شرایط ویزای همراه هلند و آگاهی از آن به متقاضیان محترم این امکان را می‌دهد تا بهتر برای مسیر مهاجرت تحصیلی خود برنامه ریزی کنند. هلند، به ویژه از نظر آموزش با کیفیت بالا، مقرون به صرفه بودن، فضایی متنوع و دستیابی به بازار شغلی خوب، یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای دانشجویان بین‌المللی است. 

این کشور از طریق برنامه‌ای تحت عنوان «آموزش بین‌المللی به زبان انگلیسی» که سالانه بیش از ۴۲۰۰ شرکت‌کننده را جذب می‌کند، بیش از ۴۰۰ دوره تحصیلی مجزا را ارائه می‌دهد. در این مطلب به بررسی شرایط ویزای همراه هلند برای متقاضیان تحصیل در هلند می‌پردازیم. در آخر، با رزرو وقت مشاوره مهاجرت تحصیلی لتس گو یونی، می‌توانید در اسرع وقت برای گرفتن پذیرش و ویزای این کشور اقدام کنید.

تحصیل در هلند

تحصیل در هلند، در سالهای اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده است و با بیش از ۱۲۲.۰۰۰ دانشجوی بین‌المللی از بیش از ۱۶۰ کشور، حدود ۱۲ درصد از کل جمعیت دانشجویی را تشکیل می‌دهد. یکی از دلایل افزایش سریع مهاجرت تحصیلی به هلند، روند آسان دریافت ویزای دانشجویی هلند و نرخ پذیرش بالای آن است. 

برای تحصیل در هلند بیش از ۹۰ روز، نیاز به ویزای اقامت طولانی (ویزای D) دارید و ملزم هستید برای ثبت اطلاعات بیومتریک خود، از جمله اسکن تمام اثر انگشتان و عکس دیجیتال زنده، به صورت حضوری در مرکز درخواست ویزا حاضر شوید. مدارک مورد نیاز برای ویزای دانشجویی هلند، عبارتند از: 

  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای دانشجویی
  • گذرنامه معتبر با حداقل دو صفحه خالی
  • دو قطعه عکس جدید و مشابه مطابق با الزامات ویزای هلند
  • بیمه درمانی که کل دوره تحصیل شما در هلند را پوشش دهد
  • اثبات تمکن مالی کافی
  • تاییدیه پذیرش از یک دانشگاه هلند
  • نامه‌ای برای توضیح انتخاب شما برای تحصیل در هلند
  • مدرک زبان انگلیسی، مانند تافل یا آیلتس
  • گواهی‌عدم سوءپیشینه (برای افراد بالای ۲۱ سال) 
  • اصل دیپلم دبیرستان و ترجمه آن 

ظرف هشت روز پس از ورود، برای دریافت کارت اقامت در اداره مهاجرت محلی ثبت‌نام کنید. 

حال که خود ویزای تحصیلی هلند خود را گرفته اید، وقتش است برای ویزای همراه هلند اقدام کنید؛ که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

ویزای همراه هلند

ویزای همراه هلند برای کسانی که می‌خواهند همسر، فرزندان یا والدین خود را به این کشور بیاورند نیاز است. همراهان‌تان برای زندگی در کنار شما به مجوز اقامت نیاز دارد. هنگام آوردن اعضای خانواده به این کشور، توصیه می‌شود برای جلوگیری از تاخیر، مدتی را به آماده‌سازی اقامت آن‌ها اختصاص دهید. 

مواردی مانند الزامات ویزا، بیمه، یافتن کار و مدرسه برای هر یک از اعضای خانواده باید در نظر گرفته شود. مهمتر از همه، باید هزینه‌های درخواست ویزا و/یا مجوز اقامت (در صورت لزوم) و قانونی کردن شناسنامه‌ها و سند ازدواج خود را در نظر بگیرید. در صورتی که شما و خانواده‌تان به ویزا و/یا مجوز اقامت نیاز داشته باشید، لتس گو یونی می‌تواند درخواست‌هایی را برای همسر و/یا فرزند (فرزندان) شما به همراه درخواست ویزا و مجوز اقامت شما آماده کند. در ادامه به بررسی مدارک لازم و شرایط کلی ویزای همراه هلند می‌پردازیم.

تحصیل در هلند

شرایط ویزای همراه هلند

شرایط ویزای همراه هلند نسبت به بسیاری از کشورها مساعدتر می‌باشد. به طور کلی، در سراسر جهان، ۳۵ کشور از زوج‌های متاهل و در برخی موارد، زوجین غیررسمی استقبال می‌کنند و به آن‌ها این امکان را می‌دهند تا در کنار تحصیل، رویای زندگی در خارج از کشور را دنبال کنند. هلند یکی از کشورهای این لیست است که فرصت تحصیل در خارج از کشور به همراه همسر و خانواده را فراهم می‌کند. 

اگر ویزای دانشجویی هلند دارید، همسر شما، به همراه فرزند زیر ۱۸ سال تان، می‌توانند شما را همراهی کنند؛ به شرطی که حداقل به مدت یک سال با مجوز اقامت در این کشور اقامت داشته باشید. برای برخی از ویزاها، مانند ویزای ارشد تحقیقاتی یا دکتری که واجد شرایط دریافت کارت آبی اتحادیه اروپا هستند، اعضای خانواده می‌توانند بلافاصله به شما ملحق شوند. به طور کلی، به اعضای خانواده‌ای که با ویزای دانشجویی هلند به فردی ملحق می‌شوند، اجازه داده می‌شود تا به مدت اقامت فردی که همراهی می‌کنند، در این کشور بمانند. برای دریافت این ویزا باید شرایط خاصی را داشته باشید و مدارک لازم را ارائه دهید.

