ایالت ویرجینیا برای زندگی و تحصیل چگونه است؟ اگر به فکر زندگی و مهاجرت به کشور آمریکا برای تحصیل هستید و ویرجینیا از گزینه‌های شما برای اقامت در این کشور است، باید قبل از تصمیم‌گیری نهایی، مزایا و معایب آن را بررسی کنید، تا از تصمیم خود پشیمان نشوید. حتی اگر در حال حاضر از دانشگاه‌های ویرجینیا پذیرش دریافت کرده‌اید، داشتن اطلاعات در مورد این استان به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر و سریع‌تر با محیط جدید سازگار شوید.

در این پُست از مجله مهاجرت تحصیلی لتسگو یونی تصمیم داریم بررسی کنیم ایالت ویرجینیا برای زندگی و تحصیل چگونه است؟ اگر در این مورد کنجکاو هستید و یا قصد تحصیل در آمریکا را دارید با ما همراه باشید.

زندگی در ایالت ویرجینیا

اگر در فکر مهاجرت به کشور آمریکا هستید، ایالت ویرجینیا از گزینه‌های مناسب و خوب برای زندگی و اقامت در آمریکا است. ویرجینیا (Virginia) در قسمت ساحلی و شرقی آمریکا قرار دارد و پایتخت آن شهر ریچموند است. این ایالت از شرق با اقیانوس اطلس و واشنگتن، از شمال با مریلند، از جنوب با کارولینای شمالی و از غرب با کنتاکی همسایه است. ویرجینیا حدود 9 میلیون نفر جمعیت دارد و مردم آن تحت تأثیر فرهنگ جنوب آمریکا بسیار خونگرم هستند.

ویرجینیا دارای آب و هوای گرم و مرطوب است و هرچه به سمت خط ساحلی و شرق نزدیکتر شوید، هوا گرم‌تر می‌شود. ویرجینیا دارای زیست‌بوم جانوری و گیاهی است و به علت داشتن کوه در غرب و ساحل در شرق برای علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی یک مکان بسیار مناسب است. سطح بالای سیستم آموزشی، فرهنگ‌های متنوع و وضعیت اقتصادی خوب، از مزایای دیگر زندگی و تحصیل در ایالت ویرجینا است.

شاید سوال کنید قبل از مهاجرت به آمریکا و انتخاب ایالت ویرجینیا برای زندگی و تحصیل، باید چه چیزهایی را در مورد این ایالت بدانیم؟ اگر برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در حال خواندن این مقاله هستید باید بگوییم که در صفحه درستی قرار دارید!

در ادامه اطلاعات بیشتری در مورد هزینه زندگی و تحصیل در ایالت ویرجینیا و موارد مهمی که قبل از نقل مکان به ویرجینیا باید بدانید، تا سریعتر شبیه به یک فرد بومی در ویرجینیا زندگی کنید، ارائه خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

زندگی و تحصیل در ایالت ویرجینیا

هزینه زندگی و تحصیل در ایالت ویرجینیا

یکی از موارد مهم در مهاجرت تحصیلی در نظر گرفتن هزینه‌های زندگی و شهریه دانشگاه است. ویرجینیا از بهترین ایالت های آمریکا است و مزایای زیادی دارد؛ اما قطعا هزینه بالای زندگی جزو این مزایا نیست! اگر در فکر انتخاب ویرجینا برای تحصیل و زندگی هستید، باید بدانید که مالیات و هزینه زندگی در ویرجینیا از بسیاری از ایالت‌های آمریکا بالاتر است. در واقع در لیست 10 ایالت آمریکا از نظر بالا بودن مالیات بر درآمد، ویرجینیا در رتبه 7 قرار دارد.

اما چندان جای نگرانی نیست چرا که با توجه به فرهنگ متنوع در این استان، امکان پیدا کردن یک شهر ارزان‌تر برای اقامت و یک خانه با قیمت اجاره مناسب به خصوص در بیرون از شهر وجود دارد. علاوه بر این شهر کوینگتون (Covington) از شهرهای مقرون به صرفه ویرجینیا است. اما اگر مایلید تا در شهرهای بزرگتر زندگی کنید، ریچموند پایتخت ویرجینیا انتخاب خوبی است و از ارزان‌ترین پایتخت‌ها در بین سایر ایالت‌های آمریکا است. برای زندگی در ریچموند حدود 83,000 دلار در سال باید درآمد داشته باشید.

مالیات در ویرجینیا حدود 5.75 درصد است و ارزان‌ترین شهرهای ویرجینیا شهر مارتینزویل (Martinsville)، شهر لینچبرگ (Lynchburg) و شهر رونوک (Roanoke) است. به طور کلی هزینه زندگی در ویرجینیا 42,000 دلار در سال است، که به طور جزئی‌تر این هزینه‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • نگهداری از منزل: حدود 1,200 تا 1,800 دلار در ماه
  • قبض آب و برق و ... : 400 دلار در ماه
  • خرید مواد غذایی: برای هر نفر 300 دلار در ماه
  • حمل و نقل: 5,000 تا 14,000 دلار در سال
  • هزینه خدمات سلامت: 6,000 دلار در سال

هزینه و شهریه دانشگاه در ویرجینیا بر اساس رشته و مقطع متفاوت است؛ اما به طور کلی این هزینه برای دانشجویان بومی سالانه 21,000 دلار و برای دانشجویان خارجی 56,000 دلار است.

