ما در این مطلب قصد داریم تا ارزانترین راه مهاجرت به کانادا و سریع ترین راه مهاجرت به کانادا را به شما معرفی کرده و به نکات مهم و جزئیات کاربردی آن بپردازیم.

شاید در نگاه اول، ارزان ترین و یا شاید آسان ترین راه مهاجرت به کانادا برای افرادی که دارای شرایط لازم هستند، استفاده از گزینه اسپانسرشیپ خانوادگی (حمایت مالی یک عضو خانواده دارای اقامت دائم و یا شهروندی کانادا) و یا ازدواج با یک شهروند کانادایی باشد، اما از آنجایی که بسیاری از افراد امکان استفاده از دو گزینه مذکور را ندارند، بهتر است از گزینه مهاجرت کاری و یا به اصطلاح اقتصادی کانادا استفاده کرده و یا به فکر مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل باشید.

در مقوله مهاجرت به کانادا تنها مقوله هزینه، فاکتور اصلی و تعیین کننده نبوده و بحث زمان و سختی و آسانی پروسه مهاجرت نیز برای متقاضی از اهمیت زیادی برخوردار است. با ما همراه باشید تا در ادامه از جنبه های مختلف به تشریح جزئیات ارزانترین راه مهاجرت به کانادا بپردازیم.

مهاجرت تحصیلی و یا کاری به کانادا

ارزانترین راه مهاجرت به کانادا

برای فهمیدن اینکه ارزان ترین راه مهاجرت به کانادا کدام است، بهتر است تا هزینه های دو گزینه اصلی مهاجرت کاری و مهاجرت تحصیلی کانادا را با یکدیگر مقایسه کنیم. بنابر آمار وب سایت دولتی کانادا، مهاجرت کاری و اقتصادی به چند زیر مجموعه نامزدی استانی، اسکیل ورکر اکسپرس اینتری، مهاجرت کبک، برنامه های سرمایه گذاری، کارآفرینی و خویش فرما و چندین طرح مهاجرتی دیگر تقسیم می شود.

اگر بخواهید از همان ابتدا برای مهاجرت کاری و اقامت کانادا اقدام کنید، باید فرم درخواست اقامت دائم کانادا از طریق سیستم اسکپرس اینتری را پر کرده و به همراه ترجمه مدارک قید شده در وبسایت برای کنسولگری کانادا ارسال نمایید.

هزینه درخواست مهاجرت کاری اکسپرس اینتری 825 دلار کانادا و هزینه درخواست حق اقامت دائم و یا همان pr کانادا برابر با 500 دلار است؛ یعنی در مجموع هزینه اولیه و مورد نیاز برای درخواست مهاجرت کاری و اقامت دائم کانادا برابر با 1325 دلار کانادا است.

 از جانبی دیگر، اگر بخواهید از طریق مهاجرت تحصیلی قدم به خاک کانادا بگذارید، اول از همه باید برای درخواست نامه پذیرش دانشگاه، مبلغی معادل 100 تا 150 دلار کانادا پرداخت کنید، سپس در صورت موافقت با درخواست پذیرش تحصیلی، باید برای درخواست ویزای تحصیلی و استادی پرمیت کانادا اقدام کنید که معادل 235 دلار کانادا (یعنی 150 دلار برای ویزا و استادی پرمیت و 85 دلار برای انگشت نگاری بیومتریک) برای شما هزینه خواهد داشت.

در این بین، شما ملزم به ارائه نامه تمکن مالی به دپارتمان پذیرش دانشگاه و خصوصاً سفارت کانادا برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور هستید. در حال حاضر میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی کانادا به شرح زیر است:

تمکن مالی متقاضی تحصیل در کانادا برای هر سال حضور در این کشور، معادل حداقل 10 هزار دلار کانادا و یا 833 دلار در هر ماه است. در صورتی که دانشجو متاهل بوده و دارای همسر باشد، به ازای حضور وی، 4 هزار دلار به نامه تمکن مالی سالانه دانشجو و یا معادل 333 دلار در هر ماه به این مبلغ اضافه می گردد.

این در حالی است که به ازای وجود عضو بیشتر خانواده (نظیر فرزند)، مبلغ 3 هزار دلار سالانه و یا 255 دلار ماهانه به نامه تمکن مالی دانشجو اضافه می گردد. در حال حاضر، در صورتی که بخواهید از طریق موسسات اعزام دانشجو برای مهاجرت تحصیلی کانادا اقدام کنید، موجودی مورد نیاز برای نامه تمکن مالی دانشجو 12 هزار دلار برای هر سال اعلام می گردد.

اگر قصد مهاجرت تحصیلی به دانشگاهی در استان کبک و فرانسوی زبان کانادا داشته باشید، موجودی تمکن مالی بانکی شما با نرخ اعلام شده در بالا تفاوت داشته و به شرح زیر است:

  • متقاضی تحصیل: 11 هزار دلار کانادا برای هر سال و 917 دلار به ازای هر ماه حضور و زندگی در در کانادا
  • اولین عضو خانواده همراه دانشجو (18 ساله و یا بیشتر): 5100 دلار برای هر سال و یا 425 دلار به ازای هر ماه در کانادا
  • اولین عضو خانواده همراه دانشجو ( زیر 18 سال): 3800 دلار برای هر سال و یا 317 دلار برای هر ماه حضور و زندگی در کانادا
  • سایر اعضای خانواده دانشجو (بالای 18 سال): 5125 دلار برای هر سال و یا 427 دلار برای هر ماه حضور و زندگی در کانادا
  • سایر اعضای خانواده دانشجو (زیر 18 سال): 1903 دلار در هر سال و 159 دلار برای هر ماه حضور و زندگی در کانادا

تمکن مالی دانشجو، بودجه مورد نیاز برای پوشش هزینه های زندگی و اقامتی دانشجو در کشور کانادا است و شامل شهریه دانشگاه نمی شود. به طور کلی شهریه سالانه دانشگاه های کانادا به طور میانگین بین 15 تا 20 هزار دلار برای مقطع کارشناسی و بین 12 تا 18 هزار دلار کانادا برای مقاطع تکمیلی هزینه دارد.

