کانادا یکی از بزرگترین کشورهای چند فرهنگی است که به خاطر چشم‌اندازهای زیبا، کوه‌ها و دریاچه‌هایش مشهور است. سیستم بهداشت پیشرفته، قوانین دولتی انعطاف‌پذیر و فرصت برای استقرار دائمی در این کشور آن را یکی از گزینه‌های پرطرفدار بین دانشجویان بین‌المللی قرار داده است. هرساله بسیاری از دانشجویان ایران، هند، چین، فیلیپین، ویتنام، پاکستان، سنگال، مراکش و غیره به دلیل سیستم آموزش برتر، دانشگاه‌های معتبر و فرصت‌های شغلی فراوان به اینجا مهاجرت می‌کنند. 

با بررسی مزایای تحصیل در کانادا می‌توان تصمیم بهتری به منظور اقدام برای تحصیل در کانادا گرفت. با رزرو وقت مشاوره مهاجرتی خود با مشاوران با تجربه لتس گو یونی در مورد تمام جوانب تحصیل در کانادا و مزیت‌های تحصیل در کانادا اطلاعات جامع‌تری کسب کنید و با خیالی آسوده برای مهاجرت تحصیلی به کانادا اقدام کنید.

مزایای تحصیل در کانادا

مزایای تحصیل در کانادا چیست؟ اگر به دنبال تحصیل در خارج از کشور هستید، این سوالی است که باید به آن پاسخ دهید - زیرا باید درک کنید که بهترین مقصد تحصیلی خارج از کشور برای شما کدام است. کشور کانادا یکی از مقاصد تحصیلی پرطرفدار برای دانشجویان سراسر جهان است. 

ما در این مطلب از مجله لتس گو یونی دلایل آن را بررسی خواهیم کرد. دانشجویان بین‌المللی به دلیل کیفیت عالی آموزشی که دانشگاه‌های کانادایی ارائه می‌دهند، هزینه نسبتاً پایین زندگی، در دسترس بودن فرصت‌های بهتر کاری، سیاست‌های لیبرال دولت و محیط چند فرهنگی این کشور، به این کشور جذب می‌شوند. با این حال، این‌ها تنها دلایل تحصیل در کانادا نیستند. 

مزایای تحصیل در کانادا

دلایل انتخاب کانادا برای تحصیل

دلایل متعددی برای انتخاب کانادا به عنوان مقصد مهاجرت تحصیلی برای بسیاری از دانشجویان در سراسر جهان و ایرانیان علاقه مند به مهاجرت وجود دارد که بهتر است هر شخص قبل از اقدام برای مهاجرت تحصیلی به این کشور از این دلایل اطلاع کسب کند و با دیدی باز برای اخذ پذیرش تحصیلی از برترین دانشگاه‌های این کشور اقدام کند. ما نیز در ادامه این پست به تعدادی از این دلایل اشاره می‌کنیم:

1. موسساتی با رتبه‌های بالا

کانادا خانه تعدادی از موسساتی است که در رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان جایگاه بالایی دارند. بیشتر دانشجویان بین‌المللی به دلیل هیئت علمی درجه یک و فرصت‌های عالی، به این موسسات جذب می‌شوند. دانشگاه‌های کانادایی رشته‌هایی در طیف گسترده‌ای از موضوعات و تخصص‌ها از جمله مهندسی، پزشکی، مدیریت، کشاورزی، مالی، اقتصاد، ورزش، هنر، علوم و غیره ارائه می‌دهند. 

علاقه این کشور به آموزش با کیفیت بالا اطمینان می‌دهد که دانشجویان از چشم‌اندازهای شغلی عالی برخوردار می‌شوند. آموزش کانادایی در سطح جهانی رقابتی است و مدرک‌های آن به طور بین‌المللی شناخته شده است. سیستم آموزشی همچنین دانشجویان را تشویق می‌کند تا به تحصیلات چندرشته‌ای بپردازند. 

