مهاجرت بدون پول و هزینه به کدام کشور امکان پذیر است؟ آیا بدون اینکه هزینه کنیم می توانیم به کشورهای دیگر مهاجرت کنیم؟ بهتر است بگوییم تقریبا اکثر کشورهای دنیا برای دادن اقامت به افراد خارجی قوانین سختگیرانه ای را اعمال می‌کنند و به سادگی اقامت کشور خود را به افراد خارجی نمی دهند. 

اما باید گفت روش‌هایی نیز وجود دارد که با استفاده از این روش‌ها افراد می توانند با هزینه‌های جزئی و گاها تا حدودی به صورت رایگان به برخی کشورها مهاجرت کنند. البته این روش‌ها سختی‌های خاص خود را دارند و افراد باید در این راه موانعی بسیاری را از سر راه خود بردارند. برای آشنایی با ارزان ترین کشور برای مهاجرت در وبلاگ لتس گو یونی بخوانید.

ما قصد داریم تا در این مقاله از مجله مهاجرتی لتس گو یونی به برخی از روش‌های مهاجرتی که هزینه کمتری برای متقاضیان مهاجرت به خارج از کشور دارند، اشاره کنیم و راه کارهایی برای کم کردن هزینه‌های مهاجرت به خارج از کشور را ارائه کنیم. پس تا انتهای این پست لتس گو یونی همراه ما باشید.

مهاجرت بدون پول

مهاجرت کردن به خارج از کشور روش‌های مختلفی دارد و شرایط و قوانین متفاوتی در هر کشور برای پذیرش افراد خارجی حاکم است. برخی افراد از طریق تحصیل کردن در کشورهای دیگر مهاجرت می‌کنند و برخی دیگر از طریق پیدا کردن شغل مناسب در کشور دیگر. 

به طور کلی در میان انواع روش‌های مهاجرتی می‌توان گفت: مهاجرت کاری، مهاجرت تحصیلی، مهاجرت از طریق ازدواج و تولد فرزند به نسبت دیگر روش‌ها هزینه کمتری برای فرد دارد و کم هزینه تر از دیگر روش‌ها است. در این میان روش‌هایی همچون مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در کشور هدف نیز از جمله گران‌ترین راه‌های مهاجرت می‌باشد.

بسیاری از افراد که به دنبال مهاجرت به خارج از کشور هستند به علت هزینه‌های بالای مهاجرت، در همان ابتدای مسیر منصرف می‌شوند و قید مهاجرت کردن را می‌زدند. اما با کمی تحقیق و ممارست می‌توان روش‌هایی را پیدا کرد که هزینه‌های بسیار کم این رویا را به حقیقت تبدیل کرد.

مهاجرت بدون پول

هزینه مهاجرت یکی از مهترین دغدغه‌های افراد در این مسیر است که با انتخاب یک روش مطمئن و قانونی می‌توان وارد این راه شد. در ادامه به روش‌هایی که هزینه بسیار کمی برای متقاضیان دارد اشاره می‌کنیم پس تا انتهای این پست مجله لتس گو یونی همراه ما باشید.

مهاجرت از طریق تحصیل

مهاجرت از طریق تحصیل یکی از راحت‌ترین، مطمئن‌ترین و کم هزینه‌ترین روش‌های مهاجرتی برای ایرانیان است که می‌توانند از آن استفاده کنند و به کشور دلخواه خود مهاجرت کرد. از آنجایی که اکثر کشورهای دنیا به علم و تحصیل بسیار اهمیت می‌دهند، برنامه‌های کمک مالی و بورسیه تحصیلی را برای علاقه مندان به علم و دانش در نظر گرفته‌اند.

در بسیاری از کشورهای دنیا همچون: کانادا، آلمان، ایتالیا، آمریکا، انگلستان، فرانسه و ... برنامه‌های متنوع بورسیه تحصیلی را هم برای دانشجویان داخلی و هم دانشجویان بین المللی درنظر گرفته‌اند و افراد با بررسی دقیق شرایط تحصیل در هر کشور می‌توانند با ارائه مدارک و شرایط مورد نیاز مشمول استفاده از این کمک هزینه‌های مالی و بورسیه‌های تحصیلی شوند.

فقط مهمترین نکته در برای کم کردن هزینه‌های تحصیل در کشورهای خارجی، توجه به شرایط مورد نیاز برای هر برنامه و همچنین تلاش مضاعف در پیشرفت تحصیلی در رشته و دانشگاه مورد نظر است. مشاوره مهاجرتی با موسسات مهاجرت تحصیلی یکی از مطمئن ترین راه هاست. گروه مهاجرت تحصیلی لتس گو یونی در این مسیر همراه شماست. 

لازم به ذکر است انتخاب کشور مورد نظر به عنوان مقصد مهاجرت تحصیلی نیز در راستای کم کردن هزینه‌های مهاجرت بسیار مهم و بااهمیت است. چرا در هزینه های تحصیل در برخی از کشورها به نسبت پایین‌تر از کشورهای دیگر است.

