ارزانترین کشور برای مهاجرت در سال 2024 کدام است؟! شاید این سوال شما هم باشد تا با اطلاع از لیست ارزان ترین کشورها برای مهاجرت مقصد خود را برای شروع یک زندگی جدید پیدا کنید. در ادامه این بخش از سایت موسسه اعزام دانشجو لتسگو یونی لیستی از ارزانترین کشورهای جهان برای مهاجرت ایرانی‌ها با احتساب هزینه زندگی و میزان درآمد تهیه کرده‌ایم.

ارزانترین کشور برای مهاجرت

زندگی راحت و ارزان معیار بسیاری از متقاضیان مهاجرت است. در واقع، در کنار دیگر مزیت‌های مهاجرت مانند کیفیت زندگی و امکانات اجتماعی، کم هزینه بودنِ زندگی نیز در اولویت قرار می‌گیرد. شروع زندگی در کشوری دیگر می‌تواند تصمیمی هیجان‌انگیز و متحول‌کننده در زندگی باشد، اما باید تمامی جوانب آن را به دقیق سنجید و پس از آن اقدام کرد.

مهاجرت نیاز به اقدامات و تحقیقات بسیار دارد.

جهت ارزیابی و انتخاب کشوری که برای مقصد مهاجرت انتخاب می‌شود، باید هزینه‌ها و معیارهای این عمل را بررسی کرد. به طور کلی، هزینه مهاجرت به دو بخش عمده «هزینه اقدام برای مراحل قانونی و ساکن شدن در کشور مقصد»، و «مخارج مربوط به سفر و تشکیل زندگی» تقسیم می‌شود. معمولا معیار در انتخاب ارزانترین کشور برای مهاجرت مربوط به هزینه‌های اقامت و زندگی در کشور مقصد است.

بخش اول هزینه‌ها بسته به کشور مورد نظر برای مهاجرت بسیار متفاوت است. بر اساس قوانین مهاجرتی کشور مقصد، متقاضی باید در مراحل مختلف هزینه‌های پروسه مهاجرت را مرحله به مرحله پرداخت کند. اما بخش دوم هزینه‌ها در درجه اول به سبک زندگی افراد بستگی دارد.

مخارج مربوط به زندگی شامل هزینه خوردوخوراک، مسکن، حمل‌ونقل، لباس و پوشاک، بهره‌مندی از خدمات رفاهی و امکانات تفریحی و ... از هزینه‌های غیرقایل اجتناب پس از استقرار در کشور مورد نظر است. این مخارج بسته به کیفیت، کشور و شرایط اقتصادی آن بسیار متفاوت است؛ البته همیشه راهکارهایی نیز برای صرفه‌جویی وجود دارد.

انتخاب کشورهایی که ثبات اقتصادی در تمامی جوانب زندگی آشکار باشد، در برنامه‌ریزی درآمد و مخارج ماهانه کمک بسیاری می‌کند؛ چراکه هزینه سالانه زندگی ثابت است و برنامه‌ریزی طولانی‌مدت آسان‌تر! سازمان GoBankingRates با در نظر گرفتن معیارهایی نظیر شاخص اجاره، شاخص قدرت خرید، شاخص قیمت مصرف کننده، و شاخص مواد غذایی بر حسب میانگین درآمد هزینه‌های سالانه زندگی کشورها را اعلام می‌کند.

جالب است که بدانید طبق آمار اعلام شده این موسسه آماری در سال 2024 کشور ترکیه با شاخص 32.44 در جایگاه 23 جهان و کشور ارمنستان با شاخص 33.71 در رتبه 30 لیست ارزانترین کشور برای مهاجرت، چندین پله بالاتر از ایران قرار دارند. شاخص ایران در این آمار 38.47 اعلام شده و رتبه 48 را کسب کرده است!

مخارج مربوط به تحصیل و آموزش برای خانواده‌های دارای فرزند یکی دیگر از هزینه‌های مهاجرت است. خانواده‌های دارای چند فرزند بهتر است به دنبال ارزان‌ترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی باشند! موسسات آموزشی کشورهای ایتالیا، فرانسه، آلمان و ترکیه برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی بسیار مقرون به صرفه هستند.

