اگر به دنبال ورود به کالج زبان در فرانسه و یا در جستجوی یک مسیر مطمئن برای تحصیل دوره زبان در فرانسه هستید، با ما در لتسگو یونی همراه باشید. شاید فرانسوی در مقایسه با زبان انگلیسی سخت‌تر به نظر بیاید؛ اما هنگامی که قرار باشد آن را در یک فضای پویا و یا در کنار یک خانواده فرانسوی زبان یاد گرفت تبدیل به یک تجربه شیرین و به یاد ماندنی می شود.

فرانسه جزو کشورهای قدرتمند در اروپا است و هر ساله افرادی زیادی در پی مهاجرت به این کشور هستند. تحصیل در کالج آموزش زبان در فرانسه مورد تقاضای بسیاری از افراد بوده و می تواند یک راه مطمئن برای یافتن کار یا ورود به دانشگاه باشد. نزدیک به 300 میلیون نفر در دنیا به فرانسوی صحبت می‌کنند و یکی از زبان‌های رسمی سازمان ملل و بسیاری از سازمان‌های مهم دیگر است.

کالج زبان در فرانسه

کشور فرانسه از گزینه‌هایی است که با توجه به داشتن نظام آموزشی رایگان در سال‌های متوالی مورد توجه افراد قرار گرفته و کشوری مناسب برای تحصیل در اروپا می‌باشد. مهاجرت تحصیلی به این کشور یکی از کم هزینه‌ترین روش‌ها است. از آن جایی که شرط آموزش رایگان در این کشور برای دانشجویان بین المللی آشنایی با زبان رسمی آن است؛ چنان چه آن‌ها مدرک معتبری برای نشان دادن مهارت خود نباشند، می‌توانند در دوره‌های زبان در این کشور شرکت کنند. 

کورس‌های ارائه شده مطابق با آخرین استانداردهای آموزشی بوده و متقاضیان می‌توانند با شرکت در رویدادهای مختلف اجتماعی و فرهنگی با مردم جامعه ارتباط برقرار کرده و به بهبود لهجه خود کمک کنند. دوره‌های ارائه شده در کالج آموزش زبان در این کشور بر روی مهارت‌های گفتاری، شنیداری، نوشتاری و تلفظ تمرکز دارند. دانشجویانی که این کورس‌ها را با موفقیت پشت سر بگذارند شانس زیادی برای دریافت اقامت خواهند داشت. کورس‌های ارائه شده دارای سطوح مختلفی بوده و معمولاً 6 ماه، یک سال و یا دو سال زمان خواهد برد.

انواع کلاس‌های زبان در این کشور 

دوره‌های آموزشی ارائه شده در کشور فرانسه بسیار متنوع بوده و متقاضیان می‌توانند با توجه به نیاز خود در هر کدام از آن‌ها شرکت کنند. برخی از دوره های آموزشی به شرح زیر می‌باشند:

•    کورس‌های عمومی

دوره های عمومی زبان برای آن دسته از افرادی است که می‌خواهند مهارت‌های چهارگانه خود را تقویت کنند. اکثر این کلاس‌ها برای متقاضیان بالای 16 سال ارائه می شوند. طول مدت آموزش بسته به نیاز افراد 2 تا 48 هفته است.

•    دوره‌های زبان برای نوجوانان

این کورس‌ها برای نوجوانان تا 18 سال بوده که می‌خواهند به زبان فرانسه تحصیل کنند. دوره های 4 تا 8 هفته ای در فصل تابستان از ژوئن تا آگوست در دسترس هستند.

•    آماده سازی آزمون زبان

این دوره‌ها مخصوص افرادی است که می‌خواهند در آزمون زبان شرکت کرده و وارد بازار کار و یا دانشگاه‌های فرانسه شوند.

•    دوره‌های حرفه ای

کورس‌های حرفه ای زبان فرانسه برای افرادی است که  قصد دارند در حوزه های خاصی مانند کسب و کار، پزشکی، حقوق، صنعت هوایی و مهمانداری تحصیل کنند.

•    برنامه کار عملی (work study)

برنامه work study برای آن دسته از افرادی است که می‌خواهند همزمان با تجربه کاری، زبان این کشور را نیز یاد بگیرند.

