تحصیل موسیقی در اتریش به یکی از جاذبه‌های هنری کشور اتریش تبدیل شده است و علاقه مندان به تحصیل در رشته موسیقی، کشور اتریش را به عنوان مهد موسیقی در جهان می‌شناسند و اتریش را به عنوان اولین گزینه برای تحصیل آکادمیک موسیقی انتخاب می‌کنند.

شاید بتوان گفت یکی از مهمترین دلایلی که اتریش به عنوان مهد موسیقی جهان شناخته شده است و افراد بسیاری این کشور را به عنوان مقصد مهاجرت تحصیلی خود انتخاب می‌کنند، حضور موسیقیدان‌های مشهوری همچون ولفگانگ آمادئوس موتزارت و فرانتس شوبرت در این کشور بوده است.

ما قصد داریم در این پست مجله مهاجرتی لتس گو یونی به بررسی دقیق رشته موسیقی در کشور اتریش بپردازیم. اگر شما نیز علاقه مند به تحصیل در رشته موسیقی در اتریش هستید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید و برای بررسی دقیق شرایط خود با رزرو وقت مشاوره تحصیلی با مشاورین مجرب لتس گو یونی در ارتباط باشید.

رشته موسیقی در اتریش

رشته موسیقی در اتریش هنر ترکیب صوت‌های مختلف است که به صورت نت‌های موسیقیایی و به صورت متوالی یا همزمان به شکلی زیبا و ریتمیک نمایش داده می‌شوند و ادغام این جنبه‌ها در یک قطعه کامل اثربخشی بسیاری بر مخاطب می‌گذارد.

تحصیل موسیقی در اتریش

اصولا برای خلق یک قطعه هنری موسیقی از آلات خاص موسیقی و گاها با ترکیب صدای انسان برای خلق این هنر زیبا استفاده می‌شود. به طور کلی موسیقی ژانرهای مختلفی را در برمی‌گیرد و به گونه‌های مختلفی تقسیم می‌شود که ملودی، ریتم، فرم خاصی را شامل می‌شود و به جنبه‌های مختلفی می‌پردازد.

مطالعات موسیقی بسیار پیچیده است و می‌تواند بر تسلط بر یک ساز موسیقی خاص یا تسلط بر آهنگسازی، رهبری و ارکستر یا تخصص در زمینه تاریخ موسیقی متمرکز شود. مطالعه موسیقی در کشور اتریش دارای زیرشاخه‌های زیادی همچون: موسیقی شناسی تاریخی، تئوری موسیقی، تحلیل موسیقی، آهنگسازی، منتقد موسیقی و … است. 

افرادی که تحصیل در رشته موسیقی در اتریش را انتخاب می‌کنند، مهارت‌هایی مانند خلاقیت، توانایی کار مستقل و تبدیل شدن به افراد مسئولیت پذیر، سازمان یافته و منظم را کسب می‌کنند. 

طیف گسترده‌ای از مشاغل مرتبط با موسیقی همچون: نوازندگی، معلم موسیقی، آهنگساز موسیقی، درمانگر موسیقی، تکنسین صدا، تهیه کننده رادیو، دستیار پخش رادیو، مهندس پخش و … در انتظار فارغ التحصیلان رشته موسیقی از دانشگاه‌های معتبر اتریش است که بسیار جذاب هستند. از آنجایی که رشته موسیقی یکی از رشته‌های اصلی و مورد توجه در کشور اتریش است و گزینه تحصیل در اتریش را در ذهن هر متقاضی مهاجرت تحصیلی روشن می‌کند، به کیفیت آموزشی این رشته تحصیلی نیز توجه ویژه‌ای شده است.

