مهاجرت به انگلیس رویای کدام یک از شماست؟ برای تحقق این رویا ابتدا بهتر است انواع روش های مهاجرت به انگلستان را به خوبی بشناسید. در این محتوا از مجله مهاجرتی لتسگو یونی می‌خواهیم بدانیم که چرا انگلستان از دیرباز گل سر سبد مقصدهای مهاجرتی در میان کشورهای اروپایی بوده است و اینکه اگر یک متقاضی پا در رکاب برای مهاجرت به انگلیس باشیم چه گزینه‌هایی در مقابل ما وجود دارد.

انگلستان به عنوان یکی از سرشناس‌ترین کشورهای اروپایی، معرف حضور اکثر مردم جهان از جمله ایرانیان می‌باشد چرا که انگلیس به عنوان کشوری قدرتمند و تاثیرگذار در عرصه سیاست و اقتصاد نقش پررنگی در تاریخ بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران داشته است و مزایای برخورداری از شهروندی آن بر کسی پوشیده نیست.

طبق آخرین گزارشات سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، مهاجرت به انگلستان را می‌توان یکی از بهترین گزینه‌ها برای کار و زندگی در یک کشور اروپایی دانست که سطح قابل قبولی از شاخص‌های رفاه از جمله کیفیت مسکن، سرانه درآمد، اشتغال، فرهنگ اجتماعی، سیستم آموزشی، مشارکت مدنی، سلامت عمومی و محافظت از محیط زیست را به شهروندان بومی و مهاجران خود ارائه می‌دهد. 

حال می‌خواهیم بدانیم که اگر به عنوان یک فرد غیر اروپایی در تلاش برای مهاجرت به انگلستان و دریافت اقامت دائم این کشور هستیم از چه مسیرهایی می‌توانیم به مقصد برسیم زیرا بیش از یک نسخه مشترک برای افراد مختلف متناسب با اهدافشان وجود دارد. همراهی با لتسگو یونی می‌تواند دست راهنمای شما برای پیدا کردن این مسیر مناسب باشد. 

مهاجرت به انگلیس

مهاجرت به انگلیس با ویزای تحصیلی

در میان تمام روش‌هایی که برای مهاجرت به انگلستان وجود دارد شاید بتوان به جرأت گفت که روش تحصیلی پرطرفدارترین است. انگلیس خانه تعدادی از برترین دانشگاه‌های جهان است که هر دانشجوی ممتاز و مشتاقی آرزوی تحصیل در آن را دارد. تحصیل در این دانشگاه‌های برجسته حتی برای یک ترم می‌تواند تجربه‌ای تکرار نشدنی باشد. دانشگاه کمبریج، آکسفورد، ادینبورگ و منچستر از این جمله هستند.

اگر دنبال مهاجرت و اقامت در انگلستان از طریق اخذ پذیرش در دانشگاه‌های آن هستید باید ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنید. اگر به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی بالای 18 سال به تحصیل در انگلیس علاقمند هستید باید برای ویزای Tier 4 General درخواست دهید. 

شرایط دریافت پذیرش از دانشگاه‌های انگلیس شباهت بسیاری به سایر کشورهای اروپایی دارد به این ترتیب که اگر متقاضی تحصیلی در کالج‌های فنی یا دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه‌ها هستید در اکثر موراد لازم است که ابتدا از طریق سایت دانشگاه اپلای نموده و پس از ارائه مدارک خواسته شده در انتظار تایید یا عدم تایید درخواست خود باشید.

مهاجرت تحصیلی به انگلستان

در دوره دکترا اما معمولا داستان کمی تفاوت دارد. در دوره دکترا سیاست جذب دانشجو در اکثر دانشگاه‌ها برمبنای نظر سوپروایزر (استاد پشتیبان دانشجو) می‌باشد به شکل که دانشجو ابتدا باید با ارائه یک پروپوزال پژوهشی بتواند یکی از اساتید هیات علمی در دانشگاه مقصد را متقاعد به جذب خود نماید.

برای اطلاع دقیق از چگونگی، مدارک و هزینه تحصیل در دانشگاه‌های انگلیس لازم است که به سایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه نموده و کسب تکلیف نمایید. به طور کلی پس از دریافت نامه پذیرش از یک کالج یا دانشگاه معتبر انگلیس حال می‌توانید برای دریافت ویزای تحصیلی و مهاجرت به انگلستان از این طریق اقدام کنید. 

