در این مطلب از وبلاگ لتس گو یونی قصد داریم تا در مورد تحصیل آنلاین در انگلستان و همچنین شرایط و هزینه تحصیل در این نوع آموزش صحبت کنیم. پس برای کسب اطلاع از این موضوع تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

پیشتر در مطلبی در وبلاگ لتس گو یونی به بهترین رشته های تحصیلی در دنیا اشاره کرده بودیم اما باید بدانیم که آیا این رشته‌ها به صورت آنلاین نیز ارائه می‌شوند یا نه؟ و یا اینکه در انگلستان نیز به صورت آنلاین در بهترین دانشگاه‌های این کشور ارائه می‌شوند یا نه؟

اگر به دهه‌های گذشته نگاهی بیاندازیم می‌بینیم که روش‌های آموزشی بیشتر به نوع سنتی و حضور فیزیکی در کلاس درس محدود می‌شد و شاید تصور اینکه در زمانی بتوان بدون حضور در کلاس از حضور استاد و نوع آموزش آن بهره بگیرم دور از انتظار بود. 

اما با گذشت زمان و پیشرفت علم کامپیوتر و تکنولوژی این تصور دیگر دور از ذهن نیست و تحصیل آنلاین حالا به یک نوع آموزش پرطرفدار در سطح جهان تبدیل شده است. همچنین با به وجود آمدن پاندمی کوید 19 در سراسر جهان، بار دیگر تحصیل به روش از راه دور بسیاری از بنبست‌های آموزشی را حل کرد. 

آموزش آنلاین چگونه است؟

شاید در چند سال اخیر و مخصوصا از سال 2019 که همه‌گیری ویروس کوید 19 در سراسر جهان رخ داده است، نام آموزش آنلاین یا از راه دور به گوشمان خورده باشد و با آن آشنایی پیدا کرده باشیم. ما نیز سعی کرده‌ایم تا در این مطلب از وبلاگ لتس گو یونی به این نوع آموزش بپردازیم و به صورت اختصاصی تحصیل آنلاین در انگلیس را مورد بررسی قرار دهیم.

فناوری و تغییر سبک زندگی، عصر جدیدی از آموزش را به نام آموزش آنلاین یا از راه دور ایجاد کرده است که روز به روز در میان مردم جهان محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند. در حال حاضر بسیاری از دانشگاه‌های خوب و مطرح جهان سعی کرده‌اند که دوره‌های آنلاین را به دانشجویان خود ارائه دهند تا افراد در جای جای جهان بدون حضور فیزیکی در محل پردیس دانشگاه، از کیفیت بالای  آموزشی آن دانشگاه بهره مند شوند.

آموزش آنلاین

آموزش آنلاین جز جدیدترین پیشرفت‌های دنیای علم و آموزش است که از سال 1990 و با گسترش اینترنت و شبکه جهانی وب آغاز شد. در راستای ارتقای این نوع آموزش، بسیاری از فناوری‌های دیجیتال همچون کتاب‌های الکترونیکی به کمک آمدند تا هرچه سریعتر این روش آموزشی جای خود را در دنیای علم و دانش باز کند.

در دوره‌های آموزش آنلاین دانشجویان بدون حضور فیزیکی در محل پردیس دانشگاه و تنها با اتصال به شبکه اینترنت و از طریق سیستم‌های خاصی که برای این نوع از آموزش طراحی شده است، می‌توانند از مطالبی که استاد در ساعت کلاس ارائه می‌کند استفاده کنند و آموزش‌های لازم را از این طریق دریافت کنند.

همان طور که گفته شد، آموزش آنلاین روز به روز پیشرفت بیشتری نسبت به قبل می‌کند و دانشگاه‌های بیشتر در جهان به این نوع آموزش روی می‌آورند. دانشگاه‌های کشور انگلستان نیز از این قاعده مستثنی نیستند و آموزش آنلاین انگلستان هم همانند کشورهای آمریکا و کانادا در دانشگاه‌ها ارائه می‌شود.

تحصیل آنلاین در انگلستان

کشور انگلستان نیز همانند دیگر کشورهای دنیا، دوره‌های آموزش آنلاین را در دانشگاه‌های این کشور برگزار می‌کند. از آنجایی که کشور انگلستان یک کشور گران برای زندگی کردن است، بسیاری از افراد قادر به زندگی کردن در این کشور نیستند و نمی‌توانند از سطح بالای آموزشی دانشگاه‌های انگلستان استفاده کنند.