مالیات اعمال شده بر درآمد نیز یکی از معیارهای انتخاب ارزان‌ترین کشورها برای مهاجرت است. میزان مالیات هر کشور بر اساس خدمات و رفاه اجتماعی، و مشاغل تعیین می‌شود. در اغلب کشورهای پیشرفته مانند سوئد نظام مالیاتی بسیار دقیق عمل می‌کند. شهروندان باید به صورت دوره‌ای (ماهانه، فصلی یا سالانه) درصدی از درآمد خود را به عنوان مالیات به دولت پرداخت کنند.

استفاده از خدمات درمانی و بهداشتی و پوشش بیمه مهاجرتی از هزینه‌هایی‌ست که پیش از حضور و اقامت در مقصد باید پرداخت شود. برخی سفرها به دلیل استفاده از خدمات درمانی کشور مقصد صورت می‌گیرد که در این صورت شرایط و ضوابط متفاوتی وجود دارد. اما برای مهاجرت به برخی کشورها قرار گرفتن تحت پوشش بیمه خدمات درمانی پیش از اقامت ضروری به حساب می‌آید.

حالا که با مخارج مهاجرت آشنا شدیم، باید با توجه به ارزش ریال ایران در برابر ارزهای رایج مانند یورو و دلار لیست ارزان‌ترین کشورها برای مهاجرت را مطالعه و ارزیابی کنیم. با در نظر گرفتن میانگین مخارج زندگی در کشورهای مهاجرپذیر با توجه به روش مهاجرتی که توسط موسسات آماری اعلام می‌شود، در پایان به معرفی ارزانترین کشور برای مهاجرت در سال 2024 برای ایرانی‌ها با توجه به هزینه زندگی و میانگین درآمد خواهم پرداخت.

اقامت دائم کشور ترکیه

اخذ اقامت دائم ترکیه به خصوص از طریق خرید ملک و سرمایه‌گذاری بهترین روش های مهاجرت به ترکیه محسوب می‌شود که رکود جهانی آن سال‌هاست در دست ایرانی‌هاست. به دلیل نزدیک بودن بعد مسافتی به این سرزمین در همسایگی ایران و ارزان بودن نسبی هزینه‌ها زندگی در ترکیه مورد توجه متقاضیان مهاجرت قرار گرفته است.

مهاجرت به ترکیه متقاضیان بسیاری در میان ایرانی ها دارد.

دانشگاه های ترکیه نیز در سال‌های اخیر میزبانیِ گرمی از جوانان ایرانی کرده‌اند. تحصیل در ترکیه به طور کلی نیاز به شرکت در آزمون ورودی موسسات آموزشی دارد، اما برخی موسسات آموزشی با دریافت شهریه بدون آزمون هم برای دانشجویان خارجی پذیرش صادر می‌کنند.

مانند دیگر نقاط جهان مخارج زندگی در شهرهای این سرزمین همسایه متفاوت است؛ استانبول گران‎ترین شهر و قیصریه و شانلی‌اورفه از ارزان‌ترین شهرهای ترکیه محسوب می‌شوند. به طور میانگین هزینه زندگی در ترکیه برای یک فرد مجرد ماهانه حدود 400 دلار اعلام شده است.

طبق قوانین این کشور تنها با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ هزار دلار و خریدی یک یا چند ملک به ارزش ۲۵۰ هزار دلار می‎توان در طول 3 ماه به اقامت دائم ترکیه و پس از آن به پاسپورت معتبر ترکی دست پیدا کرد.

مهاجرت به کشور اسلوونی

این کشور در اروپای مرکزی واقع شده و در سال 1999 به عنوان یک کشور مستقل (پس از استقلال از یوگسلاوی) معرفی شد. طبیعت و چشم‌اندازهای خیره‌کننده و بکر این سرزمین از جنگل‌ها و کوه‌ها گرفته تا دریاچه‌های بزرگ و کوچک از اسلوونی کشوری بسیار جذاب ساخته است. این سرزمین کوچک نزدیک به 47 کیلومتر خط ساحلی مدیترانه‌ای دارد.

