میتوان از چندین جهت معایب و مزای زندگی در آمریکا را بررسی کرد. کشوری که میزبان فرهنگ ها، ملیت ها، سنت ها و ارزش های متنوع و بسیار مختلفی از سراسر دنیا است. زندگی در آمریکا و مهاجرت به اینجا مانند تمامی کشور ها سختی ها و لذت های خودش را دارد، ما اینجا بخشی از مزایا و معایب زندگی در آمریکا را در بخش مالیات، تحصیل، کار، فرهنگ و سیستم درمانی بررسی می‌کنیم و به توضیح دلایل مربوط به آن میپردازیم.

مزایای زندگی در آمریکا

زندگی در آمریکا مزایای فراوانی دارد زنان در جامعه ی آمریکا می توانند در هرجا کار کنند و با توجه به سلیقه ی خود لباس بپوشند چیزی که در بخش هایی از دنیا مورد قبول نیست. مردم با خوشرویی پذیرای هر قشری با هر دین و ملیت هستند و هر نوع علاقه و تفریحی که در نظرتان باشد در اینجا با هزینه ی کمتر در دسترس است.

تحصیل در بهترین دانشگاه های دنیا واقع در آمریکا

یکی از مزیت های تحصیل در آمریکا تنوع بسیار زیاد گزینه ها میان رشته های دانشگاهی است و به همین دلیل احتمال اینکه بتوانید علاقه خودتان را میان انتخاب های گسترده پیدا کنید و به دنبال آن  که بروید بسیار بالاست. علاوه بر این دانشگاه کمک هزینه ها و بورسیه هایی برای دانشجویان در نظر می گیرد تحصیل را آسان تر می کند.

دانشجوی محصل در آمریکا

از دیگر مزایای تحصیل در آمریکا امکان تجربه بعضی از کلاس های رشته های دیگر در دو سال اول تحصیلی در دانشگاه است که می تواند شما را در انتخاب ادامه مسیر آگاه تر کند بدون اینکه هزینه اضافی پرداخت کرده باشید.

سومین مزیت سیستم تحصیلی آمریکا اعتبار جهانی آن است، با وجود استثناهایی در این میان دانشگاه های آمریکا از جمله دانشگاه هاروارد از معتبرترین دانشگاههای دنیا به شمار می‌روند و چنانچه کاندیدای درخواست شغلی مدرک یکی از دانشگاه های آمریکا را در دست داشته باشد احتمال بیشتری وجود دارد که کارفرما او را از میان گزینه ها انتخاب کند.

مزایای شغلی و کارآفرینی

اگر به دنبال مهاجرت به آمریکا هستید بهتر است بدانید شعار آمریکا واقعی کردن رویاها است و این جمله بدون دلیل بر سر زبان ها نیوفتاده است. یکی از مزایای کار در آمریکا این است که مردم کشور اگر به اندازه کافی تلاش کنند می توانند رویای خود را زندگی کنند، چیزی که در کشورهای دیگر ممکن است نتواند جامعه عمل به خود بپوشاند.

از دیگر مزایای کار در آمریکا می توان به این مورد اشاره کرد که دلار هنوز یکی از بهترین و معتبرترین ارزهای دنیاست و همچنین رسیدن به درآمد بالاتر در طول کار خود و گرفتن ترفیع شغلی در آمریکا نسبت به کشورهای دیگر (مخصوصاً برای مهاجران) ساده تر و عملی تر است.

 مدیر مشغول به کار در محیط کاری

یکی دیگر از مزایای شغلی در آمریکا تامین بیمه درمانی از سوی کارفرما است که باتوجه به اینکه بیمه از طرف دولت به افراد تعلق نمی گیرد این مورد می تواند برای کارکنان بسیار کاربردی باشد.

سیستم مالیاتی

قبل از بررسی هر چیزی در مورد مزایا و معایب مالیات آمریکا باید این نکته را در نظر داشت که هر ایالت مالیات مربوط به خود را دارد برای مثال ایالت کالیفرنیا در سال ۲۰۲۰ بالاترین میزان مالیات درآمد را با ۱۳.۳% به خود اختصاص داد در صورتی که ایالت هایی مانند واشنگتن، تگزاس و فلوریدا در همین سال هیچگونه مالیاتی برای درآمد در نظر نداشتند.

