بهترین ایالت آمریکا کدام است؟ آمریکا چند ایالت دارد؟ اگر در فکر مهاجرت به آمریکا هستید احتمالا این سوالات در فکر شما هم هست. همانطور که می‌دانید آمریکا جزو کشورهای پهناور و پرجمعیت است. این کشور مهاجرپذیر در صدر مقاصد مهاجرتی قرار دارد و زندگی در آن می‌تواند زمینه رشد و پیشرفت متقاضیان را فراهم کند. پاسخ به این سوال که بهترین ایالت آمریکا کدام است بسیار سلیقه‌ای است؛ اما با این حال، برخی شرایط را نیز باید در نظر گرفت.

بعضی افراد ممکن است کم بودن جمعیت را مد نظر قرار دهند و برای برخی دیگر وضعیت آب و هوایی ملاک باشد. اگر مایلید تا بیشتر با بهترین ایالت آمریکا برای زندگی ایرانیان آشنا شوید، با ما در این پُست از لتسگو یونی همراه باشید تا به بررسی ایالت های آمریکا بپردازیم.

آمریکا چند ایالت دارد؟

بهتر است قبل از هر چیز به این سوال پاسخ دهیم که آمریکا چند ایالت دارد؟ در نظر داشته باشید، آمریکا دارای 50 ایالت است که بدون آگاهی از مزایا و معایب هر یک، انتخاب یک ایالت برای زندگی سخت خواهد بود. به همین علت باید در مورد نکات مثبت و منفی هر کدام از ایالت های آمریکا اطلاعات کافی به دست بیاورید تا بتوانید بر اساس شرایط خود بهترین ایالت آمریکا را برای اقامت و زندگی انتخاب کنید.

در میان 50 ایالت کشور آمریکا، انتخاب کردن 1 ایالت برای زندگی و تحصیل سخت خواهد بود، اما لتسگو یونی همراه شماست و با تهیه این پُست، قصد داریم کار شما را برای انتخاب راحت کنیم.

بهترین ایالت آمریکا

آمریکا یکی از کشورهای پیشرفته و دارای اقتصادی بسیار قوی است که شرایط خوب آن باعث شده هر ساله افراد زیادی قصد مهاجرت به آمریکا را داشته باشند. این کشور، به سرزمین فرصت‌ها معروف است و امکانات زیادی برای پیشرفت شغلی و شکوفایی استعدادها در آن وجود دارد. اما با این حال در کنار تمام مزایای زندگی در آمریکا، در سال‌های گذشته این کشور، قوانین سخت‌گیرانه‌تری را برای پذیرش متقاضیان دریافت اقامت آمریکا، به خصوص برای شهروندان ایرانی، در نظر گرفته است.

در حال حاضر راحت‌ترین روش مهاجرت به ایالات متحده، تحصیل در آمریکا و دریافت ویزای تحصیلی است. همچنین می‌توان در لاتاری آمریکا ثبت‌نام کرد و شانس خود را برای قرار گرفتن در میان افراد خوش‌شانس برای دریافت اقامت دائم آمریکا امتحان کرد.

اما همانطور که گفتیم اگر قصد دارید تا تجربه خوبی از مهاجرت به کشور آمریکا داشته باشید، بررسی بهترین ایالت آمریکا برای زندگی با توجه به بودجه و شرایطتان قبل از اقدام به مهاجرت، ضروری است. چرا که اقامت در هر ایالت مزایا و معایبی را به همراه دارد؛ به عنوان مثال در بعضی ایالت های آمریکا هزینه زندگی و تحصیل و میزان مالیات بالا است.

همچنین بهتر است از تجارب افراد مهاجرت کرده به این کشور نیز غافل نشوید و وضعیت مسکن، کار و امنیت اجتماعی را نیز بررسی کنید. البته واضح است که هیچ چیز نمی‌تواند جای تجربه شخصی را بگیرد و با توجه به اینکه تصمیم مهاجرت به آمریکا کم هزینه نیست، نباید از بررسی تمامی جوانب غافل شد.

آمریکا چند ایالت دارد؟

در ادامه با بررسی ایالت های آمریکا به معرفی بهترین ایالت آمریکا در سال 2024 می‌پردازیم. ممکن است تعدادی از این ایالت‌ها برایتان شناخته شده باشد و نام برخی دیگر کمتر به گوشتان خورده باشد. با ما در لتسگو یونی همراه باشید.

1. واشنگتن (Washington)

ایالت واشنگتن به عنوان بهترین ایالت آمریکا از طرف وب سایت US News معرفی شده است و از سال 2019 تا کنون رتبه اول را در میان سایر ایالت‌ های آمریکا دارد. واشنگتن از نظر بهداشت رتبه هشتم و آموزش رتبه چهارم، اقتصاد رتبه 47 و برای زیرساخت‌ها جایگاه سوم را در سال 2024 کسب کرده است.

