اگر به دنبال اخذ ویزای کره، مهاجرت به کره جنوبی برای تحصیل و مهاجرت به کره جنوبی برای کار هستید، با راهنمای مهاجرت به کره جنوبی همراه ما باشید. معمولاً مقاصد مهاجرتی شهروندان ایرانی به کشورهای قاره اروپا، آمریکا و یا مواردی نظیر انگلیس و استرالیا ختم می شود و بسیاری از ایرانیان به سراغ مهاجرت موقتی و یا دائمی به کشورهای آسیایی هم جوار و یا دور مثل مهاجرت به کره جنوبی نمی‌روند.

ولی باید در همین ابتدا به این موضوع اشاره کنیم که مهاجرت به خارج از کشور مقیاس وسیعی داشته و نباید صرفاً به دلیل حضور جوامع ایرانی در برخی از کشورهای خارجی و یا فوق مدرن بودن آنها این طور فکر کنید که گزینه های آسیایی مثل امارات، ژاپن، چین و یا کره جنوبی از ارزش و اولویت کمتری برخوردار هستند و نمی توان بر روی آنها حساب ویژه‌ای باز کرد.

ما در راهنمای مهاجرت به کره جنوبی قصد داریم تا پیش فرض ذهنی ذکر شده در بالا را تغییر داده و با ارائه جزئیات مفید و کاربردی درباره روش ها و گزینه های مهاجرتی به کشور زیبای کره جنوبی، به جای کشورهای اشباع شده از مهاجران و مقاصد نسبتاً تکراری، انتخاب های بیشتر و جدیدتری برای مهاجرت به خارج از کشور به شما بدهیم.

مهاجرت به کره جنوبی

مهاجرت به کره جنوبی

پیش از پرداختن به جزئیات مختلف راهنمای مهاجرت به کره جنوبی ، بد نیست تا به طور مختصر کشور کره جنوبی را به شما معرفی کنیم.

جمهوری کره جنوبی ROK یک کشور در شرق آسیا است که بخش جنوبی شبه جزیره کره را تشکیل داده و با کره شمالی دارای مرز زمینی است. مرزهای غربی این کشور با دریای زرد احاطه شده و مرزهای شرقی آن نیز با دریای ژاپن مشخص شده است.

در واقع از جهات مختلف، کشور کره جنوبی در بین چندین کشور رقیب و قدرتمند دنیا از جمله ژاپن، چین و کشور نه چندان پیشرفته کره شمالی قرار گرفته است.

این کشور پیشرفته و خوش نام آسیایی دارای جمعیت تقریبی 51 میلیون نفری است که از این تعداد، قریب به 25 میلیون نفر در پایتخت کره یعنی شهر سئول زندگی می کنند. کره جنوبی یک کشور کاملاً توسعه یافته است که بر مبنای شاخص توسعه انسانی HDI، در رتبه هفتم آسیا و منطقه اقیانوسیه قرار دارد.

این کشور از لحاظ تولید ناخالص داخلی دهمین اقتصاد بزرگ دنیا است و شهروندان آن از موهبت سریع ترین اتصال اینترنتی و متراکم ترین شبکه راه آهن پرسرعت جهان بهره می برند. این کشور پنجمین صادرکننده و هشتمین واردکننده بزرگ جهان محسوب می‌شود.

واحد پول بین المللی این کشور وون KWR است و زبان رسمی مردم آن کره ای است، البته از زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم استفاده می شود. مذاهب اصلی کره ای ها بودایی، پروتستان و کاتولیک است. شهرهای مهم و بزرگ این کشور نیز شامل سئول، بوسان، اینچئون و دائجو می‌شود.

