چنانچه علاقمند به تحصیل دیجیتال مارکتینگ در کانادا هستید، با ما در این پست از لتسگویونی همراه باشید تا با دانشگاه ها، هزینه تحصیل و سایر موارد دیگر بیشتر آشنا شوید. می توان با قطعیت گفت که تحصیل در این کشور فرصت های بی نظیری را پیش روی متقاضیان قرار می‌دهد.

دیجیتال مارکتینگ در کانادا

با استفاده بیش از پیش از اینترنت و ظهور شبکه های اجتماعی و همچنین اپلیکیشن‌های تلفن همراه، نوع تعامل افراد با شرکت ها بسیار دستخوش تغییر شده است. ماهیت بازاریابی با ظهور اینترنت شکل گرفته و بسیاری از شرکت‌ها در کشور کانادا و حتی جهان به اهمیت استراتژی بازاریابی دیجیتال پی برده اند. از این رو تقاضا برای متخصصان فعال در این حوزه در کانادا بسیار زیاد است.

متقاضیان تحصیل در رشته دیجیتال مارکتینگ برای تحصیل در کانادا این فرصت را خواهند داشت تا در مقطع کارشناسی ارشد در گرایش های مختلفی به ادامه تحصیل مشغول شده و به کسب مهارت بپردازند. فارغ التحصیلان دانشگاه‌های این کشور امکان انجام کارهای گوناگونی را در ایالت های کبک، انتاریو، آلبرتا و بریتیش کلمبیا خواهند داشت.

تحصیل دیجیتال مارکتینگ در کانادا کارشناسی ارشد

با بیش از 35.32 میلیون کاربر اینترنت، کانادا به سرعت در حال تبدیل شدن به یک بازار داغ برای محتوای دیجیتال و تبلیغات است. این رشته فرصت های زیادی را جهت تحصیل و کار برای دانشجویان بین المللی ایجاد می کند. تحصیل کارشناسی ارشد در رشته دیجیتال مارکتینگ در این کشور یک برنامه یک الی دو ساله است. 

دروس آموزشی

از آن جایی که کار در این زمینه به فهرست خاصی از مهارت‌ ها نیاز دارد که برای فارغ التحصیلان ضروری است، بنابراین دانشگاه ها معمولاً بر موارد زیر تمرکز دارند:

•    مهارت های SEO و SEM
•    رفتار مشتری و مدیریت ارتباط با مشتری
•    تحلیل داده ها
•    محتوا و مهارت‌های کپی ‌نویسی و ویرایش
•    تسلط به بازاریابی شبکه های اجتماعی
•    مهارت های اولیه طراحی
•    آشنایی با تبلیغات پولی
•    بازاریابی موبایلی
•    دانش فنی ابزارهای دیجیتال مارکتینگ مانند  Google Analytics، Adword، WordPress و غیره.

شرایط تحصیل دیجیتال مارکتینگ در کانادا

شرایط تحصیل دیجیتال مارکتینگ در کانادا

هر دانشگاهی شرایط خاص خود را داشته و فهرستی از پیش نیازها را بررسی می کند. با این حال، بر اساس الگوی کلی که توسط اکثر دانشگاه های کشور کانادا دنبال می شود، می توان گفت که شرایط کلی برای تحصیل در رشته بازاریابی دیجیتال به شرح زیر است:

•    مدرک کارشناسی با میانگین CGPA از یک دانشگاه معتبر
•    نمرات GRE یا GMAT 
•    نمرات آیلتس، تافل یا  PTE 
•    انگیزه نامه
•    توصیه نامه
•    ریز نمرات
•    رزومه تحصیلی

توصیه می شود متقاضیان قبل از درخواست، سایت دانشگاه را بررسی کنند؛ زیرا ممکن است برخی از آن ها به دو یا سه سال تجربه کاری نیاز داشته باشند. 

