در این مطلب قصد داریم تا به بررسی جوانب مهاجرت به نیوزلند پرداخته و انواع روش های مهاجرت به نیوزلند از جمله مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری و یا مهاجرت به نیوزلند از طریق خرید ملک را به شما توضیح دهیم.

همانطور که پیش تر به این موضوع اشاره کردیم، کشور نیوزلند یا نیوزیلند یکی از بهترین کشورها برای کار بعد از تحصیل محسوب می شود و یکی از مقاصد جذاب مهاجرتی است که تاکنون به آن کمتر توجه شده است.

البته تنها جنبه کار بعد از تحصیل نیست که مهاجرت به نیوزلند را به امری جذاب برای متقاضیان خارجی تبدیل می کند، بلکه موارد دیگری از جمله تحصیل در نیوزلند، سرمایه گذاری و تجارت نیز محرک های بسیار خوبی برای تشویق شما به اخذ ویزا و مهاجرت به نیوزلند محسوب می شوند.

مهاجرت به نیوزلند

مهاجرت به نیوزلند

نیوزلند کشوری جزیره ای در جنوب غربی اقیانوس آرام است که از دو بخش جزیره شمالی و جزیره جنوبی و بیش از 700 جزیره کوچکتر تشکیل شده است. این کشور جزو بخش اقیانوسیه بوده و حدود 2000 کیلومتر از طریق دریای تاسمان با شرق استرالیا فاصله دارد، این در حالی است که از سمت جنوب با فاصله 1000 کیلومتری با جزایر نیو کالدونیا، فیجی و تونگا قرار گرفته است.

لازم به ذکر است که پایتخت این کشور شهر ولینگتون است و پرجمعیت ترین شهر حال حاضر آن شهر اوکلند محسوب می شود. زبان های رسمی مردم نیوزلند نیز شامل انگلیسی، زبان اشاره نیوزلند و زبان مائوری می شود. این کشور دارای پادشاهی مشروطه و دموکراسی پارلمانی است و الیزابت دوم ملکه نیوزلند و رئیس دولت این کشور محسوب می شود.

بنابر اطلاعات ارائه شده در وب سایت kiwieducation، جمعیت فعلی کشور نیوزلند در حدود 4.8 میلیون نفر است، به طور تقریبی 30 درصد از مساحت کشور را پارک های ملی و جنگلی تشکیل داده اند و در هر نقطه ای که در این کشور قرار داشته باشید، فاصله شما با خط ساحلی و دریا بیش از 128 کیلومتر نخواهد بود.

سن بازنشستگی در نیوزلند پس از 65 سالگی است و شهروندان خارجی می توانند پس از گذشت 10 سال اقامت قانونی در این کشور از مزایای حقوق بازنشستگی برخوردار شوند. این در حالی است که میانگین فعلی امید به زندگی در میان ساکنان این کشور خوش آب و هوا و سرسبز 81 سال محاسبه شده است.

در واقع کیفیت بالای زندگی، سیستم آموزشی با کیفیت و معتبر، ثبات اقتصادی بالا، حقوق های مناسب و قابل قبول، امنیت خوب و زیبایی های طبیعی موجب شده تا مهاجرت به نیوزلند به یکی از جذاب ترین گزینه ها برای متقاضیان خارجی بدل شود. به بیانی دیگر، مهاجرت حرفه ای و تخصصی به نیوزلند در مقایسه با کشورهایی نظیر کانادا، استرالیا و یا آمریکا، به دلیل وجود فاکتورهایی نظیر هرینه های خورد و خوراک و مسکن، گزینه ای معقول تر و کم هزینه تر محسوب می شود.

مهاجرت توریستی به نیوزلند

یکی از روش های مهاجرت به نیوزلند، مهاجرت توریستی به این کشور است. در حال حاضر، کارگزاری وی اف اس گلوبال واقع در هروی سنتر تهران، تنها نماینده قانونی خدمات ویزای نیوزلند در کشور ایران است.

از این رو اگر تمایل داشته باشید تا برای یک بازه کوتاه مدت، گردشگری و مهاجرت به نیوزلند را تجربه کنید، باید از طریق مراجعه به وب سایت کارگزاری وی اف اس در ایران، وقت سفارت گرفته و درخواست ویزای نیوزلند خود را به صورت حضوری و یا آنلاین ارائه دهید.

در حال حاضر اهداف گردشگری، تجاری و یا قصد بازدید اقوام و دوستان در زمره مهاجرت توریستی به نیوزلند قرار می گیرد. شما باید با رزرو وقت سفارت و ارائه اطلاعات اولیه (نام و نام خانوادگی، شماره تماس) در قالب ایمیل، مراحل ابتدایی را انجام داده، سپس مدارک خود را ترجمه و برای تحویل حضوری به سفارت آماده نمایید.

در واقع شما باید وقت سفارت و یا همان کارگزاری وی اف اس را به صورت اینترنتی رزرو کرده و جهت ارائه مدارک ویزا و پرداخت هزینه های ثبت درخواست ویزا و کارگزاری وی اف اس در موعد مقرر در مرکز سفارت حاضر باشید.

