مهاجرت با مدرک فنی حرفه ای به کشورهایی مثل کانادا، آلمان یا ترکیه چگونه است؟ اعتبار مدرک فنی و حرفه ای برای مهاجرت چقدر است؟ در این پُست از مجله لتس گو یونی به شما می‌گوییم که مدرک فنی حرفه ای در چه کشورهایی اعتبار دارد و بهترین مدرک فنی حرفه ای برای مهاجرت کدام مورد است و همچنین با بهترین کشورها برای افراد فنی آشنا خواهید شد.

اعتبار مدرک فنی و حرفه ای برای مهاجرت

اگر تنها سوال شما این است که آیا مدرک فنی و حرفه‌ای در خارج از کشور اعتبار دارد؟ باید بگوییم که با داشتن شرایط لازم، بله. ترجمه شده مدرک اخذ شده از سازمان فنی‌ و حرفه‌ای ارزشمند است و دارای اعتبار بین‌المللی در بسیاری از کشورهاست. بهتر است بدانید اگرچه این مدرک، ارزشمند است اما به تنهایی برای مهاجرت کاربرد ندارد.

برای اینکه موضوع برای شما روشن شود لازم است اعتبار مدرک فنی و حرفه‌ای برای مهاجرت را در کنار سایر عوامل و شرایط لازم بررسی کنیم. بنابراین اگر تمایل دارید مسیر مهاجرت با مدرک فنی و حرفه‌ای را به گونه‌ای پیش ببرید که درخواست ویزای کاری شما برای کشورهایی از جمله کانادا یا آلمان ریجکت نشود، لازم است این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید و مدارک خود را تکمیل نمایید.

توجه: این متن بر اساس داستان‌های واقعی نوشته شده است! ما در موسسه مهاجرتی لتس گو یونی بر اساس بررسی رزومه‌های مختلف که متقاضیان کار در خارج از کشور برای ما ارسال می‌کنند و همچنین بر اساس تجربه‌های موفق چند سال گذشته و اینکه می‌دانیم کارفرماهای خارجی چه افرادی را از بین رزومه‌های ارسالی انتخاب می‌کنند، این مطلب را به صورت رایگان در اختیار کاربران عزیزمان قرار می‌دهیم که امیدواریم برایتان مفید واقع شود.

مدرک فنی حرفه ای برای مهاجرت

راه مهاجرت برای افراد با شغل‌ها و تخصص‌های مختلف باز است و مهاجرت با مدرک فنی حرفه‌ای نیز دور از دسترس شما نیست، اما نکات ریزی در این راه وجود دارد بدون اطلاع از آنها، مسیر شما دچار مشکل خواهد شد.

چندی قبل در مجله سایت لتس گو مقاله‌ای را با عنوان جاب آفر چیست منتشر کردیم که توصیه می‌کنیم قبل از خواندن ادامه این مطلب، جهت آسان‌تر شدن مسیرتان، آن را مطالعه نمایید. هم اکنون می‌توانید از طریق لینک جاب آفر به آن مطلب مراجعه نمایید.

بخشی از پیشنهاد شغلی که از طرف یک شرکت یا کارفرمای خارجی برای جذب نیرو از سایر کشورها اعلام می‌شود که به آن جاب آفر می‌گوییم، به نیرویی اختصاص پیدا می‌کند که " تخصص " دارد. در واقع این تخصص همان چیزی هست که می‌توانید آن را با مدرک فنی‌وحرفه‌ای که ترجمه شده است به همراه سابقه کار در قالب CV یا همان رزومه به آنها اثبات کنید و در رزومه خود، آن را بیان کنید.

نکته مهم: در نظر داشته باشید، این مدرک به تنهایی کاربردی ندارد و فقط جهت پُر و پیمان کردن رزومه شما کاربرد دارد. این تخصص و مهارت شماست که در مسیر مهاجرت می‌تواند به شما کمک کند.

