گروه آموزشی لتس گو یونی قصد دارد تا در این مطلب تحصیل در رشته زبان انگلیسی در ترکیه را بررسی کند و شما را با بهترین دانشگاه‌های کشور ترکیه برای تحصیل در رشته زبان انگلیسی، هزینه‌های تحصیل در این رشته تحصیلی و دیگر موارد مرتبط با تحصیل در ترکیه در رشته زبان انگلیسی آشنا کند پس تا پایان این مطلب با لتس گو یونی همراه باشید.

رشته زبان انگلیسی یکی از رشته‌های محبوب و کاربردی در کشورهای چه انگلیسی زبان و چه غیر انگلیسی زبان می‌باشد و افراد بسیاری با اهداف مختلف وارد این دنیای زیبا می‌شوند. دانشگاه‌های بسیاری در ترکیه هستند که در گروه دانشگاه‌های دولتی و دانشگاه‌های انگلیسی زبان ترکیه قرار می‌گیرند و افراد می‌توانند در این دانشگاه‌ها به تحصیل رشته زبان مشغول شوند.

رشته زبان انگلیسی در دوره‌های کارشناسی به سه دسته اصلی تقسیم می‌شود که عبارت اند از: ادبیات انگلیسی، آموزش زبان انگلیسی و مترجمی زبان انگلیسی که هر کدام این سه دسته در مقطع ارشد و دکترا به شاخه‌های دیگر تقسیم می‌شوند و تخصصی‌تر می‌شوند. این رشته‌های تحصیلی در کشور ترکیه هم همانند دیگر کشورها محبوب هستند و افراد بسیاری برای تحصیلات دانشگاهی این رشته را انتخاب می‌کنند.

رشته زبان انگلیسی در ترکیه 

تحصیل در رشته زبان انگلیسی در ترکیه یکی از گزینه‌های مناسب تحصیل در این کشور است چرا که بسیاری از دانشگاه‌های ترکیه این رشته تحصیلی را ارائه می‌کنند و از طرف دیگر دانشجوی محصل در این رشته تحصیلی، پس از اتمام دوره تحصیلی خود به راحتی می‌تواند در کشور ترکیه مشغول به کار شود.

همان طور که از نام سه گرایش رشته زبان انگلیسی پیدا است، رشته ادبیات انگلیسی در خصوص آثار مکتوب جمع آوری شده به زبان انگلیسی از کتیبه‌های باستانی گرفته تا آثاری که به تازگی منتشر شده‌اند، می‌باشد. رشته آموزش زبان نیز برای افرادی مناسب است که می‌خواهند در آینده معلم زبان انگلیسی شوند و رشته مترجمی هم مخصوص افرادی است که می‌خواهند مترجم شوند. البته لازم به ذکر است که گرایش مترجمی در کشورهای دیگر برای ایرانی‌ها معنا و مفهومی ندارد و این رشته برای دانشجویان داخل کشور مناسب است.

البته باید به این نکته بسیار مهم اشاره کرد که رشته زبان انگلیسی بیشتر با نام رشته زبان و ادبیات انگلیسی در کشور ترکیه در مقطع کارشناسی ارائه می‌شود که هم به جنبه‌های ادبی این رشته تحصیلی اشاره می‌شود و هم به جنبه‌های آموزشی آن. البته گرایش‌های دیگری از رشته زبان انگلیسی در ترکیه مانند ادبیات تلفیقی و ادبیات آمریکا نیز ارائه می‌شود که علاقه مندان بسیاری دارند.

کلاس زبان انگلیسی

دروسی که افراد در طول دوره تحصیل خود در رشته زبان انگلیسی در کشور ترکیه می‌خوانند مربوط به حوزه زبان شناسی، ادبیات قرون وسطی، روش‌های آموزش، ادبیات رنسانس، ترجمه، ادبیات معاصر، دستور زبان، ادبیات انگلستان، ادبیات آمریکا، نقد ادبی، نوشتار خلاق و ... می‌باشد که با توجه به گرایش اصلی انتخابی در زمان ثبت نام در دانشگاه، انتخاب این دروس متفاوت می‌شود.