براساس آمار جهانی و کشور انگلستان، در حال حاضر در حدود 300 هزار دانشجو در حال تحصیل از طریق آموزش آنلاین و از راه دور در دانشگاه‌های انگلستان هستند که آمار بسیار بالایی برای تحصیل آنلاین در انگلستان است و مهمترین دلیل آن هم، کیفیت بالای آموزش‌های آنلاین در انگلستان می‌باشد.

کلاس آنلاین

دانشگاه‌های انگلستان بهترین برنامه‌های آموزش از راه دور در اروپا و گاها در جهان را ارائه می‌دهند و از این رو افراد با خیالی آسوده می‌توانند بدون حضور در انگلستان در بهترین دانشگاه‌های این کشور تحصیل کنند. سطح کیفی آموزش در انگلستان به دلایل بسیاری از کیفیت بالا برخوردار است و در سراسر جهان شناخته شده است و بسیاری از افراد آرزو دارند که از دانشگاه‌های انگلستان فارغ التحصیل شوند.

امروزه تحقق رویا تحصیل در بهترین دانشگاه‌های انگلستان بسیار آسان تر شده است چرا که آموزش آنلاین یا از راه دور، به راه حلی برای علاقه مندان به تحصیل در انگلستان تبدیل شده و رویای افرادی که نمی‌توانند متعهد به مهاجرت و تحصیل در یک کشور خارجی باشند را به واقعیت تبدیل کرده است.

با روی کار آمدن آموزش آنلاین دیگر نیاز نیست برای داشتن مدرک بهترین دانشگاه‌های انگلستان، حتما در این کشور حضور داشته باشید. بلکه به راحتی می‌توانید با ثبت نام در دوره‌های آموزش آنلاین انگلستان بدون نیاز به زندگی کردن در این کشور، پس از اتمام دوره آموزشی مدرک تحصیلی خود را از بهترین دانشگاه‌های انگلستان بگیرید و برای آینده خود برنامه ریزی کنید.

بهترین دانشگاه های انگلستان در آموزش آنلاین

برای معرفی بهترین دانشگاه‌های انگلستان در تحصیل آنلاین، موسسات رتبه بندی اطلاعات خاصی ارائه نکرده‌اند. اما با استفاده از دو موسسه رتبه بندی جهانی: QS Rankings و Times Higher Education Rankings که دانشگاه‌های جهان را براساس موضوعات مختلف رتبه بندی می‌کنند، لیستی از بهترین دانشگاه های انگلستان که دوره‌های آنلاین را ارئه می‎‌کنند تهیه شده است که در ادامه آمده است:

University of Oxford: دانشگاه آکسفورد تعداد 40 دوره آموزش آنلاین در دوره کارشناسی ارشد را به علاقه مندان تحصیل آنلاین در معتبرترین دانشگاه انگلستان ارائه می‌دهد. مدراک دوره‌های آنلاین دانشگاه آکسفورد در زمینه‌هایی همچون: تاریخ، باستان شناسی، توسعه شهری، علوم پزشکی و تحقیقات متمرکز هستند.

The University of Edinburgh: دانشگاه ادینبورگ تعداد زیادی برنامه‌ آموزش آنلاین را به علاقه مندان تحصیل آنلاین در انگلستان ارائه می‌دهد که از نظر علمی معادل دیگر مدارک این دانشگاه است و در مدرک فارغ التحصیلی فرد هیچ اشاره‌ای به این نکته که دوره آموزش آنلاین بوده است، نمی‌شود. اکثر این دوره‌ها در زمینه علوم پزشکی، حقوق، توسعه بین الملل، دامپزشکی، تاریخ و مطالعات فرهنگی می‌باشد.

The University of Manchester: دانشگاه منچستر یکی از مشهورترین و آینده نگرترین دانشگاه‌های انگلستان است که دارای میراث غنی 180 ساله و همچنین برنامه‌های آموزشی هیجان انگیز همچون آموزش آنلاین است. مباحث موجود برای آموزش‌های آنلاین شامل: مهندسی، مدیریت بازرگانی، علوم پزشکی، آموزش، حقوق و ... می‌باشد.