مهاجرت افراد فنی با مدرک فنی حرفه ای

شرایط مهاجرت با مدرک فنی حرفه ای

مدرک زبان و سابقه کار مرتبط، 2 بخشِ جدایی‌ناپذیر از شرایط لازم عنوان شده در جاب آفرها و پیشنهادات شغلی خارجیست. حتی اگر تصور کنیم که شرکت و کارفرمای خارجی شما را بدون سطح زبان و سابقه کار مرتبط بپذیرید، اما پس از آن در هنگام دریافت ویزای کاری به مشکل خواهید خورد و به احتمال زیاد، ویزای شما ریجکت یا همان رد خواهد شد.

بنابراین نکته مهمی که در کنار اعتبار مدرک فنی و حرفه‌ای برای مهاجرت باید در نظر داشته باشید این است که سطح زبان خود را ارتقاء دهید و حتماً در زمینه‌ای که مدرک خود را دریافت کرده‌اید به یک متخصص کاربلد که دارای رزومه با سابقه شغلی معتبر است تبدیل شوید.

در خصوص مدرک زبان، بهتر است بدانید که بر اساس شغل‌های مختلف و همچنین کشوری که از آن جاب آفر می‌گیرید، سطح زبان مختلفی لازم است.

به طور کلی اگر شغل با مشتری به طور مستقیم در ارتباط باشد سطح زبان بالاتر و مثلاً آیلتس 6 به بالا نیاز دارد، اما اگر فعالیت در حوزه‌ای باشد که با مشتری در ارتباط مستقیم نیستید (برای مثال کار در کارخانه)، در این حالت، سطح زبان در حد پایه که بتوانید متوجه صحبت‌های کارفرما شوید و کارتان راه بیفتد کافی به نظر می‌رسد که البته باید حواستان به آفیسر برای ویزای کاری نیز باشد.

برای سابقه کار نیز 3 یا 4 سال به همراه حداقل مدرک تحصیلی فوق دیپلم، بنظر مناسب می‌رسد ولی در کنار آن، نباید سن شما بیش از حد کم یا بیش از حد زیاد باشد و برای مهاجرت با مدرک فنی حرفه ای حدود 28 تا 38 سال مناسب است و حداکثر سن را نیز می‌توان 44 سال در نظر گرفت.

اگر جاب آفر گرفتید و نظر کارفرمای خارجی را جلب کردید و پس از آن موفق به دریافت ویزای کاری شدید، در نظر داشته باشید دریافت ویزای کار به معنای مهاجرت نیست! شما پس از ورود به کشور مورد نظر بر اساس قراردادی که دارید شامل بیمه، حقوق، مرخصی سالانه و سایر مزایایی که گفته می‌شود خواهید بود، اما اقامت شما موقت است و برای مهاجرت کاری و در واقع دریافت اقامت، باید شرایطی را داشته باشید که بر اساس هر کشور، این شرایط مختلف است.

به عنوان یکی از مهمترین شرایط برای مهاجرت با مدرک فنی حرفه‌ای باید بدانید که در کنار سطح زبان مناسب، سابقه کار مرتبط و سن مناسب، توانایی مالی برای زندگی در کشور مقصد یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی است که در هنگام دریافت اقامت نیز به شما کمک خواهد کرد.

مهاجرت با مدرک فنی حرفه ای برای افراد متخصص

بهترین مدرک فنی حرفه ای برای مهاجرت

توجه داشته باشید، نیاز به همه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در بین مشاغل خارجی دیده می‌شود که اگر بخواهیم از بین آنها 1 مورد را به عنوان به بهترین مدرک فنی حرفه‌ای برای مهاجرت نام ببریم، کار کمی سخت خواهد شد و همچنین بر اساس هر کشور، این نیاز به تخصص‌ها قطعاً متفاوت خواهد بود. احتمالاً برای شما جالب خواهد بود از بهترین شغل ها برای مهاجرت مطلع شوید.

تخصص آرایشگری و خیاطی درصد قابل توجهی از متقاضیان را تشکیل می‌دهد که به دنبال کار در کشورهای خارجی هستند، در حالی که نیاز به خدمات درمانی، حسابرسی، برق، جوشکاری و کارهای فنی بیش از پیش مورد نیاز برخی از کشورهاست و می‌توان این مشاغل را به عنوان بهترین مشاغل نام برد، در این میان حتی ممکن است شغل‌هایی مورد تقاضا قرار بگیرد که کمتر با آنها در لیست مشاغل مورد نیاز کشورها روبه‌رو شده باشید.