البته هزینه تحصیل در رشته های تخصصی پزشکی و یا مدیریت در کشور کانادا بسیار بیشتر بوده و به طور میانگین، سالانه بین 32 تا 55 هزار دلار کانادا هزینه دارد.

لازم به ذکر است که برای طرح مهاجرت کاری و اقتصادی به کانادا نیز ارائه نامه تمکن مالی الزامی بوده و مقدار آن بین هر دو طرح مهاجرت به کانادا مشترک است. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به مطلب میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی کانادا مراجعه کنید.

اگر بخواهید بدون احتساب هزینه شهریه به موضوع مهاجرت تحصیلی کانادا نگاه کنید، این روش ارزانترین راه مهاجرت به کانادا محسوب می شود، اما چون چنین محاسبه ای غیرمنطقی محسوب می شود، ارزان ترین راه مهاجرت به کانادا، به ترتیب، ازدواج، اسپانسرشیپ خانوادگی و مهاجرت کاری به این کشور است.

اگر دارای رزومه و سوابق تحصیلی درخشان باشید، می توانید برای بورسیه تحصیلی کانادا اقدام کرده و با دریافت کمک هزینه فول فاند دانشگاه، به طور رایگان به تحصیل در این کشور بپردازید؛ تنها در این صورت، مهاجرت تحصیلی ارزان ترین راه مهاجرت به کانادا محسوب می شود.

ارزانترین راه مهاجرت به کانادا

سریع ترین راه مهاجرت به کانادا

در زمینه مبحث مهاجرت به کانادا، باید به این موضوع توجه داشته باشید که مهاجرت تحصیلی، یک نوع مهاجرت و اقامت موقت در این کشور است که دانشجو باید پس از فارغ التحصیلی به کشور مبدا بازگردد.

البته این امکان برای دانشجوی بین المللی در کانادا فراهم شده تا با استفاده از مجوز کار پس از فارغ التحصیلی PGWP، برای حداکثر 3 سال در کشور کانادا اقامت داشته و به کار تمام وقت بپردازد.

سپس فرد می تواند با کسب تجربه در بازار کار کانادا و دریافت مدرک دانشگاهی این کشور، در برنامه مهاجرتی نامزدی استانی اکسپرس اینتری شرکت کرده و کارت اقامت دائم PR کانادا را دریافت نماید.

در نقطه مقابل، طرح اسکیل ورکر و مهاجرت کاری به کانادا شامل کارت اقامت دائم شده و به همین خاطر به عنوان مهاجرت دائم این کشور محسوب می شود. از این رو طرح های مهاجرت به کانادا دارای تفاوت های عمده ای با یکدیگر بوده و نمی توان صرف ارزانی و یا سریع بودن در مورد آنها تصمیم گیری کرد.

بنابر اطلاعات ارائه شده در وب سایت دولتی کانادا، زمان رسیدگی به درخواست ویزای تحصیلی کانادا از ایران برابر با 16 هفته است. با احتساب زمان یک ماهه ارسال درخواست و دریافت نامه پذیرش تحصیلی و زمان تقریبی یک ماهه انجام انگشت نگاری بیومتریک، می توان اینطور گفت که روند مهاجرت تحصیلی به کانادا در بهترین حالت ممکن بین 5 تا 6 ماه زمان برده و سریع ترین راه مهاجرت به کانادا محسوب می شود.

این در حالی است که حداقل زمان مورد نیاز برای مهاجرت کاری به کانادا از طریق سیستم اکسپرس اینتری، بین 6 ماه تا 2 سال متغیر است و روش مهاجرتی نسبتاً زمان بری محسوب می شود.

باید این موضوع را بخاطر داشته باشید که دریافت ویزای توریستی مولتی کانادا به منزله راه و روش مهاجرت به این کشور محسوب نمی شود  و یک اجازه ورود کاملاً موقتی است. در واقع، شما می توانید با استفاده از ویزای توریستی کانادا در هر بار ورود به این کشور، برای حداکثر 6 ماه اقامت داشته باشید.

از آنجایی که امکان تحصیل تمام وقت دانشگاهی، کار تمام وقت و اقامت طولانی مدت در کانادا را با استفاده از ویزای توریستی این کشور ندارید، نباید به آن به عنوان یک روش مهاجرتی نگاه کنید.

شما می توانید در صورت تمایل برای مهاجرت تحصیلی به کانادا، از ارزیابی و مشاوره تحصیلی وب سایت لتسگو یونی استفاده کرده و انجام تمامی مراحل تخصصی اخذ پذیرش تحصیلی، آماده سازی مدارک، رزرو وقت سفارت و اخذ ویزای کانادا را به ما بسپارید.