شرایط آب و هوای 4 فصل این کشور نیز به طور مختصر به شرح زیر است:

  • آب و هوای بسیار گرم، شرجی و مرطوب در تابستان (بازه زمانی ماه می و آگوست)
  • هوای سرد و برفی زمستان (بین ماه های نوامبر و مارچ)
  • آب و هوای معتدل بهاری (بین ماه های مارچ و آپریل)
  • آب و هوای زیبا و مطبوع پاییزی (بین ماههای سپتامبر و اکتبر)

به طور کلی، مهاجرت به کشور کره جنوبی شامل موارد زیر می‌شود که در ادامه جزئیات گزینه های مهاجرتی این کشور را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

  • روش توریستی
  • مهاجرت تحصیلی
  • مهاجرت کاری
  • مهاجرت خانوادگی
  • گزینه سرمایه گذاری

سفر توریستی به کره جنوبی

به احتمال زیاد از این موضوع باخبر هستید که برای حضور موقتی و یا بلند مدت در کشور کره جنوبی نیاز به اخذ یکی از انواع ویزای کره را دارید. این در حالی است که گزینه سفر توریستی به این کشور به هیچ عنوان در دسته روش های مهاجرتی قرار نگرفته و تنها برای ارائه اطلاعات کامل انواع ویزا در راهنمای مهاجرت به کره جنوبی به آن پرداخته شده است.

بنابر آخرین اطلاعات بدست آمده، ویزای توریستی کره شامل دو نوع یکبار ورود با حداکثر 3 ماه اعتبار و دو بار ورود با حداکثر 6 ماه اعتبار می شود. در حالت ویزای توریستی یکبار ورود، شما حداکثر مجاز به اقامت 90 روزه در این کشور آسیایی هستید و در حالت ویزای دابل، حداکثر اقامت شما در هر بار ورود 30 روز خواهد بود.

عموماً ویزای توریستی کره قابل تمدید نبوده و نمی توان آن را به سایر ویزاهای این کشور تبدیل کرد.البته طبق جزئیات ارائه شده در وب سایت رسمی کنسولگری کره در تهران، خدمات ویزای این کشور به دلیل مشکلات اپیدمی کووید غیرفعال بوده و تنها به موارد اضطراری رسیدگی می‌شود.

طبق آخرین اطلاعات ارائه شده در رابطه با راهنمای مهاجرت به کره جنوبی، ویزای توریستی تنها برای اهداف گردشگری نبوده و امکان دریافت آن برای اهداف دیگری از جمله شرکت در سمینار، رویداد، کنفرانس و نمایشگاه علمی نیز وجود دارد.

با این تفاوت که در حالت درخواست توریستی و بازدید کوتاه مدت از کشور کره جنوبی، فرد باید از طریق آژانس‌های گردشگری معتبر در تهران (مثل ققنوس و یا مارکوپولو) که لیست آنها در وب سایت سفارت کره آورده شده، برای ویزای این کشور اقدام کند که نیازمند نامه تمکن مالی بانکی و ارائه تضمین مالی برگشت به آژانس مسافرتی (برای برگشت به کشور مبدا، پیش از اتمام اعتبار ویزا می شود).

اما اگر فرد مایل به شرکت در سمینار و یا رویداد علمی باشد، باید یک دعوت نامه معتبر از میزبان برگزاری این برنامه در کشور کره داشته باشد.

 دعوتنامه ای با این محتوا که در صورت برنگشتن و اقامت غیرقانونی متقاضی در کشور کره، شرکت میزبان و دعوت کننده تحت جریمه سنگین و سخت گیری های بسیار سختی در دعوتنامه های بعدی قرار می گیرد.

به طور کلی مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی کشور کره شامل موارد زیر می شود:

  • فرم درخواست تکمیل شده ویزا
  • دو قطعه عکس رنگی جدید در اندازه پاسپورت
  • پرداخت هزینه ویزا
  • اصل پاسپورت و کپی صفحات اصلی پاسپورت
  • کپی ترجمه شده کارت ملی و شناسنامه
  • دعوتنامه معتبر و سربرگ دار (برای شرکت در نمایشگاه و رویداد علمی)
  • ترجمه رسمی گواهی اشتغال به کار یا تحصیل در کشور مبدا
  • نامه تمکن مالی بانکی

سفر توریستی به کره جنوبی

بازدید خانوادگی در کره جنوبی

این پروسه حالت بازدید و حضور موقتی در کشور کره جنوبی داشته و نمی توان به آن به عنوان یکی از روش های مهاجرت نگاه کرد، اما برای تکمیل هر چه بیشتر جزئیات راهنمای مهاجرت به کره جنوبی، بد نیست اشاره‌ای به این موقعیت سفر نیز داشته باشیم.