اصلی‌ترین مدارکی که پس از دریافت نامه پذیرش دانشگاه باید ترجمه نموده و به سفارت انگلیس برای درخواست ویزای مهاجرت خود ارائه دهید عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر
  • مدارک هویتی
  • ریز نمرات و اخرین مدارک تحصیلی
  • نامه پذیرش دانشگاه یا کالج
  • اثبات تمکن مالی
  • نتایج آزمایشات پزشکی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • مدارک مبنی بر رضایت والدین یا قیم قانونی (برای دانشجویان زیر 18 سال)
  • مدرک زبان انگلیسی
  • رسید پرداخت هزینه درخواست ویزا

در صورتی که با ویزای تحصیلی شما موافقت شده و رویای مهاجرت به کشور انگلیس را در آغوش بگیرید این فرصت را دارید که به عنوان یک نیروی کار پاره وقت تا 20 ساعت در هفته در طول ترم تحصیلی و بدون هیچ محدودیتی در طول تعطیلات مشغول به کار شده و درآمد داشته باشید.

در حال حاضر هزینه درخواست ویزای تحصیلی انگلستان برای بار اول 348 پوند می‌باشد. به یاد داشته باشید که مجوز حضور شما در انگلیس وابسته به اعتبار ویزای تحصیلی یعنی طول مدت برنامه آموزشی مورد پذیرش است پس از آن باید برای تغییر ویزای خود به ویزای کاری اقدام کنید.

همچنین در صورتی به دنبال مهاجرت به انگلیس همراه با اعضای درجه خانواده خود هستید خوب است بدانید که می‌توانید از طریق ویزای تحصیلی خود برای همسر و فرزندان زیر 18 سال، ویزای همراه انگلیس را دریافت کنید. 

مهاجرت به انگلیس با ویزای کاری

پیدا کردن کار دومین گزینه مناسب برای کسانی است که رویای زندگی و اقامت در انگلیس  را دارند. اگر بتوانید از یک کارفرمای معتبر انگلیسی پیشنهاد کاری (Job offer) دریافت کنید و شغل مورد نظر شما در لیست مشاغل مورد نیاز و قابل قبول این کشور برای جذب نیروی کار خارجی قرار داشته باشد، می‌توانید برای ویزای Skilled Worker درخواست دهید.

این روش مهاجرت نیاز به سرمایه‌گذاری قابل توجهی نداشته و تنها باید اثبات کنید که توان مالی لازم برای حمایت مالی خود و اعضای خانواده‌تان را در انگلیس خواهید داشت. در صورتی که یک فرد متخصص و دارای مهارت همراه با سابقه معتبر و قابل استناد باشید احتمال اینکه بتوانید از یک شرکت بریتانیایی دعوت‌نامه کاری دریافت کنید کاملا وجود دارد. تیم مهاجرتی لتسگو یونی می‌تواند شما را در این فرآیند کاریابی حمایت کند.

برای آنکه واجد شرایط دریافت ویزای Skilled Worker باشید رعایت این موارد ضروری است:

پیشنعاد شغلی شما باید از طرف یک کارفرمای بریتانیایی مورد تایید وزارت کشور باشد.
شما باید یک گواهی حمایت مالی از کارفرمای خود در اختیار داشته باشید که معرف موقعیت شغلی مورد نظر باشد.
شغل پیشنهادی باید در لیست مشاغل مجاز برای نیروی کار خارجی باشد.
حقوق دریافتی باید وابسته به نوع شغل اندازه‌ای از یک حداقل را تامین کند.
باید بتوانید از طریق ارائه مدرک زبان تسلط خود به زبان انگلیسی در هر چهار مهارت را اثبات کنید.

در مهاجرت به انگلیس از طریق ویزای کار نیز مانند روش تحصیلی شما مجاز هستید که اعضای درجه یک خانواده از جمله همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را با ویزای همراه حمایت کنید. به یاد داشته باشید که هنگام ارائه درخواست ویزای همراه باید حداقل دو سال از تاریخ رسمی ثبت ازدواج گذشته باشد. همچنین باید اثبات کنید که توان مالی حمایت از همراهان خود را برای زندگی در انگلیس خواهید داشت.

مهاجرت کاری به انگلیس

مهاجرت به انگلیس با ویزای سرمایه‌گذاری

دریافت ویزا از طریق سرمایه‌گذاری یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای مهاجرت به کشور انگلیس است. انگلستان کشور ثروتمندی است اما با این وجود از سرمایه‌گذاری خارجی در بخش‌های صنعتی، تجاری، فرهنگی و آموزشی خود به شدت استقبال کرده و آن را به عنوان راهی برای توسعه جهانی خود می‌شناسد.