میانگین هزینه‌های زندگی در اسلوونی حدود 600 یورو اعلام شده و اجاره ماهانه آپارتمان یک خوابه در سطح متوسط حدود 335 یورو است. با احتساب 7 یورو برای یک وعده غذایی معمولی، 0.87 یورو برای یک لیتر شیر و 1.04 یورو برای نان در برابر 1041 یورو میانگین درآمد ماهانه، کشور اسلوونی در لیست ارزانترین کشور برای مهاجرت قرار گرفته است.

شهر بلِد یکی از بزرگ‌ترین شهرهای اسلوونی‌ست که بهترین گزینه مهاجرت برای ماجراجویان و علاقه‌مندان به طبیعت است. زیبایی بی‌مثال طبیعتِ این شهر باحضور گردشگران در تمام فصل‌ها همراه است. این شهر به دریاچه‌های با شکوه، حیات‌وحش و جنب‌وجوش خرس‌ها، روباه‌ها و سیاه‌گوش‌ها مشهور است. 

اسلوونی یکی از زیباترین و ارزان ترین کشورهای منطقه است.

از شهر بلِد تا پایتخت تنها 45 دقیقه راه است. با اینکه لیوبلیانا پایتخت کشور اسلوونی و بزرگ‌ترین شهر آن محسوب می‌شود، اما شهر بلد معمولا مقصد مهاجرت قرار می‌گیرد. هزینه‌های زندگی و نسبت آن با درآمد مهاجران در این سرزمین موجب شده تا به عنوان ارزانترین کشور برای مهاجرت برشمرده شود.

اقامت کشور مجارستان

یکی از کشورهای درحال پیشرف اروپای مرکزی و حوضه پانونی کشور مجارستان است که به تازگی مورد توجه بسیاری از متقاضیان مهاجرت تحصیلی قرار گرفته است. شهر بوداپست پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر مجارستان به حساب می‌آید و شهرهایی مانند دبرتسن، سگد، میشکولتس، پچ و دْیور به ترتیب بزرگترین شهرهای آن محسوب می‌شوند که میزبان مهم‌ترین دانشگاه های مجارستان شده‌اند.

علاوه بر مهاجرت تحصیلی، یکی از متدوال‌ترین روش های مهاجرت به مجارستان دریافت اقامت این کشور با سرمایه‌گذاری حداقل 75 هزار یورو است. مجارستان در منطقه یورو و مهم‌تر از آن عضو پیمان شنگن است؛ به همین دلیل اخذ اقامت مجارستان اهمیت بسیاری دارد.

علاوه‌بر برنامه‌های مهاجرتی سرمایه‌گذاری، دانشجویان فارغ‌التحصیل نیز می‌توانند با اشتغال در این کشور و تمدید اقامت موقت خود، موفق به اخذ اقامت مجارستان شوند. بسیاری از دانشگاه‌های مشهور و خوش‌نام جهان در کشور مجارستان پردیسی تاسیس کرده‌اند که برای دانشجویان خارجی هم پذیرش تحصیلی صادر می‌کنند.

اقامت دائم مجارستان مجوز تردد شنگن محسوب میشود.

با هزینه میانگین هزینه ماهانه معادل 574 دلار مجارستان یکی از گزینه‌های مناسب در لیست ارزانترین کشور برای مهاجرت به حساب می‌آید. میانگین هزینه صرف وعده‌های غذایی روزانه در رستوران برای دو نفر 28.72 یورو و کرایه ماهانه آپارتمان یک‌خوابه در حومه شهرهای بزرگ حدود 263.17 یورو برآورد می‌شود.