به طورمثال هزینه تحصیل در کشور ترکیه نسبت به تحصیل در کانادا کمتر است. یا تحصیل در کشور قبرس به نسبت تحصیل در انگلستان هزینه کمتری پیش روی فرد می‌گذارد. پس انتخاب درست کشور مقصد اهمیت بسیار بالایی دارد و می‌تواند تا حد زیادی در کم شدن هزینه مهاجرت نقش داشته باشد.

مهاجرت از طریق کار

یکی دیگر از روش‌های کم هزینه و گاها بدون نیاز به پول که افراد می‌توانند از طریق آن به خارج از کشور مهاجرت کنند، روش مهاجرت از طریق پیدا کردن شغل در کشورهای دیگر است. این روش خود به شاخه‌های مختلفی تقسیم می‌شود که به اختصار به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

مهاجرت از طریق جاب آفر

جاف آفر چیست؟ جاب آفر به معنی پیشنهاد شغل از سوی کارفرما به متقاضیان جویای کار است. کارفرمایان برای شغل‌های مورد نیاز خود به افراد باتجربه و ماهر پیشنهاد کار می‌دهند و افراد ماهر و باتجربه را از سراسر دنیا برای پر کردن پوزیشن‌های مورد نیاز خود استخدام می‌کنند.

مهاجرت رایگان

این روش یکی از بهترین و کم هزینه‌ترین روش‌های مهاجرتی به کشورهایی همچون کانادا و آلمان است و افراد بسیاری در دنیا به دنبال مهاجرت از طریق جاب آفر هستند. مزیت مهاجرت کاری این است که متقاضی تقریبا بدون هزینه و به صورت رایگان می توانند به کشور موردعلاقه خود مهاجرت کند و همچنین از آینده شغلی خود و تامین هزینه‌های زندگی نیز اطمینان دارد.

مهاجرت از طریق جاب سیکر

در این روش مهاجرت کاری افراد ماهر برای ویزای جاب سیکر به به معنی جست جوی کار در کشور مقصد است، اقدام می‌کند و از طریق این نوع ویزا به کشور مورد نظر به صورت موقت و برای پیدا کردن شغل مورد نظر سفر می‌کند. در مدت حضور در کشور مقصد به دنبال شغل مورد نظر می‌گردد و پس از پیدا کردن شغل مناسب در مدت محدود می‌تواند نوع ویزای خود را تغییر دهد.

البته تمامی کشورها این نوع ویزا را ندارند و فقط برخی از کشورها همچون: آلمان، نروژ و اتریش این نوع ویزا را برای متقاضیان پیدا کردن شغل مناسب صادر می‌کنند.

مهاجرت از طریق ازدواج

ازدواج با یک فرد خارجی یکی از روش‌های بدون پول مهاجرتی است که برخی از افراد این روش را برای مهاجرت خود انتخاب می‌کنند. به طور کلی تنها لازمه و شراط مورد نیاز برای مهاجرت از طریق ازدواج، ثبت رسمی ازدواج دو نفر در هر یک از کشورهاست. 

برای اقدامات اولیه برای مهاجرت از طریق ازدواج فرد متقاضی باید کلیه مدارک هویتی و همچنین ثبت رسمی و مدرک رسمی تایید ازدواج خود با فرد خارجی را به سفارت کشور مورد نظر ارائه کند تا بقیه مراحل آن طی شود و سپس براساس هر کشور و گذشتن زمان مورد نیاز ویزا و تابعیت فرد تایید می‌شود.

مهاجرت بدون هزینه

مهاجرت از طریق تولد فرزند

کشورهای مختلف دنیا برای این نوع مهاجرت قوانین خاص خود را دارند و هر کشور با کشور دیگر متفاوت در نوع دادن تابعیت به افراد است. به طور مثال در برخی از کشورها تنها با به دنیا آوردن فرزند خود در خاک آن کشور تابعیت آن کشور به فرزند داده می‌شود، اما در بعضی از کشورها قانون خون برای تابعیت تعیین کننده است.

تفاوت قانون خون با قانون خاک در ملیت یکی از والدین است. در این قانون حتما یکی از والدین باید تابعیت آن کشوری که فرزند در آن متولد می‌شود را داشته باشد تا تابعیت آن کشور به فرزند نیز داده شود و اگر هردو نفر در آن کشور خارجی محسوب شوند و تابعیت آن کشور را نداشته باشند، تابعیت به فرزند آن‌ها تعلق نمی‎‌گیرد.

سخن پایانی

آیا مهاجرت بدون پول امکان پذیر است؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت مهاجرت بدون پول در شرایط خاص امکان پذیر است اما در تمامی روش‌ها هزینه کمی باید پرداخت شود. مهاجرت بدون پول یکی از آرزوهای بسیاری از افراد در دنیا است که با انتخاب یک روش درست و مناسب امکان پذیر و شدنی است. در مجموع روش مهاجرت تحصیلی یکی از بهترین و کم هزینه‌ترین روش‌های مهاجرتی به بسیاری از کشورهاست. همچنین جاب آفر نیز یک روش مناسب و تا حدود بدون نیاز به پول و سرمایه اولیه برای مهاجرت است. گروه مهاجرتی لتس‌گویونی در پروسه مهاجرت همراه شماست.