بنابراین اگر مهاجرت به روش‌های تحصیلی و کاری گزینه مطلوب شما نیست می‌توانید به سرمایه و سپرده بانکی خود برای رسیدن به شرایط دریافت پاسپورت انگلستان امیدوار باشید.  اگر حداقل 2 میلیون پوند دارید می‌توانید ویزای سرمایه‌گذاری انگلستان را دریافت نموده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن وارد این کشور شوید.

شما می‌توانید این مبلغ و یا بیشتر از آن را به شکل اوراق قرضه دولتی و یا بخشی از سرمایه یک شرکت خصوصی در انگلستان سرمایه‌گذاری کنید. توجه داشته باشید که شما نمی‌توانید با خرید ملک در انگلستان برنامه مهاجرت خود به این کشور را تحقق ببخشید. بر اساس آخرین قوانین، هنوز خرید املاک مسکونی و تجاری نمی‌تواند راهی برای دریافت اقامت انگلیس باشد.

در این روش نیازی به اثبات تسلط خود به زبان انگلیسی نیست  اما به عنوان یک سرمایه‌گذار خارجی باید واجد شرایط دیگری باشید. سرمایه‌گذار باید:
شهروند یکی از کشورهای خارج از منطقه اقتصادی اروپا (EEA) و سوئیس باشد.

حداقل 18 سال سن داشته باشد.
اسنادی مربوط به مالکیت و قانونی بودن سرمایه خود ارائه دهد.
دسترسی به سرمایه و امکان استفاده از آن را داشته باشد.
یک حساب بانکی فعال در انگلستان داشته باشد.
مدارکی که باید برای دریافت ویزا در مهاجرت با روش سرمایه‌گذاری ارائه شود عبارتند از:
پاسپورت معتبر
مدارک هویتی
اسناد اثبات تمکن مالی
اسناد مربوط به ثبت شرکت و سرمایه‌گذاری (در صورت نیاز)
نامه اثبات برخورداری از یک حساب بانکی فعال در انگلیس
گواهی عدم سوء پیشینه
نتایج آزمایشات پزشکی

همچنین به یاد داشته باشید که اگر در ابتدا ویزای تحصیلی یا کاری مجوز شما برای ورود و اقامت در انگلیس بوده است می‌توانید پس از مدتی در صورت به دست آوردن حداقل سرمایه مورد نیاز، ویزای خود را به ویزای سرمایه‌گذاری تغییر دهید. مدت اعتبار این ویزای جدید شما 3 سال خواهد بود که قابل تمدید نیز می‌باشد.

هزینه درخواست ویزای سرمایه‌گذاری برای مهاجرت به انگلستان، 1623 پوند می‌باشد که برای تمدید آن باید همین مبلغ را به طور مجدد پرداخت نمایید. سرمایه‌گذار اصلی می‌تواند همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را از این طریق وارد انگلیس کند.

مهاجرت به انگلیس با ویزای کارآفرینی

فرض کنید که شما یک کارآفرین هستید و یک ایده تجاری جدید برای یک محصول یا خدمتی نوآورانه در ذهن دارید که هنوز وارد بازار نشده است. در این صورت اگر پول زیادی برای سرمایه‌گذاری ندارید می‌توانید مهاجرت به انگلستان را از طریق ویزای کار،رینی آغاز کنید. همچنین اگر بتوانید سرمایه‌گذاری با حمایت حداقل 50000 پوند پیدا کنید می‌توانید برنامه مهاجرت خود به عنوان یک کارآفرین یا ذهن مبتکر تحقق ببخشید.

مهاجرت به انگلیس با ویزای خانوادگی و ازدواج

مهاجرت به انگلستان از طریق ویزای خانواده و ازدواج در صورتی امکان‌پذیر است که اعضای درجه یک خانواده یا همسر شما در این کشور اقامت داشته باشند و شما تصمیم بگیرید که برای حداقل 6 ماه در انگلیس زندگی کنید. برای این منظور باید از شرایط زیر برخوردار باشید:

حداقل 18 سال سن
اثبات رابطه معتبر و اصل با اعضای درجه یک خانواده
مدارک ثبت قانونی ازدواج
ارائه یک محل مناسب برای زندگی
عدم سوء پیشینه
تسلط خوب بر زبان انگلیسی

اگر می‌خواهید از این طریق به والدین خود در انگلیس ملحق شوید باید کمتر از 18 سال بوده و نباید ازدواج کرده باشید. همچنین باید بتوانید ثابت کنید که قصد زندگی دائم با والدین خود را داشته و منبع معتبری برای دریافت حمایت مالی دارید. 

اگر با ویزای خانوادگی یا از طریق ازدواج به انگلستان مهاجرت کنید امکان تحصیل و کار قانونی در این کشور برای شما نیز وجود خواهد داشت. هزینه ویزا برای پیوستن به والدین و همسر معادل 1464 پوند می‌باشد.در صورتی که فرزند شما در انگلیس اقامت دارد و برای حمایت از او به دنبال مهاجرت هستید هزینه ویزای شما نیز همین مبلغ می‌باشد. 

