بلندترین برج جهان در کدام کشور است؟ آیا تاکنون از بلندترین ساختمان جهان به پایین نگاه کرده‌اید؟ در این محتوا از مجله مهاجرتی لتسگو یونی می‌خواهیم بلندترین برج های جهان در سال 2024 را بشناسیم و بگوییم بلندترین برج جهان در کدام کشور است! به نظر شما لذت نفس کشیدن بر سکوی بالای این برج چگونه خواهد بود؟ برای لحظاتی چشمانتان را ببندید و خود را بر فراز بام جهان تصور کنید. چه احساسی دارید؟

اگر همچنان با چشمانی بسته از بودن بر بام این برج لذت می‌برید خوب است حدس بزنید که بلندترین برج جهان اکنون در کدام نقطه از کره زمین، کدام کشور و کدام شهر واقع شده است؟ به نظر شما برای سفر به این بام مصنوعی باید به کجای جهان سفر کنیم؟

با سایت مهاجرت تحصیلی لتسگو یونی همراه باشید تا این عجایب ساخت دست بشر را بیشتر بشناسید.

نگاه کردن به پایین از بالای برج خلیفه دبی

بلندترین برج جهان در کدام کشور است؟

اگر چه احتمالا به محض شنیدن بلندترین برج جهان نام برج خلیفه دبی در ذهن ما تکرار می‌شود که کاملاً درست است، اما خوب است بدانید از نظر تعداد تا به امروز در ابتدای سال 2024، بیشترین تعداد ساختمان‌های بلند، در کشور چین ساخته شده‌اند.

بنابراین در پاسخ به این سوال که بلندترین برج جهان در کدام کشور است؟ می‌توانیم بگوییم در کشور امارات متحده عربی و نام این بام جهان، برج خلیفه است.

شناختن برترین‌ها همواره یکی از کنجکاوی‌های ذهن انسان‌ها بوده است. اکثر ما به طرز وسوسه‌برانگیزی اشتیاق داریم که برترین‌های هر چیزی را بشناسیم. برای مثال اطلاع از وضعیت زندگی شادترین مردم جهان به همان اندازه برای ما جذاب است که بدانیم خوش طعم‌ترین قهوه‌ی جهان را کافه‌های کدام شهر دارند. بنابراین هیچ عجیب نیست که از شناختن زیباترین یا بلندترین برج‌ جهان به هیجان بیاییم.

شهرهای عمودی شهرهایی هستند که رشد آن‌ها در ارتفاع بسیار بیشتر از رشد آن‌ها در سطح بوده است. مسکو در روسیه، سئول در کره جنوبی، توکیو در ژاپن و بسیاری از دیگر کلان‌شهرهای جهانی را می‌توان شهرهای عمودی دانست که تعداد آسمان خراش‌های آن‌ها به راحتی قابل شمارش نیستند.

برج‌ها می توانند یکی از عناصر زیبایی‌بخش در طراحی شهری باشند که در چند سال اخیر به نمادهایی برای معرفی شهر و کشور خود تبدیل شده‌اند. کمتر کسی است که شهر پاریس را با ایفل و کشور ایتالیا را با نام برج پیزا نشناسد. در این میان ساختن بلندترین برج جهان نیز یکی از اهداف کشورهایی بوده است که به دنبال تامین نیاز انسان‌ها به موازات معرفی نمادی برای خود هستند. 

بلندترین برج های جهان

در این بخش از مجله لتسگو یونی می‌خواهیم 10 ساختمانی که در لیست بلندترین برج ‌های جهان 2023 و 2024 جای می‌گیرند را به ترتیب معرفی کنیم. امیدواریم از خواندن این پُست لذت ببرید. در انتها، می‌توانید نظر خود را درباره این مطلبِ هیجان‌انگیز، با ما و خوانندگان در میان بگذارید.

