بهترین دانشگاه جهان 2024 توسط سایت رتبه بندی QS انتخاب شد. جهت اطلاع از رتبه بندی دانشگاه های جهان این پُست لتسگو یونی را مشاهده نمایید. (دانشگاه‌ها در سال 2023 برای تحصیل در سال 2024 انتخاب شده‌اند) اگر اهل علم و دانش هستید یا به بورسیه تحصیلی فکر می‌کنید، احتمالاً اطلاع از رتبه بندی بهترین دانشگاه جهان در سال 2024 می‌تواند مسیر روشن‌تری را در خصوص مهاجرت تحصیلی در اختیارتان قرار دهد. 

همچنین این اطلاعات به شما کمک خواهد کرد تا انتخاب درست‌تری برای انتخاب رشته و پذیرش تحصیلی داشته باشید. با رزرو وقت مشاوره مهاجرتی خود می‌توانید از شانس خود برای ورود به بهترین دانشگاه‌های جهان باخبر شوید و از خدمات مجموعه لتس گو یونی استفاده کنید.

رتبه بندی دانشگاه‌ های جهان 2024

رتبه بندی دانشگاه‌ های جهان 2024 سایت معتبر QS حدود 1500 دانشگاه را مورد بررسی قرار داد تا از بین آنها برای سال 2024 انتخاب داشته باشد. هر کدام از این دانشگاه‌ها که در رتبه‌های مناسب قرار گرفته‌اند در نوع خود می‌توانند به عنوان بهترین دانشگاه جهان شناخته شوند؛ اما در اینجا فقط با 10 مورد از آن‌ها که توانسته‌اند از همه لحاظ نظر دانشجویان را جلب کنند را خواهید شناخت. این لیست بر اساس رنکینگ QS تهیه شده است.

لیست بهترین دانشگاه های جهان 2023 ( که برای سال 2024 مورد استفاده قرار می‌گیرد) شامل 4 دانشگاه آمریکایی، 4 دانشگاه بریتانیایی، 1 دانشگاه سنگاپوری و 1 دانشگاه در کشور سوئیس می‌باشد.

  • رتبه اول: موسسه فناوری ماساچوست آمریکا
  • رتبه دوم: کمبریج بریتانیا
  • رتبه سوم: آکسفورد بریتانیا
  • رتبه چهارم: هاروارد آمریکا
  • رتبه پنجم: استنفورد آمریکا
  • رتبه ششم: کالج سلطنتی لندن انگلیس
  • رتبه هفتم: موسسه فناوری فدرال زوریخ سوئیس
  • رتبه هشتم: دانشگاه ملی سنگاپور
  • رتبه نهم : کالج دانشگاهی لندن
  • رتبه دهم : دانشگاه کالیفرنیا، برکلی

دانشگاه ماساچوست MIT

بهترین دانشگاه جهان

دانشگاه ماساچوست توانسته مانند هر سال در رتبه اول بهترین دانشگاه های جهان قرار بگیرد و در واقع بهترین دانشگاه جهان 2024 برازنده این دانشگاه است.

موسسه فناوری ماساچوست (MIT) یک دانشگاه مستقل و خصوصی مستقر در شهر کمبریج، ماساچوست است. MIT در سال 1861 تأسیس شد و هدف آن آموزش دانشجویان در زمینه‌های علوم پایه، فناوری و سایر رشته‌های آموزشی است که به نفع ملت و جهان امروز باشد.

این دانشگاه دارای دانشکده‌های معماری و طراحی، مهندسی، علوم انسانی، هنر و علوم اجتماعی و مدیریت ‌می‌باشد. از طریق سایت لتسگو یونی می‌توانید شانس خودتان را برای پذیرش و ویزای تحصیلی و در نهایت ورود به MIT امتحان کنید.

دانشگاه کمبریج Cambridge

دانشگاه کمبریج یکی از بهترین دانشگاه های جهان است که در شهری به همین نام در کشور انگلستان واقع شده است. یک رودخانه نیز از کنار این موسسه علمی ‌عبور می‌کند. تحصیل در این موسسه علمی ‌برای شما بسیار تاریخی خواهد بود‌ چون قدمت تاریخی ساختمان آن به سال 1209 میلادی باز می‌گردد و به سومین مرکز علمی ‌جهان از نظر قدمت تبدیل شده است.

