شاید برایتان جالب باشد که بدانید درآمد ماهیانه در کشورهای مختلف چقدر است؟ اگر قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارید یکی از موارد مهم که باید در مورد آن اطلاعات کسب کنید، میزان درآمد در کشورهای مختلف و بحث هزینه‌ها است. بدون در نظر گرفتن این مورد، ریسک نارضایتی از مهاجرت و کشوری که به عنوان مقصد انتخاب کرده‌اید بالا خواهد رفت. چه در مهاجرت کاری و چه در مهاجرت تحصیلی، کسب درآمد و تناسب بین دستمزد و مخارج زندگی برای فرد تازه وارد به کشور جدید، بسیار مهم خواهد بود.

بنابراین با توجه به اهمیت این موضوع تصمیم داریم در این پُست از مجله مهاجرت تحصیلی لتسگو یونی میزان درآمد ماهیانه در کشورهای مختلف و مورد علاقه ایرانیان را به همراه هزینه‌های زندگی در آنها بررسی کنیم تا دید بهتری برای انتخاب کشور مورد نظرتان به شما داده باشیم. پس با ما همراه باشید و این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. همچنین فراموش نکنید که اگر نیاز به راهنمایی و مشاوره مهاجرت تحصیلی داشتید، کارشناسان ما در لتسگو یونی آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

درآمد ماهیانه در کشورهای مختلف

شاید برای همه ما از سر کنجکاوی این سوال پیش آمده باشد که درآمد ماهیانه در کشورهای مختلف چقدر است؟ کدام کشور بیشترین درآمد و کمترین هزینه زندگی و تحصیل را دارد؟ ارزانترین کشور برای مهاجرت کدام است؟ اما این سوالات برای افرادی که قصد مهاجرت دارند دغدغه مهمی است. بررسی میزان درآمد و هزینه‌ها و قدم برداشتن در مسیر مهاجرت بر اساس بودجه و شرایط کشور مقصد، یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در یک مهاجرت موفق است و یکی از ملاک‌های مهم برای انتخاب کشور مناسب و محل زندگی است.

بعد از شیوع بیماری کرونا در جهان، اقتصاد بسیاری از کشورها دست‌خوش تغییرات شد و بسیاری از آنها دچار بحران و مشکلات اقتصادی شدند. بسیاری از افراد در این بین، شغل خود را از دست دادند و به دلیل افزایش تورم، هزینه‌ها بالا رفت. اما امروزه بعد از دوران شیوع بیماری کرونا، اکثر کشورهای جهان موفق به بازسازی اقتصاد خود شده‌اند و در مسیر پیشرفت اقتصادی قرار دارند. در بعضی از این کشورها تناسب بین درآمد و هزینه زندگی وجود دارد و شما می‌توانید زندگی راحتی داشته باشید.

علاوه بر این میزان مالیات بر درآمد هم نکته مهمی است. کشورهایی مانند انگلیس که گران هستند و مالیات زیادی از شهروندان خود دریافت می‌کنند ممکن است برای یک فرد خارجی و تازه وارد مقصد اولیه مناسبی نباشند. بنابراین بررسی و مقایسه میانگین درآمد ماهیانه در کشورهای مختلف قبل از انتخاب مقصد مهاجرتی امری ضروری است. با توجه به اهمیت این موضوع در ادامه میزان درآمد ماهیانه در کشورهای مختلف و محبوب ایرانیان برای مهاجرت را بررسی می‌کنیم؛ با ما همراه باشید.

درآمد ماهیانه در کشورهای مختلف

درآمد ماهیانه در انگلیس چقدر است؟

انگلیس همیشه یکی از کشورهای مورد استقبال ایرانیان برای مهاجرت بوده است. به این دلیل که انگلیسی زبان بودن مردم و پذیرش تقریباً راحت‌ در دانشگاه‌ها، همچنین آب و هوای نسبتاً معتدل و البته بارانی این کشور مهاجرت به انگلیس را تبدیل به یک انتخاب خوب کرده است. اما همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم انگلیس کشوری گران است که مالیات زیادی از شهروندان خود دریافت می‌کند. طبق اطلاعات سایت numbeo هزینه زندگی برای یک فرد در انگلیس در حدود 690 پوند در ماه و هزینه اجاره خانه یک خوابه در مرکز شهر 890 پوند در ماه است.

