ویزای دانش آموزی کانادا در سال 2024 فقط برای تحصیل افراد زیر 18 سال است؟ این پُست لتسگو یونی را به ویزای دانش آموزی کشور کانادا اختصاص داده‌ایم. آیا شما هم به فکر آینده فرزند خود هستید؟ اگر دوست دارید تا فرزند شما از بالاترین رفاه اجتماعی و برترین سیستم آموزشی دنیا از همان مقاطع اولیه تحصیلی برخوردار شود، بهتر است از همین حالا به فکر دریافت ویزای دانش آموزی کانادا و ثبت نام فرزند خود در یکی از مدارس کانادا باشید.

فرزند شما می‌تواند در محیطی بین‌المللی تحصیلات خود را در بالاترین سطح جهانی ادامه داده و مهارت‌های زبان انگلیسی را به خوبی بیاموزد، در عین حال امکان همراهی شما در کنار وی و پایه‌ریزی یک زندگی جدید در کانادا وجود خواهد داشت.

به طور کلی ویزای تحصیلی کانادا به دو بخش ویزای دانش آموزی و ویزای دانشجویی تقسیم می‌شود. چنانچه متقاضی بین‌المللی ادامه تحصیل در کانادا به سن قانونی نرسیده باشد، برای تحصیل در مقاطع ابتدایی، راهنمایی و یا دبیرستان کانادا نیازمند دریافت ویزای دانش‌آموزی است، اما برای سنین بالای 18 یا 19 سال و تحصیل در مقاطع کالج و دانشگاهی، فرد باید برای ویزای دانشجویی کانادا اقدام نماید.

در صورتی که قصد دارید تا فرزند خود را برای تحصیل در مقاطع ابتدایی تا متوسطه به کانادا بفرستید و یا اینکه در حین کار و یا ادامه تحصیل خود در کانادا، فرزندتان را در مدارس این کشور ثبت‌نام کنید، با ما همراه باشید تا شما را با جزئیات ویزای دانش آموزی کانادا آشنا کنیم.

ویزای دانش آموزی کانادا

ویزای دانش آموزی کانادا

ویزای دانش آموزی کانادا اساساٌ مشابه ویزای توریستی و یا الکترونیکی eTa کانادا است، با این تفاوت که این ویزا نیازمند مجوز تحصیل است. از این رو می‌توان اینطور گفت که ویزای تحصیلی کانادا ترکیبی از ویزای توریستی کانادا و استادی پرمیت است. 

این نوع از ویزای کانادا تنها به شما اجازه تحصیل در موسسات تعیین شده آموزشی DLI را می‌دهد و مجوز تحصیل تا زمانی که برنامه تحصیلی شما ادامه دارد به شما اجازه اقامت در کانادا و تمدید ویزای کانادا را خواهد داد. به طور کلی برای داشتن ویزای معتبر دانش آموزی کانادا، شما نیازمند داشتن شرایط زیر هستید:

• در یک مدرسه معتبر DLI ثبت‌نام کرده باشید

• حداقل 10 سال سن داشته باشید

• دارای قیم و یا سرپرست قانونی باشید

• برای تکمیل دوره تحصیلی خود فعالیت کنید

• شرایط لازم و مورد نیاز ویزای دانش آموزی کانادا را مهیا کنید

• در صورت انقضای اعتبار مجوز تحصیلی و نداشتن شرایط لازم برای تمدید آن، سریعا کانادا را ترک کنید

مدرک مجوز تحصیلی به شما اجازه دستیابی به سایر مدارک صادر شده در کانادا و یا مزایای دولتی نظیر خدمات سلامت را نمی‌دهد. اما در هر حال موجب هموارسازی راه برای دریافت اقامت و حق شهروندی کانادا در آینده خواهد شد. شما باید از خارج از کانادا و کشور مبدا (ایران) برای دریافت نامه پذیرش مدرسه، ویزا و مجوز تحصیلی فرزند خود اقدام کنید.