طبق اطلاعات ارائه شده در وب سایت رسمی سفارت کره در تهران، بازدید خانوادگی در دو شکل (دعوت کننده ایرانی و کره ای) قابل انجام است. بر همین اساس، مجموعه مدارک زیر برای صدور ویزای کره و امکان بازدید خانوادگی و اقوام در کشور کره مورد نیاز خواهد بود:

  • فرم درخواست تکمیل شده ویزا
  • دو قطعه عکس رنگی جدید
  • پرداخت هزینه ویزا
  • اصل و کپی پاسپورت معتبر متقاضی
  • ترجمه رسمی کپی صفحه اول و دوم شناسنامه و کارت ملی
  • دعوت نامه رسمی، کپی پشت و روی کارت ملی دعوت کننده، گواهی استخدام و کار و یا گواهی تحصیلی، در صورتی که دعوت کننده در حال تحصیل ویا کار در کشور کره است.
  • پرینت حساب 3 ماهه و نامه تمکن مالی بانکی
  • در متن دعوتنامه تعهد زیر باید نوشته و امضا شود:
  • If the invitee will not return to Iran, the inviter understands that it will be subject to very severe review process for further invitation (یعنی اگر فرد دعوت شده به ایران بازنگردد، برخورد جدی با فرد دعوت کننده شده و ارزیابی های بعدی درخواست های دعوت به کشور کره با سخت گیری های بسیار زیادی همراه خواهد بود)
  • برای دعوت کننده ایرانی در کره: کپی پشت و روی Alien card

دوره آموزشی زبان کره ای

مهاجرت به کره جنوبی برای تحصیل

اولین روش پیشنهادی راهنمای مهاجرت به کره جنوبی گزینه متداول مهاجرت تحصیلی به کشور کره است. نکته مهم در رابطه با تحصیل در کشور کره این است که همانند آلمان و فرانسه که نیاز به یادگیری زبان بومی آلمانی و فرانسوی بسیار احساس می‌شود، در کشور کره نیز علیرغم ارائه دوره های آموزشی انگلیسی زبان، باز هم نیاز به یادگیری زبان بومی کره ای برای دانشجویان بین المللی وجود دارد.

در واقع اگر تنها بخواهید به مهارت زبان انگلیسی در کشور کره اتکاء کنید، زندگی روزمره و هماهنگی و درک سبک زندگی و جوامع کره ای برای شما سخت و غیرممکن خواهد بود.

از این رو، شما باید پیش از اقدام برای ویزا و مهاجرت تحصیلی به کشور کرده، در مورد شهر و دانشگاه مورد نظر خود در کشور کره جنوبی تحقیق کرده و با مراجعه به وب سایت دانشگاه، از شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ نامه پذیرش مطلع شوید.

اغلب دانشگاه های این کشور دو بار در سال اقدام به پذیرش دانشجویان بومی و بین المللی می کنند، شما باید از 4 ماه قبل از شروع ترم جدید دانشگاه، مدارک درخواستی را آماده و ترجمه کرده و برای دپارتمان پذیرش دانشگاه ارسال کنید؛ این مدارک شامل موارد زیر می شود و تفاوت چندانی با مدارک قابل ارائه برای ویزای تحصیلی این کشور ندارد: (شرایط پذیرش و ددلاین ارسال مدارک در هر دانشگاه متفاوت بوده و مختص به آن دانشگاه است)