ویزای توریستی نیوزلند با اعتبار حداکثر 9 ماهه صادر می شود و به متقاضی این امکان را می دهد تا علاوه بر گشت و گذار و بازدید از دوستان و افراد خانواده، به تحصیل و شرکت در دوره های آموزشی حداکثر 3 ماهه پرداخته و همسر و فرزندان زیر 19 سال خود را نیز در پرونده درخواست ویزا و مهاجرت به نیوزلند لحاظ کند.

به طور کلی مدارک مورد نیاز برای مهاجرت توریستی به نیوزلند شامل موارد زیر می شود:

  • 1 قطعه عکس بیومتریک رنگی جدید برای درخواست آنلاین ویزا و یا دو قطعه عکس برای درخواست حضوری و کاغذی
  • اصل و کپی پاسپورت متقاضی با حداقل 1 سال اعتبار
  • آزمایش مدیکال متقاضی
  • گواهی عدم سوءپیشینه پلیس
  • سوابق قبلی سفر (پاسپورت ها و ویزاهای قبلی به سایر کشورها)
  • برنامه منطقی و قابل توجیه سفر
  • رزرو بلیط پرواز رفت و برگشت
  • رزرو هتل برای مدت زمان اقامت (مطابق با برنامه سفر)
  • اثبات اینکه یک گردشگر حقیقی هستید و قصد جانبی دیگری از حضور در نیوزلند ندارید (اگر قصد اقدام برای یک جاب آفر استخدامی در این کشور را دارید باید هدف از سفر خود را بیان کرده و برای ویزای کار این کشور درخواست دهید، اگر برای هدف خاصی از جمله پیش شرایط کار و تجارت و یا به عنوان یکی از اعضای خانواده قصد مهاجرت به نیوزلند را دارید، باید برای دسته Special Visitor درخواست دهید. حتی اگر قصد انجام معامله و یا شرکت در جلسه و یا رویداد تجاری را دارید باید برای ویزای Business Visitor درخواست دهید)
  • ارائه مدارک ازدواج و هویتی کامل برای همراهی همسر و فرزندان در مقوله مهاجرت به نیوزلند
  • ارائه نامه تمکن مالی و ریز گردش حساب 3 ماهه اخیر بانکی
  • دعوتنامه اسپانسرشیپ (در صورت وجود)
  • بیمه درمانی و سلامت بین المللی (برای کل زمان بازدید و مهاجرت به نیوزلند)
  • ارائه مدارک اثبات کننده برگشت از سفر، پیش از اتمام اعتبار ویزای نیوزلند (که شامل قرارداد کار در کشور مبدا، برگه رسمی مرخصی موقتی از کار، ریز اطلاعات حساب بانکی، اسناد ملکی، مدارک تاهل، مدارک اشتغال به تحصیل و مواردی از این قبیل می شود)
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • پرینت وقت کارگزاری خدمات وی اف اس
  • پرداخت هزینه ویزای توریستی نیوزلند
  • پرداخت هزینه کارگزاری وی اف اس

در حالت نرمال و بدون احتساب تعطیلی و یا تعلیق کار اجباری مرکز خدمات ویزای وی اف اس، زمان رسیدگی به درخواست مهاجرت به نیوزلند از طریق ویزای توریستی در حدود 5 ماه کاری است و متقاضی باید برای ثبت درخواست ویزا و ارسال گذرنامه (برای درخواست های آنلاین) به ترتیب 58 یورو و 45 یورو به مرکز وی اف ( به صورت نقدی) پرداخت نماید.

این در حالی است که مبلغ 28 یورو نیز بابت خدمات کارگزاری وی اف اس (انگشت نگاری و عکس بیومتریک) از متقاضی دریافت می شود. البته بنابر جدیدترین اطلاعات ارائه شده در وبسایت دولتی اداره مهاجرت نیوزلند، هزینه مهاجرت توریستی به کشور نیوزلند برای هر متقاضی ایرانی 148 یورو است. این هزینه جدا از هزینه های اعلام شده برای خدمات کارگزاری وی اف اس است.

شما می توانید با اخذ ویزای توریستی نیوزلند به راحتی و به صورت موقت مهاجرت به نیوزلند را تجربه کرده و در سه شهر بزرگ و پرطرفدار اوکلند، ولینگتون و کریست چرچ، از انواع و اقسام سرگرمی ها از جمله شرکت در جشن ها و فستیوال ها، سینما، تئاتر و رستوران ها لذت برده و در دل طبیعت بی نظیر این کشور به تفریح و گشت و گذار بپردازید.

همچنین می توانید در بازه زمانی حضور خود در نیوزلند، انواع ورزش های هیجان انگیز بانجی جامپینگ، سقوط آزاد، چتربازی، موج سواری، دوچرخه و موتور سواری و بسیاری از فعالیت های جذاب دیگر را تجربه کنید.