این در حالی است که بر اساس گزارشات دولت انگلیس میانگین درآمد سالانه در کشور انگلستان در سال 2022 برابر با 27,756 پوند یعنی حدود 2.334 پوند در ماه است که نسبت به سال 2021 افزایش 6.8 درصدی پیدا کرده است. همچنین مشاغل تمام وقت به طور متوسط 33,000 پوند در سال و مشاغل پاره وقت 12,247 پوند در سال درآمد دارند.

شغل‌های پر درآمد در این کشور در سال 2022 عبارتند از بازاریابی، فروشندگی محصول و کارگردانی تبلیغات، که به طور میانگین 74,224 پوند در سال درآمد کسب می‌کنند که 6.7 درصد نسبت به سال 2021 افزایش داشته و 167.4 درصد بیشتر از میانگین حقوق شاغلین در انگلیس است.

بنابراین با توجه به حداقل هزینه زندگی در انگلیس و متوسط درآمد ماهیانه افراد، می‌توان نتیجه گرفت که میزان درآمد و میزان مخارج در این کشور متناسب هستند اما برای یک خانواده که دارای فرزند باشند، هزینه زندگی و تحصیل بالاتر خواهد رفت و در این حالت ممکن است پس‌انداز کردن سخت شود.

درآمد ماهیانه در آمریکا چقدر است؟

آمریکا کشوری با 333 میلیون نفر جمعیت و یکی از قدرتمندترین اقتصادهای جهان است. با اینکه این کشور در صدور ویزا برای ایرانیان سختگیری‌هایی دارد، اما تحصیل و زندگی در آمریکا آرزوی بسیاری از شهروندان ایرانی است. اما بد نیست بدانید نرخ بیکاری در آمریکا در سال 2022 به 4 درصد افزایش پیدا کرده است و طبق اطلاعات اداره کار آمریکا در حال حاضر میزان حقوق هر فرد شاغل به طور میانگین 4,479 دلار در ماه و 53,490 دلار در سال است. از مشاغل پر درآمد آمریکا که در سال جاری میلادی افزایش دستمزد داشته‌اند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داروسازی: 112,800 دلار درسال
  • مهندس داده: 97,200 دلار
  • پرستار: 98,285 دلار
  • مهندس نرم‌افزار: 89,200 دلار
  • حسابدار: 56,930 دلار

با توجه به این اعداد، آیا آمریکا یک کشور مناسب برای زندگی از نظر میزان درآمد است؟

برای پاسخ به این سوال باید هزینه‌های زندگی در این کشور را بررسی کرد. طبق اطلاعات سایت numbeo هزینه زندگی در آمریکا برای یک فرد 1,003 دلار و برای یک خانواده 4 نفره 3,574 دلار است. به علاوه هزینه اجاره خانه یک خوابه در مرکز شهر 1,682 دلار و بیرون شهر 1,360 دلار است که این مبلغ برای یک خانه 3 خوابه به ترتیب 2,808 و 2,223 دلار می‌شود.

بنابراین اگر درآمد شما در حد میانگین درآمد شاغلین آمریکا باشد و دارای یک خانواده با یک درآمد باشید، از نظر مالی دچار مشکل خواهید شد اما همان میزان درآمد برای یک فرد که به تنهایی زندگی می‌کند کافی و مناسب است. 

در ترکیه میزان درآمد ماهیانه چقدر است؟

یکی دیگر از کشورهای پرطرفدار برای مهاجرت در بین ایرانیان کشور ترکیه است. این کشور در همسایگی ایران قرار دارد و به دلیل نزدیکی مسافت، هر سال افراد زیادی متقاضی زندگی و تحصیل در ترکیه هستند. به علاوه دریافت اقامت کشور ترکیه نسبت به بسیاری از کشورها برای ایرانیان راحت‌تر است. اما یکی از موارد مهم که باید قبل از مهاجرت به این کشور بررسی کنید مقدار حقوق ماهیانه است.

وزارت کار و رفاه اجتماعی ترکیه، اعلام کرده است که حداقل حقوق در این کشور 5,000 لیر برابر با 335 دلار در ماه است، که بعد از کم شدن مالیات این مبلغ به 4,253 لیر یا 285 دلار کاهش پیدا می‌کند. اما میانگین حقوق در ترکیه بیشتر از این مقدار و حدود 10,000 لیر در ماه است که بعد از کم شدن مالیات حدود 7,830 لیر خواهد شد. بیشترین میزان درآمد هم 35,000 لیر اعلام شده است.