  • فرم درخواست تکمیل شده ویزا
  • دو قطعه عکس رنگی جدید در اندازه پاسپورت
  • پرداخت هزینه ویزا
  • اصل پاسپورت و کپی صفحات اصلی پاسپورت
  • کپی ترجمه شده کارت ملی و شناسنامه
  • نامه تمکن مالی بانکی 6 ماه گذشته، گواهی پذیرش از طریق اسکالرشیپ و یا حمایت مالی والدین (حداقل تمکن مالی درخواستی 10 هزار دلار است)
  • اصل نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه کره ای
  • توصیه نامه اساتید قبلی دانشجو
  • بیمه درمانی بین المللی
  • انگیزه نامه
  • هزینه ادمیشن فی
  • مدرک زبان آزمون آیلتس یا تافل
  • ترجمه رسمی مدارک تحصیلی قبلی دانشجو (دیپلم، پیش دانشگاهی و یا کارشناسی)

ممکن است از متقاضی مصاحبه ای نیز در محل کنسولگری گرفته شود.

به استثنای نامه تمکن مالی، سایر موارد جزو شرایط و مدارکی است که برای اخذ پذیرش تحصیلی و ویزای کره جنوبی به طور مشترک استفاده می شود.

اگر خواستار تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های کره جنوبی باشید، ملزم به ارائه مدرک زبان بین المللی آیلتس و یا تافل هستید. اما موضوع قابل بحث در این بخش این است که دانش و مهارت زبان کره ای با حداقل سطح Topik 3 جزو الزامات و پیش شرط های یک رشته تحصیلی دانشگاهی در کره محسوب می‌شود.

یعنی، با این که دوره تحصیلی به زبان انگلیسی تدریس می شود، بسیار احتمال دارد که برخی از کلاس های دوره تنها به زبان کره ای ارائه گردد که در این صورت دانش زبان کره ای برای دانشجوی بین المللی بسیار مهم خواهد بود.

از این رو، اغلب دانشجویان بین المللی پیش از شروع ترم تحصیلی و دروس دانشگاهی در کشور کره جنوبی، به سراغ یادگیری زبان رسمی این کشور در یکی از موسسات زبان KLI واقع در دانشگاه می‌روند.

البته موسسات خصوصی آموزش زبان کره ای نیز در این کشور وجود دارد، اما برخلاف موسسات زبان دولتی KLI دانشگاه های این کشور، قادر به اسپانسر شدن دانشجو برای صدور ویزای تحصیلی و حضور فیزیکی فرد در کشور کره نیستند.

دوره های زبان کره ای دانشگاه های این کشور شامل 4 بخش در سال می شوند که هر بخش در یک فصل و در 10 هفته ارائه می گردد. به بیانی دیگر، شما به طور روزانه (5 روز هفته) ملزم به یادگیری زبان کره ای برای حداقل 4 ساعت هستید.

لازم به ذکر است که شما باید بین 4 تا 5 ماه قبل از شروع ترم تحصیلی و مطابق با ددلاین اعلام شده دانشگاه کره ای، برای پذیرش تحصیلی دانشگاه و ویزای تحصیلی این کشور اقدام کنید که به طور تقریبی تا بازه ماه اکتبر برای ترم بهار و تا بازه ماه آپریل برای ترم پاییز است.

طبق جدیدترین اطلاعات راهنمای مهاجرت به کره جنوبی ، دوره های آمادگی زبان کره ای که شامل 10 هفته متوالی می شود در حدود 1300 تا 1600 دلار هزینه دارد. این در حالی است که دوره های دانشگاهی کره جنوبی نیز نیاز به پرداخت شهریه در دو نوبت داشته و بر طبق رشته و مقطع تحصیلی دانشجو چیزی در حدود 4 تا 20 هزار دلار در سال هزینه دارد.

این در حالی است که برخی از دانشجویان واجد شرایط و ممتاز می توانند از مزایای بورسیه تحصیلی کره جنوبی 2022 استفاده کنند که به طور میانگین دارای ارزش 11 هزار دلاری بوده و می تواند بخش و یا کل هزینه های دوره تحصیلی دانشجو را پوشش دهد.

