اگر قصد مهاجرت و یا سفر به ایتالیا را دارید و در مرحله دریافت ویزا هستید، باید در مورد گرفتن وقت سفارت ایتالیا در تهران اطلاعات کافی داشته باشید تا برای اخذ ویزای خود دچار مشکل نشوید و با آرامش تمام مراحل را سپری کنید. بعد از آماده‌سازی مدارک مهم‌ترین مرحله، دریافت وقت از سفارت ایتالیا برای بررسی مدارک و انجام انگشت‌نگاری است.

نکته‌ای که باید به آن دقت کنید این است که به دلیل حجم بالای تقاضا، وقت‌های سفارت کشور ایتالیا به سرعت تکمیل شده و رزرو وقت برای متقاضیان تبدیل به یک معضل شده است. اما راه حل چیست؟ گرفتن وقت سفارت ایتالیا در تهران چگونه است و چه هزینه و مدارکی نیاز دارد؟ آیا گرفتن وقت سفارت برای مهاجرت به ایتالیا به صورت آنلاین انجام می‌شود یا حضوری؟ با ما در این پُست از مجله مهاجرت تحصیلی لتسگو یونی همراه باشید تا پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

گرفتن وقت سفارت ایتالیا

یکی از پرطرفدارترین مقصدهای مهاجرتی در دنیا برای گردشگری و یا تحصیل، کشور ایتالیا است. ایتالیا جزو کشورهای شینگن است و دارای جاذبه‌های توریستی زیادی است که معروفترین آن برج پیزا است و هر سال گردشگران زیادی را برای گرفتن عکس یادگاری به سوی خود می‌کشاند!

علاوه بر این تحصیل در ایتالیا به دلیل امکانات آموزشی پیشرفته و رتبه بالای بسیاری از دانشگاه‌های آن در جهان و هزینه‌های مقرون به صرفه، در بین دانشجویان محبوبیت زیادی دارد. اما اگر قصد سفر و مهاجرت به ایتالیا را دارید حتما از این موضوع مطلع هستید که دریافت ویزای ایتالیا یک مرحله مهم برای ورود به این کشور است.

اولین مرحله برای دریافت ویزا، آماده‌سازی مدارک است و بعد از آماده کردن مدارک باید آنها را به سفارت تحویل داده تا پس از بررسی به شما ویزای ورود به ایتالیا را بدهند. برای این منظور هم نیاز به گرفتن وقت از سفارتخانه ایتالیا دارید که کار چندان راحتی نیست؛

به این دلیل که تقاضای بالا برای دریافت نوبت در مقابل ظرفیت محدود وقت‌های سفارت باعث شده تا نوبت‌ها به سرعت پر شوند و اگر در اسرع وقت اقدام به رزرو نوبت نکنید، باید مجدداً منتظر باز شدن نوبت وقت سفارت بمانید و ممکن است برای چند روز یا حتی هفته پروسه دریافت ویزای شما عقب بیوفتد.

گرفتن وقت سفارت ایتالیا در تهران

سفارت کشور ایتالیا برای کاهش ترافیک درخواست و حل این مشکل بخشی از امور ویزا را به یک شرکت کارگزاری سپرده و امکان رزرو اینترنتی در سایت کنسولگری ایتالیا و کارگزاری برای متقاضیان فراهم شده است؛ اما باز هم شاهد این موضوع هستیم که متقاضیان با ظرفیت‌های تکمیل شده در سایت مواجه می‌شوند. به خصوص در زمان شروع ترم تحصیلی یا نزدیک تعطیلات نوروز و تابستان این موضوع بسیار اتفاق می‌افتد.

بنابراین شما باید به طور مداوم سایت سفارتخانه ایتالیا را چک کرده تا بلافاصله بعد از باز شدن نوبت‌دهی وقت سفارت را رزرو کنید. همچنین می‌توانید از خدمات دریافت ویزای لتسگو یونی استفاده کنید و تمام مراحل را به کارشناسان ما در لتسگو یونی بسپارید و بدون نگرانی، وقت سفارت خود را دریافت کنید.

گرفتن وقت سفارت ایتالیا در تهران چگونه است؟

در حال حاضر گرفتن وقت سفارت ایتالیا در تهران به صورت آنلاین و اینترنتی انجام می‌شود. برای این منظور باید از طریق سایت کنسولگری ایتالیا به آدرس prenotaonline.esteri.it و سایت کارگزاری Cox and Kings به آدرس www.ckgsir.com اقدام کنید. کارگزاری Cox and Kings Global Services طی یک مزایده انجام بعضی امور مربوط به ویزای کشور ایتالیا را بر عهده گرفته است.