مهاجرت به نیوزلند توریستی

مهاجرت به نیوزلند از طریق تحصیل

یکی دیگر از روش های مهاجرت به نیوزلند، روش محبوب مهاجرت تحصیلی به این کشور حوزه اقیانوسیه است. در حال حاضر بنابر اطلاعات ارائه شده در وب سایت رسمی immigration.govt.nz، تحصیل در دانشگاه های نیوزلند همانند بسیاری از مقاصد تحصیلی مطرح دنیا نیازمند پذیرش تحصیلی دانشگاه و یکی از انواع ویزای تحصیلی نیوزلند است. از این رو شما باید شهر و دانشگاه مورد نظر خود در کشور نیوزلند را انتخاب کرده و با توجه به شرایط پذیرش دانشگاه، مدارک زیر را آماده، ترجمه و ارسال نمایید:

  • فرم درخواست تکمیل و امضا شده پذیرش تحصیلی
  • استادی پلن و یا همان برنامه تحصیلی دقیق و موجه دانشجو
  • انگیزه نامه SOP برای مقاطع تکمیلی ارشد و دکترا
  • ترجمه رسمی آخرین مدارک تحصیلی و ریز نمرات دانشگاهی
  • رسید پرداخت هزینه ادمیشن فی دانشگاه
  • نامه تمکن مالی و ریز گردش حساب 3 ماهه اخیر بانکی
  • اصل و کپی پاسپورت با حداقل 1 سال اعتبار
  • مدرک آزمون آیلتس و یا تافل
  • توصیه نامه اساتید دانشگاه (برای مقاطع تکمیلی)
  • نمونه کار عملی، پژوهش و یا مقاله، سوابق کاری مرتبط ( در صورت درخواست دانشگاه)
  • عکس رنگی جدید

در نهایت باید مدارک مورد نیاز مالی، تحصیلی و هویتی خود را آماده کرده و به صورت اینترنتی برای دپارتمان پذیرش دانشگاه مورد نظر خود در نیوزلند بفرستید. عموماً ارزیابی پرونده های درخواستی دانشجویان بین المللی در حدود 30 روز کاری زمان می برد، چنانچه متقاضی دارای شرایط لازم برای مهاجرت به نیوزلند و ادامه تحصیل در یک مقطع دانشگاهی باشد، نامه پذیرش تحصیلی از طریق ایمیل برای وی ارسال می گردد.

سپس فرد باید با پرینت نامه پذیرش تحصیلی و رزرو وقت کارگزاری وی اف اس، برای یکی از انواع ویزای تحصیلی نیوزلند اقدام کند. در حال حاضر انواع ویزای تحصیلی نیوزلند شامل موارد زیر می شود:

  • ویزای تحصیلی دارای شهریه دانشگاهی - عمومی (Fee paying student visa)
  • ویزای تحصیلی دارای اسکالرشیپ MFAT-funded NZ
  • ویزای تحصیلی دانش آموزی فرزند وابسته Dependent child
  • ویزای تحصیلی دانشجویی Pathway

شما باید با انتخاب ویزای تحصیلی مورد نظر خود، مدارک مورد نیاز سفارت را ترجمه و آماده نموده و در موعد وقت سفارت، آن را به همراه اصل و کپی پاسپورت به افسر سفارت ارائه دهید. این مدارک شامل موارد زیر می شوند:

  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • آزمایش مدیکال
  • اصل و کپی پاسپورت
  • رسید پرداخت هزینه ویزا و انگشت نگاری و عکس بیومتریک کارگزاری
  • پرینت نامه پذیرش تحصیلی
  • نامه تمکن مالی
  • سایر مدارک ملکی، مالی و هویتی

سایر مدارک مورد نیاز برای ارائه به سفارت نیوزلند با مدارک پذیرش تحصیلی دانشگاه مشابه بوده و قابل ارائه است. در حالت کلی برای مهاجرت به نیوزلند و تحصیل در دانشگاه های باکیفیت و تراز اول این کشور اقیانوسیه، درخواست ویزای تحصیلی عمومی نیوزلند در اولویت اصلی قرار دارد.

این ویزا دارای حداکثر 4 سال اعتبار بوده و به دانشجو این امکان را می دهد تا در خلال تحصیل برای حداکثر 20 ساعت به کار دانشجویی بپردازد. به طور معمول، اعتبار ویزای تحصیلی نیوزلند با مدت زمان دوره آموزشی دانشجو یکسان بوده و به فرد این اجازه را می دهد تا از همراهی همسر و فرزند در خلال تحصیل در نیوزلند برخوردار باشد.

اگر قصد تحصیل رایگان و کم هزینه را در کشور نیوزلند داشته باشید و بخواهید تا مهاجرت به نیوزلند را با استفاده از اسکالرشیپ تجربه کنید، باید از رزرومه تحصیلی و نمرات درخشانی برخوردار باشید، دارای مهارت بالای زبان باشید و این موضوع را به اثبات برسانید که از پتانسیل لازم برای دریافت این کمک هزینه برخوردار هستید.