اگر دانشجو قصد تحصیل به زبان کره ای در دانشگاه های کره را داشته باشد، برای مقطع کارشناسی نیاز به مدرک زبان TOPIK با حداقل سطح 3 دارد و برای مقاطع تکمیلی ارشد و دکترا، حداقل سطح مورد نیاز لول 4 این آزمون خواهد بود.

طبق قوانین دولتی کشور کره جنوبی، دانشجویان بین المللی که در حال یادگیری زبان کره ای هستند، تا 6 ماه اول اجازه انجام کار دانشجویی در خلال تحصیل را ندارند. این در حالی است که تائیدیه دانشگاه برای صدور مجوز کار دانشجویی شما در این کشور الزامی است.

در صورتی که مقطع تحصیلی شما در سطح کارشناسی باشد، تا حداکثر 20 ساعت در هفته مجاز به انجام کار دانشجویی هستید و در صورت تحصیل در مقاطع تکمیلی، امکان انجام کار دانشجویی تا حداکثر 30 ساعت در هفته را خواهید داشت.

داشتن حداقل مهارت زبان کره ای TOPIK سطح 3 کمک زیادی در پیدا کردن شغل کرده و به دانشجو این اجازه را می دهد تا در تعطیلات رسمی، به طور نامحدود به کار درکره بپردازد.

مهاجرت به کره جنوبی برای تحصیل

مهاجرت به کره جنوبی برای کار

یکی دیگر از روش های در دسترسی که باید در راهنمای مهاجرت به کشور کره جنوبی به توضیح آن بپردازیم، مهاجرت کاری به کشور کره جنوبی است. همانند بسیاری از کشورهای دنیا، متقاضیان خارجی تنها در صورتی امکان اخذ ویزای کار کره و کار در بازار کار این کشور را دارند که موفق به دریافت جاب آفر از یک شرکت معتبر و کارفرمای کره جنوبی شوند.

عموماً موقعیت های شغلی که نیازمند نیروی کار خارجی به زبان انگلیسی در کره جنوبی باشد چندان زیاد نیست و یا شامل مشاغل تخصصی نمی شود. از این رو، متقاضی خارجی مهاجرت کاری به کشور کره، باید از طریق پرتال های کاریابی خارجی، از وجود موقعیت های کاری بین المللی متناسب با مهارت فردی و زمینه حرفه ای خود در کشور کره مطمئن شده و اقدام به یادگیری زبان کره‌ای کند.

این بدین خاطر است که تعامل موثر با کارفرما و سایر همکاران کره ای تاثیر بسیار ویژه ای در هماهنگی سریع شما با سبک زندگی در کره و موفقیت در امور کاری داشته و موجب تداوم روند کار و زندگی شما در این کشور آسیای شرقی می‌شود.

بنابر اطلاعات ارائه شده در وب سایت رسمی سفارت کره در تهران، مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای کاری کشور کره شامل موارد زیر می‌شود:

  • فرم درخواست تکمیل شده ویزا
  • دو قطعه عکس رنگی جدید
  • رسید پرداخت هزینه ویزا
  • اصل و کپی پاسپورت معتبر متقاضی
  • کپی ترجمه شده سایر مدارک هویتی (کارت ملی و شناسنامه)
  • دعوتنامه کاری از یک شرکت کره ای، گواهی ثبت کسب و کار و پیوست آخرین گواهی پرداخت مالیات  
  • گواهی ترجمه شده استخدام و قرارداد کاری قبلی متقاضی در ایران
  • نامه تمکن مالی بانکی
  • ترجمه انگلیسی گواهی، مهارت و مدارک مرتبط با حرفه و شغل متقاضی
  • ترجمه توصیه نامه سربرگ دار کارفرمای قبلی
  • ترجمه سوابق بیمه مرتبط با زمینه کاری
  • ترجمه ریز جزئیات فیش حقوقی و قرارداد کاری متقاضی در ایران

به طور معمول فرم های مجوز و ویزای کار در کره جنوبی توسط کارفرمای کره ای که اسپانسر نیروی کار خارجی محسوب می شود، تکمیل می گردد. زمانی که با درخواست مجوز کار نیروی کار خارجی در کره موافقت شود، یک گواهی تائید صدور ویزا CCVI صادر می شود که با فرم درخواست ویزا به کنسولگری کره در کشور مبدا متقاضی ارسال می‌شود.