طبق اطلاعاتی که توسط سفارت کشور ایتالیا اعلام شده، متقاضیان دریافت ویزای شینگن توریستی، کاری و ویزای دوره‌های تحقیقاتی و تحصیلی کوتاه مدت 90 روزه باید برای گرفتن وقت به سایت کارگزاری ckgsir مراجعه کنند؛ اما دریافت نوبت برای ویزای تحصیلی طولانی مدت برای مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری در ایتالیا در سایت کنسولگری ایتالیا انجام خواهد گرفت.

برای گرفتن وقت سفارت ایتالیا باید وارد سایت کنسولگری و یا کارگزاری شده و در صفحه اول سایت یک حساب کاربری ایجاد کنید. بعد از وارد کردن اطلاعات درخواست شده و ایجاد حساب کابری، به قسمت تعیین وقت ملاقات مراجعه کنید. در این قسمت باید مشخص کنید که نوع وقت مورد نظرتان خانوادگی یا انفرادی است.

دقت کنید که وقت خانوادگی سفارت ایتالیا به صورت زن و شوهر و یا برای یک زوج و فرزندان آنها می‌تواند رزرو شود و اگر فردی نسبتی غیر از این با شما دارد باید وقت جداگانه و انفرادی برای بررسی مدارک خود در سفارت رزرو کند. به عنوان مثال شما نمی‌توانید برای خواهر و یا برادر خود درخواست وقت خانوادگی بدهید.

مدارک لازم برای سفارت ایتالیا

بعد از گرفتن وقت سفارت ایتالیا، لازم است تا مدارکی آماده و روز مراجعه به سفارت همراه خود داشته باشید و به مسئول بررسی پرونده خود ارائه کنید. توجه کنید که زمان آماده کردن این مدارک باید دقت زیادی به خرج دهید چرا که نقص و یا کمبود هرکدام، می‌تواند پروسه اخذ ویزای شما را طولانی کند و یا باعث رد شدن درخواست ویزا شود.

این مدارک عبارتند از:

  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • پاسپورت دارای 6 ماه اعتبار و دارای 2 صفحه خالی
  • دو قطعه عکس 4*3
  • پرینت نوبت دریافت شده از سایت کنسولگری یا کارگزاری
  • 3 ماهه آخر گردش حساب جاری که مبلغ کافی برای نشان دادن تمکن مالی متقاضی در آن موجود باشد (اگر مایلید بدانید تمکن مالی چیست می‌توانید به مطالب گذشته ما مراجعه کنید)
  • ارائه اصل و ترجمه مدارک تحصیلی و پذیرش دانشگاه برای ویزای دانشجویی
  • ارائه مدارک نشان‌دهنده محل اسکان در ایتالیا و یا رزرو هتل برای ویزای توریستی
  • ارائه مدارک وضعیت شغلی برای متقاضیان ویزای کاری

نکته دیگری که باید به آن دقت کنید این است که تمامی این مدارک برای ارائه به سفارت باید به زبان انگلیسی و ایتالیایی ترجمه شده باشند.

مدارک لازم برای گرفتن وقت سفارت ایتالیا

هزینه گرفتن وقت سفارت ایتالیا

اگر در مورد هزینه رزرو نوبت سفارت و بررسی مدارک کنجکاو هستید، باید بگوییم که این مبلغ بر اساس نوع ویزا و خدماتی که تقاضا دارید متفاوت است. برای ویزای شینگن و انواع ویزای کوتاه‌مدت، هزینه خدمات سفارت برای بزرگسالان 80 یورو، برای کودکان 6 تا 12 سال 40 یورو و کودکان زیر 6 سال رایگان است.

برای ویزای بلندمدت تحصیلی این مبلغ 50 یورو و برای سایر ویزاهای بلندمدت از جمله ویزای کاری، اهداف تحقیقاتی، فعالیت‌های ورزشی و دینی و ویزا برای انجام خدمات درمانی که بیشتر از 90 روز طول بکشد، باید مبلغ 117 یورو پرداخت کنید.

همچنین سفارتخانه ایتالیا امکان رزرو وقت پریمیوم (Premium) یا ویژه را نیز برای متقاضیان فراهم کرده است. این وقت از نظر زمان‌بندی و تاریخ رزرو فرقی با وقت عادی ندارد ولی در صورت رزرو وقت پریمیوم متقاضی هنگام حضور در سفارت در صف انتظار قرار نمی‌گیرد و از او پذیرایی می‌شود. در صورت رزرو وقت ویژه باید مبلغ 50 یورو بیشتر پرداخت کنید. لازم به ذکر است که در صورت عدم حضور در وقت تعیین شده در سفارت، مبلغ پرداخت شده قابل عودت نیست.