بهترین دانشگاه های دیجیتال مارکتینگ کانادا

بسیاری از افرادی که در زمینه بیزینس و بازاریابی فعال هستند، شبکه‌های مجازی را جزو بهترین راه‌های تبلیغات دانسته و به همین دلیل رشته بازاریابی دیجیتال اهمیت ویژه ای پیدا کرده است. دانشگاه های مختلفی در کشور کانادا وجود دارند که از جایگاه خوبی در دنیا برخوردار بوده و امکان تحصیل در این رشته را برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده‌اند. برخی از این دانشگاه‌ها به شرح زیر می‌باشند:

•    دانشگاه بریتیش کلمبیا (University of British Columbia)

 این دانشگاه در سال 1908 تأسیس شد. دانشگاه بریتیش کلمبیا در زمینه آموزش و تحقیق در سطح جهانی شناخته شده است. این دانشگاه دارای بیش از 370،000 دانشجو از بیش از 148 کشور جهان می‌باشد. دانشگاه UBC به طور پیوسته در میان 50 دانشگاه برتر دنیا قرار می‌گیرد. طبق گزارشات THE هم اکنون رتبه دانشگاه UBC در دنیا 34 می‌باشد.

•    دانشگاه مک مستر (McMaster University)

دانشگاه McMaster در سال 1887 تأسیس شده و یکی از چهار دانشگاه موجود در این کشور است که توسط معتبرترین سیستم های رتبه بندی در میان 100 دانشگاه برتر دنیا جای گرفته است. دانشگاه مک مستر دارای بیش از 31،000 دانشجو از 120 کشور مختلف دنیا می باشد. 18 درصد از دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان بین المللی تشگیل داده اند. رتبه دانشگاه طبق گزارشات Times Higher Education، در دنیا 72 است.

•    دانشگاه آلبرتا (University of Alberta)

دانشگاه آلبرتا در میان دانشگاه‌ های پیشرو در زمینه تحقیقات عمومی در جهان قرار دارد. دانشجویان این دانشگاه می‌توانند بین 400 برنامه کارشناسی و کارشناسی ارشد تحصیل کنند. این دانشگاه با بیش از 100 سال سابقه و 250،000 فارغ التحصیل در سطح جهانی شناخته شده است. رتبه دانشگاه آلبرتا در جهان 131 می‌باشد.

•    دانشگاه واترلو (University of Waterloo)

دانشگاه واترلو به عنوان یکی از برترین دانشگاه های نوآوری در کانادا، میزبان بیش از 100 برنامه در زمینه تجارت، سلامت، مهندسی، ریاضیات، علوم، هنر، محیط زیست و غیره است. واترلو در رتبه بندی QS در سال 2021 در بین 175 دانشگاه برتر جهان و در رتبه بندی دانشگاه های تایمز در سال 2021 در جایگاه 201 قرار گرفته است.

•    دانشگاه سایمون فریزر (Simon Fraser University)

دانشگاه سایمون فریزر (SFU) در سال 1965 تأسیس شد. طبق اعلام مجله Maclean در پنج سال گذشته، این دانشگاه به عنوان برترین دانشگاه جامع کانادا رتبه بندی شده است. طبق گزارش رتبه بندی جهانی دانشگاه‌ها توسط تایمز اکنون این دانشگاه در جایگاه 251 دنیا قرار دارد.

•    دانشگاه لاوال (Laval University)

این دانشگاه قدیمی ترین دانشگاه فرانسوی زبان در کانادا است. UL  یک دانشگاه جامع بوده و دارای 43،000 است که در 17 دانشکده و 60 بخش و مدرسه مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه هرساله پذیرای 7000 دانشجوی بین المللی از 120 کشور دنیا است. این دانشگاه موفق به اخذ جایگاه 300 – 251 در میان برترین دانشگاه های جهان شده است.

•    دانشگاه یورک (York University)

این دانشگاه در سال 1952 در انتاریو کانادا آغاز به کار کرده و به عنوان یکی از مشهورترین دانشگاه های تحقیقاتی در کشور شناخته می شود. دانشگاه یورک هر ساله پذیرای دانشجویان بین المللی از 178 کشور مختلف دنیا است که حدود 20 درصد از جمعیت دانشگاه را تشکیل می دهند. رتبه این دانشگاه 401 است.

•    دانشگاه فنی انتاریو (Ontario Tech University)

این دانشگاه یکی دیگر از دانشگاه های پژوهشی کشور است که فرصت تحصیل در رشته بازاریابی دیجیتال را فراهم کرده است. دانشگاه فنی انتاریو دارای بیش از 10،000 دانشجو و همچنین فارغ التحصیل می باشد. رتبه این دانشگاه در میان دانشگاه‌های کانادا 44 است.

