اگر از دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی سوئد قبل از ثبت درخواست خود اطلاع داشته باشید، با اطمینان بیشتری میتوانید به نتیجه درخواست خود امیدوار باشید. اما دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی سوئد دقیقاً چه چیزهایی هستند؟

بسیاری از افراد، مهاجرت تحصیلی به سوئد را مسیری کوتاه و مطمئن برای زندگی در این کشور اسکاندیناوی می‌دانند و رد شدن درخواست ویزای آن‌ها مانعی بزرگ برای ورود به کشور سوئد است. با ما در این پُست از مجله لتس گو یونی همراه باشید تا اصلی‌‌ترین دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی سوئد را با هم بررسی کنیم.

مهم‌‌ترین دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی سوئد

در ابتدا باید بدانید که تمامی ‌افرادی که قصد تحصیل در سوئد را دارند موفق به دریافت ویزای تحصیلی نمی‌شوند و ممکن است درخواست آن‌ها از سوی سفارت و یا کنسولگری سوئد رد شود. دلایل شایع این امر مواردی است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم داشت. ممکن است درخواست ویزای شما رد شده باشد و دچار سردرگمی ‌شوید که چرا درخواست شما ریجکت شده است.

در صورتی که افسر پرونده نتواند تمامی ‌اطلاعات لازم از شما را به دست بیاورد درخواست ویزای تحصیلی شما ناموفق خواهد بود و اگر با نواقص احتمالی آشنایی داشته باشید، می‌توانید از بروز این مشکل تا حد زیادی جلوگیری کنید.

1.    درخواست ویزای دانشجویی ناقص

یکی از اولین مدارکی که هنگام برنامه ریزی برای تحصیل در این کشور به عنوان یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل پر می‌شود فرم درخواست ویزا است. باید هنگام تکمیل فرم به تمامی‌سوالات مهم با دقت جواب داده شود. هرگونه نقص در اطلاعات می‌تواند منجر به ریجکتی ویزای دانشجویی سوئد شود؛ زیرا افسر پرونده از این طریق تشخیص می‌دهد که شما واقعاً قصد تحصیل را دارید یا خیر.

2.    مدارک درخواستی

ریجکتی ویزای تحصیلی سوئد

شما باید هنگام درخواست ویزای دانشجویی، مدارکی را نیز به سفارت تحویل دهید. این اسناد شامل مدارک شناسایی، بیمه درمانی، نامه پذیرش از دانشگاه و تمکن مالی می‌شود. تمامی‌مدارک درخواستی باید به زبان سوئدی ترجمه شوند. اگر هر کدام از این مدارک مفقوده شده و یا هنگام ارسال آنلاین به فرمت مورد نظر ارسال نشوند احتمال ریجکتی ویزای تحصیلی سوئد افزایش می‌یابد.

3.    سابقه کیفری

هر شخصی که دارای سابقه کیفری باشد، مجاز به ورود به آب‌های بین المللی نخواهد بود. درخواست ویزای دانشجویی با سوابق کیفری رد می‌شود؛ زیرا متقاضی به عنوان تهدیدی برای کشور تلقی می‌شود.

4.    مصاحبه شخصی نامطلوب

عموماً قبل از صدور ویزای دانشجویی برای سوئد، مصاحبه انجام می‌شود. اگر دانشجویی نتواند از دوره‌ای که انتخاب کرده دفاع کند یا تحقیقات کافی در مورد سوئد و دوره و یا دانشگاه انجام نداده باشد، احتمال ریجکت شدن درخواست وی افزایش می‌یابد. داشتن ظاهری آرام همراه با اعتماد به نفس تأثیر مثبتی در نظر افسر پرونده خواهد داشت. 

5.    عدم داشتن تمکن مالی

ویزای دانشجویی کشور سوئد تنها در صورتی اعطا می‌شود که دانشجو بتواند نشان دهد که دارای تمکن مالی مناسبی بوده و می‌تواند از پس هزینه‌های زندگی در طول تحصیل بربیاید. برای جلوگیری از ریجکتی ویزای دانشجویی سوئد صادقانه در مورد وضعیت مالی خود صحبت کنید. مدارک بانکی و بورس تحصیلی (در صورت وجود) باید در دسترس بوده و به سفارت تحویل داده شوند.