آدرس سفارت ایتالیا در تهران کجاست؟

آدرس سفارت ایتالیا در تهران، خیابان جردن، خیابان نلسون ماندلا، بن‌بست فرزان شرقی، پلاک 15 است. ساعت کاری سفارت کشور ایتالیا 8 صبح الی 13 روزهای یکشنبه تا پنجشنبه است. همچنین آدرس کارگزاری سفارت ایتالیا (Cox and Kings) در تهران، ولنجک، خیابان سیزدهم، مجتمع گالریا، طبقه چهارم اداری است. ساعت کاری کارگزاری مانند سفارت روزهای یکشنبه تا پنجشنبه 8 تا 13:30 است.

ایمیل سفارت ایتالیا: visti.teheran@esteri.it و شماره تلفن سفارت ایتالیا: 88190160-021
ایمیل کارگزاری: italyvisa.iran@ckgsir.com و شماره تلفن: 66726955-021

روزهای تعطیل سفارت ایتالیا در تهران

اطلاع از روزهای تعطیل سفارت کشور ایتالیا در تهران به شما کمک می‌کند تا برنامه‌ریزی بهتری برای انجام خدمات ویزای خود داشته باشید و به مشکل برنخورید. روزهای تعطیل سفارت عبارتند از:

  • 1 ژانویه: روز سال نو (New Year’s Day)
  • 6 ژانویه: روز تولد دوباره (Epiphany)
  • 25 آپریل: روز آزادی (Liberation Day)
  • 1 می: روز کارگر (Labor Day)
  • 2 ژون: روز جمهوری (Republic Day)
  • 24 ژون: روز سنت جان (St. John’s Day)
  • 29 ژون: روز سنت پیتر و سنت پل (St. Peter & St. Paul Day)
  • 11 جولای: روز سنت روزالیا (St. Rosalia Day)
  • 15 آگوست: روز علم و تفکر (Assumption Day)
  • 19 سپتامبر: روز سنت ژانواریوس (St. Januarius Day)
  • 4 اکتبر: روز سنت پترونیوس (St. Petronius Day)
  • 1 نوامبر: روز مقدسین (All Saints` Day)
  • 4 نوامبر: روز وحدت ملی (National Unity Day)
  • 6 دسامبر: روز سنت نیکولا (St. Nicholas Day)
  • 8 دسامبر: روز لقاح پاک (Immaculate Conception)
  • 25 دسامبر: روز کریسمس (Christmas Day)
  • 26 دسامبر: روز سنت استفان (St. Stephen’s Day)

توجه داشته باشید که این تعطیلات فقط مختص سفارت است و کارگزاری ckgsir در تمام این تعطیلات مشغول به کار بوده و فقط در روز کریسمس (25 دسامبر) تعطیل است.

هزینه گرفتن وقت سفارت ایتالیا

نوبت‌دهی سفارت ایتالیا چند روز طول می‌کشد؟

نوبت‌های سفارت کشور ایتالیا در حالت عادی 30 تا 45 روزه است. بنابراین اگر قصد سفر به این کشور را دارید، حداکثر 2 ماه قبل از تاریخ سفر خود برای دریافت ویزا اقدام کنید. البته سفارت کشور ایتالیا نوبت وقت فوری هم دارد که 3 تا 7 روز طول می‌کشد و در صورت ارائه در سایت، می‌توانید درخواست وقت فوری داشته باشید. بررسی مدارک و پاسخ به درخواست ویزا بر اساس شرایط پرونده و نوع ویزا ممکن است بین 2 تا 4 هفته طول بکشد.

سخن آخر

در این پُست از مجله مهاجرت تحصیلی لتسگو یونی، توضیح دادیم که گرفتن وقت سفارت ایتالیا در تهران چگونه است و مدارک و هزینه‌های لازم را هم عنوان کردیم. با توجه به اینکه بر اساس نوع ویزا، نوبت بررسی مدارک باید از سایت کنسولگری ایتالیا یا کارگزاری گرفته شود، این موضوع در کنار سایر مراحل رزرو ممکن است باعث سردرگمی و نگرانی متقاضی شود.

با اینکه امیدواریم خواندن این مقاله پاسخ بسیاری از سوالات شما را درباره دریافت وقت سفارت کشور ایتالیا داده باشد، اما پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از خدمات ویزای لتسگو یونی تمامی امور مربوط به اخذ ویزای خود را به ما بسپارید، تا هیچگونه نگرانی برای اخذ ویزا نداشته باشید.

همچنین اگر سوالی در مورد مهاجرت و ویزای تحصیلی دارید، می‌توانید از طریق رزرو وقت مشاوره مهاجرت با کارشناسان لتسگو یونی در ارتباط باشید.