 با توجه به وجود جزئیات زیاد در مورد شروع سال تحصیلی در کانادا، شرایط پذیرش تحصیلی فرزند، آماده سازی مدارک مورد نیاز مدرسه و موارد این چنینی، lets go uni به شما پیشنهاد می‌کند که از طریق کارشناسان مجرب این امر برای ویزای تحصیلی کانادا و مهاجرت فرزند خود به این کشور اقدام کنید.

به چه کسی فرزند خردسال یا minor در کانادا گفته می‌شود؟

در کانادا هر استان و قلمرو دارای سن قانونی و یا اصطلاحا age of majority مختص به خود است. از این رو آن دسته از متقاضیانی که با کمتر از سن قانونی تعیین شده به این کشور سفر کنند، یک متقاضی خردسال یا minor محسوب می‌شوند.

• سن قانونی استان‌های آلبرتا، منیتوبا، انتاریو، جزیره پرنس ادوارد، کبک و ساسکاچوان 18 سال است.

• سن قانونی در استان‌های بریتیش کلمبیا، نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور، نوا اسکوشیا و قلمروهای نورث وست، نوناووت و یوکان 19 سال تعیین شده است.

پس تا اینجای کار متوجه شدید که متقاضیان بین‌المللی ادامه تحصیل زیر 18 سال و در برخی استان‌ها و قلمروها زیر 19 سال به جای ویزای دانشجویی ملزم به دریافت ویزای دانش‌آموزی کانادا هستند. اما بنابر قوانین دولت کانادا، تنها دریافت ویزای دانش آموزی برای ادامه تحصیل فرزند شما در کانادا کفایت نکرده و مدرک دیگری به نام مجوز تحصیل و یا همان study permit مورد نیاز خواهد بود.

مجوز تحصیل در کانادا چیست؟

مجوز تحصیل یا Study permit مدرکی است که به متقاضیان بین‌المللی ادامه تحصیل این اجازه را می‌دهد تا در موسسات آموزشی معتبر DLI کانادا به تحصیل مشغول شوند. در اغلب موارد متقاضیان بین‌المللی علاوه بر دریافت ویزای تحصیلی نیاز به دریافت استادی پرمیت نیز دارند و باید پیش از سفر به کانادا برای دریافت آن درخواست دهند.

لازم به ذکر است که مجوز تحصیل با ویزای دانش آموزی و یا دانشجویی کانادا تفاوت دارد و به خودی خود ورود به کانادا را برای شما میسر نمی‌سازد. از این رو شما علاوه بر دریافت استادی پرمیت نیازمند اخذ ویزای تحصیلی کانادا نیز هستید. در صورت موافقت با مجوز تحصیل، ویزا نیز برای شما صادر خواهد شد.

آیا دریافت مجوز تحصیل برای یک دانش آموز بین‌المللی در کانادا الزامی است؟

عموماً فرزندان خردسالی که از قبل در کانادا حضور دارند باید برای استادی پرمیت درخواست دهند. در برخی از استانها و قلمروهای کانادا، اخذ مجوز تحصیل برای دریافت خدمات اجتماعی الزامی است. اما برخی از متقاضیان Minor این امکان را دارند تا بنابر شرایط زیر و بدون نیاز به دریافت مجوز تحصیل study permit به تحصیل در مقاطع پیش دبستانی، ابتدایی و یا متوسطه مشغول شوند: 

• همراه والدین مدعی پناهندگی بوده و یا خود مدعی قانونی باشند

• یکی از والدین آنها (بیولوژیکی و یا فرزندخواندگی) شهروند کانادا و یا دارای اقامت دائم این کشور باشد

• یکی از والدین آنها بیولوژیکی و یا فرزندخواندگی دارای حق قانونی برای کار یا تحصیل در کانادا باشد؛ که شامل افراد دارای اقامت موقت کانادا از طریق مجوز کار، مجوز تحصیل و دارندگان ویزای توریستی می‌شود که بنابر قوانین section 186 و یا section R188  امور شهروندی و مهاجرت کانادا، مجاز به کار و یا تحصیل بدون مجوز در این کشور هستند

• هیچ یک از والدین به صورت فیزیکی در کانادا حضور نداشته باشند.