مهاجرت به کشور بلغارستان

کشور بلغارستان یکی از کشورهای جنوبِ شرقی اروپاست که در شمال ترکیه و غرب دریای سیاه واقع شده و رکورد بیشترین رشد منفی جمعیت را در جهان دارد. این کشورِ در حال پیشرفت فرصت‌های متنوعی برای سرمایه‌گذاران و مهاجران ایجاد کرده است. علاقمندان به مهاجرت تحصیلی نیز می‌توانند در موسسات آموزش عالی مستقر در این سرزمین به تحصیل بپردازند. میزان رضایت مهاجران 86 درصد و رضایت فارغ‌التحصیلان 98 درصد گزارش شده است.

جذابیت‌های طبیعی بلغارستان به عنوان یکی از کشورهای منطقه بالکان، کمتر شناخته شده است، اما به همان زیبایی دلربایی می‌کند. با حداقل 900 یورو می‌توانید در کشور بلغارستان از سطح بالایی از زندگی برخوردار شوید.

وارنا و صوفیه (پایتخت) دو شهر برتر و محبوی برای مهاجران هستند. با داشتن ذائقه غذایی نزدیک به ایرانی‌ها، فعالیت‌های متنوع در فضای باز و تفریحات متعدد، شهرهای بلغارستان می‌توانند مقصدی مناسب برای استقرار مهاجران باشد.

اقامت بلغارستان متقاضیان بسیاری در میان ایرانیها دارد.

با اینکه کشور بلغارستان در اتحادیه اروپا قرار دارد، اما واحد پولی رایج در این کشور لوی بلغاری است؛ تقریبا 1.96 لوی معادل 1 یورو است. به عنوان یکی از صدر نشین‌های لیست ارزانترین کشور برای مهاجرت، صرف یک وعده غذایی برای دونفر به طور متوسط 10 لو هزینه دارد و کرایه یک آپارتمان در حومه شهرهای بزرگ با 361 لو امکان‌پذیر است. با احتساب ماهانه به طور متوسط 975 لو دستمزد مقدار قابل توجهی نیز می‌توان صرف امور تفریحی یا پس‌انداز کرد.

مهاجرت به کشور نیوزلند

کشور نیوزیلند یا زِلاندِنو سرزمینی چندپاره در جنوب غربی اقیانوس آرام است که از دو جزیره بزرگ و حدود هفتصد جزیره کوچک تشکیل شده است. نزدیک‌ترین کشور همسایه نیوزلند، کشور استرالیاست که حدود دو هزار کیلومتر با آن فاصله دارد.

محیط زیست نیوزیلند با جانوران و گیاهانِ منحصربه‌فرد مستقر در این سرزمین خاص این کشور را از تمام نقاط دنیا متمایز کرده است. جذابیت‌های طبیعی و خارق‌العاده این کشور هر سالانه گردشگران بسیاری را به حدود جذب می‌کند. حدود ۷۸٪ ساکنین نیوزلند ریشه اروپایی دارند و مهاجرانی از کشورهای آلمان، ایتالیا، یوگسلاوی، هلند، اتریش و سوئیس هستند.

اقتصاد پیشرفته و پررونق این کشور، نیوزلند را در زمره کشورهای توسعه‌یافته و متمول قرار داده است. طبق بررسی کیفیت زندگی مؤسسه مرسر در سال ۲۰۱۰ شهر آوکلند (پرجمعیت‌ترین و بزرگ‌ترین) چهارمین و شهر ولینگتون (پایتخت) دوازدهمین شهر مناسب برای زندگی در دنیا معرفی شده‌اند. جالب است که بدانید، شاخص فساد اقتصادی نیوزلند صفر اعلام شده و به این ترتیب رکوردار کمترین فساد اقتصادی در جهان است.

کشور نیوزلند یکی از ارزانترین کشورها برای مهاجرت است.

میانگین هزینه زندگی در نیوزلند 789 یورو در ماه است. برای کرایه آپارتمان یک‌خوابه باید حدود 750 یورو در نظر گرفت. با حساب میانگین درآمد خالص ماهانه 2,440 یورو، کشور نیوزلند ارزانترین کشور برای مهاجرت محسوب می‌شود.