حداکثر اعتبار ویزای تحصیلی دارای اسکالرشیپ نیوزلند 4 سال است و همانند ویزای تحصیلی عمومی، به فرد این اجازه را می دهد تا برای حداکثر 20 ساعت در هفته کار دانشجویی پاره وقت در حین تحصیل انجام دهد.

این در حالی است که همسر و فرزندان فرد، حق همراهی دانشجوی بین المللی را با استفاده از این ویزا در نیوزلند ندارند و باید به طور مجزا برای درخواست ویزای نیوزلند اقدام کنند. همچنین این امکان وجود دارد که همسر دانشجو مطابق با بازه زمانی تحصیل همسر خود در نیوزلند، برای اخذ ویزای کار در این کشور اقدام کند. این در حالی است که فرزند وابسته دانشجو در کشور نیوزلند، واجد شرایط دریافت ویزای تحصیلی خواهد بود.

در این بین، مهاجرت به نیوزلند از طریق روش تحصیلی شامل نوع محبوب دیگری از ویزای تحصیلی به نام Pathway می شود که طی آن دانشجو قادر است تا 3 دوره پیوسته آموزشی را به طور همزمان در کشور نیوزلند اخذ کرده و به تحصیل بپردازد.

البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که رزومه تحصیلی و پتانسیل بالقوه دانشجو در دریافت این ویزای تحصیلی ویژه نیوزلند بی تاثیر نبوده و درخواست آن نیازمند پیشنهاد ویزای دانشجویی Pathway و هماهنگی ارائه دهنده آموزشی و توانایی پرداخت شهریه دانشگاه از کشور مقصد برای شماست.

این ویزا تا حداکثر 5 سال اعتبار داشته و به دانشجو امکان انتخاب سه دوره تحصیلی و آموزشی را به طور هم زمان می دهد. شرایط همراهی همسر و فرزندان دانشجو مشابه ویزای دارای اسکالرشیپ نیوزلند است و امکان شرکت در دوره دوم و سوم آموزشی در نیوزلند، نیازمند برخی از پیش نیازها از جانب دانشجو خواهد بود.

اگر فردی زیر 19 سال سن داشته و قصد مهاجرت به نیوزلند برای ادامه تحصیل در موسسات آموزشی این کشور را داشته باشد، فرزند وابسته به حمایت مالی خانواده محسوب می شود و همانند دانش آموزان بومی نیازی به پرداخت شهریه در این کشور ندارد. البته این موضوع فقط برای سطح اول و دوم آموزشی در مدارس این کشور است و تحصیل در سطح سوم نیازمند درخواست ویزای Fee Paying  تحصیلی و پرداخت شهریه خواهد بود.

بنابر قوانین مهاجرت به نیوزلند، تنها آن دسته از متقاضیانی که یکی از والدین آنها در نیوزلند به سر می برد و در یکی از طرح های تبادل دانشجو، برنامه تحصیلی دکترای فلسفه و یا برنامه بورسیه تحصیلی Aid شرکت کرده باشد، امکان دریافت ویزای دانش آموزشی نیوزلند را دارند.

در حال حاضر و بنابر اطلاعات ارائه شده در وب سایت رسمی اداره مهاجرت نیوزلند، هزینه درخواست ویزای تحصیلی عمومی و مهاجرت به نیوزلند از طریق تحصیل در این کشور معادل 198 یورو هزینه درخواست و 79 یورو هزینه خدمات کارگزاری وی اف اس می شود. زمان بررسی به این نوع درخواست نیز به طور تقریبی 73 روز اعلام شده است.

اگر تمایل به اخذ ویزای اسکالرشیپ تحصیلی  و مهاجرت به نیوزلند از طریق این نوع از ویزا را داشته باشید، هزینه درخواست شما 177 یورو و هزینه کارگزاری وی اف اس 79 یورو خواهد بود. به طور معمول زمان رسیدگی به درخواست های اسکالرشیپ دولتی نیوزلند معادل 47 روز کاری است.

در صورتی که قصد داشته باشید تا فرزند زیر 19 سال خود را برای تحصیل در موسسات آموزشی نیوزلند به این کشور بفرستید، هزینه درخواست ویزای دانش آموزی نیوزلند معادل 177 یورو و هزینه کارگزاری معادل 79 یورو خواهد بود. این در حالی است که زمان ارزیابی پرونده 89 روز کاری اعلام شده است.

اما برای مهاجرت به نیوزلند از طریق ویزای Pathway، نیازمند پرداخت هزینه 177 یورویی ویزا و 79 یورویی خدمات کارگزاری هستید و زمان ارزیابی پرونده شما در حدود 73 روز کاری است.

پس از تکمیل دوره دانشگاهی و فارغ التحصیلی در کشور نیوزلند، شما امکان درخواست ویزای کار آزاد حداکثر 3 ساله را از این کشور دارید. در واقع دریافت مدرک دانشگاهی و کسب تجربه کار تمام وقت در بازار کار این کشور موجب می شود تا بتوانید به راحتی برای کارت اقامت نیوزلند درخواست دهید.