برای مثال، چند وقت پیش شاهد قصابی و ساطور کردن مرغ و گوشت یکی از کشورها درخواست نیروی کار خارجی کرده بود که سابقه کار و داشتن مهارت در این بین، مهم‌ترین شرط بود.

اگر تخصص و مدرک آرایشگری دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم مطلب مهاجرت با آرایشگری را در مجله سایت لتس گو یونی مطالعه نمایید.

مدرک فنی حرفه ای در چه کشورهایی اعتبار دارد؟

بهتر است بدانید اعتبار مدرک فنی و حرفه‌ای ایران در خارج از کشور به این علت است که ایران در سازمان بین‌المللی کار عضو است و در تمام کشورهایی که عضو این سازمان هستند می‌توانید جویای کار باشید یا این کار به عهده یک شرکت مهاجرتی که دارای مجوز کاریابی در خارج از کشور است بسپارید. 

در ادامه تصمیم داریم چند مورد از کشورها که در زمینه ویزای کاری پر تقاضا هستند و شاید نام آنها را به عنوان بهترین کشورها برای مهاجرت افراد فنی شنیده باشید را به صورت موردی بررسی کنیم.

در نظر داشته باشید، اگر نیاز به راهنمایی بیشتر داشتید، حتماً سوالات خود را در بخش نظرات همین پُست مطرح نمایید تا به آنها پاسخ دهیم. سوال شما ممکن است، سوال افراد دیگری نیز باشد.

مدرک فنی حرفه ای برای مهاجرت به کانادا

گرفتن پیشنهاد شغلی فنی که مرتبط با رشته شما باشد و این شرکت، یک شرکت کانادایی باشد از جمله پروسه‌های طولانی و تا حدودی زمان‌بر هست و همچنین پس از پیدا کردن جاب آفر، بازهم راه طولانی برای پذیرفته شدن در شغل مورد نظر در پیش روی خواهید داشت.

کانادا به قول معروف تافته جدا بافته نیست اما کشوری هست که در ایران طرفداران زیادی دارد و ویزای توریستی و تحصیلی در بخش پرطرفدارترین ویزاهای کانادا قرار دارد. علت اینکه متقاضی درخواست ویزای کاری کانادا نسبت به سایر ویزاهای این کشور کمتر است، همین موضوع است که پیشنهاد شغلی از کارفرمای خارجی نسبت به سایر کشورها کمتر صورت می‌گیرد.

درست است که هزینه تحصیل و زندگی دانشجویی در کانادا زیاد است، ولی اگر بتوانید از عهده این هزینه بربیایید و در کالج‌های کانادا مشغول به تحصیل شوید، شرایط بسیار خوبی در زندگی خود، شاهد خواهید بود و پروسه مطمئن‌تری را نسبت به اقدام با مدرک فنی در پیش روی خواهید داشت. در این زمینه می‌توانید از مشاوره تخصصصی سایت لتس گو یونی بهره‌مند شوید.

مدرک فنی حرفه ای برای مهاجرت به آلمان

آلمان همیشه پیشنهاد اول ما به افرادیست که قصد ادامه تحصیل و کار را در یک کشور خارجی زبان دارند. اگر چه کانادا همیشه در رتبه‌های برتر متقاضیان بوده است، اما هزینه تحصیل در کانادا بالاست در حالی که شما می‌توانید به صورت رایگان در آلمان تحصیل کنید و مهارت‌های حرفه‌ای را نیز همزمان آموزش ببینید.

اگر ذهنیت شما بجای کار، به سمت تحصیل گرایش داشته باشد، بهتر است بجای اینکه منتظر دریافت پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای آلمانی باشید که از مدرک فنی خود استفاده کنید، تحصیل در آلمان را انتخاب کنید و از راه مهاجرت تحصیلی که راه سریعتر و مطمئن‌تری است استفاده نمایید.