مهمترین نکته در خصوص تحصیل در رشته زبان انگلیسی خصوصا در کشور ترکیه این است که فرد پس از اتمام دوره تحصیلی خود کاملا به زبان انگلیسی تسلط دارد و به راحتی می‌‌تواند از این مهارت خود در جهات مختلف شغلی و غیر شغلی استفاده کند. به طور مثال اگر فرد یکی از مدارک معتبر زبان را نداشته باشد، به راحتی می‌تواند در یکی از این آزمون‌ها شرکت کند و مدرک خود را دریافت کند و از این طریق برای مهاجرت به دیگر کشورهای دنیا استفاده کند.

همچنین از نکات مهم در خصوص تحصیل رشته زبان انگلیسی در ترکیه، مشاغلی است که در انتظار دانشجویان فارغ التحصیل از رشته زبان در کشور ترکیه قرار گرفته است و افراد به راحتی می‌توانند پس از تحصیل وارد این مشاغل شوند که از مهمترین آن‌ها دبیری و تدریس زبان انگلیسی در موسسات آموزشی این کشور و همچنین راهنمای تورهای گردشگری است.

شرایط پذیرش رشته زبان انگلیسی از دانشگاه های ترکیه  

از آنجایی که برای تحصیل در رشته زبان انگلیسی در ترکیه افراد باید پیش زمینه دانش زبانی داشته باشند، اکثر دانشگاه‌های کشور ترکیه در زمان اخذ پذیرش تحصیلی در این رشته تحصیلی از متقاضیان یکی از مدارک معتبر زبان انگلیسی مانند تافل را می‌خواهند. پس اولین شرط تحصیل رشته زبان در کشور ترکیه داشتن مدرک زبان است. در ادامه شرایط عمومی مربوط به پذیرش تحصیلی از اکثر دانشگاه‌های ترکیه را نام می‌بریم:

•    مدرک دیپلم دوره متوسطه

•    سوابق تحصیلی

•    ترجمه رسمی کلیه مدارک به زبان ترکی یا انگلیسی

•    مهارت در زبان انگلیسی یا ترکی

•    عکس متقاضی

•    مدارک شناسایی متقاضی

•    کپی پاسپورت معتبر

شرایط پذیرش برخی از دانشگاه‌های ترکیه که رشته زبان انگلیسی را ارائه می‌کنند به شرح زیر می‌باشد:

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی مقطع کارشناسی از دانشگاه Yasar در رشته زبان و ادبیات انگلیسی مدرک تافل با حداقل نمره 75/ مدارک هویتی/ مدارک تحصیلی/ ترجمه رسمی کلیه مدارک و انگیزه نامه می‌باشد.

همچنین شرایط لازم برای موفقیت در اخذ پذیرش تحصیلی از در مقطع کارشناسی رشته آموزش دبیری زبان انگلیسی از دانشگاه Istanbul Aydin شامل: مدرک تافل با نمره 79/ کپی پاسپورت متقاضی/ مدرک دیپلم دبیرستان/ سوابق تحصیلی دوره متوسطه و کسب حداقل 60 درصد از نمرات دوره دبیرستان است.

مدارک قابل قبول دانشگاه Koc برای اخذ پذیرش تحصیلی رشته ادبیات تطبیقی در مقطع کارشناسی شامل: مدرک تافل با حداقل نمره 80/ مدرک دیپلم متوسطه/ سوابق تحصیلی دوره متوسطه/ انگیزه نامه و یک توصیه نامه می‌باشد.

برای تحصیل در مقطع ارشد در رشته زبان انگلیسی در ترکیه نیز به برخی از شرایط پذیرش دانشگاه‌های مطرح در این حوزه آموزشی اشاره می‌کنیم:

شرایط پذیرش تحصیلی از دانشگاه Yasar در مقطع کارشناسی ارشد رشته زبان و ادبیات انگلیسی شامل: مدرک تافل با نمره حداقلی 96/ مدرک دوره کارشناسی/ حداقل یک توصیه نامه و انگیزه نامه و ترجمه رسمی تمامی مدارک به زبان ترکی یا انگلیسی می‌شود.

