfs انگلیس در تهران

VFS Global به عنوان نماینده رسمی سفارت انگلیس در تهران عمل می‌کند و تمام خدمات مربوط به ویزا، از جمله ثبت درخواست و تعیین وقت، از طریق این دفتر انجام می‌شود. بنابراین برای امور ویزا و مهاجرت تحصیلی، نیازی به مراجعه حضوری به سفارت انگلیس ندارید، بلکه باید به دفتر VFS Global مراجعه کنید. دفتر VFS Global که امور مربوط به ویزای انگلیس و مهاجرت تحصیلی  را در تهران پیگیری می‌کند، جزئیات زیر را دارد: 

تلفن دفتر VFS Global انگلیس در تهران: 

۹۸۲۱۹۱۰۰۸۰۴۵+

آدرس دفتر VFS Global انگلیس در تهران: 

تهران، خیابان شریعتی، خیابان معلم، مرکز مگاپارس، طبقه ۱۳

مدارک لازم برای سفارت انگلیس در تهران

برای درخواست ویزای دانشجویی انگلیس از طریق دفتر VFS Global در تهران، باید مجموعه‌ای کامل از مدارک را ارائه دهید. این مدارک برای تضمین موفقیت درخواست ویزای شما و مهاجرت تحصیلی حیاتی هستند. علاوه بر این، اطلاعات بیومتریک شما نیز در این مرکز ثبت می‌شود که یک مرحله اجباری برای دریافت ویزا است. این مرحله شامل اسکن هر ده انگشت و گرفتن عکس دیجیتالی از چهره شما می‌شود (توجه داشته باشید که در عکس نباید عینک نداشته باشید). 

چک لیست مدارک مورد نیاز برای ویزای دانشجویی انگلیس عبارت است از: 

پاسپورت معتبر: 

پاسپورتی که حداقل شش ماه اعتبار داشته و صفحات خالی برای مهر ویزا داشته باشد. 

عکس پاسپورتی: 

یک عکس جدید با پس‌زمینه سفید که با مشخصات عکس پاسپورتی مطابقت داشته باشد. 

تاییدیه پذیرش برای تحصیل (CAS): 

نامه‌ای از دانشگاه یا موسسه آموزشی معتبر انگلیس که تاییدیه پذیرش شما را ارائه می‌دهد. 

مدارک مالی: 

صورت‌حساب‌های بانکی، گواهی‌های شغلی یا جوایز بورسیه که نشان دهد شما می‌توانید هزینه‌های تحصیل در انگلیس و زندگی خود را تامین کنید.

نحوه گرفتن وقت سفارت انگلیس در تهران مدارک تحصیلی قبلی: 

کپی از دیپلم‌ها، مدارک کارشناسی یا سایر مدارک تحصیلی که سابقه تحصیلی شما را نشان می‌دهد. 

مدرک زبان انگلیسی: 

نتایج آزمون‌های زبان معتبر مانند آیلتس یا تافل که تسلط شما به زبان انگلیسی را نشان دهد (در صورت نیاز). 

گواهی سلامت: 

ممکن است برای برخی شرایط پزشکی، ارائه گواهی سلامت ضروری باشد. 

رسید پرداخت هزینه ویزا: 

اثبات اینکه هزینه درخواست ویزا را پرداخت کرده‌اید. 

بیمه سلامت: 

پوشش بیمه برای هزینه‌های پزشکی در طول تحصیل در انگلیس. 

چه اتفاقی می‌افتد اگر مدارک ناقص باشند؟ 

اگر مدارک شما ناقص یا به‌درستی ارائه نشده باشند، پیگیری درخواست ویزای شما ممکن است با تأخیر مواجه یا حتی رد شود. سفارت انگلیس ممکن است مدارک اضافی درخواست کند، اما این کار زمان فرآیند را طولانی‌تر خواهد کرد. در برخی موارد، ارائه مدارک ناقص یا نادرست می‌تواند منجر به رد درخواست ویزا شود، بنابراین بسیار مهم است که مطمئن شوید تمام مدارک صحیح و کامل هستند. 

ویژگی‌های مدارک: 

تمام مدارک باید اصل و معتبر باشند و ارائه مدارک جعلی یا تغییر داده شده می‌تواند منجر به رد درخواست و ممنوعیت ورود به انگلیس و کل پروسه مهاجرت تحصیلی شود. همچنین، تمام مدارکی که به زبان فارسی هستند باید توسط مترجم رسمی به انگلیسی ترجمه و مهر شود. اطمینان حاصل کنید که تمام مدارک حاوی اطلاعات لازم باشند. به‌عنوان‌مثال، مدارک مالی باید به وضوح موجودی حساب، تاریخچه تراکنش‌ها و جزئیات صاحب حساب را نشان دهند. 