King’s College London: کالج کینگ لندن به دلیل تحقیقات پیشرو در جهان که منجر به اکتشافات مدرن شده است، از شهرت بسیاری در دنیا برخوردار است. 12 نفر از فارغ التحصیلان این دانشگاه برنده جایزه نوبل بوده‌اند که سطح کیفی بالای این دانشگاه را نشان می‌دهد و همچنین دوره‌های آموزش آنلاین این دانشگاه نیز بسیار عالی هستند. موضوعات موجود برای تحصیلات تکمیلی بصورت آنلاین شامل امور مالی و بانکی، حقوق، امور بین الملل، بازاریابی، بهداشت عمومی و امنیت سایبری است.

Open University: دانشگاه Open یکی از ارائه کننده‌های اصلی آموزش آنلاین در سطح دانشگاه در انگلستان است. تعداد زیادی از برنامه‌های کارشناسی ارشد و تحصیلات تکمیلی برای تحصیل در دانشگاه Open وجود دارد که عبارت‌اند از: رشته مددکاری اجتماعی، فلسفه، موسیقی، ترجمه، نوشتن خلاق و مدیریت محیط زیست و تحقیقات.

University of Glasgow: دانشگاه گلاسکو از طریق همکاری‌های بین المللی نقش مهمی در شکل گیری آینده دانشجویان بین المللی و سایر دانشگاه ها داشته است و همچنین طیف وسیعی از برنامه‌های تحصیلات تکمیلی آنلاین و دوره‌های کوتاه مدت را ارائه می‌دهد. 

تحصیل آنلاین

University of Sheffield: دانشگاه شفیلد به دانشجویان خود فرصت استفاده از استعدادهای خود را می‌دهد و دانشجویان می‌توانند با تحصیل آنلاین در این دانشگاه در رشته‌هایی مانند علوم انسانی، پزشکی، فناوری اطلاعات و ... مدرک دانشگاه شفیلد را دریافت کنند. 

University of Birmingham: دانشگاه بیرمنگام نیز یکی از دانشگاه‌های مطرح در تحصیل آنلاین در انگلستان است که تعداد بسیار زیادی رشته تحصیلی در دوره‌های آنلاین همچون: رشته‌های علوم انسانی، علوم اجتماعی، آموزش، هنر، تجارت، پزشکی و ... را ارائه می‌کند. 

University of Leeds: دانشگاه لیدز یکی از بزرگترین موسسات آموزش عالی در کشور انگلستان است و به دلیل تدریس با کیفیت در سطح جهان مشهور است. در این دانشگاه دوره‌های آنلاین بسیاری ارائه می‌شود که از بین آن‌ها رشته‌های مهندسی، علوم انسانی، بازرگانی و آموزش انتخاب مناسبی می‌باشد.

University of Nottingham: دانشگاه ناتینگهام یکی دیگر از دانشگاه‌های بزرگ انگلستان است که به ایجاد همکاری و مشارکت با دانشگاه‌های بین المللی در سراسر جهان اختصاص داده شده است و همچنین رشته‌های مختلفی در دوره ‌های آموزش آنلاین در این دانشگاه به علاقه مندان ارائه می‌شود.

شرایط پذیرش تحصیل آنلاین در انگلستان

به طور کلی شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه‌های انگلستان بسیار سخت است و دوره‌های آموزش آنلاین نیز از این قاعده مستثنی نیستند. پس در ابتدا برای اینکه بتوانید در یکی از دوره‎‌های تحصیل آنلاین در انگلستان موفق به اخذ پذیرش شوید، نیاز است از شرایط مورد نیاز آن دانشگاه به خوبی اطلاع داشته باشید.

هر دانشگاهی به طور کلی شرایط اختصاصی پذیرش خود را دارد، اما به طور کلی یک سری شرایط عمومی برای ورود به دانشگاه‌های کشور انگلستان و همچنین دوره‌های تحصیل آنلاین در انگلستان وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم. اما برای ثبت پذیرش در ابتدا باید تمام مدارک مورد نیاز را از طریق وب سایت برنامه UCAS (خدمات پذیرش دانشگاه ها و کالج ها) ارسال کرد تا درخواست متقاضی ثبت شود.