ترجیح اولیه و اصلی کارفرماهای نیوزلند، دانشجویان فارغ التحصیلی است که واجد شرایط ویزای کار این کشور هستند و نیازی به دریافت جاب آفر و صرف زمان و هزینه زیاد برای مهاجرت آنها به کشور نیوزلند وجود ندارد.

مهاجرت تحصیلی به نیوزلند

مهاجرت به نیوزلند از طریق خرید ملک

اگر قصد خرید ملک و مهاجرت به نیوزلند را داشته باشید، باید به این موضوع توجه کنید که قیمت خرید ملک در شهر محبوب اوکلند از سایر نقاط نیوزلند بالاتر است؛ این بدین خاطر است که حقوق و مزایای این شهر نسبت به سایر شهرها بیشتر است و به همین خاطر استقبال زیادی برای خرید ملک در این شهر و شهر ولینگتون شده است.

بنابر قوانین دولتی کشور نیوزلند، نمی توان از طریق خرید ملک تابعیت این کشور را بدست آورد، بلکه خرید املاک و مستغلات واجد شرایط تنها شامل دریافت کارت اقامت موقت یکساله و قابل تمدید کشور نیوزلند می شود. اما باید به این موضوع توجه کنید که اعتبار کارت اقامت فرد تا زمانی که ملک مورد نظر فروخته نشده باشد، از این رو اقامت نیوزلند با مالکیت ملک ارتباط مستقیمی دارد.

هزینه های خرید ملک در نیوزلند در مقایسه با کشورهایی نظیر انگلیس و یا کانادا کمتر است و امکان دریافت وام بانکی نیز برای فرد وجود دارد. اما متقاضی خرید ملک و مهاجرت به نیوزلند باید دارای شرایط اولیه زیر باشد:

  • داشتن گواهی عدم سوءپیشینه
  • داشتن گواهی پزشکی
  • اصل و کپی پاسپورت با حداقل 1 سال اعتبار
  • نامه تمکن مالی بانکی برای پوشش کامل هزینه های زندگی در نیوزلند
  • داشتن مدرک زبان معتبر انگلیسی و توانایی برقراری ارتباط مطلوب در اجتماع
  • داشتن سنی کمتر از 55 سال
  • برخورداری از حداقل مدرک تحصیلی دیپلم
  • برخورداری از یک وکیل رسمی نیوزلندی برای پیگیری امور اداری و قانونی خرید ملک و ثبت سند

مهاجرت به نیوزلند از طریق خرید ملک دارای هزینه هایی است که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:

  • هزینه های ارائه درخواست، ثبت نهایی و ارسال فرم های مورد نیاز خرید ملک (2450 دلار)
  • مالیات مرتبط با اخذ ویزای نیوزلند (300 دلار)
  • هزینه ثبت نام برای انتقال اموال (80 دلار)
  • هزینه انتقال ملک (1500 دلار)
  • هزینه آژانس املاک (3 تا 4 درصد از ارزش ملک که بین خریدار و فروشنده تقسیم می شود)

خرید ملک در نیوزلند

مهاجرت کاری به نیوزلند

بدون شک یکی از روش های مهاجرت به نیوزلند، مهاجرت کاری از طریق ویزای کار به این کشور است. زمانی که به وبسایت رسمی مهاجرت نیوزلند مراجعه می کنید، در بخش مهاجرت کاری چندین سوال اولیه از جمله تابعیت، میزان سن، داشتن و یا نداشتن جاب آفر از شما پرسیده می شود، در صورتی که دارای پیشنهاد کاری از کارفرمای نیوزلندی نباشید و به عنوان یک ایرانی از خارج از کشور نیوزلند، برای مهاجرت کاری و ویزای کار این کشور درخواست دهید، گزینه های زیر را به شما نمایش می دهد:

  • ویزای اقامت دسته مهاجرین دارای مهارت Skilled Migrant
  • ویزای اقامت دائم تاثیر جهانی Global Impact

 در ادامه به توضیح این دو روش برای مهاجرت به نیوزلند می پردازیم:

ویزای اقامت دسته مهاجرین دارای مهارت

بنابر قوانین دولتی کشور نیوزلند، در این برنامه مهاجرتی از متقاضیان دارای مهارت کاری خاص برای ارتقاء و رشد اقتصاد نیوزلند دعوت می شود تا برای اخذ ویزای کار این کشور درخواست کنند.

اما پیش از اینکه دولت نیوزلند امکان دعوت متقاضیان واجد شرایط برای درخواست ویزا را داشته باشد، متقاضی باید از طریق سند EOI علاقه خود برای کار در نیوزلند را ابراز کرده و در مورد تجارب و مهارت های کاری خود صحبت کند. در صورتی که EOI شما از جانب دولت نیوزلند مورد پذیرش قرار بگیرد، فرصت این را خواهید داشت تا مهاجرت دائمی به نیوزلند را تجربه کرده و به کار و زندگی بپردازید.

