اگر تا به حال اسم ایالت ماساچوست به گوشتان خورده باشد احتمالا از خود پرسیده‌اید که ایالت ماساچوست کجاست و زندگی در ماساچوست چگونه است؟ و یا شاید در حال مهاجرت به آمریکا و انتخاب این ایالت برای زندگی و تحصیل باشید و به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد ماساچوست هستید.

در هر حال، خبر خوب اینکه اگر مشغول خواندن این مقاله هستید، قرار است جواب تمام سوالات خود را در مورد زندگی در ماساچوست و اینکه ایالت ماساچوست کجاست در این پُست از مجله مهاجرت تحصیلی لتسگو یونی پیدا کنید. پس با ما همراه باشید.

ایالت ماساچوست کجاست؟

ایالت ماساچوست (Massachusetts) یکی از بهترین ایالت های آمریکا و از مناطق محبوب در میان گردشگران است که در شمال کشور آمریکا قرار دارد. ماساچوست بین ایالت‌های نیویورک، ورمونت، نیوهمپشایر، کنتیکت و رودآیلند واقع شده و با جمعیتی بیش از 6.8 میلیون نفر یکی از پرجمعیت‌ترین ایالت‌های آمریکا در منطقه نیوانگلند است. شهر بوستون به عنوان پایتخت ایالت ماساچوست هم پرجمعیت‌ترین شهر این منطقه است.

ایالت ماساچوست در نقشه

علاوه بر بوستون سایر شهرهای بزرگ ماساچوست شامل ووستر (Worcester) و اسپرینگفیلد (Springfield) هستند. از زمانی که جمعیت شهر بوستون در این استان روز به روز افزایش پیدا کرد، ماساچوست به یکی از مراکز تجارت، صنعت، آموزش و تاریخی آمریکا تبدیل شد.

اگر قصد تحصیل در آمریکا را دارید ایالت ماساچوست یکی از گزینه‌های بسیار خوب برای تحصیل و زندگی است. به این دلیل که این استان، به خصوص برای سیستم آموزشی بسیار خوب، کمپانی‌های بزرگ تکنولوژی و تنوع فرهنگ و تجارت بسیار پُرآوازه است.

حالا که متوجه شدید ایالت ماساچوست کجاست، در ادامه شرایط زندگی در ماساچوست را از نظر هزینه‌ها و خدمات رفاهی و آموزشی بیشتر بررسی خواهیم کرد.

ایالت ماساچوست در آمریکا

زندگی در ماساچوست

اگر در مورد شرایط ماساچوست کنجکاو هستید باید بدانید که زندگی در این ایالت، معایب و مزایایی دارد و اگر در فکر مهاجرت به آمریکا و ماساچوست هستید، باید در مورد تمام این موارد اطلاعات کسب کنید. چرا که یکی از شروط داشتن یک مهاجرت موفق آگاهی و آشنایی کامل با مقصد مهاجرتی است تا هرچه سریع‌تر بتوانید با محیط جدید سازگار شوید. در ادامه نکات منفی و مثبت ماساچوست را معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

مزایای زندگی در ماساچوست

اگر به زندگی و تحصیل در ماساچوست علاقه‌مند هستید، خوب است بدانید که ماساچوست یک ایالت زیبا و تاریخی است و موزه‌های فراوانی دارد. بنابراین گردشگران زیادی را در اطراف خود خواهید دید. در کنار این موضوع، ماساچوست مزایای دیگری هم دارد از جمله:

سیستم آموزشی بسیار خوب

ایالت ماساچوست میزبان بهترین دانشگاه های آمریکا و موسسات آموزشی برتر جهان است. سیستم آموزشی در مدارس و دانشگاه‌های این استان بسیار خوب است و اگر با فرزند در سن مدرسه به ماساچوست مهاجرت می‌کنید، خوشبختانه از بابت تحصیل فرزند خود جای نگرانی نخواهید داشت.

همچنین اگر به عنوان یک دانشجو قصد مهاجرت تحصیلی به ایالت ماساچوست را دارید، این ایالت دارای 50 دانشگاه و موسسه آموزشی است که در مجموع 150 هزار دانشجو در آنها در حال تحصیل هستند. بنابراین شما گزینه‌های زیادی برای انتخاب دارید و می‌توانید بر اساس شرایط خود در یکی از دانشگاه‌های ماساچوست پذیرش دریافت کنید.