دوره های زبان در فرانسه و شهر زیبای پاریس

شرایط تحصیل در کالج زبان فرانسه

برای اخذ پذیرش از کالج‌های آموزش زبان در این کشور باید به شرایط سنی و مدرک تحصیلی توجه کرد. برای تمامی متقاضیان آشنایی با انگلیسی الزامی است. اگر سن متقاضیان بیش از حداکثر سن اعلام شده از سوی دولت باشد، باید با ارائه رزومه کاری شانس پذیرش خود را افزایش دهند. به طور کلی، شرایط سنی اعلام شده از سوی دولت به شرح زیر می‌باشد:
•    18 الی 22 سال سن: ارائه حداقل مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی، معدل بالای 17 و همچنین گواهی تمکن مالی 8000 یورویی.
•    23 الی 28 سال سن: ارائه حداقل مدرک کارشناسی، معدل بالای 15 و همچنین گواهی تمکن مالی 9000 یورویی.
•    29 الی 39 سال سن: ارائه حداقل مدرک کارشناسی ارشد، معدل بالای 16 و همچنین گواهی تمکن مالی 9000 یورویی.

نداشتن گپ تحصیلی زیاد از دیگر شرایط لازم برای پذیرش است؛ یعنی نباید از آخرین مدرک تحصیلی متقاضی بیش از 6 سال گذشته باشد و اگر گپ آن‌ها بیش از این مقدار باشد، باید با روش های خاصی مانند سابقه کاری آن را پوشش دهند. آشنایی نسبی با زبان فرانسه الزامی است (حداقل سطح A2). نکته قابل توجه آن است که دانشجویان اجازه انجام کارهای نیمه وقت را خواهند داشت.

مدارک لازم

متقاضیان جهت اخذ ویزای نوع D نیازمند ارائه مدارک خاصی هستند. از جمله مهم‌ترین مدارک لازم برای مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل به شرح زیر است:
•    ارائه نامه پذیرش
•    دو قطعه عکس پاسپورتی
•    گذرنامه معتبر
•    رزومه به زبان فرانسوی یا انگلیسی
•    مدرک زبان
•    تکمیل فرم درخواست ویزا
•    رسید پرداخت هزینه درخواست
•    تمکن مالی
•    انگیزه نامه
•    گواهی اشتغال به کار یا تحصیل و همچنین برگه مرخصی برای دریافت ویزا
•    آخرین مدرک تحصیلی

مراحل ثبت نام در کالج های زبان کشور فرانسه

مراحل ثبت نام در کورس‌های زبان فرانسوی به شرح زیر است:
1.    متقاضی باید برای شرکت در کلاس در وب سایت کالج یا دانشگاهی که آن را ارئه می‌دهد پیش ثبت نام کند.
2.    پس از بررسی درخواست متقاضی و تأیید آن، یک ایمیل از سوی برگزار کننده دوره برای وی ارسال می‌شود که طبق آن باید نسبت به پرداخت بیعانه (deposit) اقدام کرد.
3.    پس از پرداخت بیعانه متقاضی باید در آزمون تعیین سطح شرکت کند و اگر در آزمون پذیرفته شود نامه پذیرش برای او ارسال خواهد شد.
4.    متقاضی باید مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا را به سفارت ارائه دهد.
5.    پس از دریافت ویزا و ورود به کشور باید به محل برگزاری دوره ها مراجه کرده و ثبت نام خود را تکمیل کند.

بهترین کالج‌ زبان در فرانسه

هدف اصلی کالج‌های زبان در این کشور کمک به بهبود و ارتقای مهارت‌های متقاضیان بدون توجه به سطح آکادمیک آن‌هاست. مراکز زیادی در فرانسه وجود دارند که برنامه های آموزشی را به علاقمندان ارائه می‌دهند. برخی از بهترین مراکز برای یادگیری کورس‌های زبان به شرح زیر می‌باشند:

•    کالج فرانسه (Collège de France)

این college در سال 1530 در شهر پاریس تأسیس شد و یکی از معتبرترین موسسات تحقیقاتی در این کشور محسوب می‌شود. در محیط این موسسه فضای آزمایشگاهی و تحقیقاتی پیشرفته ای وجود دارد. افرادی که قصد ورود به دانشگاه در مقاطع مختلف را دارند، می‌توانند وارد این مجموعه شوند. 

