امروزه، تحصیل رایگان در فرانسه رویای بسیاری از متقاضیان بین المللی است. تمامی افراد اروپایی و غیراروپایی فرصت دریافت بورسیه تحصیلی فرانسه را خواهند داشت. با توجه به وجود دانشگاه های مطرح و شناخته شده در سطح جهانی و همچنین امکان گرفتن بورسیه تحصیلی، می‌توان فرانسه را یک مکان عالی راجع به مهاجرت از طریق تحصیلی دانست.

فرانسه یکی از بزرگ‌ترین کشورهای اروپایی است و به عنوان دروازه‌ای به اروپا محسوب می‌شود و همچنین جزو بهترین مکان‌ها برای ادامه تحصیل در خارج از کشور است.

هزینه‌های پایین تحصیلی و زندگی باعث شده تا کشور فرانسه جزو اولین کشورها برای مهاجرت تحصیلی به اروپا قرار بگیرد. با این پُست از مجله لتسگو یونی همراه باشید تا با شرایط تحصیل رایگان و بورسیه فرانسه بیشتر آشنا شوید.

تحصیل رایگان در فرانسه

فرانسه به عنوان یکی از برجسته‌ترین کشورهای اروپایی در زمینه تحصیل و پژوهش است که امکان اخذ بورسیه‌های تحصیلی فرانسه را مهیا کرده است. به دانشجویان بین‌المللی با انواع بورسیه فرانسه کمک کرده و امکان تحصیل رایگان فرانسه را مهیا می‌کند.

کشور فرانسه بیش از یک مقصد تفریحی است و با فراهم کردن فرصت‌های اخذ بورسیه به دانشجویان برای موفقیت آن‌ها کمک می‌کند. تحصیل رایگان فرانسه برای دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دردسترس هستند.

فرصت درخواست برای بورسیه فرانسه مقطع کارشناسی بسیار محدود است و متقاضیان می‌توانند جهت کاهش هزینه‌های خود کارهای پاره وقت را انجام دهند.

دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی و دکتری می‌توانند از طیف وسیعی از بورسیه‌های تحصیلی فرانسه که توسط نهادها و موسسات ارائه می‌شود، بهره مند شوند. این کمک هزینه ها شهریه دانشگاه، هزینه کتاب، بیمه، رفت و آمد، اقامت و هزینه های زندگی را تأمین می‌کنند. مدت زمان اعتبار بورسیه فرانسه برای این مقاطع بین 12 تا 36 ماه است. 

بورسیه تحصیلی در فرانسه

شرایط دریافت بورسیه فرانسه

بیشتر افرادی که قصد ادامه تحصیل داخل کشور فرانسه را دارند خواهان اخذ بورسیه فرانسه می‌باشند. بورس‌های متنوعی توسط دولت، نهادها و دانشگاه ها در اختیار متقاضیان قرار گرفته است. باید توجه داشت که اکثر این کمک های مالی برای مقطع فوق لیسانس دردسترس می‌باشند.

عمده‌ترین شرایط برای دریافت بورسیه‌های تحصیلی فرانسه داشتن شرط سنی مناسب، رزومه تحصیلی خوب و معدل بالا است. در همین راستا اگر می‌خواهید بدانید که اهمیت بورسیه های تحصیلی چیست، پیشنهاد می‌کنیم تا مقاله‌ای که در رابطه با بورسیه تحصیلی رایگان است را مطالعه کنید.

مدارک لازم برای بورسیه تحصیلی فرانسه

داوطلبانی که قصد دارند به تحصیل رایگان فرانسه مشغول شوند، نیاز به ارائه مدارک خاصی خواهند داشت. مدارک لازم برای دریافت کمک مالی و بورسیه فرانسه به شرح زیر است:
•    ترجمه آخرین مدرک متقاضی
•    ریز نمرات
•    مدرک زبان
•    انگیزه نامه
•    توصیه نامه
•    گواهی سلامت
•    گذرنامه معتبر

بورسیه های تحصیلی فرانسه

همان گونه که به آن اشاره شد، بورسیه‌های متنوعی به صورت دولتی و غیردولتی در اختیار متقاضیان بین‌المللی قرار می‌گیرد. این بورسیه ها فرصت تحصیل رایگان فرانسه را مهیا کرده و بیشتر هزینه های زندگی و تحصیلی را پوشش می‌دهند.