این کشور همچنین به عنوان یکی از بهترین مقاصد آموزشی جهانی برای رشته‌های مرتبط با بازرگانی و مدیریت شناخته شده است. مدارس بازرگانی کانادایی برخی از بهترین متخصصان مدیریت در جهان را تولید می‌کنند و این فارغ‌التحصیلان از موفقیت بزرگی در بازار کار برخوردار می‌شوند. 

رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS هر سال فهرستی از دانشگاه‌های برتر جهان را تهیه می‌کند و در سال ۲۰۲۳، بسیاری از موسسات کانادایی در میان ۲۵۰ دانشگاه برتر جهانی قرار دارند. همچنین هزینه کالج در کانادا نیز بسیار مقرون به صرفه است و یک گزینه بسیار عالی برای تحصیل می‌باشند.

2. زبان انگلیسی همه جا صحبت می‌شود

این کشور دو زبان رسمی دارد - فرانسوی و انگلیسی. اگرچه کانادا در سراسر جهان به خاطر تعداد زیاد فرانسه‌زبان‌هایش (بیش از ۱۰.۴ میلیون نفر می‌توانند به زبان فرانسوی مکالمه کنند) شناخته شده است، اما کشوری دوزبانه است که اکثریت قریب به اتفاق جمعیت آن انگلیسی صحبت می‌کنند. 

زبان آموزش در اکثر برنامه‌های دانشگاه‌های کانادایی انگلیسی است، بنابراین دانشجویان بین‌المللی هیچ مشکلی در مراحل تحصیلی خود نخواهند داشت. هویدا است که اکثر دانشگاه‌ها از دانشجویان بین‌المللی می‌خواهند که آزمون‌هایی مانند آیلتس یا تافل را برای نشان دادن تسلط خود به زبان انگلیسی پشت سر گذاشته باشند. 

3. فرصت‌های شغلی بهتر پس از تحصیل

دانشجویان بین‌المللی که در دانشگاه‌ها و موسسات کانادایی تحصیل می‌کنند، می‌توانند کمتر از سه ماه پس از فارغ‌التحصیلی از دوره‌های خود در کانادا شغل پیدا می‌کنند. مجوز کار در کانادا پس از فارغ‌التحصیلی (PGWPs) به دانشجویان بین‌المللی برای کار در کشور کانادا پس از تحصیلاتشان برای هر کارفرمایی صادر می‌شود. 

ویزای دانشجویی این کشور همچنین به شما اجازه می‌دهد تا در طول دوره تحصیل خود کار کنید. شما می‌توانید حداکثر ۲۰ ساعت در هفته در طول ترم تحصیلی خود مشغول به کار باشید. با این حال، به دلیل افزایش قابل توجه تعداد دانشجویان بین‌المللی در برخی از شهرهای این کشور، رقابت شدیدی برای برخی از این شغل‌های پاره‌وقت وجود دارد. 

کار بعد از تحصیل در کانادا

4. کیفیت بالای زندگی و آموزش

کانادا به عنوان کشوری مهاجرپذیر در دنیا شناخته شده است. این کشور برای دانشجویان تجربه‌ای امن و ایده آل رقم میزند. بر اساس داده‌ای از سال ۲۰۲۳، این کشور در رتبه‌بندی کیفیت زندگی جهانی در جایگاه سوم قرار دارد. دانشجویان بین‌المللی همان حقوقی را دارند که شهروندان کانادایی دارند و همین خود آن را به مکانی امن برای مردم سراسر جهان تبدیل می‌کند. 

این کشور از هیچ تلاشی برای اطمینان اینکه شهروندانش از استاندارد بالای زندگی برخوردار هستند، دریغ نمیکند. دسترسی به آموزش با کیفیت، مراقبت‌های بهداشتی، امکانات اولیه و هوای پاک و آب و غیره برای همه شهروندان تضمین می‌شود. ، این کشور همچنین به طور قابل توجهی اقتصادی بسیار پایدار دارد، که آن را به یکی از بهترین کشورها در جهان برای کسانی که به دنبال شروع حرفه‌ی خود هستند، تبدیل می‌کند. 