•    آیلانسس فرانسیس (Alliance Francaise)

موسسه Alliance Francaise در شهرهای بوردو، نیس، پاریس و سنت مالو و همچنین در سراسر جهان شعبه دارد. این موسسه به ترویج زبان فرانسوی از طریق کلاس‌ها، فعالیت‌های فرهنگی و صدور گواهی نامه می‌پردازد. کلاس های این موسسه از سطح ابتدایی تا پیشرفته (A1 تا C2) ارائه می‌شود.

•    آزورلینگوا (Azurlingua)

این موسسه دارای گواهی معتبر FLE می‌باشد و هدف آن توسعه سریع مهارت‌های ارتباطی به متقاضیان و کسب دانش در زمینه های متنوع است. روش تدریس در این موسسه از طریق ضبط ویدئو، فایل صوتی، مقاله‌های مطبوعاتی، آهنگ و رمان است. این موسسه در شهرهای کن، نیس و سنت تروپز شعبه دارد.

•    برلیتز (Berlitz)

این موسسه یک مدرسه بین المللی است که دوره‌های آموزشی را در 28 شهر در سراسر فرانسه مانند بوردو، مارسی، نانت، نیس، پاریس، استراسبورگ، تولوز، ورسای و غیره شعبه دارد. در این مجموعه آموزش به صورت خصوصی یا گروهی ارائه می‌شود.

•    یوروسنترز (Eurocentres)

کالج زبان یوروسنترز طیف گسترده‌ای از دوره های آموزشی را در سطوح مبتدی تا پیشرفته در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. آموزش ها از دو هفته تا یک سال متفاوت بوده و ظرفیت هر کلاس حداکثر 14 نفر است. این موسسه در شهرهای آمبویز، لا روشل و پاریس شعبه دارد.

•    فرانس لانگ (France Langue)

این موسسه با داشتن 6 شعبه در کشور تمام سطوح عمومی و تخصصی را ارائه می‌دهد. معلمان و اساتید برنامه‌های ویژه‌ای را برای آماده سازی آزمون های TEF، DELF و TCF ارائه می‌دهند. تمامی اساتید این مجموعه دارای مدرک دانشگاهی و یا مدرک شناخته شده آموزش زبان هستند.

•    آکورد (Accord Ecole de Langue)

این موسسه در سال 1988 تأسیس شد و یکی از مراکز پیشرو برای آموزش زبان فرانسه به دانشجویان بین المللی و ارائه دوره‌های با کیفیت است. این مجموعه به دلیل ارائه دوره های تخصصی خود در تجارت و حقوق شناخته شده و مکانی مناسب برای مدیران و متخصصان (دیپلمات ها، پزشکان، مهندسین و ...) برای یادگیری می‌باشد. مجموعه Accord در قلب شهر پاریس واقع شده است.

هزینه تحصیل کالج زبان در فرانسه

هزینه تحصیل در کالج زبان در فرانسه

شهریه کالج‌ها با توجه به شرایطی مانند طول دوره، عمومی یا تخصصی بودن آن و همچنین شهر مد نظر متفاوت خواهد بود. در کالج های عمومی زبان در این کشور دوره‌های هفت ماهه یک الی سه هزار یورو و در کالج‌های خصوصی بین 2500 تا 5000 یورو برای یک دوره هفت ماهه هزینه خواهد داشت و در صورت درخواست خوابگاه بر این مبلغ افزوده می‌شود. اگر چه که امکان تحصیل در فرانسه به زبان انگلیسی وجود دارد؛ اما داشتن دانش کافی به زبان رسمی این کشور باعث می‌شود تا دانشجویان بتوانند به صورت رایگان به تحصیل در دانشگاه مشغول شوند.