کیفیت آموزش هنر موسیقی در دانشگاه‌های اتریش بسیار بالا است و از ابزارهای بسیار باکیفیت و همچنین روش‌ها و مطالب آموزشی به روز در دنیا برای آموزش دانشجویان موسیقی استفاده می‌شود. همچنین آموزش رشته موسیقی در دانشگاه‌های اتریش بسیار به روش آموزش گروهی و تیم ورک وابسته است و افراد باید به صورت تیمی فعالیت‌های آموزشی خود را انجام دهند که یک شیوه خاص و منحصر به فرد برای آموزش موسیقی در جهان به حساب می‌آید.

شرایط تحصیل موسیقی در اتریش

شرایط تحصیل موسیقی در اتریش با بسیاری از کشورهای دیگر متفاوت است و متقاضیان تحصیل موسیقی در کشور اتریش باید قبل از هر اقدامی نسبت به این شرایط آگاهی کامل داشته باشند. به طور کلی برای تحصیل موسیقی در اتریش، متقاضی باید با علم موسیقی آشنا باشد و در آزمون اختصاصی این رشته تحصیلی که در پایتخت اتریش برگزار می‌شود، شرکت کند.

اگر متقاضی در این آزمون موفق شود و از این مرحله عبور کند، می‌تواند برای دانشگاه مورد نظر خود درخواست اخذ پذیرش ثبت کند و از آن دانشگاه پذیرش تحصیلی در رشته موسیقی را دریافت کند تا بتواند مراحل دیگر را به پایان برساند.

همچنین علاوه بر آزمون ورودی که در بالا به آن اشاره کردیم، یکی دیگر از لازمه‌های تحصیل موسیقی در اتریش آشنایی با زبان رسمی اتریش یعنی زبان آلمانی است. به طور کلی بهترین برنامه‌های آموزشی موسیقی در دانشگاه‌های برتر این کشور به زبان آلمانی ارائه می‌شوند و مهارت در زبان آلمانی کمک بسزایی به علاقه مندان این حوزه می‌کند. 

البته لازم به ذکر است که بسیاری از برنامه های آموزشی در اتریش به زبان انگلیسی نیز ارائه می‌شود و برخی از دانشگاه‌های این کشور رشته موسیقی را به زبان انگلیسی برگزار می‌کنند، اما دانشگاه‌های برتر این کشور رشته موسیقی را به زبان آلمانی تدریس می‌کنند.

موسیقی در اتریش

از آنجایی که بسیاری از کشورها محدودیت سنی برای متقاضیان بین المللی در نظر می‌گیرند، در نتیجه افراد با گپ تحصیلی به مشکل می‌خورند. اما کشور اتریش محدودیت سنی برای متقاضیان بین المللی درنظر نگرفته است و افراد بدون دغدغه گپ تحصیلی می‌توانند این کشور را برای تحصیل موسیقی انتخاب کنند.

هزینه تحصیل موسیقی در اتریش

به طور کلی هزینه تحصیل در اتریش به دو دسته تحصیل در دانشگاه‌های دولتی و خصوصی تقسیم می‌شود. تحصیل در دانشگاه‌های دولتی این کشور برای متقاضیان بین المللی که در کشورهای عضو اتحادیه اروپا زندگی می‌کنند رایگان و در دیگر کشورهای با مبلغی بسیار کم که در حدود 700 یورو در سال است ارائه می‌شود.

اما هزینه تحصیل موسیقی در دانشگاه‌های خصوصی این کشور گران‌تر است و دانشجویان باید مبالغ قابل توجهی را برای تحصیل در رشته موسیقی در دانشگاه‌های خصوصی اتریش پرداخت کنند. از آنجایی که هزینه هر دانشگاه با دیگری متفاوت است، بهتر است برای کسب اطلاع از هزینه‌های دانشگاه مورد نظر به سایت دانشگاه مراجعه شود.

یکی از مهمترین نکات در زمینه کاهش هزینه تحصیل موسیقی در اتریش شرکت کردن در برنامه‌های بورسیه تحصیلی که مختص این رشته تحصیلی هستند، می‌باشد. 