میزان هزینه زندگی در ترکیه چقدر است؟ بر اساس سایت numbeo هزینه زندگی در کشور ترکیه حدود 12,000 لیر در ماه است و ترکیه به عنوان یکی از ارزان‌ترین کشورها در خاورمیانه معرفی شده است. بنابراین با توجه به این قیمت‌ها اگر به دنبال زندگی راحت در ترکیه هستید، باید درآمدی بین 15 تا 20 هزار لیر در ماه داشته باشید. پر درآمدترین مشاغل در ترکیه عبارتند از:

  • پزشک/ جراح: 29,100 لیر
  • قاضی: 24,500 لیر
  • وکیل: 19,800 لیر
  • مدیر بانک: 18,600 لیر
  • ارتودنتیست: 15,700 لیر
  • استاد دانشگاه: 14,000 لیر

درآمد ماهیانه در ترکیه

درآمد ماهیانه شاغلین در کانادا

یکی دیگر از کشورهای محبوب برای مهاجرت در بین ایرانیان کانادا است. علیرغم آب و هوای سرد کانادا این کشور به دلیل مزایایی که دارد مهاجرین زیادی را از سراسر دنیا به سمت خود کشانده است. اقتصاد کانادا یکی از موفق‌ترین‌ها در دنیاست و نرخ بیکاری در این کشور در سال 2022 حدود 0.4 درصد کاهش داشته و 5.5 درصد است. سایت jobted میزان درآمد سالانه در کانادا را به طور متوسط 54,630 دلار اعلام کرده است که این مقدار برابر با 4,552 دلار در ماه است.

همچنین بر اساس اطلاعات این سایت پر درآمدترین مشاغل در کانادا شامل موارد زیر هستند:

  • داروساز: 96,800 دلار در سال
  • مهندس نرم‌افزار: 77,236 دلار
  • وکیل: 75,300 دلار
  • مدیر پروژه: 74,654 دلار در سال
  • راننده تراکتور: 64,800 دلار

اما اگر در مورد میزان مخارج و هزینه‌های زندگی در کانادا کنجکاو هستید باید بگوییم مجموع هزینه زندگی و اجاره یک خانه یک خوابه برای یک فرد در کانادا 2,477 دلار در ماه است. بنابراین با توجه به میانگین درآمد ماهیانه شاغلین، این کشور بر اساس ملاک تناسب درآمد و هزینه، یکی از بهترین کشورها برای زندگی خواهد بود. چرا که میزان دستمزدها تقریباً 2 برابر میزان هزینه‌هاست و شما به راحتی می‌توانید زندگی خود را بگذرانید.

درآمد ماهیانه شاغلین در آلمان

در میان کشورهای اروپایی، آلمان از کشورهایی است که هزینه زندگی و تحصیل در آن مقرون به صرفه و ارزان است. به خصوص برای دانشجویان از لحاظ هزینه یک کشور بسیار مناسب است و می‌توانند مقدار زیادی از درآمد خود را پس‌انداز کنند. به طور کلی هزینه زندگی در آلمان 934 یورو است که این هزینه شامل اجاره خانه هم می‌شود. هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه در برلین 795 یورو در ماه است؛ این در حالیست که یک فرد به طور معمول و میانگین 3,800 یورو در ماه درآمد دارد.

کمترین مقدار درآمد در آلمان 1,043 یورو و بیشترین 17,141 یورو در ماه است. پس می‌توان نتیجه گرفت که شما با حداقل حقوق هم می‌توانید در آلمان زندگی مناسبی داشته باشید. ضمن اینکه با توجه به اینکه بیشتر هزینه صرف اجاره خانه می‌شود می‌توانید برای کاهش آن، در شهرهای کوچک‌تر و یا خارج از شهر، خانه اجاره کنید. همچنین اگر دانشجو هستید می‌توانید برای کاهش هزینه اجاره، یک هم‌خانه داشته باشید.