• در سطح پیش دبستانی باشند، که ارتباطی با وضعیت والدین آنها در کانادا ندارد

• برای یک دوره آموزشی 6 ماهه و یا کمتر به عنوان یک گردشگر به کانادا آمده باشد

اما در حالت کلی، متقاضیان خردسالی که قصد ادامه تحصیل در کانادا را از طریق ویزای دانش آموزی داشته باشند، نیازمند دریافت مجوز تحصیل پیش از ورود به کانادا هستند. باید به این موضوع توجه داشته باشید که فرزند minor شخصی با موقعیت اقامت موقت (ویزای توریستی) که دارای حق قانونی کار و یا تحصیل در کانادا نیست، به طور حتم نیازمند دریافت مجوز تحصیل خواهد بود.

ادامه تحصیل در مدارس کانادا ویزای دانش آموزی

شرایط مراقبت از فرزند minor در کانادا

علاوه بر الزام برای دریافت ویزای تحصیلی و مجوز تحصیل در کانادا، والدین و یا سرپرست قانونی متقاضی خردسال  باید این موضوع را اثبات کنند که وی از مراقبت و پشتیبانی در زمان اقامت و تحصیل در کانادا برخوردار خواهد شد. از این رو متقاضیان minor زیر 17 سال باید دارای یکی از شرایط زیر باشند:

• به همراه والدین و یا قیم قانونی به کانادا بیایند.

• دارای سرپرست قانونی custodian در کانادا باشند.

قیم قانونی به عنوان یک فرد بزرگسال و مسئول باید شهروند و یا مقیم دائم کانادا باشد و از متقاضی Minor مراقبت و پشتیبانی کند. اما برای متقاضیان ادامه تحصیل Minor 17 ساله یا بیشتر، داشتن قیم قانونی گزینه‌ای اختیاری است، اما باز هم ممکن است افسر ویزا در هنگام بررسی موردی پرونده داشتن آن را درخواست کند.

درخواست برای یک سرپرست قانونی چگونه است؟

چنانچه از طریق موسسه‌ای نظیر lets go uni برای دریافت مجوز تحصیل و اعزام فرزند خود به کانادا اقدام کنید، گزینه قیم قانونی بر روی خدمات پذیرش و ویزای دانش آموزی به شما ارائه می‌شود. اما در صورتی که بخواهید به صورت شخصی برای انتصاب یک سرپرست قانونی در کانادا اقدام کنید، باید فرم اعلامیه حضانت را از طریق وب‌سایت Canada.ca به همراه درخواست مجوز تحصیل متقاضی Minor دانلود و ارسال نمایید.

دو صفحه فرم مورد نظر تقریبا مشابه بوده، اما شامل موارد زیر می‌شوند:

• صفحه اول باید توسط قیم قانونی به صورت محضری در کانادا امضا شود

• صفحه دوم باید توسط والدین و یا سرپرست قانونی در کشور مبدا امضا شده و توسط دفتر اسناد رسمی ثبت شود.

انواع درخواست مجوز تحصیل کانادا

تا اینجای مطلب با مفاهیم متقاضی Minor، مجوز تحصیلی study permit و قیم قانونی دانش آموز بین‌المللی در کانادا آشنا شدید، اما اکنون نوبت به شرایط ویزای تحصیلی کانادا می‌رسد:

همانند ویزای دانشجویی که باید پیش از درخواست ویزای تحصیلی از سفارت برای دریافت نامه پذیرش تحصیلی دانشگاه مورد نظر خود اقدام کنید، درخواست ویزای دانش آموزی کانادا نیز منوط به دریافت نامه پذیرش تحصیلی از یک مدرسه کانادایی و مجوز تحصیل از این کشور است.