تعدادی از بهترین دانشگاه‌های ماساچوست عبارتند از دانشگاه هاروارد، دانشگاه ماساچوست در بوستون، کالج آمهرست و کالج بوستون.

پیشرو در تکنولوژی

ماساچوست به عنوان یکی از قطب‌های اقتصادی آمریکا در تکنولوژی و اختراعات حرف اول را در آمریکا میزند و با وجود صنایع و کمپانی‌های بزرگ به یکی از مراکز اصلی تکنولوژی در آمریکا تبدیل شده است. یکی از دلایل این موضوع وجود جمعیت تحصیلکرده در ماساچوست است.

ماساچوست بیشترین تعداد افراد تحصیلکرده در کشور آمریکا را دارد که این موضوع را مدیون سیستم آموزشی بسیار خوب و دانشگاه‌های برتر آن است. به همین دلیل جای تعجب نیست که کمپانی‌های بزرگی مانند گوگل، فیسبوک و آمازون در این ایالت قرار دارند.

سیستم درمانی بسیار خوب

ایالت ماساچوست از نظر سیستم خدمات بهداشتی و درمانی دارای رتبه اول در کشور آمریکا است. این ایالت بیشتر از تمام ایالات آمریکا دارای متخصص سلامت روان، پرستار، پزشک و دندانپزشک است. به دلیل وجود دانشگاه‌ها و مدارس معروف پزشکی مانند مدرسه پزشکی هاروارد و مدرسه پزشکی بوستون، تعداد زیادی از بهترین پزشکان و متخصصان آمریکا در شهر بوستون کار می‌کنند.

بنابراین اگر زندگی و اقامت در استان ماساچوست را انتخاب کنید، دریافت بهترین خدمات پزشکی و مراقبتی برای شما بسیار آسان خواهد بود. به علاوه پوشش بیمه سلامت در این ایالت بسیار خوب است و حدود 97 درصد از شهروندان ماساچوست بیمه هستند.

بیمارستان‌های ماساچوست هم جزو بهترین بیمارستان‌های آمریکا هستند. بیمارستان بزرگ ماساچوست، در بین بیش از 4,500 بیمارستان رتبه 4 را در آمریکا دارد و بسیاری از ساکنین آمریکا برای درمان به ماساچوست سفر می‌کنند.

بازار کار خوب

اگر ایالت ماساچوست را برای تحصیل و زندگی انتخاب کرده‌اید، خبر خوب اینکه این ایالت بهترین بازار کار در آمریکا را دارد و از این نظر در رتبه سوم بین سایر ایالت‌های آمریکا قرار گرفته است. به دلیل وجود کمپانی‌های تکنولوژی و اقتصاد قوی، فرصت‌های شغلی در ماساچوست بسیار است، اما رقابت هم برای به دست آوردن این فرصت‌ها تنگاتنگ است. بنابراین اگر آرزوی پیدا کردن یک شغل خوب و پردرآمد در ماساچوست را دارید، باید رزومه خیلی خوبی داشته باشید.

آب و هوای خوب در تابستان

آب و هوای ماساچوست مرطوب قاره‌ای است. تابستان‌ هوا گرم، معتدل و مرطوب و زمستان سرد و برفی است. دمای هوا در روزهای تابستان 26 درجه سانتیگراد و در شب‌های تابستان 16 درجه سانتیگراد است. همچنین در تابستان گاهی بارش باران هم اتفاق می‌افتد و این مسأله باعث رطوبت بیشتر هوا و سرسبز بودن ماساچوست شده است. بنابراین هوای تابستانی ماساچوست برای گردش در طبیعت بسیار خوب و آسمان معمولاً آبی است.

مزایا و معایب زندگی در ماساچوست

طبیعت زیبا

اگر به طبیعت‌گردی علاقه دارید، ماساچوست بدون شک یکی از بهترین ایالت‌ها برای زندگی شما خواهد بود. در این استان سرسبز به کوه و ساحل دسترسی دارید و می‌توانید از 4 فصل سال لذت ببرید. از فعالیت‌های محبوب برای بیرون از خانه می‌توان اسکی، کوهنوردی، کمپینگ، قایقرانی و ماهیگیری را نام برد.

به علاوه مردم بومی و شهروندان ماساچوست بسیار به طبیعت اهمیت می‌دهند و قوانین حفاظت از محیط زیست را جدی می‌گیرند. به عنوان مثال برای کاهش گازهای گلخانه‌ای، بازیافت زباله‌ها و استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر بسیار تلاش می‌کنند. به همین علت ایالت ماساچوست سومین ایالت سبز در آمریکا است.