برخی از مهم‌ترین بورسیه‌های تحصیلی فرانسه به شرح زیر است:

بورس تحصیلی عالی ایفل

بورسیه عالی ایفل از بهترین بورسیه‌های تحصیلی فرانسه بوده که توسط دولت طراحی شده است. کمک مالی برای مقاطع تحصیلات تکمیلی و دکتری دردسترس هست. مدت زمان اعتبار آن برای تحصیلات تکمیلی بین 12 تا 36 ماه و برای مقطع دکتری تا 12 ماه می‌باشد. دانشجویان رشته های حقوق، اقتصاد و مدیریت، مهندسی و علوم سیاسی می‌توانند درخواست دریافت کمک هزینه را داشته باشند. بورسیه ایفل هزینه سفر هوایی، رفت و آمد محلی، بیمه سلامت، اقامت و هزینههای زندگی را پوشش می‌دهد. 

روش درخواست کمک هزینه ها بسیار ساده هست. ابتدا، دانشجو باید از یکی از دانشگاه‌های فرانسه پذیرش بگیرند. تمرکز اصلی بورسیه فرانسه، افزایش درخواست پذیرش از سوی متقاضیان کشورهای در حال توسعه از جمله آسیا، آمریکای لاتین، اروپای شرقی، خاورمیانه، کشورهای عضو اتحادیه اروپا و همچنین دانشجویان کشورهای صنعتی برای ورود به سطح دکتری است. 

بورسیه Emile Boutmy 

کمک مالی امیل بوتی برای دانشجویان بین المللی در دانشگاه ساینس پو است. دانشجویان غیر اروپایی می‌توانند برای کمک هزینه دوره های کارشناسی، فوق لیسانس و دکترا درخواست دهند. تمامی ملیت ها واجد شرایط دریافت کمک هزینه امیل بوتی هستند. دانشگاه ساینس پو میزبان 14,000 دانشجو است که نیمی از آن‌ها دانشجویان بین‌المللی هستند. 

اراسموس

به لطف کمیسیون اروپا، اراسموس بزرگ‌ترین ارائه کننده کمک هزینه در اتحادیه اروپا است. با کمک این برنامه، دانشجویان می‌توانند کمک مالی که شامل هزینه‌های سفر و زندگی برای یک الی دو ترم در سال است را درخواست دهند. 

بورس Excellence Major

بورسیه Excellence Major توسط آژانس آموزش خارج از کشور، وزارت اروپا و امور خارجه تأمین می‌شود و به متقاضیان بین المللی اجازه می‌دهد تا تحصیلات خود را کامل کنند. دانشجویان بین المللی برای 5 سال تحصیلی از نظر مالی حمایت می‌شوند. همچنین روند اخذ ویزا و کارت اقامت و همچنین خوابگاه دانشگاه را آسان می‌کند. 

جایزه رهبری جامعه مدنی (CSLA) 

برنامه بورس رهبری جامعه مدنی یکی دیگر از انواع بورسیه فرانسه هست که به رهبران جوان اعطا می‌شود. این رهبران باید دارای دستاوردهای تحصیلی و تجربه حرفه ای باشند. جایزه رهبری جامعه مدنی با مزایای زیر است:
•    کمک هزینه ماهانه برای اجاره اتاق و سایر هزینه‌های زندگی
•    هزینه بیمه
•    هزینه سفر

بورسیه عالی Ampère

دانشگاه اکول نرمال سوپریور لیون به عنوان یکی از دانشگاه‌های پیشرو شناخته شده است که هر ساله بورسیه عالی Ampère را ارائه می‌دهد. دانشجویان بین‌المللی از سراسر جهان قادر خواهند بود برای این بورسیه فرانسه در مقطع فوق لیسانس درخواست دهند. دریافت کنندگان این بورسیه کمک های مالی بین 1000 تا 1500 یورو در ماه دریافت می‌کنند که برای پوشش هزینه های زندگی در کشور فرانسه کافی خواهد بود.