به بیانی دیگر، پیش از اقدام برای این ویزا باید برای دریافت نامه پذیرش مدرسه و مجوز تحصیل در کانادا درخواست دهید. از آنجایی که بدون این دو مدرک امکان درخواست ویزای دانش آموزی کانادا برای متقاضی Minor وجود ندارد، در ادامه سناریوهای دریافت study permit و یا همان مجوز تحصیل دانش آموزی را با هم مرور می‌کنیم:

درخواست استادی پرمیت از خارج از کشور

مطابق با قانون (subsection 30(2 سازمان IRPA، در صورتی که متقاضی Minor از قبل در کانادا به سر ببرد ملزم به دریافت مجوز تحصیل در کانادا نیست. دفاتر سفارت و کنسولگری باید درخواست‌های اقامت موقت خارج از کانادا که توسط متقاضی minor برای ادامه تحصیل  تنظیم شده را حتی در صورتی که به همراه خانواده دارای حق قانونی کار و یا تحصیل در کانادا باشند، به عنوان یک دانش آموز و نه یک گردشگر در نظر بگیرند. به بیانی دیگر، به استثنای قانون section R188، دریافت مجوز تحصیل برای متقاضیان minor ویزای تحصیلی کانادا از خارج از کشور الزامی است.

درخواست از مرز ورودی کانادا POE

یک متقاضی Minor که قصد سفر و تحصیل در کانادا را دارد، باید برای دریافت معرفی نامه (تاییدیه کتبی) دفاتر ویزای کانادا اقدام کرده باشد و یا بنابر قوانین section R214 برای مجوز تحصیل به هنگام ورود درخواست داده باشد. چنانچه این عمل توسط متقاضی انجام نشود، افسرهای POE ممکن است در صورت واجد شرایط بودن متقاضی Minor (والدین همراه کودک دارای مجوز کار و یا تحصیل در کانادا باشند) اجازه ورود کودک را به عنوان اقامت موقت در کلاس یک توریست بدهند.

از این رو با توجه به صدور وضعیت توریستی کودک، در صورت تمایل برای ادامه تحصیل دانش آموزی در کانادا، باید درخواست جداگانه‌ای برای مجوز تحصیل به سفارت ارسال گردد. این نوع از درخواست مجوز تحصیلی تنها برای دارندگان ویزای الکترونیکی کانادا eTA و دارندگان شرایط زیر میسر است:

• شهروند آمریکا باشد.

• دارای اقامت قانونی آمریکا LPR باشد.

• دارای اقامت Greenland ،Saint-Pierre و Miquelon باشد.

درخواست از داخل کانادا 

یک فرزند minor که بنابر قانون (subsection A30(2 بدون مجوز تحصیلی در حال تحصیل در مقطع پیش دبستانی، ابتدایی و یا متوسطه است می‌تواند بنابر قانون subparagraph R215 از داخل کانادا برای استادی پرمیت درخواست دهد. از این رو با ارائه نامه ثبت‌نام موسسه آموزشی وضعیت تحصیلی خود را به اثبات رسانده و در صورت امکان موقعیت والدین خود در کانادا را نشان دهد. 

چنانچه خانواده متقاضی minor در کانادا از موقعیت اقامت موقت به عنوان گردشگر برخوردار باشند و بر طبق قانون IRPR بدون مجوز امکان کار یا تحصیل داشته باشند، فرزند همراه minor آنها نیز در کانادا مجاز به تحصیل بدون مجوز تحصیلی در مقاطع پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه خواهد بود. اما به بیانی ساده‌تر، درخواست مجوز تحصیلی از داخل کانادا تنها در صورت وجود شرایط زیر میسر می‌شود:

• یک فرزند minor در مقطع ابتدایی و یا راهنمایی باشد.

• یک دانشجوی تبادلی و یا بازدید کننده در کانادا باشد.