عموماً متقاضی این طرح باید دارای شرایط کلی زیر باشد:

  • متقاضی باید دارای حداکثر 55 سال سن باشد
  • دارای شخصیت و رفتار قابل قبول باشید و تمامی اطلاعات هویتی از جمله عکس اثر انگشت و اسکن آیریس را ارائه کرده باشید
  • اگر امتیازاتی را برای یک پیشنهاد شغلی تخصصی در شهر اوکلند کسب کرده اید، باید در بازه زمانی 3 ماهه از ورود خود به کشور نیوزلند، به آن کار مشغول شوید، برای حداقل 3 ماه در کار مورد نظر باقی بمانید و برای حداقل 3 ماه سطح درآمدی که امتیاز پیشنهاد شغلی تخصصی به شما داده، باقی مانده و آن را دریافت کنید.
  • اگر برای یک شغلی حرفه ای و تخصصی خارج از اوکلند پیشنهاد کاری دریافت کرده اید، باید در بازه زمانی 3 ماهه از ورود خود به کشور نیوزلند، به آن کار مشغول شوید، برای حداقل 12 ماه در کار مورد نظر باقی بمانید و برای حداقل 12 ماه، سطح درآمدی که امتیاز شغل تخصصی به شما پیشنهاد داده را دریافت کنید.

در صورتی که واجد شرایط ویزای اقامت دسته مهاجرین دارای مهارت و مهاجرت به نیوزلند شوید، می توانید به راحتی به کار، تحصیل و زندگی در این کشور پرداخته و از همراهی همسر و فرزندان وابسته زیر 24 سال خود در این کشور برخوردار شوید.

باید به این موضوع توجه داشته باشید که ارزیابی اسناد EOI متقاضیان براساس یک سیستم امتیازبندی است و در حال حاضر دولت نیوزلند EOI های دارای امتیاز 160 یا بالاتر را انتخاب می کنند. این نوع از ویزای کار نیوزلند برای متقاضیان خویش فرما طراحی نشده است و اگر قصد انجام تجارت و کسب و کار شخصی دارید، باید برای ویزای اقامت کارآفرینی نیوزلند درخواست دهید.

جزئیات امتیازبندی EOI  متقاضیان شامل موارد زیر می شود:

فاکتور سن

  • سن متقاضی 50 تا 55 سال معادل 5 امتیاز
  • سن متقاضی 45 تا 49 سال معادل 10 امتیاز
  • سن 40 تا 44 سال معادل 20 امتیاز
  • سن 20 تا 39 سال معادل 30 امتیاز

در صورتی که برای درخواست اقامت دائم نیوزلند دعوت شوید، از مدارک ارسالی شما برای شناسایی هویت و تائید فاکتور سنی استفاده خواهد شد.

فاکتور کسب و کار حرفه ای

اگر در حال کار در یک شغل حرفه ای در نیوزلند هستید، 50 امتیاز به شما اختصاص داده می شود. در صورتی که برای درخواست اقامت دائم دعوت شوید، از شما تقاضا می شود تا یک کپی از قرارداد کار کتبی و یا قرارداد خدمات با جزئیات زیر به دولت نیوزلند ارائه دهید:

  • توضیح جزئیات کسب و کار شما
  • ساعات کاری شما
  • مدت زمان اشتغال شما
  • میزان درآمد سالانه و برحسب ساعت
  • تاریخ شروع کار

از متقاضی شواهدی برای اثبات داشتن تجارب کاری ضروری، مهارت و ثبت نام شغلی برای ادامه موقعیت کاری فعلی درخواست می شود. همچنین یک فرم تکمیلی با نام Employer Supplementary گروه مهاجر ماهر باید از طریق کارفرما تکمیل و ارائه شود.

اگر در حوزه مهارت های دارای کمبود کار می کنید، 10 امتیاز به شما تعلق می گیرد و در صورتی که برای درخواست اقامت دائم دعوت شده باشید، ملزم به ارائه شواهد زیر هستید:

  • شغل شما جزو کسب و کارهایی است که در لیست کمبود مهارت های شغلی بلند مدت ما قرار دارد. ( این موضوع باید در جزئیات قرارداد کاری مورد تائید و پوشش قرار گرفته باشد)
  • شما باید دارای مهارت، تجربه کاری و ثبت نام شغلی در این موقعیت کاری باشید.

شما می توانید با مراجعه به وب سایت اداره مهاجرت نیوزلند، لیست PDF کمبود مهارت های کاری در بازه بلند مدت را دانلود کرده و از آن مطلع شوید.

اگر خارج از شهر اوکلند مشغول به کار باشید، 30 امتیاز به شما داده می شود. در صورتی که برای درخواست اقامت دائم دعوت شده باشید، از شما قرارداد کاری با جزئیات موقعیت و محل کار و اینکه شغل شما جزو مشاغل تخصصی و دارای مهارت است درخواست می شود.

در صورتی که آستانه دستمزد شما بالاتر از حد معمول باشد، 20 امتیاز دریافت می کنید.آستانه دستمزد بالا به معنی دریافت حقوق ساعتی 51 دلار نیوزلند و یا بالاتر در طی سال است.