مدارک قابل قبول برای تحصیل در مقطع ارشد رشته زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه Yeditepe مدرک تافل با نمره 66 (اجباری نیست)/ تکمیل فرم آنلاین درخواست پذیرش/ مدرک مرتبط کارشناسی/ سوابق تحصیلی/ کپی پاسپورت/ عکس متقاضی و رزومه می‌باشد.

شرایط اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه METU در مقطع کارشناسی ارشد رشته آموزش دبیری زبان انگلیسی عبارت اند از: GPA با امتیاز 2.5/ مدرک تافل با نمره 106 یا آیلتس 8/ حداقل مجموع امتیاز 65 از 100 در دوره کارشناسی/ انگیزه نامه/ دو توصیه نامه و ترجمه رسمی مدارک به زبان ترکی یا انگلیسی

بهتر است بدانید که موسسه مهاجرت تحصیلی لتس گو یونی نماینده رسمی برخی از دانشگاه‌های کشور ترکیه در ایران است و خدمات پذیرش تحصیلی رایگان را برای علاقه مندان تحصیل در ترکیه ارائه می‌دهد. پس کافی‌ست رشته مورد نظر خود را انتخاب کرده و مابقی کارها را به کارشناسان باتجربه لتس گو یونی بسپارید.

آموزش زبان انگلیسی

بهترین دانشگاه های ترکیه در رشته زبان انگلیسی

تحصیلات آکادمیک در رشته‌های مرتبط با زبان انگلیسی به دلیل استفاده این زبان در تمامی کشورها به عنوان یک زبان ارتباطی، به یکی از نیازهای کشورهای مختلف دنیا از جمله کشور ترکیه تبدیل شده است و از همین رو این رشته تحصیلی در بسیاری از دانشگاه‌های کشور ترکیه تدریس می‌شود. در ادامه با نام ده دانشگاه برتر در زمینه زبان انگلیسی در کشور ترکیه و در مقاطع مختلف تحصیلی آشنا می‌شوید: 

•    رشته زبان و ادبیات انگلیسی در دانشگاه Yasar در مقطع کارشناسی

•    رشته زبان و ادبیات انگلیسی در دانشگاه Atilim در مقطع کارشناسی

•    رشته زبان و ادبیات انگلیسی در دانشگاه Bilkent در مقطع کارشناسی

•    رشته آموزش دبیری زبان انگلیسی در دانشگاه Istanbul Aydin در مقطع کارشناسی

•    رشته ادبیات تطبیقی در دانشگاه Koc در مقطع کارشناسی

•    رشته زبان و ادبیات انگلیسی در دانشگاه Yeditepe در مقطع کارشناسی ارشد

•    رشته آموزش دبیری زبان انگلیسی در دانشگاه METU در مقطع ارشد

•    رشته ادبیات ادبیات در دانشگاه METU در مقطع ارشد

•    رشته ادبیات ادبیات در دانشگاه Yeditepe در مقطع ارشد

•    رشته زبان و ادبیات انگلیسی در دانشگاه Aydin در مقطع دکترا

لازم به ذکر است نام این دانشگاه‌های براساس نتایج وب سایت studyportal رتبه بندی شده است که در اختیار کاربران و علاقه مندان تحصیل در کشور ترکیه و رشته کامپیوتر قرار گرفته است.

چرا کشور ترکیه گزینه خوبی برای تحصیل در رشته زبان انگلیسی است؟

کشور ترکیه یک کشور خاص از جهات مختلف است و بسیاری افراد از کشورهای مختلف به علت موقعیت خاص این کشور، برنامه مهاجرت خود را برای حضور در این کشور تنظیم می‌کنند. تحصیل در ترکیه یکی از روش‌های مهاجرت به این کشور است که افراد و مخصوصا ایرانی‌ها این روش را انتخاب می‌کنند.