تمام مدارک باید جدید و به‌روز باشند. برای مثال، مدارک مالی باید نهایتاً مربوط به سه ماه اخیر باشند. با رعایت دقیق این دستورالعمل‌ها و اطمینان از صحت و کامل بودن مدارک، شانس خود را برای موفقیت در دریافت ویزای دانشجویی انگلیس افزایش می‌دهید.

وقت سفارت انگلیس چقدر طول میکشد

وقت سفارت انگلیس چقدر طول میکشد؟ زمان مورد نیاز برای گرفتن وقت سفارت انگلیس برای ویزای تحصیلی معمولاً بین ۲ تا ۴ هفته طول می‌کشد. این زمان می‌تواند بسته به فصل مهاجرت تحصیلی و میزان درخواست‌ها متفاوت باشد. در برخی مواقع، به ویژه در دوره‌های شلوغ مانند تابستان یا پاییز، ممکن است این روند بیشتر طول بکشد. 

تمام فرآیند درخواست ویزا و وقت‌گیری به صورت آنلاین از طریق وب‌سایت رسمی دولت انگلیس (Gov. UK) انجام می‌شود و هترین راه برای اطمینان از اینکه وقت ملاقات در زمان مناسب دارید، درخواست زودهنگام است. شما می‌توانید تا سه ماه قبل از تاریخ سفر خود درخواست ویزای تحصیلی را ثبت کنید. هرچه زودتر اقدام کنید، شانس بیشتری برای گرفتن وقت زودتر دارید.

مدارک لازم برای سفارت انگلیس در تهران در صورت نیاز فوری به ویزا برای مهاجرت تحصیلی، می‌توانید از خدمات اولویت‌دار (Priority Visa Service) استفاده کنید. این خدمات باعث می‌شود که درخواست شما سریع‌تر پردازش شود و معمولاً در مدت ۵ تا ۷ روز کاری پاسخ داده شود. هرچند برای استفاده از این سرویس باید هزینه اضافی پرداخت کنید. در بعضی مواقع ممکن است نوبت‌های لغو شده یا جدید به تقویم اضافه شوند و اگر به طور مداوم تقویم وقت‌گیری را بررسی کنید، ممکن است بتوانید وقتی برای رزرو پیدا کنید.

هزینه وقت سفارت انگلیس

هزینه گرفتن وقت سفارت انگلیس برای ویزای تحصیلی به خودی خود هزینه جداگانه‌ای ندارد؛ بلکه در اصل این هزینه‌ها شامل هزینه درخواست ویزا می‌شود. برای ویزای تحصیلی انگلیس (Tier 4/Student Visa) در سال ۲۰۲۴، هزینه درخواست ویزا تقریباً ۳۶۰ پوند است. این مبلغ را باید به صورت آنلاین هنگام تکمیل درخواست ویزا پرداخت کنید. پس از پرداخت هزینه ویزا، امکان انتخاب وقت سفارت از طریق دفتر VFS Global فراهم می‌شود. 

اگر بخواهید درخواست ویزای شما برای مهاجرت تحصیلی، سریع‌تر پردازش شود، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. سرویس‌های اولویت‌دار و سوپر اولویت‌دار به شما این امکان را می‌دهند که در زمان کوتاه‌تری ویزای خود را دریافت کنید، اما همان‌طور که گفته شد، هزینه‌های این سرویس‌ها بسیار بالاتر از سرویس استاندارد هستند و باید چیزی بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ پوند بیشتر برای این سرویس‌ها پرداخت کنید.

پس از انتخاب زمان مراجعه خود از تقویم آنلاین، باید هزینه را از طریق یک لینک منحصر به فرد که از طریق ایمیل ارائه می‌شود، پرداخت کنید تا رزروتان را تایید کنید. حتماً تمام فرم‌های تکمیل شده را چاپ و امضا کرده و همراه با رسید پرداخت خود، در روز قرار ملاقات خود به مرکز VFS Global بیاورید. 

پرداخت هزینه ویزا برای شروع پردازش درخواست شما ضروری است و پس از تکمیل فرم‌های آنلاین و آپلود مدارک مورد نیاز، تنها ۳ ساعت فرصت برای پرداخت هزینه قرار ملاقات خواهید داشت. عدم پرداخت در این بازه زمانی ممکن است منجر به از دست رفتن زمان رزروی شما شود. 

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم تا نحوه رزرو وقت سفارت انگلیس، الزامات ضروری و مدارک مورد نیاز را برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی پوشش دهیم. با این حال، اکیداً توصیه می‌شود که برای اطمینان از روند روان و آسان درخواست ویزا، از یک موسسه معتبر راهنمایی بگیرید. این امر به شما کمک می‌کند تا از بروز هرگونه اشتباهی که ممکن است پذیرش دانشگاهی که با تلاش فراوان به دست آورده‌اید را به خطر بیندازد، جلوگیری کنید.