عموماً ویزای کار کره جنوبی دارای اعتبار یک ساله و قابل تمدید بوده و ارزیابی آن بین 2 تا 4 هفته کاری زمان می برد. اگر فردی دارای ویزای توریستی کره باشد، قادر به تبدیل آن به ویزای کار از داخل کره نخواهد بود، بلکه باید از کشور مبدا برای این امر اقدام کند.

نکته قابل ذکر دیگر در مورد ویزای کار کره جنوبی این است که این ویزای بلند مدت به دو صورت یکبار ورود و دابل (دوبار ورود) صادر می شود، در صورتی که ویزای کار سینگل برای شما صادر شود، شما این امکان را دارید تا با ثبت و دریافت کارت ARC کره، برای درخواست ویزا به حالت مولتی این کشور اقدام کنید.

کارت اقامت ARC یکی دیگر از مدارک مهم و ارزشمندی است که بعد از اخذ ویزای کار کره باید توسط شهروند خارجی دریافت شود. این کارت برای تمامی امور مهم زندگی از جمله افتتاح حساب بانکی، عقد قرارداد اجاره نامه، گرفتن یک گوشی و قرارداد با اپراتور و درخواست گواهینامه کره ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

متقاضی دریافت این کارت باید مواردی نظیر شماره ثبت تجاری کارفرما، عکس و اطلاعات پاسپورت فردی را ارائه داده و هزینه درخواست را پرداخت کند.این در حالی است که تبدیل ویزای یکبار ورود به ویزای مولتی نیز برای متقاضی هزینه بردار خواهد بود.همچنین ممکن است گواهی عدم سوءپیشنه و ترجمه مدارک تحصیلی نیز از متقاضی درخواست شود.

با تکمیل پروسه درخواست و ارسال مدارک جمع آوری شده اداره مهاجرت کره، از فرد اثر انگشت گرفته می‌شود. در نهایت یک رسید به متقاضی داده می شود که زمان دریافت کارت ARC و پاسپورت در آن ذکر شده است.

از آنجایی که ویزای کار در کشور کره تحت اسپانسرشیپ کارفرما قرار دارد، تغییر موقعیت کاری و کارفرما در این کشور با پیچیدگی های زیادی همراه است. به بیانی دیگر، برای تغییر کارفرما، نیاز به تغییر ویزای کره پیدا خواهید کرد.

چنانچه متقاضی تمامی مدارک مورد نیاز را داشته باشد و کارفرمای فعلی برای این اقدام رضایت خود را اعلام کند، شهروند خارجی می تواند از داخل کره برای انجام این مهم اقدام نماید.

مهاجرت به کره جنوبی از طریق سرمایه گذاری

یکی دیگر از روش های قابل ذکر راهنمای مهاجرت به کره جنوبی که در وب سایت سفارت کره در تهران به آن اشاره ای نشده، طرح مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در این کشور است.

این طرح که توسط سازمان دادگستری کره طراحی شده، به متقاضی واجد شرایط سرمایه گذاری در این کشور اجازه می دهد تا با سرمایه گذاری در کره موفق به دریافت مجوز اقامت F-2 و بعد از آن اقامت دائم F-5 در کشور کره شود.

یعنی در صورتی که فرد دارای شرایط لازم برای انجام حداقل سرمایه گذاری تعیین شده توسط دولت کره باشد، مجوز اقامت F-2 برای متقاضی اصلی و اعضای خانواده وی صادر شده و در صورت استمرار این وضعیت در بازه زمانی 5 ساله، کارت اقامت دائم کره برای وی و اعضای خانواده صادر می‌گردد.