بررسی درآمد ماهیانه در گرجستان

از دیگر کشورهای مورد توجه ایرانیان برای مهاجرت تحصیلی و زندگی، کشور گرجستان است. گرجستان در هر دو قاره اروپا و آسیا قرار دارد. همسایگان این کشور، روسیه، ترکیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان هستند و یکی از اهداف این کشور عضویت در اتحادیه اروپا است. گرجستان مردمی خونگرم و آرام دارد و پایتخت آن شهر تفلیس است. این کشور از جمله کشورهایی است که ایرانیان برای ورود به آن نیاز به ویزا ندارند. اما گرجستان برای زندگی چطور است؟

طبق اطلاعات اداره آمار کشور گرجستان میانگین درآمد در این کشور 1,044 لاری گرجستان یا 480 دلار در ماه است. البته میزان حقوق آقایان و خانم‌ها در گرجستان متفاوت است. مردها در گرجستان ماهیانه 575 دلار و زن‌ها 375 دلار درآمد دارند. بیشترین میزان درآمد به مقدار 1,394 لاری در شهر تفلیس ثبت شده است. همچنین بیشترین حقوق را در این کشور، پزشکان دریافت می‌کنند که مقدار آن 1,305 تا 1,635 دلار در ماه است.

نکته‌ای که وجود دارد هزینه زندگی در گرجستان برای یک نفر حدود 1,477 لاری بدون هزینه اجاره خانه است و هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 1,808 لاری و در بیرون شهر 1,271 لاری است. بنابراین با توجه به میزان درآمد ماهیانه شاغلین در این کشور، می‌توان نتیجه گرفت که هزینه‌های زندگی در گرجستان بر اساس درآمدها بالاست. البته هزینه‌ها بسته به سبک زندگی هر فرد متفاوت است.

درآمد ماهیانه درکانادا

درآمد ماهیانه در استرالیا چقدر است؟

بسیاری از متقاضیان استرالیا را به این دلیل که یک کشور انگلیسی زبان و مهاجرپذیر است به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب می‌کنند. البته مزایای دیگر این کشور مانند مناسب بودن هزینه‌های زندگی در بین سایر کشورهای انگلیسی زبان از جمله انگلیس، کانادا و آمریکا هم در این انتخاب موثر است. دقت کنید که این مسأله به این معنی نیست که استرالیا کشوری ارزان است.

بر اساس اطلاعات سایت mozo در سال 2022 حدود 64 درصد از شهروندان استرالیا نگران افزایش قیمت‌ها در این کشور هستند. در حال حاضر هزینه زندگی برای هر فرد در استرالیا 1,384 دلار استرالیا است و هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه در این کشور برابر با 1,950 دلار استرالیا است.

اما در برابر این هزینه میزان دستمزد و درآمد در استرالیا چقدر است؟ میانگین درآمد ماهیانه شاغلین در استرالیا 5,660 دلار است که حدود 68,250 دلار در سال خواهد شد. کمترین میزان دستمزد در استرالیا نیز برابر با 56,804 دلار و بیشترین دستمزد 104,781 دلار استرالیا است. بنابراین با وجود اینکه استرالیا در سال 2022 دچار افزایش قیمت بوده است اما همچنان میزان درآمدها در این کشور نسبت به هزینه‌ها بالاتر است و این کشور برای زندگی از این نظر مناسب است. بد نیست بدانید که رشته‌های مهندسی در استرالیا بیشترین درآمد را دارند.

سخن پایانی

بررسی میزان درآمد و هزینه در کشوری که قصد مهاجرت به آن را دارید یکی از موارد ضروری است. همانطور که اشاره کردیم اگر بدون بررسی این مورد اقدام به دریافت اقامت و ویزا کنید، شانس نارضایتی از مهاجرت بسیار بالا خواهد رفت. در این پُست از مجله مهاجرت لتسگو یونی درآمد ماهیانه در کشورهای مختلف از جمله چند مورد از کشورهای پر طرفدار برای مهاجرت ایرانیان را بررسی کردیم.

در بین این کشورها، آلمان، کانادا و استرالیا با توجه به میزان مخارج زندگی و درآمد شاغلین، گزینه خوبی برای مهاجرت و زندگی هستند. البته مجدداً تکرار می‌کنیم که باید این نکته را در نظر بگیرید که میزان هزینه برای هر فرد متفاوت است و بستگی به سبک زندگی و نوع تفریحاتی دارد که انتخاب می‌کنید.

امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده باشد. اگر نیاز به راهنمایی بیشتر در مورد مهاجرت داشتید می‌توانید با مشاوران ما در لتسگو یونی تماس بگیرید.