علاوه بر این، ساکنان این ایالت سبک زندگی سالمی دارند و سن امید به زندگی در واشنگتن 80 سال است. واشنگتن دارای بازار کار پر رونق و روابط تجاری جهانی خوبی است و فرصت‌های تحصیلات عالی خوبی برای علاقمندان به ادامه تحصیل وجود دارد. همچنین این ایالت یکی از ایالت‌های سازگار با محیط زیست است که از انرژی تجدیدپذیر استفاده می‌کند و مناظر زیبایی دارد. 

2. مینه‌سوتا (Minnesota)

مینه‌سوتا دومین ایالت مناسب برای زندگی و اقامت در کشور آمریکا است. مینه‌سوتا دارای اقتصادی قوی است و از نظر دارا بودن فرصت‌های شغلی در جایگاه دوم قرار دارد. این استان از لحاظ اقتصاد و آموزش به ترتیب در جایگاه پانزدهم و هفدهم و از لحاظ خدمات درمانی در جایگاه شانزدهم قرار دارد. همچنین از نظر محیط زیست و طبیعت در جایگاه دهم رتبه‌بندی شده است و بیش از 10 هزار دریاچه دارد.

مینه‌سوتا کمترین میزان فقر در آمریکا را دارد و فقط 9 درصد از مردم آن زیر خط فقر قرار دارند. همچنین مینه‌سوتا دارای بالاترین نرخ افراد شاغل و افراد صاحب‌خانه است. میانگین هزینه زندگی در مینه‌سوتا ماهانه 3،800 دلار و متوسط درآمد خانوار در سال 71،300 دلار می‌باشد.

3. یوتا (Utah)

یوتا سومین استان در بین بهترین ایالت های آمریکا است. این استان از لحاظ اقتصاد در رتبه اول و از نظر وجود زیرساخت مناسب و ثبات مالی در جایگاه پنجم قرار دارد. ساکنان یوتا از کیفیت بالای زندگی و نرخ‌ پایین جرم و جنایت برخوردار هستند. یوتا ارزان‌تر از همسایه خود یعنی کلرادو است. رتبه مراقبت‌های بهداشتی این استان 11 است که می‌تواند نگرانی‌های بهداشتی و درمانی افراد را برطرف کند.

شاید برایتان جالب باشد که برخی از بهترین شهرهای آمریکا برای زندگی و تحصیل در ایالت یوتا قرار دارند. میانگین هزینه‌های زندگی در یوتا 4،200 دلار در ماه و متوسط درآمد خانواده‌ها 62،800 دلار در سال است. بهترین شهرهای یوتا عبارتند از: سالت لیک سیتی (Salt Lake City)، لیتون (Layton)، پروو (Provo) و سنترویل (Centerville).

4. نیوهمپشایر (New Hampshire)

نیوهمپشایر چهارمین ایالت مناسب و خوب برای اقامت در ایالات متحده آمریکا است. نیوهمپشایر رتبه اول را در پایین بودن نرخ جرم و جنایت و رتبه سوم را در فرصت‌های شغلی دارد.  همچنین رتبه دوم برای محیط زیست و رتبه پنجم برای سیستم آموزشی را دارا است. نیوهمپشایر یکی از امن‌ترین و سالم‌ترین ایالت های امریکا است. این ایالت دارای بازار شغلی قوی به ویژه در پورتسموث است.

علاوه بر این نیوهمپشایر رتبه سیزدهم در بهداشت و درمان را در بین سایر ایالت‌ها دارد. میانگین هزینه زندگی این شهر ماهانه 5،800 دلار بوده و درآمد متوسط خانوار 76،700 دلار در سال می‌باشد. بزرگ‌ترین و بهترین شهرها در این ایالت شامل منچستر (Mancheste)، پورتسموث (Portsmouth) و بدفورد (Bedford) هستند.

ایالت های آمریکا

5. آیداهو (Idaho)

ایالت آیداهو ایالتی در غرب آمریکا است که در بین ایالت های آمریکا رتبه پنجم را از نظر بهترین ایالت دارد. آیداهو از نظر وضعیت اقتصادی رتبه سوم و زیرساخت‌ها رتبه دهم را دارد. همچنین از نظر پایین بودن نرخ جرم و جنایت در جایگاه دهم قرار گرفته است. نرخ بیکاری در ایالت آیداهو 2.8 درصد است و ثبات اقتصادی در این استان بسیار خوب است.

آیداهو از نظر خدمات درمانی در رتبه 24 و سیستم آموزشی در رتبه 29 است. هزینه زندگی در آیداهو 35.400 دلار در سال است و از نظر بالا بودن هزینه‌های زندگی در رتبه 25 بین سایر استان‌های آمریکا قرار دارد.