6.    عدم تسلط کافی به زبان

توانایی برقراری ارتباط به زبان انگلیسی یک پیش نیاز برای به دست آوردن ویزای دانشجویی کشور سوئد است. از طرف دیگر، دانشگاه‌های سوئد متقاضیان را ملزم به داشتن نمره زبان برای پذیرش می‌کنند. در Toefl IBT، نمره کل 72 و نمره 17 در بخش نوشتاری ضروری است. در آیلتس، نمره کل 6.0 لازم است که هر مهارت به حداقل 5.5 نمره نیاز دارد.

7.    عدم توجه به سوالات فرم

این مورد یکی از شایع‌‌ترین دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی سوئد می‌باشد. اکثر متقاضیانی که برای بار اول درخواست ویزا دارند، سوالات درون فرم را به درستی متوجه نشده و پاسخ‌های نادرستی به آن‌ها می‌دهند. بهتر است تا جواب‌های خود را چندین بار بررسی کرده تا از درستی آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

8.    سوابق تحصیلی و سفر

باید سوابق تحصیلی و سفر خود را به وضوح بیان کنید. وظیفه اصلی افسر پرونده این است که داوطلبانی که واجد شرایط بوده و می‌توانند به راحتی وارد جامعه شوند را شناسایی کنند و از این رو، بسیار مهم است که اطلاعات خود را به صورت درست و دقیق ارائه دهید.

9.    صداقت

مهم‌‌ترین مسئله در زمان انجام این پروسه داشتن صداقت خواهد بود. باید چه در زمان تکمیل فرم و چه در زمان مصاحبه حضوری با صداقت رفتار کنید؛ چرا که هر گونه مغایرت در ارائه اطلاعات می‌تواند منجر به رد شدن درخواست شما شود.

10.    گذرنامه آسیب دیده

از دیگر دلایل ریجکتی ویزای دانشجویی سوئد ارائه گذرنامه ای است که در شرایط مطلوبی قرار ندارد. چنین مواردی می‌تواند شامل جدا شدن و یا کم شدن صفحات گذرنامه، آسیب دیدن عکس و یا حتی جلد باشد. دلیل رد شدن درخواست در این زمان جلوگیری استفاده از ویزای جعلی است. برخی از افرادی که دارای گذرنامه آسیب دیده هستند قصد منحرف کردن حواس مسئول پرونده و دریافت ویزای جعلی هستند.

11.    بیمه مسافرتی نامعتبر

ارائه بیمه مسافرتی که توانایی پوشش مناسب هزینه‌های درمانی در مدت زمان اقامت را داشته باشد بسیار حائز اهمیت است. در صورتی که بیمه مسافرتی انتخابی نامعتبر باشد موارد زیر پیش خواهد آمد:
•    عدم پوشش هزینه‌ها به میزان پیش بینی شده
•    عدم امکان ارائه بیمه در سراسر منطقه شینگن
•    عدم ارائه بیمه ای که جوابگوی بازگشت شخص به کشور خود باشد.

رد شدن ویزای تحصیلی سوئد

بعد از ریجکت شدن ویزای تحصیلی کشور سوئد چه کار کنیم؟

بیشتر اوقات درخواست ویزای دانشجویی به دلیل اشتباهات جزئی رد می‌شود و در این صورت به شما یک بازه زمانی داده خواهد شد تا مجدداً درخواست دهید. پس از گذشت مدت زمانی مشخص شده امکان درخواست دوباره فراهم می‌شود. اگر از نتیجه درخواست ویزای خود ناراضی باشد، می‌توانید طی 3 هفته از اعلام نتیجه درخواست تجدید نظر کتبی داشته باشید. اگر درخواست تجدید نظر متقاعد کننده باشید، ویزای سوئد به شما تعلق خواهد گرفت.

موسسه اعزام دانشجوی لتس گو یونی با داشتن سال‌ها تجربه اماده ارائه هر گونه خدمات جهت مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل هستند. می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت مجموعه مراجعه کرده و با کارشناسان مجرب ما در ارتباط باشید.