مهاجرت به کشور مکزیک

کشور مکزیک واقع در آمریکای شمالی یکی از کشورهای اسپانیولی زبان است که به آسانی برای علاقمندان مجوز اقامت دائم صادر می‌کند. طبق قوانین این کشور، برای دریافت این مجوز نیازی به اقامت کوتاه‌مدت و تجربه کار و زندگی نیست؛ واجدین شرایط می‌توانند از همان ابتدا برای اقامت دائم مکزیک اقدام کنند.

موسسات آموزش عالی مستقر در مکزیک برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی هم پذیرش تحصیلی صادر می‌کنند. تحصیل در مکزیک نیازی به مدرک زبان اسپانیولی ندارد و دانشجویان می‌توانند به زبان انگلیسی ادامه تحصیل دهند. شهریه دانشگاه‌های مکزیک به نسبت دیگر کشورهای آمریکایی بسیار به صرفه و ارزان است.

طبق گزارش موسسه نومبئو میانگین هزینه زندگی در مکزیک بدون احتساب مخارج مربوط به مسکن ماهانه حدود 500 دلار است و برای کرایه آپارتمان یک‌خوابه بسته به شهر و موقعیت آن باید حدود 300 تا 500 دلار در نظر گرفت.

کشور مکزیک از ارزانترین کشورها برای مهاجرت به حساب می آید.

به نقل از سازمان سرمایه‌گذاری جهانی کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل  (UNCTAD)کشور مکزیک یکی از برترین کشورهای در حال توسعه است. با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور مکزیک در همسایگی بزرگ‌ترین اقتصاد جهان، بهترین روش مهاجرت به مکزیک، سرمایه‌گذاری در مکزیک است.  با توجه به قوانین مهاجرتی آن، سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند در این کشور آزادانه فعالیت داشته باشند.

اقامت دائم کشور ایتالیا

کشور ایتالیا میزبان قدیمی‌ترین دانشگاه جهان است و مهاجرت تحصیلی به عنوان یکی از روش های مهاجرت به ایتالیا طرفداران بسیاری یافته است. اما زندگی در تمام شهرهای ایتالیا ارزان نیست؛ اما نام این سرزمینِ چکمه‌ای شکل همواره در لیست ارزانترین کشور برای مهاجرت دیده می‌شود. زندگی در برخی شهرهای این کشورِ زیبا، غنی از فرهنگ، تاریخ و هنر، بسیار مقرون به صرفه است.

میانگین هزینه زندگی در ایتالیا بدون احتساب هزینه مسکن حدود 700 یورو در ماه اعلام شده است. برای یک آپارتمان یک خوابه و متوسط خارج از مرکز شهر ماهانه 449 یورو با هزینه خدمات اولیه حدود 144 یورو باید پرداخت کرد. با احتساب متوسط حقوق ماهانه 1 هزار و 398 یورو بد نیست!

منطقه ابروزو یک انتخاب عالی برای مهاجرت به ایتالیا برشمرده می‌شود. اگر دنبال سبک زندگی توسکانی با قیمت مناسب هستید، این منطقه برای شما مناسب است. با انتخاب شهرهای این ناحیه برای زندگی به خط ساحلی آدریاتیک و همچنین مناطق کوهستانی دسترسی خواهید داشت.

کشور ایتالیا یکی از ارزان ترین کشورها برای مهاجرت است.

علاوه‌بر این، در نزدیکی شهر گران فلورانس زندگی خواهید کرد و از مزایای حضور در این کلانشهر هم بهره‌مند خواهید شد، اما بدون ادحام و مصائب انبوهی از گردشگران. یک آپارتمان یک خوابه و متوسط در شهر پسکارا به طور متوسط 416 یورو هزینه دارد که بسیار به صرفه است!