به طور مثال بورسیه تحصیلی دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی وین به دانشجویان بین المللی که ساکن خارج از اتحادیه اروپا هستند و در دوران تحصیل خود مستعد و نمرات بالایی کسب کرده‌اند، تعلق می‌گیرد که به عنوان جایزه و کمک هزینه مالی اعطا می‌شود. همچنین کنسرواتوار موسیقی وین نیز پشتیبانی‌های مالی از برخی دانشجویان خود انجام می‌دهد.

دانشگاه موسیقی در اتریش

از آنجایی که رشته موسیقی یکی از مهمترین رشته‌های تحصیلی در کشور اتریش به حساب می‌آید، دانشگاه‌های مهم این کشور برنامه بسیار کامل و باکیفیتی در ارتباط با این رشته تحصیلی به دانشجویان خود ارائه می‌دهند. شاید بتوان گفت تعدادی از بهترین دانشگاه‌های دنیا برای تحصیل موسیقی در کشور اتریش واقع شده‌اند و علاقه مندان بسیاری را از سراسر جهان به این کشور زیبای اروپایی می‌کشانند.

در اینجا به معرفی کوتاه تعدادی از بهترین دانشگاه‌های موسیقی کشور اتریش می‌پردازیم که برخی از آن‌ها دولتی و برخی نیز خصوصی هستند. همچنین برای اطلاع از بهترین دانشگاه‌های موسیقی دنیا در مجله مهاجرتی لتس گو یونی بخوانید.

دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی وین (MDW): این دانشگاه یکی از قدیمی‌ترین و برترین دانشگاه‌های جهان در حوزه هنرهای نمایشی و موسیقی است که قدمت آن به سال 1817 میلادی برمی‌گردد. این دانشگاه در پایتخت اتریش یعنی شهر وین واقع شده است و نرخ پذیرش دانشجوی بسیار بالایی در رشته موسیقی دارد. 

اما مهمترین نکته برای موفقیت در گرفتن پذیرش تحصیلی از دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی وین، قبولی در آزمون ورودی این دانشگاه در رشته موسیقی است. همچنین زبان آموزشی این دانشگاه آلمانی می‌باشد و تسلط به زبان آلمانی و داشتن مدرک زبان آلمانی نیز الزامی است.

رشته موسیقی در اتریش

دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی گراتس: دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی گراتس که به اختصار (KUG) نام دارد و شناخته می‌شود، یکی از دانشگاه‌های قدیمی اتریش در زمینه هنر موسیقی است. خوشبختانه بهترین گرایش‌های رشته موسیقی در این دانشگاه ارائه می‌شود و برخی از رشته‌های آن نیاز به گذراندن آزمون ورودی ندارند.

دانشگاه موسیقی موتسارتیوم زالتسبورک: نام این دانشگاه به افتخار و برگرفته از نام موسیقدان مشهور دنیا موتزارت انتخاب شده است و به عنوان یکی از برترین دانشگاه‌های موسیقی جهان شناخته شده است. این دانشگاه رتبه 36 جهان را در میان دانشگاه‌های هنر نمایشی دارد و بیش از 40 دوره آموزشی هنری در زمینه موسیقی را ارائه می‌دهد. 

سخن پایانی

رشته موسیقی یکی از جذاب‌ترین رشته‌های تحصیلی در دنیا است و علاقه مندان بسیاری نیز دارد و از آنجایی که کشور اتریش به واسطه افراد مشهوری همچون موتزارت به عنوان سرزمین موسیقی شناخته شده است، متقاضیان بسیاری از سراسر دنیا این کشور را به عنوان مقصد مهاجرت تحصیلی خود انتخاب می‌کنند. اگر شما نیز علاقه مند به تحصیل در رشته موسیقی در اتریش هستید با همراهی گروه تحصیلی مهاجرتی لتس گو یونی برای اخذ پذیرش تحصیلی از بهترین دانشگاه‌های موسیقی اتریش اقدام کنید.