بهترین دانشگاه های دنیا

بهتر است بدانید نیوتن دانشجوی کمبریج انگلستان بوده است و دانشجویان ورودی جدید نیز به واسطه همین موضوع، دارای روحیه و تلاش بسیار بالا در تحصیل علم هستند. دانشگاه کمبریج انگلستان در رتبه چهارم لیست بهترین دانشگاه های جهان 2024 قرار گرفته است. کمبریج 31 دانشکده دارد. شما می‌توانید برای پذیرش تحصیلی از چهارمین دانشگاه از لیست بهترین دانشگاه جهان از طریق سایت لتس گو یونی اقدام نمایید.

دانشگاه آکسفورد Oxford

دومین رتبه بهترین دانشگاه های جهان 2024 به دانشگاهی در کشور انگلیس تعلق گرفته است. دانشگاه آکسفورد در شهری به همین نام واقع شده است و از نظر قدمت، در انگلستان به عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه و در جهان پس از دانشگاه بولونیا قرار دارد. این مرکز علمی ‌دارای 36 دانشکده می‌باشد.

آکسفورد بهترین دانشگاه جهان

دانشجویان در مجموع حدود 22,000 نفر هستند که اکثر آن ها در مقطع کارشناسی به تحصیل مشغول ‌می‌باشند. بیش از 40 درصد از دانشجویان این موسسه آموزش عالی از دانشجویان بین المللی 140 کشور مختلف دنیا هستند. این دانشگاه دارای 11 برنده جایزه نوبل شیمی، 5 برنده در فیزیک و 16 برنده در پزشکی است. متفکران و دانشمندان برجسته فارغ التحصیل از این مرکز علمی‌ شامل تیم برنرز لی، استیون هاوکینگ و ریچارد داوکینز هستند.

دانشجویان در مجموع حدود 22,000 نفر هستند که اکثر آن ها در مقطع کارشناسی به تحصیل مشغول ‌می‌باشند. بیش از 40 درصد از دانشجویان این موسسه آموزش عالی از دانشجویان بین المللی 140 کشور مختلف دنیا هستند. این دانشگاه دارای 11 برنده جایزه نوبل شیمی، 5 برنده در فیزیک و 16 برنده در پزشکی است. متفکران و دانشمندان برجسته فارغ التحصیل از این مرکز علمی‌ شامل تیم برنرز لی، استیون هاوکینگ و ریچارد داوکینز هستند.

دانشگاه هاروارد Harvard

بهترین دانشگاه دنیا 2022

تأسیس دانشگاه هاروارد به سال 1636 باز ‌می‌گردد و قدیمی‌ترین دانشگاه در ایالات متحده است و همچنین به عنوان یکی از معتبر ترین در جهان شناخته شده است. این دانشگاه در میان بهترین دانشگاه‌های آمریکا قرار دارد و سالیانه متقاضیان زیادی خواهان تحصیل در این موسسه آموزش عالی هستند. بسیاری از مدیران و افراد شناخته شده و موفق از فارغ التحصیلان هاروارد ‌می‌باشند.

اگر قصد دارید با دریافت پذیرش تحصیلی از لتسگویونی برای دانشگاه هاروارد اقدام کنید بهتر است بدانید موقعیت‌های مختلفی برای انتخاب و تحصیل دارید، این موقعیت ها شامل تحصیل در دانشکده‌های هنر و علوم، کسب و کار، معماری، الهیات، آموزش و حقوق می‌باشد.

دانشگاه استنفورد Stanford

رتبه سوم در میان بهترین دانشگاه های جهان به استنفورد تعلق دارد. دانشگاه استنفورد یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های ایالات متحده است و یکی از معتبرترین دانشگاه‌های جهان است. این موسسع آموزش عالی دارای 21 برنده جایزه نوبل و فارغ التحصیلان معروف متعددی از دنیای کسب و کار، سیاست، رسانه، ورزش و فناوری است. دانشکده‌های حقوق، پزشکی، علوم، بازرگانی و مهندسی در این دانشگاه وجود دارند.

اگر به دنبال دریافت پذیرش تحصیلی برای ورود به دانشگاه استنفورد هستید باید بدانید که شرایط بسیار سختی را خواهید داشت؛ چون ورود به این دانشگاه، از هر دانشگاه دیگری سخت تر است.