علاوه بر شهریه،دانشجویان خارجی با هزینه‌های دیگری از جمله هزینه های زندگی نیز مواجه خواهند بود. هزینه‌های زندگی با توجه به شهر متغیر بوده و ارتباط مستقیمی با سبک زندگی افراد دارد. متوسط هزینه زندگی افراد در شهری مانند پاریس به مراتب بیشتر از سایر شهرها می‌باشد و چیزی در حدود 1200 تا 1800 یورو در ماه خواهد بود.

کار حین تحصیل دوره زبان در کشور فرانسه

در این کشور هر دانشجو می‌تواند پس از ثبت نام در یک موسسه آموزشی معتبر و کسب اجازه اقامت، به منظور کاهش هزینه‌های خود در حین تحصیل به انجام کارهای پاره وقت (20 ساعت در هفته) بپردازد. البته لازم به ذکر است که داشتن تسلط کافی به فرانسوی نقش به سزایی در یافتن شغل در زمان تحصیل خواهد داشت. به طور کلی، طبق مصوبات اعلام شده از سوی سازمان کار، حقوق و درآمد یک دانشجو 10 یورو در ساعت است که البته این مبلغ بسته به شغل و شهر متفاوت می‌باشد.

مزایای شرکت در دوره‌های زبان در کشور فرانسه

این کشور جزو اتحادیه اروپا و عضو حوزه شینگن است. بدون شک گذراندن کورس‌های آموزشی در کشور فرانسه یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی داوطلبان کار و تحصیل در کشورهای اروپایی می‌باشد. تحصیل دوره‌های آموزشی در این کشور با مزیت‌های بی شماری همراه است. از جمله مهم‌ترین مزایای شرکت در کورس‌های آموزشی این کشور مهاجرپذیر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    فرصت تحصیل رایگان در دانشگاه‌های آن
•    پذیرش آسان از کالج‌ها و دریافت ویزا در کوتاه‌ترین زمان ممکن
•    هزینه تحصیل پایین
•    امکان سفر به کشورهای حوزه شینگن به صورت آزادانه و بدون نیاز به اخذ ویزا
•    انجام کارهای پاره وقت در زمان آموزش
•    امکان برقراری ارتباط مستقیم با مردم جامعه و آشنایی بیشتر با فرهنگ آن ها
•    امکان دریافت خوابگاه دانشجویی
•    فرصت تحقیق و توسعه
•    بازدید از جاذبه های توریستی
•    فرصت دریافت کمک هزینه

سخن آخر

همان طور که در طول مقاله بارها به آن اشاره شد، تحصیل در کالج زبان فرانسه می‌تواند راهی مطمئن برای کار کردن و ادامه تحصیل در کشورهای اروپایی باشد. در این کشور کورس‌های آموزشی متنوعی برگزار می‌شود که علاقمندان می‌توانند بر اساس نیاز خود در یکی از آن‌ها شرکت کنند. هزینه کلاس ها نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه‌تر است.

این کورس ها مطابق با آخرین استانداردهای روز دنیا و زیر نظر اساتید شناخته شده ارائه می‌شوند. هر چند که برای ورود به این دوره‌ها گپ تحصیلی بسیار مهم است؛ اما متقاضیان می‌توانند در صورت داشتن وقفه بیش از 6 سال با ارائه رزومه کاری شانس دریافت ویزا را افزایش دهند.

اکثر کالج‌های این کشور در پایتخت یعنی شهر پاریس واقع شده و دارای همکاری‌های بین المللی با سایر موسسات آموزشی هستند. دانشجویان بین المللی می‌توانند به منظور کاهش هزینه‌های خود در طول زمان تحصیل هفته ای 20 ساعت را به انجام کارهای پاره وقت مشغول شوند و کسب درآمد کنند. چنان چه شما عزیزان مشتاق اخذ پذیرش، تحصیل در فرانسه و ورود به این کورس‌ها هستید و نیازمند کسب اطلاعات بیشتر و دقیق‌تر در این رابطه می‌باشید، پیشنهاد می‌کنیم تا با کارشناسان مجرب مجموعه اعزام دانشجوی lets go uni در ارتباط بوده و از مشاوره تخصصی مهاجرت تحصیلی آن‌ها برخوردار شوید.