هزینه تحصیل دیجیتال مارکتینگ در کانادا

هزینه تحصیل یکی از اصلی ترین مواردی است که هنگام درخواست پذیرش باید به آن توجه کرد. هر دانشگاه در این کشور با توجه به دولتی و یا خصوصی بودن، می تواند هزینه های تحصیلی مختلفی را از دانشجویان درخواست کند. هزینه تحصیل این رشته در برخی از دانشگاه های کانادا به شرح زیر است:

نام دانشگاه    هزینه تحصیل در سال به دلار کانادا
دانشگاه بریتیش کلمبیا    20،557
دانشگاه مک مستر    86،919
دانشگاه آلبرتا    17،400
دانشگاه واترلو    27،603
دانشگاه سایمون فریزر    74،214
دانشگاه لاوال    14،428
دانشگاه یورک    47،062
دانشگاه رایرسون    22،190
دانشگاه فنی انتاریو    38،332

بورس تحصیلی دیجیتال مارکتینگ در کانادا

ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در یک کشور خارجی در موارد متعددی ممکن است گران تمام شود؛ اما کشور کانادا بورسیه های بسیاری را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. برخی از بورسیه‌های محبوب در این کشور برای ادامه تحصیل در رشته دیجیتال مارکتینگ به شرح زیر می‌باشد:

نام بورسیه    مقدار دریافتی
بورسیه تحصیلی Vanier    50،000 دلار کانادا در سال (قابل تمدید تا 3 سال)
کمک هزینه  بین المللی دانشگاه واترلو    2،045 دلار در هر ترم به مدت 2 سال
بورسیه های بین المللی دانشگاه آلبرتا    متفاوت
بورسیه ورودی دانشگاه یورک    1000 تا 4000 دلار کانادا
جوایز تحقیقات  IDRC    تا 15،000 دلار کانادا
بورسیه های بنیاد روتاری    متفاوت
بورسیه تحصیلی ورودی  UWaterloo    3،500 دلار کانادا
بورسیه ورودی دانشگاه  Alberta    17،500 دلار کانادا

ویزا برای تحصیل در رشته دیجیتال مارکتینگ در کشور کانادا

دانشجویان بین المللی که به دنبال ثبت نام در دوره های طولانی تر از 6 ماه هستند، برای تحصیل در کانادا نیاز به ویزا خواهند داشت. روند دریافت اجازه در دفاتر ویزا متفاوت است و ممکن است تا 12 ماه طول بکشد. داوطلبان می توانند به صورت آنلاین یا از طریق درخواست کاغذی درخواست دهند. لیست مدارک اجباری مورد نیاز هنگام درخواست ویزای تحصیلی کانادا به شرح زیر است:

•    تکمیل فرم درخواست
•    نامه پذیرش
•    نمرات آزمون زبان
•    نمرات آزمون GRE ، GMAT و غیره
•    تمکن مالی
•    گذرنامه معتبر
•    عکس پاسپورتی

همچنین دانشجویان باید برای مصاحبه در نزدیک ترین سفارت کانادا حاضر شوند تا ویزای دانشجویی را با موفقیت دریافت کنند. این بخش مهمی از روند درخواست است و یکی از مهم ترین دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا نیز می‌باشد.

مزایای تحصیل رشته بازاریابی دیجیتال در کشور کانادا

علاوه بر وجود دانشگاه های برتر و شناخته شده، تحصیل رشته بازاریابی دیجیتال (دیجیتال مارکتینگ) در کانادا با مزایای دیگری نیز همراه است. برخی از مهم ترین مزایای تحصیل در این رشته به شرح زیر می‌باشد:

تقاضا و سرمایه گذاری بالا:  بر اساس ESDCm تقاضا برای فرصت های شغلی جدید در حوزه بازاریابی دیجیتال در سال 2019 از 46،000 فراتر رفت و انتظار می رود از سال 2019 تا 2028 به همین صورت باقی بماند. کانادا نیز بودجه خود را در این زمینه افزایش داده است و انتظار می رود به بیش از هفت میلیارد دلار افزایش یابد. 

افزایش فرصت های شغلی: طبق گزارش منتشر شده توسط Job Bank Canada ، اشتغال در این کشور افزایش یافته است. بزرگ ترین استان آن، انتاریو، شاهد بیشترین افزایش در نرخ اشتغال (61.4٪) بوده است و نزدیک به 18،450 نفر در حوزه دیجیتال مارکتینگ مشغول به کار هستند. 