مدارک مورد نیاز:

  • کپی صفحات شناسایی پاسپورت اعضای خانواده
  • کپی مجوز اقامت فرد مقیم هلند
  • گواهی تمکن مالی فرد مقیم
  • سند ازدواج (برای همسر)
  • شناسنامه کودکان (برای فرزندان)
  • مدارک اثبات روابط خانوادگی (مانند عکس‌های خانوادگی، گواهی تولد)
  • عکس پاسپورتی
  • بیمه درمانی
  • گواهی عدم سوء پیشینه

کار در هلند با ویزای همراه

شما می‌توانید با این ویزا در هلند کار کنید، اما قبل از آن باید یک جاب آفر یا پیشنهاد شغلی داشته باشید. پس از دریافت جاب آفر، می‌توانید برای مجوز کار هلند درخواست دهید. با دریافت مجوز کار می‌توانید در این کشور کار کنید و تا زمان اتمام قراردادتان در هلند بمانید.

فرصت‌های شغلی

دانشجویان ایرانی بعد از پایان تحصیل، یک سال فرصت دارند که در هلند بمانند و به دنبال کار بگردند. در صورتی که بتوانند شغلی مطابق با قوانین هلند پیدا کنند، واجد شرایط دریافت ویزای کاری هلند می‌شوند. 5 سال بعد از کار و پرداخت مالیات، دانشجو و همراهانش می‌توانند برای اقامت دائم هلند درخواست دهند.

اعتبار ویزای همراه

این ویزا معمولاً به‌اندازه مجوز اقامت فرد مقیم هلند که به‌عنوان حامی شناخته می‌شود، اعتبار دارد. به این معنی که شما می‌توانید با آن به‌اندازه مدت اعتبار مجوز اقامت حامی، در هلند بمانید. مجوز اقامت برای همراهان در هلند می‌تواند تا پنج سال معتبر باشد.

ویزای همراه هلند

هزینه ویزا

هزینه درخواست ویزای همراه برای انواع مختلف ویزاهای همراه این کشور، متفاوت است، اما به طور کلی:

  • ویزای همراه همسر: ۲۱۰ یورو
  • ویزای همراه فرزندان و والدین: ۶۹ یورو
  • بیومتریک: هزینۀ انجام انگشت نگاری و عکس‌برداری
  • ترجمۀ مدارک: اگر مدارک شما به زبان هلندی یا انگلیسی نیستند، باید آن‌ها را به یکی از این زبان‌ها ترجمه کنید.
  • هزینه‌های دیگر: ممکن است هزینه‌های دیگری مانند ارسال مدارک یا انجام معاینات پزشکی نیز وجود داشته باشد.

در صورت انصراف از درخواست، هزینۀ پرداخت‌شده به شما عودت داده نخواهد شد.

اعضای خانواده شما می‌توانند پس از دریافت شماره‌ی خدمات شهروندی (BSN) (اداره‌ی مهاجرت)، برای بیمه درخواست دهند. شما نیازی به پرداخت هزینه‌ی بیمه برای کودکان زیر ۱۸ سال ندارید. 

توجه: همسر و فرزندان کارکنان غیر اتحادیه اروپا/EEA با ملیت غیر اتحادیه اروپا/EEA نمی‌توانند تا زمان صدور کارت‌های مجوز اقامت خود، بیمه سلامت این کشور را دریافت کنند. در صورتی که شرایط فوق برای شما صدق می‌کند، به شدت توصیه می‌شود که برای همسر و فرزندانتان، بیمه‌ی سلامت مناسبی در کشور خود در نظر بگیرید که حداقل تا چهار ماه پس از ورود آن‌ها به هلند در این کشور معتبر باشد.

به طور معمول، بررسی پرونده شما حدود 90 روز طول می‌کشد. با این حال، در برخی موارد ممکن است این مدت بیشتر شود. دلایل احتمالی افزایش زمان بررسی عبارتند از:

  • نقص پرونده: اگر مدارک شما کامل نباشد یا نیاز به ترجمه داشته باشد، ممکن است زمان بررسی پرونده شما افزایش یابد.
  • نیاز به بررسی بیشتر: در برخی موارد، ممکن است برای بررسی دقیق‌تر پرونده شما به زمان بیشتری نیاز باشد.
  • شرایط خاص: در شرایط خاص، مانند تعطیلات رسمی یا حجم زیاد درخواست‌ها، ممکن است زمان بررسی پرونده شما بیشتر شود.

سخن پایانی

در حالی که گرفتن پذیرش نیز لذت زیادی دارد اما پس از آن ویزا نیز بخش بسیار مهمی از فرایند مهاجرت تحصیلی شما را تشکیل می دهد. ویزای همراه نیز برای کسانی که می خواهند همراه فرزندان و همسر خود مهاجرت تحصیلی کنند، مهم ترین بخش داستان را تشکیل می دهد. تیم لتس گو یونی به عنوان یکی از بهترین مشاوران تحصیلی، مفتخر است به ارائه خدمات ویزا برای دانشجویان و همراهان آنها. با دریافت مشاوره از متخصصان مجرب ما، در تمامی مراحل سفر تحصیلی خود به این کشور، کنار شما خواهیم بود.