• یک دوره کوتاه مدت (کمتر از 6 ماه) آموزشی را در کانادا گذرانده باشد.

• دارای مجوز اقامت موقت TRP برای مدت زمان 6 ماه یا بیشتر و یا یکی از اعضای خانواده دارای TRP است.

• مجوز تحصیل خود را از خارج از کانادا گرفته‌ و می‌خواهد آن را تمدید کند.

پاسپورت تحصیلی کانادا

مراحل گرفتن ویزای دانش آموزی کانادا

مراحل گرفتن ویزای دانش آموزی کانادا را برای کمک به شما در تسریع این فرآیند پیچیده آماده کرده‌ایم. چه تازه در حال بررسی گزینه های خود هستید چه آماده درخواست؛ تسلط به این مراحل از استرس شما کم خواهد کرد و هدف ما این است که اطلاعات واضح و دقیقی را در اختیار شما قرار دهیم. این مراحل عبارتند از:

• ارسال مدارک تحصیلی و اخذ پذیرش از مدرسه مورد نظر در کانادا

• واریز شهریه مدرسه و ثبت نام دانش آموز

• تکمیل فرم قیم قانونی

• آماده‌سازی مدارک ویزا

• ارسال مدارک و پرداخت هزینه ویزا به صورت آنلاین

• انگشت نگاری بیومتریک و اخذ ویزا برای دانش آموز

• اقدام برای اخذ ویزای همراه والدین

مدارک لازم برای ویزای دانش آموزی کانادا

مدارک لازم برای ویزای دانش آموزی کانادا شامل مواردی می‌شوند که باید قبل از ورود شما به کانادا آماده شوند. چندین مرحله کلیدی در فرآیند ویزای دانشجویی کانادا وجود دارد که باید آنها را به درستی پیش ببرید که یکی از آن‌ها تکمیل تمام مدارک لازم است. این مدارک عبارتند از:

• نامه پذیرش مدرسه

• ترجمه رسمی آخرین مدارک تحصیلی (کارنامه 3 سال آخر)

• فیش واریزی شهریه مدرسه

• گردش حساب اخیر بانکی والدین

• رزرو بلیط پرواز و هتل

• نامه تمکن مالی

• پاسپورت متقاضی

• دو قطعه عکس رنگی 3.5 در 4.5 قطع پاسپورت

• مدارک هویتی (شناسنامه و کارت ملی)

• گواهی اشتغال به تحصیل

هزینه ویزای دانش آموزی کانادا

هزینه ویزای دانش آموزی کانادا برای به جریان افتادن پروسه ارزیابی درخواست ویزای دانش آموزی فرزند و ویزای همراه والدین، باید به صورت آنلاین و از طریق کردیت کارت پرداخت شود. از این رو چنانچه به هر دلیلی امکان پرداخت هزینه‌های ارزی ویزا را نداشته باشید، به درخواست ویزای تحصیلی فرزند و یا ویزای همراه شما رسیدگی نخواهد شد که این هزینه‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

هزینه به دلار کانادا درخواست برای هر نفر
150 دلار مجوز تحصیل(شامل درخواست تمدید)
85 دلار هزینه انگشت نگاری بیومتریک
170 دلار بیومتریک برای خانواده (دو نفر یا بیشتر)

مدت اعتبار ویزای دانش آموزی کانادا

مدت اعتبار ویزای دانش آموزی کانادا معادل بازه زمانی تحصیلی دانش آموز در هر سال به علاوه 90 روز است. این مهلت 90 روزه به دانش آموز این امکان را می‌دهد تا کانادا را ترک کرده و یا برای تمدید اعتبار ویزای خود برای سال تحصیلی جدید اقدام کند.

همچنین چنانچه در بازه زمانی معین استادی پرمیت موفق به تکمیل دوره تحصیلی خود نشدید، باید برای تمدید مجوز خود اقدام نمایید. در عین حال، چنانچه دوره تحصیلی خود را زودتر از موعد انقضای مجوز تحصیلی به اتمام برسانید، از 90 روز زمان مقرر برای ترک کانادا برخوردار هستید.