ارز رایج آمریکا دلار

برای کسانی که از دیگر کشورها به آمریکا مهاجرت می کنند زمان مهاجرت، کشور مبدا و وضعیت تاهلشان همگی در میزان مالیاتی که باید بپردازند نیز تاثیر گذار است. با وجود همه پیچیدگی هایی که دراین سیستم مالیاتی وجود دارد یکی از مزایای زندگی در آمریکا این است که مالیات در ایالات متحده نسبت به کشورهای با درآمد بالای دیگر کمتر است.

بیمه و خدمات درمانی

زمان آن رسیده تا بخشی از مزایای خدمات درمانی آمریکا را نیز بررسی کنیم؛ زمان انتظار برای دریافت نوبت جراحی ویزیت توسط متخصص در این کشور نسبتا کوتاه است، در تحقیقی که توسط Commonwealth Fund به عمل آمد مشخص شد در کشور آمریکا تنها ۲۳ درصد از مردم بیش از چهار هفته برای دیدن متخصص منتظر می مانند. خدمات درمانی در آمریکا چنانچه شما از بیمه کامل بهره ببرید، از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و تجهیزات مدرن و پزشکان حاذق بیمارستان کیفیت درمان شما را تضمین می کنند.

فرهنگ و اجتماع

یکی از مهم ترین مزیت های زندگی در آمریکا فرهنگ آزادی بیان و وجود عقاید و ارزش های کاملا متفاوت در کنار هم است که باعث می شود هر کس همانطور که هست مورد قبول باشد البته این مورد می تواند هم به عنوان مزیت و هم یکی از معایب فرهنگ آمریکا شمرده شود چرا که وقتی افراد به هر آنچه هستند قانع شوند ممکن است دست از تلاش برای پیشرفت و بهتر شدن بردارن. 

 به طور مثال یکی از مباحثی که در آمریکا این سالها بسیار مورد بررسی قرار گرفته است معضل چاقی است، بیش از چهل درصد بزرگسالان آمریکایی اضافه وزن دارند و این به یکی از بزرگترین مشکلات سلامت کشور تبدیل شده است.

به طور کلی فرهنگ آمریکا مانند هر کشور دیگری هر روزه در حال تغییر است و وجود نژاد ها و ارزش های مختلف باعث می شود آمریکا خود را میزبان همه ی ملیت ها بداند چیزی که ممکن است در هر کشوری قابل دسترسی نباشد.

از دیگر مزایای فرهنگی میتوان به طبیعت بی نظیر اشاره کرد که علاوه بر وجود افراد از هر قشر و فرهنگی آمریکا طبیعتی بسیار متنوع از ساحل های فلوریدا تا کوه های آپالاچیا در ایالت مینیسوتا را در خود جای داده است بنابراین مکان های گسترده ای برای کسب تجربه دارد. 

از میان طبیعت دیدنی آمریکا میتوان به وجود ۵۸ پارک ملی اشاره کرد که از سوی دولت محافظت می شود و میتوانید در آن جا به فعالیت های مثل کوهنوردی ماهیگیری چادر زدن اشاره کرد.

معایب زندگی در آمریکا

با همه ی مزایایی که برشمردیم هیچ کشوری کامل نیست آمریکا نیز از این قاعده مستثنی نیست برای مثال اختلاف طبقاتی زیادی از نظر اقتصادی در کشور وجود دارد و از نظر امنیتی این مورد که در لیستی که در سایت اینترنشنال منتشر شده است پانزدهمین کشور خطرناک دنیا نام برده شده است. 

هزینه تحصیل در دانشگاه های آمریکا

از مزایای تحصیل در این کشور آمریکا نام بردیم حالا بهتر است معایب آن را نیز بررسی کنیم. یکی از معایب سیستم آموزشی آمریکا هزینه های بالای تحصیل است که تا پنج هزار دلار در هر سال می رسد و یکی از گرانترین ها در جهان محسوب می شود. از دیگر معایب تحصیل در آمریکا پروسه پیچیده ی اقدام برای پذیرش در دانشگاه های آمریکا است که نسبت به دیگر کشورها به خصوص برای ایرانیان دشوارتر به شمار می رود.

معایب سیستم مالیاتی

سیستم مالیاتی آمریکا پیچیده پر از قانون و همچنین تبصره های مختلف است، علاوه بر آن قانون در آمریکا همواره در حال تغییر است اما به طور کلی مالیات در آمریکا به دو سطح فدرال و ایالتی تقسیم می شود و این دو کاملا جدا از هم مطالبه شده و مقادیر آن نیز به هم مرتبط نیست. مالیات انواع مختلفی نیز دارد شامل مالیات ملک، درآمد،ارثیه و... می شود.