میزان درآمد بالا: از آن جایی که بازار دیجیتال مارکتینگ در این کشور در حال گسترش است، متقاضیان کار در استان های مختلف کانادا می توانند حقوق متوسطی بین 24.04 تا 33.65 دلار در ساعت داشته باشند که به حدود 50،000 تا 64،608 دلار کانادا در سال می رسد.  استخدام ‌کنندگان برتر این حوزه مایکروسافت، اینتل، استارباکس، KPMG، TechWyse و Delante هستند. 

سرمایه گذاری کانادا در رسانه های دیجیتال: این کشور بازاریابی دیجیتال را متحول کرده است و بودجه خود را در این زمینه در چند سال اخیر افزایش داده است که انتظار می‌رود تا پایان سال 2021 بیش از 7 میلیارد دلار افزایش یابد و چشم‌انداز شغلی بهتری ایجاد کند. 

بازار کار دیجیتال مارکتینگ در کانادا

بازار کار دیجیتال مارکتینک در کشور کانادا

در دنیای رسانه های دیجیتال، بازاریابی دیجیتال به سرعت به یک نیاز فراتر از انتخاب تبدیل شده است. طبق گزارش منتشر شده توسطJob Bank Canada ، این کشور 46,400 فرصت شغلی جدید را ایجاد کرده است. روندی که انتظار می‌رود تا 8 سال آینده ادامه داشته باشد. اکثر شرکت های بزرگ به دنبال متخصصان این حوزه کاری هستند. کانادا در حال حاضر حدود 34.56 میلیون کاربر اینترنت دارد که نشان دهنده بازار در حال گسترش و فرصت‌های فزاینده برای فارغ‌التحصیلان بازاریابی دیجیتال در کانادا است. 

متوسط حقوق سالانه دیجیتال مارکتینگ در کشور تقریباً 58،457 دلار کانادا در سال است. در حالی که میزان حقوق دریافتی برای افراد تازه کار از 32،175 دلار در سال شروع می شود، متخصصان با تجربه در این زمینه می توانند تا 99،376 دلار کانادا در سال دریافت کنند که با توجه به تجربه و مهارت های آن ها می تواند تا 200،000 دلار کانادا برسد. ایالت های آلبرتا، بریتیش کلمبیا، مانیتوبا، ساسکاچوان، نوا اسکوشیا، کبک، نیوبرانزویک و انتاریو بیشترین حقوق پرداختی را دارند.

درآمد در گرایش های مختلف

مقایسه حقوق و دستمزد فارغ التحصیلان گرایش های مختلف رشته بازاریابی دیجیتال در جدول زیر نشان داده شده است.

حوزه فعالیت    حقوق سالیانه به دلار کانادا
متخصص تجزیه و تحلیل    90،800
مدیر برند    195،000
استراتژیست بازاریابی محتوا    128،000
نویسنده خلاق    78،100
مدیر بازاریابی دیجیتال    157،000
تحلیلگر بازاریابی    126،000
متخصص بازاریابی    105،000
توسعه محصول    156،000
استراتژیست بازاریابی جستجو    171،000
متخصص رسانه های اجتماعی    120،000
استراتژیست بازاریابی ترید    129،000
مدیر محتوای وب    136،000

مهارت های لازم برای کار دیجیتال مارکتینگ در کشور کانادا

افرادی که قصد ورود به بازار کار در حوزه بازاریابی دیجیتال در این کشور را دارند، علاوه بر تحصیلات و تجربه به مهارت های خاصی نیز نیاز خواهند داشت. مهارت های لازم برای موفقیت در این حوزه کاری در کشور کانادا به شرح زیر است:

•    مهارت های ارتباطی
•    تفکر خلاق
•    توانایی انجام کار گروهی
•    توانایی رهبری
•    حل مسئله
•    تصمیم گیری
•    انعطاف پذیری
•    تحمل فشار
•    خدمات مشتری

سخن آخر

دیجیتال مارکتینگ دنیای تجارت امروز را متحول کرده است. برخی از دانشگاه های برتر این رشته در کشور کانادا قرار دارند و می‌توانند مسیر ورود به بازار کار را هموارتر کنند. موسسه مهاجرتی لتسگویونی با دارا بودن مجرب ‌ترین وکلا و مشاوران آماده ارائه هرگونه مشاوره تخصصی در زمینه اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی کاناداست.

چنانچه شما برای تحصیل این رشته پرطرفدار در کشور کانادا و نیز شرایط تحصیل در آن نیازمند اطلاعات بیشتری می‌باشید، می‌توانید از خدمات مشاوره‌ای مهاجرتی این مجموعه برخوردار شوید.