ویزای دانش آموزی کانادا برای دانش آموزان بین‌المللی

شرایط تحصیل در مدارس کانادا

ادامه تحصیل دانش آموزان بین‌المللی در مدارس، به استثنای تفاوت شهریه، وجود قیم قانونی، مجوز و پذیرش تحصیلی و ویزای دانش‌آموزی یک فرق اساسی با تحصیل در مقطع کالج و یا دانشگاه های کانادا دارد و آن هم نبود اجبار برای داشتن مدرک زبان تافل و یا آیلتس برای ادامه تحصیل در مدارس کانادا است.

از این رو دانش آموزان بین‌المللی که با استفاده از مجوز تحصیلی و ویزای تحصیلی قدم به مدارس کانادا می‌گذارند، از نظر سطح علمی ارزیابی شده و براساس نتیجه آزمون در سطح تحصیلی مناسب قرار می‌گیرند. همچنین آن دسته از دانش آموزانی که همچنان نیاز به تقویت مهارت زبان در کنار دروس خود دارند، باید در کلاس‌های فوق برنامه زبان شرکت کنند.

لازم به ذکر است که ترم اول تحصیلی مدارس از ماه سپتامبر (شهریور) شروع شده و تا اواسط ژانویه (دی) ادامه دارد. ترم دوم تحصیلی نیز بین بازه فوریه (بهمن) تا جون (تیر) است. معمولا دانش آموزان 5 روز هفته برای 6 ساعت به مدرسه می‌روند. تحصیل در مدارس کانادا به دانش آموزان بین‌المللی این فرصت را می‌دهد تا به راحتی و در کمترین زمان ممکن به خوبی زبان انگلیسی را آموخته و از بالاترین سطح آموزشی و علمی در دنیا برخوردار شوند. 

از این رو دانش آموزان در محیطی چند ملیتی رشد کرده و به راحتی می‌توانند در آینده از اولویت اخذ پذیرش دانشگاه، امکانات متعدد دانش آموزی و دانشجویی و البته امکان دریافت اقامت دائم کانادا برای خود و خانواده استفاده کنند.

انواع مدارس در کانادا

مدارس کانادا به سه دسته مدارس دولتی، خصوصی و شبانه‌روزی تقسیم می‌شوند. هزینه مدارس دولتی از بودجه فدرال تامین شده و ثبت‌نام در آنها برای فرزندان شهروندان کانادایی و افراد دارای اقامت دائم رایگان است، اما دانش آموزان بین‌المللی ملزم به پرداخت شهریه به صورت سالانه هستند.

مدارس دولتی به صورت منطقه‌ای و شهری به کودکان دارای شرایط لازم همان محدوده پذیرش تحصیلی می‌دهند و از آنها ثبت نام به عمل می‌آورند. کلاس های این مدارس در اغلب موارد شلوغ بوده و فرآیند ثبت نام در آنها به زمان نسبتا زیادی نیاز دارد.

مدارس خصوصی نوع دیگری از مدارس در کانادا هستند که از لحاظ میزان شهریه و برنامه‌های فوق برنامه تفاوت‌های زیادی با مدارس دولتی این کشور دارند. این مدارس برای هیچ کسی استثنا قائل نشده و از شهروند و فرد دارای کارت اقامت دائم کانادا نیز شهریه دریافت می‌کنند.

در این بین مدارس شبانه روزی، علاوه بر برخورداری از تجهیزات کامل آموزشی و فرهنگی، از اقامتگاه دانش آموزی برای کل سال تحصیلی برخوردار است. این نوع از مدارس در کانادا از کلاس های فوق برنامه و امکانات متعددی از جمله فضای اجتماعی و صمیمی، سرویس رفت و آمد، غذای گرم، امکانات ورزشی و بیمه دانش آموزی برخوردار بوده و مناسب آن دسته از دانش آموزان بین المللی است که به تنهایی برای ادامه تحصیل در کانادا حضور دارند.