بورسیه Stephen M. Kellen فرانسه

این بورسیه تحصیلی در فرانسه برای دانشجویانی که در دانشگاه ساینس پو تحصیل می‌کنند در دسترس است. بورسیه‌های تحصیلی فرانسه بر اساس شایستگی اعطا می‌شود. این برنامه تا دو سال تمام هزینه ها را پوشش می‌دهد. مبلغ بورسیه 6000 یورو می‌باشد.

بورسیه کارشناسی ارشد دانشگاه پاریس ساکلی 

دانشگاه پاریس ساکلی یک دانشگاه برتر در کشور فرانسه هست که به دانشجویان بین المللی خود بورسیه فرانسه را ارائه می‌دهد. تقریباً 160 بورسیه تحصیلی دانشگاه پاریس ساکلای برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد. دانش پژوهان تا 10،000 یورو در سال دریافت خواهند کرد. 

بورسیه تحصیلی بنیاد فناوری گرنوبل

دانشگاه گرنوبل بورس دوره فوق لیسانس را ارائه می‌کند. کمک هزینه به دانشجویان خارجی برای برنامه کارشناسی ارشد ارائه می‌شود. بورس تحصیلی برای یک سال تحصیلی بوده، بنابراین متقاضیان می‌توانند کمک هزینه تحصیلی را برای سال اول یا سال دوم برنامه کارشناسی ارشد درخواست کنند. انتخاب متقاضیان با توجه به وضعیت تحصیلی و اقتصادی آن ها انجام می‌شود.

بورسیه HEC پاریس

دانشجویان پذیرفته شده HEC پاریس MBA می‌توانند برای بورس و کمک مالی درخواست دهند. این بورسیه مبتنی بر شایستگی است. تمام بورسیه های تحصیلی بسیار رقابتی هستند و بسته به نوعی که دانشجویان درخواست می‌کنند، ممکن است لازم باشد در مصاحبه شرکت کنند و یا مقاله ای را ارائه دهند. فرصت تحصیل رایگان فرانسه مستقل از وضعیت مالی متقاضی صورت می‌گیرد. این نوع خاص از بورس فرانسه به ارزش 50 درصد از هزینه تحصیل برنامه های MBA ارزش دارد.

بورسیه بین المللی IESEG

دانشکده مدیریت  IESEGکه یک مدرسه تجاری در فرانسه است، بورسیه تحصیلی مبتنی بر شایستگی ارائه می‌شود. بورسیه تحصیلی مبتنی بر شایستگی برای دانشجویان بین المللی است و شامل ارائه هزینه تحصیلی به میزان 10 تا 50 درصد است. تمام دانشجویانی که برای برنامه های تحصیلات تکمیلی این مدرسه کسب و کار درخواست می‌کنند به طور خودکار برای بورس تحصیلی بر اساس عملکرد تحصیلی خود، تجربه کاری مربوطه،GMAT و مهارت انگلیسی در نظر گرفته می‌شوند. 

تحصیل رایگان در کشور فرانسه

مزایای دریافت بورسیه فرانسه

طیف گسترده‌ای از بورسیه‌های تحصیلی فرانسه موجود است. امکان استفاده از این کمک هزینه ها برای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجویان اروپایی و غیراروپایی وجود دارد.

مزایای تحصیل رایگان فرانسه با استفاده از بورسیه به شرح زیر است:

•    پرداخت ماهیانه بین 200 تا 1200 یورو
•    امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر
•    پوشش بیمه سلامت
•    تأمین هزینه مسکن
•    عدم تعهد به بازپرداخت وجه به دانشگاه یا دولت

سخن آخر

متقاضیان زیادی به دنبال تحصیل به صورت رایگان در کشورهای اروپایی هستند و این فرصت از طریق بورسیه‌های تحصیلی فرانسه برای آن‌ها فراهم است. بورسیه های متنوعی از سوی دولت و دانشگاه‌ها در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد. این بورسیه‌ها بسیاری از هزینه‌های زندگی و تحصیلی را پوشش می‌دهند و دارای شرایط خاصی نیز هستید.

اگر شما هم قصد تحصیل در کشور فرانسه را دارید و نیازمند راهنمایی‌های بیشتر هستید با کارشناسان مجرب مجموعه اعزام دانشجوی لتسگویونی در ارتباط باشید.