1. برج خلیفه

در حال حاضر برج خلیفه khalifa با 828 متر ارتفاع، بلندترین برج جهان 2024 می‌باشد که در شهر دبی کشور امارات متحده عربی واقع شده است. این بنا به نام برج دبی نیز شهرت دارد و در 124 طبقه طراحی شده که این طبقات به واحدهای مسکونی، واحدهای اداری، استخر و کتابخانه ویژه ساکنان و یک هتل لوکس اختصاص دارند.

ساخت بنا از سال 2004 تا 2010 برای مدت 6 سال به طول انجامید و طراحی اولیه آن توسط یک شرکت آمریکایی با الهام از ترکیب معماری اسلامی و طبیعت صحرا متناسب با اقلیم گرم و خشک کشور امارات انجام شده است.

برج خلیفه که از جمله بلندترین برج‌ های مسکونی، تجاری و تفریحی در جهان می‌باشد در نوع خود کم نظیر و یا شاید حتی بتوان گفت که بی‌نظیر است.

برج خلیفه دبی بلندترین برج جهان

هزینه طراحی و ساخت این بنای خاص، بالغ بر 1,500,000,000 دلار تخمین زده شده که در حال حاضر از جمله نمادهای مشهور دبی و یکی از عناصر اصلی گردشگری در امارات می‌باشد. طبقات نخستین (حدود ده طبقه) به هتل آرمانی تعلق دارد یکی از اشرافی‌ترین و گران‌ترین هتل های جهان است.

مصالح اصلی به کار رفته در نمای این ساختمان شیشه بوده و دارای بالکن‌هایی برای تماشای مناظر فوق‌العاده و عکاسی می‌باشد. اگر به دنبال بازدید از این ساختمان و دیدن پانورامای فوق‌العاده آن هستید باید خیلی زود برای خرید بلیط در روزهای بازدید اقدام کنید زیرا معمولا بلیط‌ها در یک چشم بر هم زدن فروخته می‌شوند.

در مجاورت بلندترین برج جهان دریاچه‌ای مصنوعی قرار دارد که رقص آب فواره‌های آن به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری پرطرفدار دبی شناخته می‌شود. این بنا دارای 57 آسانسور می‌باشد و در طراحی آن بیش از 28,600 صفحه شیشه‌ای به کار رفته است.

2. برج مردیکا 118

برج مردیکا در شهر کوآلالامپور کشور مالزی که با نام‌های  Merdeka PNB 118, Warisan Merdeka Tower 118  و 118 Tower and KL نیز شناخته می‌شود یک آسمان‌خراش 118 طبقه‌ای با 678 متر ارتفاع است که پس از برج خلیفه، بلندترین برج جهان می‌باشد.

نام این ساختمان از کلمه Merdeka به معنای استقلال گرفته شده و انتظار می‌رود که تا ابتدای سال 2024 به طور کامل به بهره‌برداری برسد. در حال حاضر برج مردیکا بلندترین برج جنوب شرق آسیا می‌باشد.

برج مردیکا 118 کوالالامپور

83 طبقه از این ساختمان به فضای اداری، 17 طبقه به یک هتل پنج ستاره و 4 طبقه نیز به سکوی دیده‌بانی و عکاسی از چشم انداز اختصاص یافته است.

3. مرکز گرینلند ووهان

در حال حاضر Wuhan Greenland Center در حال ساخت است و پس از اتمام در سال 2024 می‌تواند جایگاه سوم بلندترین برج جهان را به خود اختصاص دهد. مرکز گرینلند ووهان که در ووهان چین قرار دارد در 125 طبقه با ارتفاع 636 متر ساخته شده است.

مرکز گرینلند ووهان رتبه سوم بلندترین برج جهان

ساخت این برج از 28 ژوئن سال 2012 آغاز و علی‌رغم برنامه‌ریزی انجام شده برای اتمام در 2017، در نهایت در سال 2022 به بهره‌برداری رسید. دو سوم مرکز گرینلند ووهان که دارای کاربری مختلط است به دفاتر اداری و تجاری تعلق گرفته‌ است.

این برج همچنین دارای 50,000 متر مربع فضای مسکونی و یک هتل لوکس به نام هتل ریتز کارلتون (Ritz Carlton hotel) است که از هتل‌های مشهور جهان بشمار می‌رود.