با توجه به هزینه‌های نسبتا بالای مدارس خصوصی و شبانه‌روزی کانادا، اولویت اصلی والدین ثبت‌نام فرزندان در مدارس دولتی کانادا است، از این رو چنانچه دانش آموز طی سال تحصیلی از پشتیبانی قیم و محل سکونت دائم اقوام در کانادا برخوردار نباشد، عموماً از طریق درخواست ویزای همراه (ویزای توریستی کانادا)، از گزینه همراهی والدین دانش آموز در این زمینه استفاده می‌شود.

از این رو بنابر پیشنهاد lets go uni می‌توان با دریافت پذیرش، مجوز تحصیلی، ثبت نام مدرسه و ویزای تحصیلی فرزند، برای ویزای همراه والدین اقدام نمود تا از این طریق، دانش آموز بدون دغدغه دوری از خانواده به تحصیل در مدارس کانادا پرداخته و از پشتیبانی و حمایت والدین خود در این کشور برخوردار شود.

دانش آموزان بین المللی کانادا

مقاطع تحصیلی مدارس کانادا

کانادا بخاطر آموزش با کیفیت در تمام مقاطع شناخته شده است و دولت‌های استانی و منطقه ای کانادا مسئول آموزش هستند. آنها از استانداردهای کلی دولتی پیروی می‌کنند تا از کیفیت آموزش در سراسر کشور اطمینان حاصل کنند. مدرسه برای همه از سنین حدود 6 تا 18 سال اجباری است. مقاطع تحصیلی مدارس در کانادا به چند بخش زیر تقسیم می‌شود:

• مهدکودک ( به طور معمول 4 تا 6 سال)

• ابتدایی (6 تا 14 سال)

• متوسطه (14 تا 18 سال)

همچنین مقاطع تحصیلی مدارس کانادا از دو مقطع کلی primary و secondary تشکیل شده و شامل 8 سطح ابتدایی و راهنمایی و 4 سطح متوسطه (از کلاس 9 تا 12) می‌شود. 

هزینه تحصیل در مدارس کانادا

بنابر اطلاعات ارائه شده در سایت آموزش و پرورش educanada، شهریه مدارس دولتی سالانه بین 9500 تا 17000 دلار کانادا است، در حالی که مدارس خصوصی یا مستقل سالانه بین 15000 تا 30000 دلار کاندا هزینه دارند. برای کسانی که مدارس شبانه روزی را در نظر دارند، شهریه‌ها بین حدود 63000 تا 83000 دلار کانادا در سال هستند که به این مبلغ باید هزینه کلاس‌های فوق برنامه ورزشی و یا خارج از مدرسه را نیز اضافه کرد.

در این بین آن دسته از دانش آموزان بین‌المللی که نیازمند شرکت در کلاسهای زبان هستند، باید به صورت فوق برنامه بنابر شهر و استان محل سکونت خود در کانادا هزینه زیر را به طور مضاعف پرداخت کنند که حدودا بین 3500 دلار تا 4500 دلار کانادا هزینه دارد. اما چنانچه والدین دانش آموز قصد ثبت نام وی در مدرسه ای خصوصی و یا شبانه روزی در کانادا را داشته باشند، شهریه سالانه بنابر نوع مدرسه و امکانات و تجهیزات در دسترس از مبلغ 30 هزار دلار کانادا شروع می‌شود.

شما می‌توانید در صورت تمایل با کارشناسان lets go uni تماس گرفته و از خدمات ارزیابی تحصیلی و مشاوره تخصصی ما بهره مند شوید. lets go uni از ابتدا تا انتهای فرآیند دریافت پذیرش، مجوز و ویزای دانش آموزی کانادا در کنار شما بوده و شما را همراهی خواهد کرد.