5. هزینه‌های زندگی پایین‌تر

کانادا برای دانشجویان بین‌المللی کاملا مقرون به صرفه است. ده سال پیش، تحصیل در خارج از کشور به دانشجویانی محدود بود که از خانواده‌های ثروتمند می‌آمدند. با این حال، هزینه‌های مقرون به صرفه زندگی در کانادا و شهریه نسبتاً ارزان در مقایسه با دانشگاه‌های دیگر کشورها، آن را به گزینه شماره یک برای تحصیلات عالی تبدیل کرده است. 

دانشجویان می‌توانند برای تامین هزینه تحصیلات خود برای انواع بورسیه‌ها درخواست دهند و همچنین ساعات مشخصی در هفته کار کنند تا در حالی که هنوز درگیر تحصیل خود هستند، درآمدی نیز داشته باشند. به طور میانگین، دانشجویان بین‌المللی در این کشور نیاز دارند تا حدود ۳۰.۰۰۰ دلار کانادا سالانه (یک دوره کارشناسی) برای شهریه صرف کنند، در حالی که هزینه‌های دیگر مانند غذا، اسکان، حمل و نقل، لوازم تحصیلی و بیمه سلامت ممکن است بسته به شهر یا استان تا حدود ۱۵.۰۰۰ دلار کانادا در سال برسد. 

6. محیط چند فرهنگی

از آنجایی که کشور کانادا یک کشور کاملا مهاجرپذیر است و افراد بسیاری از سراسر جهان کانادا را به عنوان خانه خود انتخاب کرده‌اند، لذا سیستم فرهنگی حاکم در این کشور کاملا متنوع است و ملیت‌های مختلف و فرهنگ‌های متفاوت در جای جای این کشور به چشم می‌خورد. این دلیل سبب شده است تا دانشجویان بین المللی راحت‌تر با محیط جدید خود را وفق دهند.

فرهنگ‌های متنوع کانادا و محیط جهانی آن اطمینان می‌دهد که وضعیت آن به عنوان یکی از مهمان‌نوازترین کشورهای جهان تثبیت شده است. همچنین در کانادا سنت‌های مختلف حفظ می‌شوند و به همه عقاید احترام گذاشته می‌شود و افراد به راحتی می‌توانند با وجود فرهنگ‌های مختلف و با حفظ فرهنگ بومی خود در کنار هم زندگی کنند.

7. تمرکز کانادا بر تحقیق و توسعه

بیشتر دانشگاه‌های کانادایی رشته‌هایی را ارائه می‌دهند که تمرکز بسیاری بر تحقیق دارند. دانشجویان می‌توانند در فرصت‌های تحقیق علمی و تحصیلی شرکت کنند. دانشگاه‌های کانادایی همچنین مراکز تحقیقاتی هستند که در آن‌ها تحقیقات نوینی انجام می‌شود که تغییرات مثبتی را در جهان به همراه دارد. تحقیقات پیشگام این کشور منجر به پیشرفت‌های علمی قابل توجهی شده است. 

علاوه بر این، دولت این کشور در فعالیت‌های تحقیقاتی که می‌تواند به جامعه منفعت برساند، فعالانه دخیل بوده است. با فرصت‌هایی که برای دانشجویان دکترا یا پژوهشگران علمی برای ارتباط با دولت، کسب‌وکارها یا حتی منابع صنعتی ایجاد شده است، دولت این کشور از کیفیت تمامی پروژه‌ها اطمینان حاصل میکند. 