حداقل بودجه اعلام شده برای سرمایه گذاری در طرح Public business کره جنوبی 500 میلیون وون کره است که معادل 424 هزار دلار آمریکا است.در صورتی که متقاضی یک فرد بازنشسته با 55 سال سن یا بیشتر باشد می تواند با مجموع دارایی های خود و همسر با حداقل 300 وون کره سرمایه گذاری کند که معادل 255 هزار دلار آمریکا است.

روند سرمایه گذاری در کره به شکل زیر است:

  • ارزیابی اولیه شرایط سرمایه گذاری و دارایی های متقاضی برای حضور و اقامت در کشور کره جنوبی توسط کنسولگری کره
  • افتتاح حساب بانکی جدید بین المللی برای انتقال Wire-Transfer بودجه لازم برای سرمایه گذاری در کره جنوبی
  • دریافت پشتیبانی لازم برای درخواست و صدور ویزای کره و ورود قانونی به این کشور
  • ورود به کشور کره، نهایی سازی پروسه سرمایه گذاری دولتی و تغییر موقعیت مهاجرتی به مجوز اقامت F-2

به طور کلی، سرمایه گذار، همسر و فرزندان مجرد متقاضی اصلی امکان دریافت مجوز اقامت F-2 کره را دارند، امکان ورود و خروج آزادانه به کره را داشته، مجاز به انجام کار، راه اندازی کسب و کار و حتی تحصیل در کشور کره هستند.چنانچه متقاضی اصلی سرمایه خود را برای مدت 5 سال در اختیار دولت کره قرار دهد، مجاز به دریافت کارت اقامت دائم F-5 به همراه اعضای خانواده خواهد بود.

در کنار این طرح، امکان سرمایه گذاری با مبالغ مشابهی در بخش املاک و مستغلات و پروژه توسعه جامعه برای مناطق توسعه نیافته کشور کره نیز وجود دارد.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در کره

روش درخواست ویزای کره جنوبی

همان طور که در اوایل راهنمای مهاجرت به کشور کره جنوبی به این موضوع اشاره کردیم، تا اطلاع ثانوی، سفارت کشور کره در تهران، به دلیل مشکلات پانادمی خدمات ویزا ارائه نمی دهد. اما برای اطلاع رسانی بد نیست بدانید که روزهای کاری سفارت کره جنوبی از روز یکشنبه تا پنج شنبه (به استثنای تعطیلات ایران) است. ساعات دریافت پرونده و درخواست ویزا از 8 تا 12 صبح و زمان ارجاع پاسپورت به متقاضی بین 2 تا 3 روز کاری است.

هماهنگی برای رزرو وقت سفارت به صورت اینترنتی بوده و درخواست ویزا به طور حضوری و در محل کنسولگری کره در تهران خواهد بود. در صورتی که متقاضی بخواهد به صورت انفرادی و بدون کمک و همراهی آژانس های مسافرتی ذکر شده در وب سایت سفارت، برای ویزای کوتاه مدت کشور کره درخواست دهد و قصد سفر به کره در 30 روز آینده را داشته باشد،ملزم به داشتن موقعیت شغلی و درآمد تعیین شده توسط کنسولگری کره است که شامل جزئیات زیر می‌شود:

متقاضیانی که واجد شرایط حالت ذکر شده در بالا نیستند:

  • بازدید از اقوام و آشنایان در کره (کلاس C-3-1)
  • تورهای گروهی و یا انفرادی که توسط یک آژانس مسافرتی تضمین شده باشد (کلاس C-3-3)

متقاضیان واجد شرایط:

  • سازمان های دولتی
  • سازمان های وابسته به دولت
  • نیروی کار متخصص (دکتر، متخصصان پزشکی، وکلا، وکلای اسناد رسمی، مهندس معمار و غیره)

به غیر از مدارک اشاره شده در بخش‌های مختلف این مطلب، سایر اسناد مورد نیاز برای متقاضیان واجد شرایط ویزای کره جنوبی به شرح زیر است:

  • سازمان های دولتی و یا وابسته به دولت: گواهی استخدام، فیش حقوقی و یا گواهی پرداخت مستمری
  • نیروی کار متخصص: گواهی و پروانه نظام پزشکی، جواز کار، فیش حقوقی و یا ریز جزئیات مستمری
  • نمایندگان شرکت هایی که 50 نفر یا بیشتر کارمند یا مدیر اجرایی دارند که جزئیات آن در گواهی ثبت کسب و کار درج شده باشد: گواهی ثبت تجاری، مدارک حقوق و یا مستمری
  • کارمندان اداری با درآمد بالا: گواهی استخدام و فیش حقوقی
  • دانشجو و یا فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد و دکترا: گواهی اشتغال به تحصیل، اطلاعات و جزئیات والدین و مدارک تمکن مالی متقاضی
  • استاد و مدرس دانشگاه: فرم قرارداد و استخدام معتبر، ریز پرداختی و فیش حقوقی ماهانه
  • دانشجوی متقاضی شرکت در آزمون TOPIK سطح 5 یا بالاتر: گزارش نمرات آزمون topic، اطلاعات هویتی و مدارک مالی والدین

لازم به ذکر است که از تاریخ 1 جولای 2020، برچسب ویزا برای متقاضیان سفر و یا مهاجرت به کشور کره جنوبی صادر نمی شود.

بلکه وقتی سفارت ROK با درخواست ویزا موافقت کند، اطلاعات و جزئیات ویزای متقاضی تحت یک Visa Grant Notice برای فرد صادر می شود. متقاضی مهاجرت به کشور کره جنوبی می تواند با وارد کردن اطلاعات شخصی مثل شماره پاسپورت و تاریخ تولد در وب سایت رسمی visa.go.kr از این برگه پرینت گرفته و از آن استفاده کند.

مدرک Visa Grant Notice همان حکم ویزای معتبر کره را دارد. فرقی نمی کند که از این اطلاعات به صورت رنگی یا سیاه و سفید پرینت گرفته شود، چون در زمان حضور در مرز فرودگاهی کشور کره، ارائه این برگه به همراه پاسپورت الزامی خواهد بود.

برای مهاجرت به کره جنوبی چقدر پول لازم است

طبق اطلاعات ارائه شده در وب سایت سفارت کره جنوبی در تهران، هزینه درخواست انواع ویزای این کشور به شرح زیر است:

  • ویزای یکبار ورود با حداکثر اعتبار 90 روز: 50 دلار
  • ویزای یکبار ورود با اعتبار بیش از 90 روز: 80 دلار
  • ویزای دابل (دو بار ورود): 90 دلار
  • ویزای مولتی کره: 120 دلار
  • ویزای اکسپرس سینگل با حداکثر اعتبار 90 روزه: 100 دلار
  • مجوز اکسپرس سینگل با اعتبار بیش از 90 روزه: 160 دلار
  • مجوز اکسپرس دابل: 180 دلار

حالت اکسپرس برای ارزیابی سریع تر درخواست و پرونده متقاضی در نظر گرفته شده است. در صورت ریجکت درخواست ویزا، هزینه ای به متقاضی مسترد نمی‌شود.

اگر به دنبال جزئیات دیگری فراتر از اطلاعات ارائه شده در راهنمای مهاجرت به کره جنوبی لتس گو یونی هستید، پیشنهاد می کنیم که به وب سایت اصلی کشور کره جنوبی یعنی visa.go.kr سر زده و در مورد انواع ویزا و شرایط آنها اطلاعات کسب کنید.

البته باید به این نکته توجه کنید که محدودتر بودن خدمات سفارت کره در تهران احتمالاً به معنی این است که تمامی طرح های ارائه شده در وب سایت مرجع و اصلی کره از داخل ایران قابل دسترس نیست.

شما همچنین این امکان را دارید تا از مشاوره و خدمات تخصصی کارشناسان لتس گو یونی برای امور مهاجرت تحصیلی خود استفاده نمایید.