4. برج شانگهای

همچنان نام کشور چین سردمدار فهرست بلندترین برج ‌های جهان است. دومین آسمان خراش بلند و مشهور این کشور برج شانگهای نام دارد که در شهری به همین نام واقع شده است. برج شانگهای با 632 متر ارتفاع با فاصله‌ای بسیار کم و تنها 4 متر اختلاف جایگاه سوم را به برج گرینلند ووهان واگذار نمود.

برج شانگهای در لیست بلندترین برج های دنیا

برج شانگهای در 128 طبقه طراحی شده و ساخت آن در سال 2015 به اتمام رسیده است. این ساختمان دارای دومین بالابر مرتفع و سریع جهان با حداکثر سرعت 74 کیلومتر در ثانیه می‌باشد که می‌تواند در چشم بر هم زدنی شما را از طبقه اول به طبقه 50 منتقل کند. 

یکی از دلایل اهمیت این برج قرار گرفتن آن در مجاورت مرکز مالی جهانی شانگهای (SWFC) می‌باشد که از سال 2008 شروع به فعالیت گسترده در عرصه بین‌المللی نموده است. هزینه ساخت برج شانگهای در مقایسه با همتای اماراتی خود بسیار کمتر بوده و حدود 2.4 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

نکته جالب در خصوص برج شانگهای 200 توربینی است که در بالای این برج نصب شده و حدود 10 درصد برق مصرفی ساختمان را تامین می‌کنند. به همین دلیل ساختمان شانگهای به داشتن بلندترین توربین تولید برق با باد طبیعی در جهان نیز شهرت دارد.

یک سوم از این مکان به فضای سبز اختصاص داده شده و دارای 24 باغ آسمانی یا همان sky garden می‌باشد. به نظر شما تجربه استراحت در این باغ‌های معلق چگونه است؟ می‌توانید نظر خود را در کامنت با ما و خوانندگان به اشتراک بگذارید.

5. برج ساعت مکه

برج ساعت سلطنتی مکه که با نام برج ابراج‌البیت مکه نیز شهرت دارد، همانطور که از نام آن پیداست در شهر مکه کشور عربستان سعودی واقع شده است. این برج با 601 متر ارتفاع و 120 طبقه عضو پنجم فهرست بلندترین برج جهان می‌باشد که ساخت آن از سال 2004 تا 2012 به طول انجامیده است.

این ساختمان که با بودجه دولتی و تحت مالکیت دولت پادشاهی عربستان ساخته شده متشکل از ترکیب هفت آسمان‌خراش می‌باشد. نمای بنا با ساعتی به نام رویال ساعت مکه مزین شده که بزرگ‌ترین صفحه ساعت جهان است. همچنین می‌توانید از موزه ساعت در چهار طبقه بالایی ساختمان بازدید کنید.

این بنا متشکل از واحدهای مسکونی برای ساکنان دائمی، یک هتل پنج ستاره، استراحتگاه‌هایی برای زائران حج و مرکز خرید مشهور ابراج‌البیت می‌باشد. اگر برای حج به شهر مکه سفر کردید فرصت گردش در این مرکز خرید را از دست ندهید. پارکینگ این مجموع با ظرفیت پارک بیش از 1000 ماشین طراحی شده است.

6. مرکز تجارت جهانی پینگ آن

در لیست بلندترین برج جهان بار دیگر نوبت به آسمان‌خراش‌های چینی رسید. مرکز تجارت جهانی پینگ آن در شنزن چین قرار دارد. این برج با 599 متر ارتفاع در 128 طبقه طراحی شده و از سال 2018 به بهره‌برداری رسیده است. همانطور که از نام آن پیداست کاربری اصلی این ساختمان مراکز تجاری و واحدهای اداری پشتیبان آن‌ها می‌باشد. 