معایب زندگی در ماساچوست

بعد از بررسی مزایای زندگی در استان ماساچوست نوبت به معایب آن می‌رسد. همانطور که زندگی در هر جایی که باشید مزایایی دارد، معایبی هم دارد و شما باید با توجه به آنها و علایق و شرایطتان برای اقامت خود تصمیم بگیرید. معایب زندگی در ماساچوست شامل موارد زیر است:

هزینه زندگی بالا

یکی از مهمترین معایب ماساچوست هزینه‌های بالای زندگی است. به طور کلی هزینه زندگی در مناطق غیرشهری و بیرون از شهر بسیار کمتر از داخل شهرهای ماساچوست و در حدود 3 هزار دلار در ماه است. با این حال باز هم هزینه‌ها 45 درصد از میانگین هزینه زندگی در سایر نقاط آمریکا بیشتر است. برای یک فرد که زندگی در داخل شهرهای ماساچوست را انتخاب کند، این هزینه حدود 4 هزار دلار در ماه است.

ماساچوست ششمین ایالت گران در آمریکا است. شهر بوستون هم گران‌ترین شهر ماساچوست است که هزینه‌ها در این شهر 11 درصد بیشتر از سایر شهرهای ماساچوست است. با اینکه ماساچوست از ایالت‌های فلوریدا و کارولینای شمالی گران‌تر است اما با این وجود باز هم این ایالت 18 درصد از نیویورک ارزان‌تر است. همچنین هزینه اجاره و خرید خانه در ماساچوست 3 برابر بیشتر از سایر ایالت‌های آمریکا است.

زمستان‌های بسیار سرد

با اینکه تابستان‌های ماساچوست مطبوع است اما زمستان‌های آن بسیار سرد و برفی است. بارش برف در ایالت ماساچوست بسیار زیاد است و این مسأله ممکن است مشکل‌ساز شود. بارش برف در این استان به طور میانگین حدود 1.5 متر است و در بعضی مناطق مانند شهر فیچبرگ (Fitchburg) به بیش از 2 متر هم می‌رسد! پس اگر در حال نقل مکان به ماساچوست هستید، خود را برای بارش زیاد برف و سرمای زیر صفر درجه آماده کنید!

زمستان سرد در ایالت ماساچوست آمریکا

مسیرهای تردد نامناسب

در روزهای برفی مسیرهای تردد ماساچوست بسیار بد و نامناسب هستند و 15 درصد از مسیرهای این استان در شرایط بدی قرار دارند. طبق آمار ارائه شده حدود 1,200 مایل از مسیرهای تردد نیاز به بازسازی دارند تا به حد استاندارد برسند.

ترافیک شدید

یکی دیگر از مشکلات ماساچوست ترافیک زیاد در مسیرها است. یکی از دلایل این مشکل هم نامناسب بودن مسیرها است. دلیل دیگر تمایل زیاد شهروندان ماساچوست به سفر درون شهری و درون ایالت است که در ساعات شلوغ تعطیلی ادارات، این مسأله بسیار مشکل‌ساز می‌شود و شما ساعات زیادی در ترافیک خواهید ماند.

سخن پایانی

در پایان اگر سوال کنید که ایالت ماساچوست برای زندگی خوب است یا نه؟ باید بگوییم بله! ایالت ماساچوست برای آن دسته افرادی که تمایل دارند سطح کیفیت زندگی خود را بالا ببرند، از سیستم آموزشی و درمانی بسیار خوب استفاده کنند، از طبیعت و هوای پاک لذت ببرند و شغل خوبی داشته باشند، یک ایالت بسیار خوب است.

اما باید این نکته را هم در نظر بگیرید که هزینه زندگی در ماساچوست بالا است و اگر این مسأله برای شما مهم است بهتر است به سایر ایالت‌های آمریکا برای زندگی و یا تحصیل فکر کنید.

در این پُست از مجله مهاجرت تحصیلی لتسگویونی توضیح دادیم که ماساچوست کجاست و زندگی در ماساچوست چگونه است. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. فراموش نکنید که اگر قصد تحصیل در آمریکا و یا سایر کشورهای خوب دنیا را دارید می‌توانید برای ارزیابی شرایط خود و استفاده از راهنمایی کارشناسان ما در لتسگو یونی وقت مشاوره رزرو کنید تا بر اساس شرایطتان بهترین گزینه به شما پیشنهاد شود.