مزایای زندگی در ویرجینا

در این قسمت با سایر معایب و مزایای زندگی و تحصیل در ایالت ویرجینیا بیشتر آشنا خواهیم شد. همانطور که متوجه شدید یکی از معایب ویرجینیا هزینه‌های بالای تحصیل و زندگی است اما در کنار این مسأله، ویرجینیا دارای مزایای بسیاری است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

امنیت بالا و نرخ پایین جرم

ویرجینیا یکی از استان‌هایی است که پایین‌ترین نرخ ارتکاب جرم در آمریکا را دارد و دلایل بسیاری برای آن وجود دارد از جمله اینکه نیروی پلیس بسیار کارآزموده است. دلیل دیگر اینکه وضعیت اقتصادی مردم خوب است. با این وجود ممکن است در مناطق شهری و پرجمعیت جرم‌هایی مانند دزدی انجام بگیرد، اما در مناطق حاشیه شهر امنیت بالا است.

فرصت‌های شغلی زیاد

ویرجینیا دارای بازار کار خوبی است و فرصت‌های شغلی در آن زیاد است. اگر به دنبال پیدا کردن یک شغل مناسب هستید، ویرجینیا مکان مناسبی برای زندگی و کار شما خواهد بود و به دلیل فرصت‌های شغلی فراوان و وضعیت اقتصادی خوب در این استان، کیفیت زندگی مردم هم بالاتر است و این مسأله ویرجینیا را تبدیل به یک محل ایده‌آل برای زندگی و تحصیل می‌کند.

میزان درآمدها در ویرجینیا به طور متوسط حدود 38,000 دلار در سال است اما شاغلین که دارای مهارت و تجربه بالایی هستند تا 94,000 دلار هم درآمد خواهند داشت. همچنین میزان درآمد در هر شهر متفاوت بوده و بیشترین درآمد مربوط به شهر رستون (Reston) و به مبلغ 120,000 دلار در سال است.

آب و هوای ایالت ویرجینیا

مدارس و دانشگاه‌های بسیار خوب

ویرجینیا دارای دانشگاه‌ها و مدارس خصوصی و دولتی بسیار خوبی در تمام مقاطع تحصیلی است و دانش‌آموزان در مدارس و موسسات آموزشی نمره‌های بسیار خوبی در مقایسه با سایر ایالات آمریکا کسب می‌کنند. بنابراین این موضوع برای افرادی که به دنبال تحصیل در دانشگاه‌های ویرجینیا هستند و یا با خانواده و فرزندان خود قصد زندگی در این استان را دارند نکته مثبتی است.

خدمات درمانی بسیار خوب

ویرجینیا یکی از بهترین و پیشرفته‌ترین سیستم خدمات درمانی و تجهیزات پزشکی در آمریکا را دارد. این ایالت نه تنها برای خدمات ساده پزشکی از بهترین گزینه‌ها است بلکه برای افرادی که به بیماری‌های مزمن مبتلا هستند و باید تحت نظر و مراقبت باشند، ویرجینیا از بهترین انتخاب‌های ممکن است.

طبیعت زیبا

همانطور که پیش‌تر هم اشاره کردیم ویرجینیا دارای طبیعت بی‌نظیری است و به خصوص برای پاییزهایش وقتی که برگ درختان شروع به افتادن می‌کنند و رنگ دشت‌ها و کوه‌ها را تغییر می‌دهند، بسیار معروف است. همچنین این استان در فصل تابستان بسیار برای کمپینگ، کوهنوردی و طبیعت‌گردی و ... مناسب است.

معایب زندگی در ویرجینیا

در کنار مزایای زندگی در ویرجینیا، معایبی هم وجود دارد که باید آنها را در نظر بگیرید تا تصمیم درست‌تری داشته باشید. همانطور که اشاره کردیم مهترین نکته منفی در مورد ویرجینیا هزینه بالای زندگی و مالیات بالا است اما سایر معایب این استان عبارتند از:

ترافیک سنگین

ویرجینیا برای داشتن ترافیک سنگین به خصوص در شهرها بسیار معروف است. بنابراین افرادی که در شهرهای ویرجینیا زندگی می‌کنند برای این که به موقع به محل کار و یا قرارهای خود برسند، باید برای یاد گرفتن دقیق مسیرها وقت بگذارند تا با استفاده از مسیرهای فرعی بتوانند زودتر به مقصد خود برسند.