کالج سلطنتی لندن | Imperial College London

رتبه هفتم بهترین دانشگاه‌های جهان به کالج سلطنتی لندن تعلق دارد. کالج سلطنتی لندن به عنوان یکی از نهادهای پیشرو در زمینه تحقیقات در انگلستان محسوب ‌می‌شود. این موسسه دارای 14 برنده جایزه نوبل، از جمله سر الکساندر فلمینگ کاشف پنی سیلین است. اگر به دنبال رشته‌های تحصیلیِ علوم پزشکی، اقتصاد و مهندسی هستید، کالج سلطنتی لندن می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد و از طریق لتس گو یونی می‌توانید برای پذیرش تحصیلی از این دانشگاه برتر جهان اقدام نمایید.

موسسه فناوری فدرال زوریخ ETH

موسسه فناوری فدرال زوریخ در سال 1855 تأسیس شد و در حال حاضر در میان معتبرترین دانشگاه‌های علوم و فناوری قرار گرفته است. این موسسه دارای بیش از 20 برنده جایزه نوبل ‌می‌باشد که از جمله آن ها ‌می‌توان به پدر فیزیک مدرن و مخترع نظریه عمو‌می ‌نسبیت یعنی آلبرت انیشتین اشاره کرد.

10 دانشگاه برتر جهان

در این دانشگاه دانشجویان زیادی از سراسر جهان تحصیل می‌کنند، بنابراین شما هم شانس این را خواهید داشت تا از طریق شرکت لتس گو یونی نسبت به اخذ پذیرش تحصیلی برای این دانشگاه سوئیس اقدام نمایید. برای تحصیل در این موسسه علمی‌ می‌توانید یکی از دانشکده‌های علوم پزشکی، دامپزشکی، مدیریت و اقتصاد، هنر، حقوق، الهیات، فلسفه و علوم کاربردی را انتخاب نمایید.

دانشگاه ملی سنگاپور (NUS)

دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) یکی از دانشگاه‌های برجسته جهان است که با تمرکز بر دیدگاه‌ها و تخصص‌های آسیایی، آموزشی جهانی را ارائه می‌دهد. تاریخچه NUS به بیش از یک قرن پیش و شروع آن به عنوان یک دانشکده پزشکی برمی‌گردد. از یک دانشکده نوپا، این دانشگاه در طول یک قرن حالا به مؤسسه‌ای تبدیل شده است که توسط بسیاری از افراد به عنوان یکی از بهترین‌ها در جهان محسوب می‌شود. 

دانشگاه کالج لندن UCL

دانشگاه کالج لندن در سال 1826 در قلب شهر لندن تاسیس شد و اولین دانشگاه در انگلستان بود که برابری زنان و مردان را مطرح کرد.  دانشکده‌های این مرکز آموزش عالی عبارتند از: هنر و علوم انسانی، محیط زیست، مهندسی، آموزش و پرورش، حقوق، علوم زندگی، علوم ریاضی و فیزیکی، علوم پزشکی و علوم اجتماعی و تاریخی. 

مرکز علمی ‌کالج لندن که به UCL مشهور شده است، یکی از مراکز علمی ‌است که در آن برای دین و عقاید دانشجویان محدودیتی وجود ندارد و به اصطلاح سکولار است. گراهام بل یکی از شخصیت‌های شناخته شده ای است که در این مرکز علمی‌ فعالیت می‌کرده است.

دانشگاه کالیفرنیا، برکلی (UCB)

رتبه دهم بهترین دانشگاه‌های جهان به دانشگاه کالیفرنیا، برکلی در آمریکا تعلق دارد. رتبه بالای علمی ‌این مرکز آموزشی بر کسی پوشیده نیست. بسیاری از دانشگاه‌ها با دانشگاه هاروارد مقایسه می‌شوند و یکی از این مراکز دانشگاه دانشگاه کالیفرنیا، برکلی می‌باشد که در سال 1868 تاسیس شده است. از زمان تاسیس‌اش، این مرکز کادر و دانشجویان خود را طبق ملاک‌های دانشگاه‌های  آیوی لیگ و سایر دانشگاه‌های معتبر انتخاب کرده است.

امیدواریم از این پُست مجله مهاجرت تحصیلی لتس گو یونی استفاده بُرده باشید و بتوانید در یکی از مراکز علمی معتبر جهان که در این پُست با عنوان رتبه بندی بهترین دانشگاه جهان عنوان کردیم تحصیل نمایید. همچنین در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر در خصوص تحصیل در هر کدام از این مراکز علمی، می‌توانید وقت مشاوره از سایت لتسگو یونی رزرو نمایید.