چنانچه برای درخواست اقامت دائم دعوت شده باشید، از شما شواهد و مدارکی برای اثبات این موضوع دریافت می شود که آیا وضعیت کاری شما با حقوق مورد نظر، دارای شرایط پایداری از سوی کارفرما هست یا خیر.

فاکتور مهارت

یکی دیگر از فاکتورهای تاثیرگذار در امتیازدهی متقاضیان مهاجرت به نیوزلند و دریافت اقامت دائم این کشور، فاکتور مهارت است. در صورتی که دارای مهارت قابل شناسایی و تائید در این کشور باشید، بنابر سطح مهارتی زیر امتیاز دریافت می کنید:

  • سطح مهارتی 3 تا 6 معادل 40 امتیاز
  • سطح مهارتی 7 یا 8 معادل 50 امتیاز
  • سطح مهارتی 9 و یا 10 مدارک فوق تکمیلی معادل 70 امتیاز

به طور کلی به گواهی، مدرک و یا هرگونه دیپلمی که به طور رسمی براساس شرایط زیر شناسایی شده باشد، مهارت قابل شناسایی گفته می شود:

  • ارزیابی انجام شده توسط سازمان صلاحیت های نیوزلند که به چارچوب مهارت های نیوزلند NZQF مرتبط باشد
  • سطح آن در NZQF، همانطور که در لیست صلاحیتهای معاف از ارزیابی تعیین شده است.
  • سطح آن در NZQF براساس ثبت نام شغل متقاضی در نیوزلند

در صورتی که دارای مهارت تحصیلی از موسسات آموزشی در کشور نیوزلند باشید، برای مدارک تکمیلی دو ساله یا بیشتر، 15 امتیاز، برای مدرک تکمیلی 1 ساله یا بیشتر، 10 امتیاز، برای مدرک کارشناسی 2 ساله یا بیشتر، 10 امتیاز و برای مهارت های قابل شناسایی سطح 4 تا 8، معادل 5 امتیاز به شما تعلق می گیرد.

چنانچه برای درخواست اقامت دائم دعوت شده باشید:

  • از شما ارائه اصل و کپی رسمی مدارک تحصیلی و مهارت های شما درخواست می شود
  • گزارش اجمالی صلاحیت NZQA که تائید کننده سطح مهارتی شما در چهارچوب مهارتی NZQF باشد
  • در صورتی که مهارت شما در NZQF نباشد، از شما درخواست می شود تا نامه ای از NZQA برای تائید مهارت خود ارائه دهید و ممکن است ترجمه مدارک و دوره های آموزشی از شما درخواست شود.

فاکتور تجربه کاری

در زمینه مهاجرت کاری و روش های مهاجرت به نیوزلند، تجربه کاری یکی دیگر از فاکتورهای تاثیرگذار در امر کسب امتیاز است. در صورتی که دارای تجربه کار در مشاغل حرفه ای و تخصصی برای دو سال باشید، 10 امتیاز به شما تعلق می گیرد. اگر دارای 4 سال تجربه کاری باشید، 20 امتیاز به شما ارائه می شود، اگر دارای 6 سال تجربه کاری باشید، 30 امتیاز به شما ارائه می شود، اگر دارای 8 سال تجربه کار ماهرانه باشید، 40 امتیاز و در صورت داشتن 10 تجربه کاری و یا بیشتر، 50 امتیاز به شما ارائه می گردد.

چنانچه برای درخواست اقامت دائم دعوت شده باشید، باید این موضوع را به اثبات برسانید که دارای تجربه کار تخصصی هستید. شما می توانید این کار را با ارائه مدارک حاوی اطلاعات زیر انجام دهید:

  • کاری که انجام داده اید
  • تاریخ انجام کار
  • میانگین ساعات کار در طول هفته
  • شماره و اطلاعات تماس با کارفرما

اگر دارای حداقل یکسال تجربه کاری در کشور نیوزلند باشید، 10 امتیاز دیگر به شما اختصاص داده می شود، در صورتی که تجربه کاری شما در حوزه کمبود قطعی مهارت قرار گرفته باشد، به ازای 2 تا 5 سال تجربه کاری 10 امتیاز و به ازای 6 سال یا بیشتر، 15 امتیاز به شما داده می شود.

فاکتور همسر

در صورتی که همسر شما دارای شغل در یک مهارت تخصصی باشد و یا پیشنهاد کار تخصصی در نیوزلند به وی داده شده باشد، 20 امتیاز ارائه می گردد. این در حالی است که به ازای شرایط تحصیلی و یا همان مهارت قابل شناسایی سطح 7 و 8 همسر 10 امتیاز و سطح 9 و 10 معادل 20 امتیاز ارائه می شود.

همچنین لازم به ذکر است که مهارت زبان همسر باید معادل با آیلتس 6.5 و تافل iBT نمره 79 یا بیشتر باشد.