امنیت و آمار جنایت

شاید داستان تلخ مرگ جرج فلوید به گوش شما نیز رسیده باشد این مورد تنها یکی از چنین وقایعی در تاریخ آمریکا است.  نژاد پرستی یکی از مشکلات مهم در این کشور و معایب زندگی در آمریکا بوده است و همچنان به شمار می رود اما نباید فراموش کرد اعتراض های سراسری به این نوع اقدامات و خاموش نماندن مردم در مقابل نابرابری ها در آمریکا نشان از بهتر شدن هر روزه شرایط دارد.

اگر بخواهیم امنیت در آمریکا را به طور کلی بررسی کنیم با توجه به آمار سال ۲۰۱۹  آمریکا از نظر امنیت در رده ۱۲۸ جهانی قرار گرفته است، یعنی جایی میان آفریقای جنوبی با رتبه ۱۲۷ و عربستان سعودی با رتبه ۱۲۹ جهانی.این آمار ایده آل نیست اما اگر به آمار جرم و جنایت از اوایل دهه ۱۹۹۰ نگاهی بیندازیم متوجه می شویم که این آمار به صورت چشمگیری کاهش داشته است.

دزدی مسلحانه، حمله به منزل مسکونی با اسلحه و همراه با استفاده از مواد مخدر بیشترین موارد جنایت آمریکا را شامل می شوند که یکی از دلایل آن قانونی بودن استفاده و نگهداری از اسلحه برای عموم می باشد. آمار جرم و جنایت در اینجا نسبت به کشورهای پیشرفته (به خصوص کشورهای اروپایی) بیشتر است و این یکی از معایب زندگی در آمریکا به شمار می رود. 

معایب شغلی

کارآفرینی و شروع کار خود با ایده درست و مهارت وتلاش کافی در چنین کشوری امکان پذیر است، اما نباید معایب کار در آمریکا را نادیده گرفت محیط کاری آمریکا بسیار رقابتی و سخت است، افراد در این کشور به ساعات طولانی کاری عادت دارند سطح رقابت در محیط کار بسیار بالاست.

ساعات کاری آمریکا نسبت به سطح استاندارد جهانی بالاتر است یعنی ساعت کاری زودتر آغاز می شود و دیرتر پایان می پذیرد، اضافه کاری و کار کردن در ساعات غیر کاری نیز راهی برای پیشرفت شغلی است.

از دیگر معایب کار در آمریکا کم بودن تعداد مرخصی در نظر گرفته شده برای کارکنان است، به صورت کلی دو هفته مرخصی (ده روز کاری) به شاغلان داده می شود و در صورت بیمار شدن نیز مرخصی کارمند ازهمین ده روز کسر می شود. علاوه بر این مورد شرکت های خصوصی ملزوم به دادن مرخصی در روزهای تعطیلات رسمی مثل روز استقلال آمریکا، روز شکرگذاری و... نیستند اما از مجموع حدود دوازده روز تعطیل رسمی در آمریکا شرکت ها به طور معمول هشت تا ده روز آن را به کارکنان خود مرخصی می دهند.

معایب سیستم درمانی

یکی از معایب بیمه و خدمات درمانی در آمریکا این است که از طرف دولت تامین نمی شود و برآورده کردن نیازهای درمانی هر شخص بر عهده ی خودش است، از طرفی هزینه های درمانی بسیار بالاست. برای مثال طبق آنچه که در سایت رسمی دولت نوشته شده اگر فردی پایش را بشکند و مشمول بیمه نشود باید برای درمان تا ۷۵۰۰ دلار پرداخت کند و سپری کردن سه شب در بیمارستان چیزی حدود ۳۰ هزار دلار هزینه به همراه دارد. به همین دلیل بیشتر افراد از بیمه درمانی استفاده می کنند که طبق قرارداد با شرکت های خصوصی بیمه به صورت منظم مبلغی را پرداخت می کنند و در عوض شرکت بخش یا تمام هزینه‌های درمانی فرد را متقبل می شود.

حالا که با معایب و مزایای زندگی در آمریکا آشنا شدید، بهتر است بدانید یکی از بهترین روش ها برای مهاجرت و زندگی در این کشور، مهاجرت تحصیلی به آمریکا است که میتوانید از مشاوره تخصصی لتسگو یونی در این زمینه بهره مند شوید.