مهاجرت به انگلیس از طریق پناهندگی

بدون شک پناهندگی برای مهاجرت به انگلستان یا هر کشور دیگری، گزینه‌ای است که هرگز مورد قبول تیم مهاجرت لتسگو یونی نبوده و اقدام برای این تصمیم خطرناک به هیچ شهوندی توصیه نمی‌شود. باید بدانید که درخواست پناهندگی در خارج از خاک کشور انگلیس مورد بررسی قرار نگرفته و تنها در صورتی که بتوانید با گذر از راه‌های خطرناک و شرایط ناامن خود را به این کشور برسانید مجاز به ارائه درخواست پناهندگی خواهید بود.

مزایای مهاجرت به انگلیس

پس از معرفی انواع روش های مهاجرت انگلیس خوب است بدانیم که چرا بسیاری دیگر از مردم گوشه و کنار جهان تمایل دارند که همراه با ما در این مسیر پر رقابت قرار بگیرند. معایب و مزایای زندگی در انگلیس چیست که آن را به مقصدی طلایی برای مهاجرت تبدیل کرده است؟ می‌خواهیم نگاهی کوتاه به مهم‌ترین آن‌ها داشته باشیم:

ارتباط اجتماعی خوب

اگرچه تقریبا تمام دنیا اتفاق نظر دارند که مردم انگلیس، مردمی بیش از حد مودب و محافظه‌کار هستند اما خوب است بدانید که این ویژگی به ظاهر افراطی، تاثیر منفی قابل توجهی در کیفیت برخورد آن‌ها با مهاجران و تعاملات اجتماعی نداشته است. احتمال اینکه بتوانید پس از مهاجرت به انگلستان، خیلی زود یک دوست خوب پیدا کیند بسیار بالا است.

مشارکت مدنی بالا

پس از آنکه زندگی خود در یکی از شهرهای انگلیس را آغاز کردید احتمالا خیلی زود درمی‌یابید که با مردمی فعال در عرصه فعالیت‌های مدنی رو به رو هستید. مردم انگلیس نسبت به تغییرات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جامعه خود هرگز رویکردی منفعل نداشته و نخواهند داشت.

محیط زیست مطلوب

پس از مهاجرت به انگلیس بدون شک از زندگی در هوای پاک و محیط زیست آن لذت خواهید برد. کشور انگلستان دارای یکی از باکیفیت‌ترین و سالم‌ترین منابع آب آشادمیدنی و پاک‌ترین هوا در میان کشورهای اروپایی است. علی رغم رشد چشمگیر صنعت در این کشور همچنان یکی از زیباترین حومه‌های شهری در قاره سبز، به این انگلیس تعلق دارد که از گردش در آن‌ها سیر نخواهید شد.

نرخ پایین بیکاری

ترکیب سطح بالای کیفیت نظام آموزشی با اشتغال‌زایی بالا در صنایع مختلف، انگلستان را به یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت تبدیل نموده است. اگر فارغ‌التحصیل یکی از دانشگاه‌های معتبر انگلیس باشید کافیست بتوانید مهارت و پشتکار خود را نشان دهید تا صاحب یه شغل خوب شوید. 

خب تقریبا همه‌ی ما این اطمینان را داریم که احتمالا از زندگی در انگلستان هرگز پشیمان نخواهیم شد اما چطور از ابتدا می‌توانیم پا در این کشور بگذاریم؟ روش‌هایمختلفی برای مهاجرت به انگلستان وجود دارد اما تقریبا می‌توان آن‌ها را به 5 دسته اصلی تقسیم کرد: تحصیل، کار، سرمایه‌گذاری، خانواده و پناهندگی. 

سخن پایانی

اگر در این نقطه‌ای که اکنون ایستاده‌اید از مقصد مهاجرت خود اطمینان دارید و مهاجرت به انگلستان تصمیم قطعی شماست مهم‌ترین اقدامی که باید بکنید تحقیق و بررسی دقیق در خصوص جزئیات انواع روش‌های مهاجرت به این کشور است. توصیه اقوام و دوستان راهگشا نخواهد بود.

شما باید روشی را برای مهاجرت انتخاب کنید که متناسب با شرایط خاص خودتان بوده و شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به اقامت دائم انگلیس می‌رساند. برای بررسی شرایط و تقویت رزومه خود کافیست با مشاوران حرفه‌ای تیم مهاجرتی لتسگو یونی در ارتباط باشید.