مهاجرت کاری به نیوزلند

مهاجرت کاری از طریق ویزای اقامت دائم تاثیر جهانی

شرایط کلی و مورد نیاز برای درخواست ویزای Global Impact Permanent Residence شامل موارد زیر می شود:

  • کپی ترجمه شده و اصل پاسپورت
  • دو قطعه عکس جدید بیومتریک
  • آزمایش مدیکال
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • داشتن ویزای کار Global Impact  برای حداقل 30 ماه
  • عضویت در برنامه کمک هزینه تحصیلی ادموند هیلاری
  • پشتیبانی فلوشیپ از درخواست شما برای اقامت

این طرح دارای شرایط خاص و نسبتاً پیچیده ای بوده و نیازمند همراهی و راهنمایی یک وکیل مهاجرت به نیوزلند است. هزینه مورد نیاز برای درخواست مهاجرت معادل 1800 دلار نیوزلندی است و ارزیابی آن حداقل 8 روز کاری زمان می برد.

مهاجرت از طریق کارآفرینی در نیوزلند

یکی دیگر از روش های مهاجرت به نیوزلند، ایجاد شغل و کارآفرینی موفق در این کشور است. بر همین اساس، شما باید برای ویزای کارآفرینی نیوزلند درخواست داده و از شرایط لازم از جمله داشتن 2 سال سابقه خود اشتغالی و کارآفرینی موفق، حداقل سرمایه شروع کار 500 هزار دلاری و یک بیزینس پلن موفق و موجه برخوردار باشید، در صورتی که با ویزای کارآفرینی شما در نیوزلند موافقت شود، امکان همراهی همسر و فرزندان کمتر از 24 سال در این کشور برای شما وجود دارد و شما می توانید با ایجاد حداقل 3 شغل جدید و استمرار در زمینه کارآفرینی نیوزلند، کسب و کار خود را توسعه داده، وام بانکی دریافت کنید و در نهایت کارت ویزا و کارت اقامت موقت خود را به حالت دائم تغییر دهید.

حتماً باید این موضوع مشخص شود که آیا کشور نیوزلند دارای شرایط زیرساختی لازم برای طرح کارآفرینی شما هست یا خیر و اینکه کار پیشنهادی شما می تواند در زمینه اقتصاد کلی کشور تاثیر مثبت داشته باشد و یا به طور کلی بی تاثیر است.

مهاجرت به نیوزلند سرمایه گذاری

مهاجرت به نیوزلند از طریق سرمایه گذاری

در صورتی که به عنوان یک متقاضی واجد شرایط دارای حداقل 10 میلیون دلار سرمایه باشید، می توانید آن را در حوزه های مشخص شده توسط دولت نیوزلند از جمله خرید سهام و بورس اوراق بهادار، توسعه مراکز تجاری و ساخت و ساز املاک سرمایه گذاری کرده و با رعایت روال قانونی و اداری این کشور، کارت اقامت قابل تمدید نیوزلند را برای خود و خانواده دریافت کنید.

بودجه مورد نیاز برای سرمایه گذاری در نیوزلند بسیار زیاد است، اما در عین حال نیازمند شرایط تحصیلی و سوابق کاری نبوده و می تواند به راحتی منجر به دریافت پاسپورت و تابعیت این کشور گردد.

مهاجرت به نیوزلند از طریق ازدواج

یکی دیگر از روش های مهاجرت به نیوزلند، ازدواج با یک شهروند مقیم این کشور است. از این رو چنانچه شما به طور قانونی با شهروندی 18 ساله و یا بالاتر در نیوزلند ازدواح کنید، می توانید از کارت اقامت موقت این کشور بهره مند شوید و پس از گذشت 3 سال از ازدواج خود، برای کارت اقامت دائم نیوزلند درخواست دهید. در صورتی که در طول 3 سال اول، زوج صاحب فرزند شود، شرایط اخذ اقامت دائم برای فرد خارجی بسیار سریع تر و آسان تر خواهد شد.

مهاجرت از طریق دعوتنامه به نیوزلند

در صورتی که دارای یکی از اقوام نظیر همسر و یا فرزند و یا یک دوست نزدیک در کشور نیوزلند باشید و فرد مورد نظر دارای اقامت دائم این کشور باشد، می تواند در صورت داشتن شرایط مالی خوب و قابل قبول دولت این کشور برای شما دعوت نامه اقامت فرستاده و شرایط مهاجرت به نیوزلند و زندگی در این کشور را برای شما فراهم کند.

البته فرد دعوت کننده نباید هیچگونه جرمی را در این کشور مرتکب شده باشد و شرایط مالی خوبی برای حمایت و پشتیبانی اولیه از شما برخوردار باشد. از این رو شما این امکان را دارید تا از طریق این دعوتنامه ویزای نیوزلند را دریافت کرده و با حضور در این کشور، برای کارت اقامت موقت و در نهایت کارت اقامت دائم این کشور درخواست دهید.

شما می توانید در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به نیوزلند، با موسسه مهاجرتی لتس گو یونی تماس گرفته و از مشاوره تخصصی کارشناسان ما برخوردار گردید.