پنج طبقه از این برج به واحدهای خرده‌فروشی اختصاص دارند که در کنار هم شکل آمفی تئاتر را تداعی می‌کنند. روزانه بالغ از 9,000 نفر برای بازدید از سکوی دیده‌بانی و چشم انداز این برج وارد آن می‌شوند. تعداد نیروهای خدماتی فعال در این مرکز تجاری حدود 15,500 نفر می‌باشد که عددی کم سابقه است.

7. مرکز Global Financial Tower 1

Global Financial Tower شماره یک، دومین برج در شهر شانگهای چین است که به دلیل ارتفاع قابل توجه در لیست بلندترین‌های جهان جای می‌گیرد. این مرکز تجاری با ارتفاع 568 متر در 114 طبقه طراحی شده و از سال 2018 مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. 

طبقات 7 تا 92 این بنا به کاربری تجاری و ادرای اختصاص یافته است. طبقات بالایی این ساختمان به یک هتل پنج ستاره تعلق دارند. برای دیدن مناظر پانوراما و رویایی از شانگهای، کافیست نگاهی به قسمت دیده‌بان این ساختمان بیندازید.

8. برج جهانی لاته

همانطور که در ابتدا گفتیم شهر سئول در کره جنوبی یکی از معروف‌ترین شهرهای عمودی جهان است اما جای آسمان خراش‌های این شهر در لیست بلندترین برج جهان کجاست؟ برج لاته می‌تواند نماینده کره جنوبی در این لیست باشد.این ساختمان با ارتفاع 554 متر متشکل از 123 طبقه می‌باشد.

برج لاته در حال حاضر بلندترین ساختمان کره جنوبی و یکی از ده ساختمان بلند جهان در سال 2024 است.

ده برج بلند جهان

برج لاته دارای طولانی‌ترین و سریع‌ترین آسانسور در جهان است که می‌تواند 54 نفر را در کمتر از یک دقیقه از زیر زمین به طبقه 121 برساند. این آسمان‌خراش همچنین به دلیل سکوی دیده‌بان منحصر به فرد خود شهرت جهانی دارد این سکو با کف شیشه‌ای در طبقه 121 قرار گرفته است.

9. مرکز تجارت جهانی یک

مرکز One World Trade Center که به برج تجارت جهانی یک شهرت دارد نماینده آمریکا در فهرست بلندترین برج های جهان می‌باشد. این ساختمان 541 متر ارتفاع دارد و در 99 طبقه ساخته شده است که 5 طبقه آن در زیر زمین است. این ساختمان که در ابتدا به آن برج آزادی گفته می‌شد در جنوب منهتن در شهر نیویورک قرار دارد.

مرکز تجارت جهانی یک در درجه اول کاربری اداری دارد و بخش عمده‌ای از فعالیت اقتصادی منطقه تجاری منهتن را پوشش می‌دهد. 

10. مرکز مالیCTF گوانگ‌ژو

همچنان برج‌های چینی بیشترین خودنمایی را در فهرست بلندترین برج‌ های جهان دارند. اکنون و در پایان فهرست، نوبت به مرکز Guangzhou CTF Finance در شهر گوانگ‌ژو می‌رسد.

مرکز مالیCTF گوانگ‌ژو با 530 متر ارتفاع در 11 طبقه ساخته شده و از سال 2016 مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. 

این ساختمان سومین برج بلند چین و بلندترین ساختمان در شهر گوانگ‌ژو می باشد. مرکز مالی CTF گوانگ‌ژو با لقب برج شرقی نیز شناخته می‌شود.

سخن پایانی

لذت نوشیدن یک فنجان قهوه در سکوی بالای هر یک از این برج‌ها می‌تواند تجربه‌ای منحصر به فرد باشد. آیا آماده یک سفر رویایی هستید؟

اگر نمی‌دانید باید از کجا و چگونه سفر خود را به این نقاط خاص جهان آغاز کنید، قبل از هر چیز بهتر است اگر پاسپورت ندارید، مطلب مدارک لازم برای پاسپورت را در مجله لتسگو یونی بخوانید و نسبت به دریافت پاسپورت اقدام نمایید.

با لتسگو یونی تماس بگیرید تا شما را جهت انتخاب بهترین مسیر، راهنمایی کنیم.