اقامت دائم کشور فرانسه

کشور فرانسه یکی از کشورهای ارزان برای مهاجرت به خصوص در روش مهاجرت تحصیلی محسوب می‌شود. با اینکه کشور فرانسه یکی از 5 کشور برتر اروپایی در زمینه ارائه خدمات اجتماعی و کیفیت زندگی برشمرده می‌شود، اما هزینه‌های زندگی و تحصیل به نسبت ارزان‌تر از سایر کشورهای قدرتمند اروپایی‌ست.

برنامه‌های مهاجرتی بسیاری برای دریافت اقامت دائم فرانسه وجود دارد که بهترین و سریع‌ترین آن‌ها سرمایه‌گذاری و خرید ملک است. اما پیشنهاد ما دریافت مدرک فارغ‌التحصیلی از دانشگاه های فرانسه و پس از آن اشتعال در بازار کار این کشور است. با تمدید مجوز اقامت موقت و پذیرش قوانین مهاجرتی، به آسانی می‌توان به اقامت دائم فرانسه دست یافت.

کشور فرانسه یکی از ارزان ترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی به شمار میرود.

مخارج زندگی در شهرهای مختلف فرانسه بسیار متفاوت است. با اینکه پایتخت این سرزمین یکی از گران‌ترین شهرهای جهان محسوب می‌شود، اما شهرهای بزرگ دیگری نیز وجود دارد که هزینه زندگی به خصوص مخارج مربوط به مسکن بسیار ارزان‌تر از پاریس است. با این حساب، میانگین هزینه زندگی در فرانسه حدود 800 تا 900 یورو در ماه است.

اقامت دائم کشور آلمان

کشور آلمان یکی از بهترین و معتبرترین مقاصد مهاجرتی اروپایی محسوب می‌شود که فرصت‌های تحصیلی و شغلی متعددی را برای مهاجران ایجاد کرده است. میانگین هزینه زندگی ماهانه حدود 900 دلار است، اما با احتساب میانگین درآمد خالص ماهانه (حدود 2,517.12 دلار) در لیست ارزانترین کشور برای مهاجرت قرار گرفته است.

اقتصاد پیشرو آلمان در صنایع مختلف از جمله خودروسازی، پزشکی و داروسازی، و حمل‌ونقل، مشاغل مختلفی را ایجاد کرده و هر ساله طیِ برنامه‌های مختلف مهاجرتی، متخصصان و نیروی کار ماهر متعددی جذب می‌کند. واجدین شرایط در ابتدای ورود به خاک این کشور با مجوز اقامت دائم آلمان مهاجرت می‌کنند.

علاوه‌بر این، جذابیت تحصیل در آلمان توجه بسیاری از متقاضیان مهاجرت تحصیلی را به خود جلب می‌کند. بسیاری از بهترین دانشگاه های آلمان در لیست برترین‌های جهان نیز دیده می‌شوند. از این رو، دریافت مدرک فارغ‌التحصیلی از این موسسات در رشته‌های مورد تقاضا و سپس ورود به بازار کار این کشور بهترین روش مهاجرت به آلمان برای واجدین شرایط محسوب می‌شود.

مهاجرت تحصیلی به آلمان بسیار ارزانتر از دیگر کشورهای همرده آن است.

تورم ناچیز و اقتصادی قوی موجب شده مهاجران بتوانند برنامه‌ریزی طولانی مدت داشته باشند و در پروسه کوتاهی به اهداف خود از مهاجرت به آلمان برسند. افزون بر این، مجوز اقامت دائم آلمان به عنوان یکی از مهم‌ترین کشورهای اتحاده اروپا و حوزه شنگن اهمیت بسیاری برای فعالیت‌های تجاری در آینده و سهولت تردد به مرزهای کشورهای این ناحیه دارد.

مهاجرت به پرتغال

کشور پرتغال یکی از بهترین کشورهای اتحادیه اروپا و از قدیمی‌ترین اعضا پیمان شنگن است که امکانات رفاهی مناسبی را در اختیار مهاجران قرار می‌دهد. مهاجرت به پرتغال به دلیل دانشگاه‌های مشهور، سواحل زیبا و طبیعتی بکر، سبک زندگی آرام و زندگی مقرون به صرفه مشهور است. پایتخت لیسبون یکی از مهمترین مقاصد تفریحی برای مسافران به اروپا است.