6. نبراسکا (Nebraska)

نبراسکا به عنوان ششمین ایالت برتر در آمریکا شناخته می‌شود. این استان رتبه ششم را در زیرساخت‌ها و رتبه نهم را برای سیستم آموزشی دارد و ساکنان آن از کیفیت زندگی بالایی برخوردار می‌باشند. نبراسکا یکی از قوی‌ترین زیرساخت‌ها را در ایالات متحده آمریکا دارد و بالاترین میزان مصرف انرژی تجدیدپذیر را از آن خود کرده است به طوریکه 21 درصد از انرژی آن از منابع تجدیدپذیر تأمین می‌شود.

این استان موفق شده تا جایگاه دهم را در فرصت‌های شغلی به دست آورد و در این حوزه بسیار موفق عمل می‌کند. همچنین محیط زیست نبرسکا بسیار زیبا است و به آن اهمیت داده می‌شود و دارای هوای بسیار پاک و تمیزی است.

7. ویرجینیا (Virginia)

ویرجینیا یکی دیگر از بهترین ایالت های آمریکا بوده که در نزدیکی واشنگتن قرار دارد. ویرجینیا دارای فرصت‌های شغلی زیاد و یک جمعیت بسیار تحصیل کرده است؛ تحصیلات در این استانی به حدی اهمیت دارد که رتبه دوازدهم را برای کیفیت سیستم آموزشی به دست آورده است.

بسیاری از شهرهای دوست داشتنی و کوچک در این منطقه هستند. میانگین هزینه زندگی در ویرجینیا 3،200 دلار در ماه و درآمد متوسط خانوار 74،000 دلار در سال است. شهرهای بزرگ این استان شامل ریچموند (Richmond)، ویرجینیا بیچ (Virginia Beach)، ویلیامزبرگ (Williamsburg) و روانوک (Roanoke) هستند.

8.ویسکانسین (Wisconsin)

ویسکانسین در بین بهترین ایالت های آمریکا رتبه نهم را دارد. این استان در حوزه آموزش مقام هشتم، از نظر فرصت‌های شغلی رتبه نهم و در حوزه بهداشت و درمان رتبه پانزدهم را به دست آورده است. میزان امید به زندگی در این استان بسیار بالا است و میزان هزینه زندگی در آن 4 درصد از میانگین کل کشور آمریکا پایین‌تر است. وضعیت اقتصادی در ویسکانسین خوب است و فقط حدود 10 درصد از مردم زیر خط فقر هستند.

9. ماساچوست (Massachusetts)

ماساچوست نهمین استان برتر آمریکا برای زندگی است. مردم ماساچوست دارای رتبه دوم در تحصیلات، دوم برای مراقبت‌های بهداشتی و چهارم برای نرخ جرم هستند. برخی از بهترین دانشگاه‌ها در سراسر جهان از جمله هاروارد، موسسه فناوری ماساچوست (MIT)، نورت ایسترن و کالج بوستون در این استان استقرار دارند و می‌تواند گزینه خوبی برای آن دسته از افرادی باشد که قصد تحصیل در آمریکا را دارند.

میانگین هزینه امرار معاش در ماساچوست 4،100 دلار در ماه و درآمد خانوار 81،200 دلار در سال است. بهترین شهرها در ماساچوست بوستون (Boston)، کمبریج (Cambridge)، لکسینگتون (Lexington) و ولزلی (Wellesley) است.

بهترین ایالت های آمریکا

10. فلوریدا (Florida)

فلوریدا به عنوان دهمین ایالت برتر در آمریکا برای زندگی و اقامت در انتهای این لیست قرار می‌گیرد. این ایالت در مقام سوم برای سیستم آمورشی رتبه‌بندی شده و از نظر اقتصادی در رتبه هشتم قرار گرفته است. اقتصاد فلوریدا یکی از بهترین‌ها در آمریکا است و شهرهای دنور، بولدر و کلرادو اسپرینگز همه شهرهای اقتصادی در فلوریدا بوده و فرصت‌های زیادی برای اشتغال در آنها وجود دارد.

مدارس فلوریدا از بهترین مدارس در کل آمریکا هستند و در بحث مراقبت‌های بهداشتی فلوریدا به ترتیب رتبه 25 را دریافت کرده است. میانگین هزینه امرار معاش در این استان 3،500 دلار در ماه است.

سخن آخر

ایالات متحده یکی از اصلی‌ترین مقاصد مهاجرتی در دنیا به شمار می‌رود. این کشور دارای چندین ایالت است که هر کدام ویژگی‌های متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند. توجه به عوامل گوناگونی مانند امنیت اجتماعی، بازار کار و هزینه‌های زندگی تأثیر بسزایی در انتخاب یک ایالت برای زندگی دارد.

در این پُست از لتسگو یونی، در مورد ایالت های آمریکا نوشتیم و بهترین ایالت آمریکا را به شما معرفی کردیم. امیدواریم که توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. به خاطر داشته باشید که اگر به هرگونه راهنمایی در مورد مهاجرت تحصیلی نیازمندید، می‌توانید از طریق سایت مجموعه لتسگویونی وقت مشاوره مهاجرت دریافت کرده و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.