از آنجایی که کشور ترکیه یک کشور مهاجرپذیر است و اقتصاد آن در حال رشد و پیشرفت می‌باشد، دانش زبان انگلیسی یکی از لازمه‌های حضور در دنیای تجاری و جهانی این کشور است. از این رو در کشور ترکیه به مربیان و معلمان زبان انگلیسی نیاز فراوانی است و افرادی که در رشته زبان انگلیسی در ترکیه تحصیل کنند، می‌توانند پس از تمام شدن دوره تحصیل خود به شغل دبیری زبان انگلیسی مشغول شوند.

یکی دیگر از مزیت‌های تحصیل رشته زبان انگلیسی در ترکیه، حضور شرکت‌های بزرگ تکنولوژی و تجاری مشهور در جهان در کشور ترکیه است، که این امر سبب می‌شود تا افراد دارای مدرک زبان انگلیسی بتوانند پس از اتمام تحصیل خود به علت تسلط به زبان انگلیسی وارد یکی از این شرکت‌ها شوند و در آن‌ها مشغول به کار شوند.

همچنین یکی دیگر از دلایل بازار شغلی خوب کشور ترکیه برای رشته زبان، جاذبه‌ی گردشگری این کشور است که سالانه میلیون‌ها نفر از سراسر دنیا را به کشور ترکیه می‌کشاند و همین امر سبب می‌شود تا نیاز مترجمین متبحر در حوزه زبان انگلیسی روز به روز افزایش پیدا کند.

ترکیه

هزینه تحصیل در رشته زبان انگلیسی در کشور ترکیه

بیش از 200 دانشگاه در کشور ترکیه مشغول به فعالیت آموزشی هستند که اکثریت آن‌ها توسط بخش دولتی این کشور اداره می‌شوند و به همین علت شهریه دوره‌های تحصیلی این دانشگاه‌ها به نسبت بسیاری از کشورهای دنیا مقرون به صرفه تر است.

یکی از دانشگاه‌های بسیار ارزان قیمت و خوب در حوزه زبان انگلیسی دانشگاه METU است که در گروه دانشگاه‌های دولتی کشور ترکیه قرار می‌گیرد. شهریه یک سال تحصیل در این دانشگاه 183 یورو اعلام شده است که بسیار ارزان قیمت است. شهریه دیگر دانشگاه‌های از حدود 4 هزار یورو آغاز شده و تا 16 هزار یورو نیز می‌رسد. در ادامه به برخی از برنامه‌های شهریه دانشگاه‌هایی که رشته زبان را ارائه می‌کنند اشاره می‌کنیم:

•    شهریه یک سال تحصیل در برنامه کارشناسی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه Yasar در حدود 7.421 یورو است که برای دوره‌های ارشد مبلغ 3.710 یورو از دانشجو برای یک سال تحصیل دریافت می‌شود.

•    شهریه یک سال تحصیل در رشته زبان و ادبیات انگلیسی در برنامه کارشناسی دانشگاه Atilim در حدود 7.557 یورو است.

•    شهریه تحصیل در برنامه کارشناسی رشته زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه Bilkent در حدود 11.956 یورو می‌باشد.

•    شهریه یک ساله تحصیل در دوره کارشناسی رشته آموزش دبیری زبان انگلیسی در دانشگاه Aydin در حدود 4.947 یورو است.

•    شهریه یک سال تحصیل در رشته ادبیات تطبیقی در دوره کارشناسی دانشگاه Koc درحدود 16.078 یورو می‌باشد.

•    شهریه یک سال تحصیل در مقطع ارشد در رشته ادبیات تطبیقی در دانشگاه Yeditepe درحدود 4.123 یورو است.

•    شهریه یک ساله تحصیل در دوره دکترای رشته زبان و ادبیات انگلیسی در دانشگاه Aydin در حدود 1.841 یورو است.

اگر تصمیم خود را برای تحصیل در رشته زبان انگلیسی در کشور ترکیه گرفته‌اید، بدانید که فرصت‌های تحصیلی بسیار خوبی پیش روی شما قرار گرفته و فقط کافیست برای قدم گذاشتن در این مسیر وقت مشاوره مهاجرت تحصیلی خود را رزرو کنید و با مشاوران باتجربه گروه آموزشی لتس گو یونی شرایط خود را بررسی کنید.