به طور کلی شرایط و مدارکی همچون: مدرک دیپلم، سوابق تحصیلی دوره‌های تحصیلی قبلی، مدرک معتبر در مهارت زبان انگلیسی، مدارک هویتی، پاسپورت، رزومه تحصیلی، انگیزه نامه و گاها توصیه نامه برای تحصیل در انگلستان مورد نیاز است که در زمان پذیرش باید از طریق وب سایت برنامه UCAS به دانشگاه مورد نظر ارائه شود که این مدارک برای دوره‌های آموزش آنلاین نیز مورد نیاز می‌باشد.

همچنین یکی از شرایط اختصاصی تحصیل آنلاین در انگلستان استفاده از اینترنت‌های پرسرعت و برنامه‌ها تخصصی در زمینه آموزش از راه دور می‌باشد که دانشجو در زمان کلاس‌های آموزشی از آن‌ها استفاده می‌کند.

نکته مهم دیگر که باید به آن توجه داشته باشید این است که کلیه درخواست‌ها برای دانشگاه‌ها باید در زمان‌های تعیین شده از سوی انگلستان انجام شود که در اینجا برخی از مهمترین مهلت‌هایی که باید در هنگام درخواست دانشگاه در انگلستان آمده است. البته بهتر است قبل از اقدام مهلت‌های مشخص دانشگاه مورد نظر خود را در وب سایت‌ رسمی دانشگاه نیز بررسی کنید.

اواسط ماه اکتبر: مهلت برای تمام دوره‌های پزشکی، دندانپزشکی و دامپزشکی.

اواسط ژانویه: مهلت وب سایت UCAS برای دانشجویان اتحادیه اروپا / EEA. 

پایان ماه ژوئن: مهلت برای دانشجویان بین المللی از یک کشور غیر اتحادیه اروپا / EEA که بسیاری از دانشگاه‌ها مهلت‌های مختلفی برای دانشجویان بین المللی درنظر دارند. 

آموزش از راه دور

هزینه تحصیل آنلاین در انگلستان

یکی از دلایل مهمی که باعث شده است افراد، علاقه بیشتری به آموزش‌های آنلاین نشان دهند، مقرون به صرفه بودن این نوع از آموزش نسبت به آموزش‌های حضوری است. همچنین این روش تحصیلی در بین دانشجویان بین المللی نیز بسیار محبوب شده است چرا که فرد برای تحصیل در بهترین دانشگاه‌های کشور انگلستان نیاز به حضور در این کشور را ندارد و بسیاری از دغدغه‌های مالی فرد کاسته می‌شود. 

شهریه و هزینه تحصیل در این نوع آموزش در هر یک از دانشگاه‌های کشور انگلستان متفاوت از دیگری است و نمی توان یک هزینه دقیق برای این نوع از آموزش ارائه کرد. اما به طور تقریبی دامنه شهریه برای تحصیل آنلاین در انگلستان درحدود 2.500 پوند تا حداکثر 15.000 پوند می‌باشد که بنابراین میانگین هزینه چیزی در حدود 85.00 پوند در سال است.

توجه داشته باشید که در بعضی از دانشگاه‌ها برای برخی دوره‌های خاص هزینه بالاتری از دانشجو اخذ می‌شود. به عنوان مثال مدرک MBA آنلاین در یکی از بهترین دانشگاه‌های انگلستان برای دوره‌های از راه دور در دانشگاه اسکس مبلغی در حدود 19.000 پوند است.

اما مدارک تحصیلی مرتبط با حوزه روانشناسی و مهندسی در لیست سومین درجه گران قیمت تحصیل آنلاین در انگلستان را به خود اختصاص داده‌اند. از طرف دیگر مدارک مربوط به حوزه مطالعات بهداشتی، مطالعات محیطی و علوم ورزشی در گروه ارزان‌ترین رشته‌های تحصیل آنلاین در انگلستان قرار می‌گیرند.

اگر شما نیز رویای آموزش در بهترین دانشگاه‌های انگلستان را دارید اما به دلایل مختلف قادر به مهاجرت به این کشور اروپایی نیستید، بهتر است برای ثبت نام در دوره‌ های آموزش آنلاین از بهترین دانشگاه‌های کشور انگلستان وقت مشاوره مهاجرت تحصیلی رزرو کنید و با کمک کارشناسان باتجربه لتس گو یونی برای این دوره‌ها اقدام کنید.