پیدا کردن خانه با قیمت مناسب

یکی از مشکلات ویرجینیا سخت پیدا شدن خانه برای اجاره با قیمت مقرون به صرفه است. بنابراین قبل از نقل مکان کردن به ویرجینیا حتما زمان مناسبی را برای پیدا کردن آپارتمان و یا خانه در نظر بگیرید تا دچار کمبود وقت و مشکلات نداشتن محل اقامت نشوید.

سر و صدای زیاد

با اینکه ویرجینیا از بسیاری جهات یک ایالت عالی است اما سر و صدای زیاد و آلودگی صوتی در شهرهای آن زیاد است. بنابراین اگر به دنبال آرامش و سکوت هستید بهتر است زندگی در مناطق غیرشهری و بیرون شهر را در نظر بگیرید.

کمبود وسایل حمل و نقل عمومی

بسیاری از ایالت‌های آمریکا دارای سیستم حمل و نقل عمومی خوبی هستند، اما ویرجینیا بدون شک یکی از آنها نیست! البته در مناطق پرجمعیت اتوبوس برای حمل و نقل وجود دارد، اما در مناطق کم‌جمعیت، سیستم حمل و نقل عمومی خوبی وجود ندارد.

بهترین دانشگاه‌های ایالت ویرجینیا کدامند؟

همانطور که گفتیم از مزایای ویرجینیا سیستم آموزشی بسیار خوب آن است. از شهر ویرجینیا بیچ (Virginia Beach) تا شهر رونوک (Roanoke) برای دانشجویان بین‌المللی کالج ها و موسسات آموزشی بسیار خوبی وجود خواهد داشت تا به تحصیل خود ادامه دهند.

به عنوان مثال کالج ویلیام و مری (College of William and Mary) در شهر ویلیامزبرگ ویرجینیا (Williamsburg) قرار دارد و بعد از دانشگاه هاروارد، دومین کالج قدیمی در آمریکا است و 3 نفر از رئیس جمهورهای آمریکا در این کالج تحصیل کرده‌اند.

حدود 39 دانشگاه دولتی و 30 دانشگاه و موسسه آموزشی خصوصی برای تحصیل در ایالت ویرجینیا وجود دارد که در سال‌های اخیر در دانشگاه‌های دولتی آن حدود 376 هزار دانشجو و در دانشگاه‌های خصوصی حدود 145 هزار دانشجو نام‌نویسی کرده‌اند.

بهترین دانشگاه‌ های ویرجینیا که بعضی از آنها از بهترین دانشگاه های آمریکا و دنیا هم هستند عبارتند از:

  • دانشگاه ویرجینیا با رتبه 253 در Qs
  • دانشگاه علوم صنعتی واشینگتون (WUST)
  • دانشگاه ریچموند
  • دانشگاه بین‌المللی ویرجینیا
  • دانشگاه جیمز مدیسون
  • دانشگاه ویرجینیا کامن ولث با رتبه 701 در Qs
  • دانشگاه واشینگتون و لی

بهترین دانشگاه‌های ایالت ویرجینیا

آب و هوای ایالت ویرجینیا چگونه است؟

ویرجینیا دارای آب و هوای گرم و مرطوب است و این یعنی که ساکنان این ایالت از تابستانی گرم و زمستانی ملایم و بارش باران‌های معتدل در طول سال لذت خواهند برد. این استان دارای 4 فصل است و همانطور که گفتیم تابستان هایی مرطوب و گرم دارد. میانگین دمای هوای تابستان حدود 28 درجه سانتیگراد خواهد بود.

اما زمستان‌ها ملایم و سرد و خشک است و معمولا بارش برف در مناطق مختلف دیده می‌شود. دمای هوا در زمستان ویرجینیا حدود منفی 3 درجه است؛ با این حال اگر طوفان برف اتفاق بیوفتد دمای هوا می‌تواند بسیار سردتر شود. بنابراین باید آماده باشید و وسایل حفاظتی لازم را برای عبور و مرور با ماشین تهیه کنید.

در بهار هوا خنک و لذت‌بخش است و پاییز درختان را به خصوص در ارتفاعات زیبا و رنگارنگ می‌کند. اما با این حال به دلیل بارش باران در طول سال آب و هوا در ویرجینیا متغیر است.

سخن آخر

در این پُست از مجله مهاجرت تحصیلی لتسگو یونی بررسی کردیم که ایالت ویرجینیا برای زندگی و تحصیل چگونه است. امیدواریم اگر قصد زندگی و تحصیلی در ایالت ویرجینیا را دارید، این مطلب برای شما مفید بوده باشد. بدون شک این ایالت از ایالت‌های بسیار خوب کشور آمریکا برای زندگی است و اگر با آگاهی اقدام به مهاجرت بکنید کنار آمدن با شرایط جدید برایتان بسیار راحت‌تر خواهد بود.

همچنین اگر قصد ادامه تحصیل در آمریکا را دارید، می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد شرایط و مدارک لازم از طریق رزرو وقت مشاوره با کارشناسان ما در لتسگو یونی صحبت کنید، تا شرایط شما را ارزیابی و بر اساس شرایط و علاقه‌تان، بهترین دانشگاه‌ها را به شما معرفی کنند.