8. کانادا بهشت گردشگری

سواحل صخره‌ای، کوه‌های باشکوه کانادایی یا شهرهای پیشرفته فناوری؟ در کانادا همه چیز وجود دارد. با خدمات حمل و نقل عمومی عالی شامل اتوبوس‌ها، قطارها و هواپیماها، می‌توان به راحتی در داخل کشور سفر کرد. این کشور بهشتی برای افرادی که به سرما علاقه دارند است. پایین‌ترین دمای ثبت شده در کشور به سردی مریخ است! این کشور کشوری است که بیشترین مساحت سطحی آن توسط دریاچه‌ها پوشیده شده است! 

همچنین دارای طولانی‌ترین خط ساحلی جهان و بیش از ۱۰٪ از جنگل‌های جهان است. کانادا قوی‌ترین جریان‌های جزر و مدی در آمریکای شمالی را دارد و پارک‌های ملی آن بزرگ‌تر از بسیاری از کشورها هستند. مکان‌های زیبای آن شامل آبشار نیاگارا، کوه ویسلر، صخره پرسه و پارک ملی جاسپر است. 

از این رو هر ساله تعداد بسیار زیادی مسافر از سراسر جهان، کشور کانادا را برای بازدید انتخاب می‌کنند و همچنین به دلیل جاذبه‌های طبیعی فراوان و محیط‌های بکر دانشجویان بین المللی نیز در اوقات فراغت خود از این فضاها نهایت لذت را می‌برند.

مزایای تحصیل در کانادا

9. فرآیند پذیرش تحصیلی آسان

دانشگاه‌های کانادایی نسبت به همتایان خود در ایالات متحده، پذیرش ساده‌تری دارند. علاوه بر این، آن‌ها رشته‌های متنوع‌تری ارائه می‌دهند. به طور کلی، دانشگاه‌های کانادایی نیازی به شرکت دانشجویان در آزمون‌های ورودی جداگانه برای واجد شرایط بودن پذیرش ندارند. این کشور عملکرد تحصیلی دانشجویان در دبیرستان (برای رشته‌های کارشناسی) را به جای عملکرد آن‌ها در آزمون‌هایی مانند SAT یا ACT در نظر می‌گیرد. 

استرالیا و بریتانیا نیز معیارهای واجد شرایطی مشابه کانادا دارند. مدت زمان صدور ویزا کانادا نسبت به ویزاهای سایر کشورها کمتر است، زیرا این کشور دانشجویان بین‌المللی را برای کاوش گزینه‌های آموزشی خود پذیرفته و نرخ‌های پذیرش بهتری دارد. تیم لتس گو یونی خدمات مناسبی برای تسهیل روند پذیرش تحصیلی ارائه میدهد. 

10. موج فناوری کانادا

کانادا فرصت‌های عالی را برای متخصصان فناوری ارائه می‌دهد و به دلیل اقتصاد پایدار، کیفیت زندگی، هزینه کم زندگی و فرهنگ فراگیر به عنوان بهشت دیجیتالی شناخته شده است. این کشور به طور مداوم در صدر پیشرفت تکنولوژی قرار داشته و به خاطر شهرت خود به عنوان پیشرو در بخش‌های مختلف علم و مهندسی شناخته شده است. 

کلام آخر

به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی، انتخاب کشوری برای ادامه تحصیل تصمیمی مهم است. باید نه تنها کیفیت دانشگاه‌ها و برنامه‌های تحصیلی را ارزیابی کرد، بلکه باید فرصت‌هایی که کشور پس از فارغ‌التحصیلی به فرد برای کار و اقامت ارائه می‌دهد نیز مورد بررسی قرار گیرد. با بررسی موارد فوق دریافتیم که سیستم آموزش برتر کانادا به همراه راهکارهای مهاجرتی که این کشور ارائه می‌دهد، آن را یکی از بهترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل کرده است. تیم لتس گو یونی خدمات ارزشمندی را برای دانشجویان بین‌المللی که به دنبال مهاجرت تحصیلی به کانادا هستند، به اشتراک می‌گذارد.