به طور متوسط یک وعده غذایی در یک رستوران‌های متوسط این کشور حدود 7.50 یورو هزینه خواهد داشت. کرایه پارتمان یک خوابه در شهرهای بزرگ به طور متوسط 430 یورو قیمت دارد و مجموع خدمات شهری حدود 92 یورو در ماه آب می‌خورد. در حالی که میانگین حقوق و دستمزد کمی کمتر از سایر کشورهای منطقه با 800 یورو است، هنوز هم زندگی مقرون به صرفه است.

با اینکه اغلب مهاجران شهر لیسبون یعنی پایتخت را برای اقامت انتخاب می‌کنند، ما زندگی در شهر براگا را توصیه می‌کنیم. برگا یکی از قدیمی‌ترین شهرهای پرتغال محسوب می‌شود که از نظر تاریخ و فرهنگ بسیار غنی است. 

هزینه زندگی در برگا به نسبت پایتخت بسیار مناسب و مقرون به صرفه است؛ شما می توانید ماهیانه 290 یورو برای اجاره پرداخت کنید. همچنین دانشگاه این شهر یکی از بهترین موسسات آموزشی منطقه است که در طول سال شلوغی پر جنب و جوشی به شهر می بخشد.

کشور پرتغال یکی از ارزانترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت است.

علاوه بر ده کشور بالا که در به عنوان ارزانترین کشور برای مهاجرت فهرست شد، کشورهای دیگری نظیر اسپانیا، نروژ، فنلاند، کرواسی و ... نیز هستند که هزینه زندگی در آن‌ها بر اساس میزان درآمد به صرفه است.

تقریبا همه کشورها دارای شهرهای گران قیمت و ارزان هستند. گاهی اوقات باید تعادل را پیدا کنید. همه چیز در مناطق توریستی هزینه بیشتری دارد، در حالی که شهرهای ارزان‌تر ممکن است کمی دور از دسترس باشند. در نهایت، کشوری برای مهارت انتخاب می‌کنید باید تحت تاثیر اولویت‌های شما برای زندگی، کار یا تحصیل باشد. در واقع هدف شما از مهاجرت و روشی که برمی‌گزینید، در اولویت انتخاب قرار می‌گیرد.

پیشنهاد اکید داریم که در مورد کشور مقصد مهاجرت خود، تحقیقات و مطالعه کافی داشته باشید. مطالعه باید شامل جنبه‌هایی مانند مسکن، مشاغل، حمل و نقل عمومی، محیط زیست و فرهنگ محلی باشد.

بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا شرایط مشابهی برای صدور ویزا و مجوز دارند، اما تفاوت‌هایی نیز وجود دارد. عواملی که شرایط ورود شما را تعیین می‌کنند، عبارتند از کشوری که اهل آن هستید، کشورهایی که اخیرا به آنجا سفر کرده‌اید، مدت زمانی که می‌خواهید اقامت داشته باشید و نوع فعالیت شما در کشور مقصد انجام می‌دهید.

با مطالعه شرایط اخذ مجوزها و ویزای اقامتی کشور مورد نظر، مطمئن شوید که گذرنامه معتبر و هرگونه اسناد و مدارک یا شرایط لازم برای ورود را دارید. چراکه بدون کسب اطلاعات کافی، ممکن است هزینه‌های بیهوده‌ای را به خود و خانواده‌تان تحمیل کنید.

با تحقیق در مورد روش‌های موجود مهاجرتی به کشور مورد نظر، مهاجرت خود را آسان کنید! ما در مجله و سایت موسسه مهاجرتی لتسگو یونی برخی اطلاعات مفید برای مهاجرت، ویزا و شرایط آن را برای کمک به شما و همچنین راهنمای مهاجران گردآوری کرده‌ایم. برای اطلاع دقیق‌تر از شرایط و استاندارهای کشورهای مهاجرپذیر با کارشناسان ما تماس بگیرید.