فراموش نکنید که علاوه بر امکان تحصیل رایگان، کشور آلمان در حوزه شینگن قرار دارد و با به دست آوردن ویزای آلمان، می‌توانید به سایر کشورهای حوزه شینگن نیز به راحتی رفت و آمد داشته باشید. آیا این یک پیشنهاد عالی و درجه 1 نیست؟!

ادامه تحصیل با مدرک فنی و حرفه ای برای مهاجرت به آلمان

اگر تا به امروز به فکر مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل نبوده‌اید، با تماس با کارشناسان لتس گو یونی می‌توانید از شرایط لازم برای تحصیل و مهاجرت به آلمان مطلع شوید. کارشناسان متخصص مهاجرت تحصیلی لتس گو یونی شما را راهنمایی می‌کنند تا بهترین مسیر تحصیلی و شغلی را در آلمان داشته باشید.

اگر بنابه هر دلیلی، شرایط ادامه تحصیل را ندارید و بیشتر به فکر کار کردن هستید، بهتر است بدانید علاوه بر مدرکی که در دست دارید، در بیشتر موارد نیاز به زبان آلمانی نیز خواهید داشت که خود این یادگیری زبان آلمانی از ادامه تحصیل سخت‌تر است، مگر اینکه خوش‌شانس باشید و شغل در آلمان با زبان انگلیسی پیدا کنید.

مدرک فنی حرفه ای برای مهاجرت به ترکیه

شاید ترکیه را نتوانیم بهترین کشور برای مهاجرت با مدرک فنی و حرفه‌ای نام ببریم، اما تقاضای ایرانیان برای کار در این کشور، کم نیست! علت‌هایی را می‌توانیم نام ببریم که این کشور را برای کار انتخاب نکنید و از طرف دیگر، دلایل مختلفی را می‌توانیم به عنوان مزایای کار فنی در این کشور نام ببریم، اما تصمیم داریم به مهمترین دلیل منفی و همچنین مهمترین دلیل از نگاه مثبت اشاره داشته باشیم:

دلیل منفی (نگاه مهاجرتی): مورد منفی که در سال‌های گذشته در اقتصاد کشور ترکیه دیده‌ایم این است که شرایط این کشور پایدار نیست و نمی‌توان این کشور را انتخاب مناسبی برای مهاجرت ایرانیان در نظر بگیریم. اگر چه ممکن است تبلیغ این کشور را زیاد ببینید، اما در این مورد بهتر است کمی تأمل کنید.

دلیل مثبت (نگاه درآمدی): باتوجه به اینکه تا 90 روز برای اقامت در این کشور نیاز به ویزا ندارید و ایرانیان زیادی نیز در این کشور هستند، سریع‌تر می‌توانید شغل پیدا کنید و درآمد خود را افزایش دهید.

جمع بندی

در این مطلب به شما گفتیم که با مدرکی که در اختیار دارید می‌توانید از روش مهاجرت کاری که از طریق دریافت جاب آفر امکانپذیر است برای ورود به کشور مورد نظرتان استفاده کنید و در ادامه به کشورهایی نیز اشاره داشتیم که اگر تمایل داشته باشید، برای ادامه تحصیل در این کشورها اقدام کنید، روش بهتر و سریع‌تری برای مهاجرت خواهد بود.

در این مطلب همانند سایر مطالب مهاجرتی سایت لتسگو یونی، به اهمیت زبان خارجی در مهاجرت اشاره داشتیم و به این موضوع پرداختیم که مدرکی که از سازمان فنی‌وحرفه‌ای دریافت کرده‌اید، بدون حداقل 3 یا 4 سال سابقه کار مرتبط، ارزشمند نیست و باید همه شرایط را در کنار هم داشته باشید تا بتوانید در این مسیر، پیروز شوید.

لتسگو یونی آماده است تا جهت ادامه تحصیل در خارج از کشور و همچنین ارائه پیشنهادات شغلی کارفرماهای خارجی مرتبط با رشته شما، به شما مشاوره دهد و این مسیر را از ابتدا تا پایان همراه شما خواهیم بود. سوالات خود را در بخش نظرات همین پُست، می‌توانید با ما مطرح نمایید.