از طریق تحصیل در کانادا آیا میشود مهاجرت کرد و اقامت دائم گرفت؟ اگر پاسخ این سوال، دغدغه شماست، بهتر است بدانید در این پُست لتسگو یونی به مدارک، هزینه و شرایط مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل به طور کامل میپردازیم و پاسخ خود را دریافت خواهید کرد.

پیش از این در مطلب شرایط تحصیل در کانادا، جزئیاتی در این رابطه با شما در میان گذاشتیم، اما این بار قصد داریم تا از زاویه دیگری به شرایط و مدارک مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل بپردازیم و از این طریق روند پذیرش تحصیلی و ویزای تحصیلی کانادا را برای شما آسان کنیم.

دانشجویان بین المللی در کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

برای مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل باید بنابر مقطع تحصیلی خود، از یک موسسه آموزشی مورد تائید در کانادا یا همان DLI، نامه پذیرش تحصیلی Acceptance letter دریافت کنید.

اگر سن شما کمتر از 18 سال است، مدارس کانادا به دو نوع primary و secondary تقسیم می شوند که پرایمری برای سطح 1 تا 8 تحصیلی و سکندری برای تحصیل در سطوح 9 تا 12 است.

اما اگر برای تحصیل در مقاطع بالاتر قصد مهاجرت به کانادا را داشته باشید، گزینه‌های پیش روی شما، درخواست پذیرش تحصیلی از موسسات آموزشی Post-secondary از جمله کالج، دانشگاه، کالج های آمادگی بازار کار خصوصی (career) و آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کانادا است.

شما این امکان را دارید تا در مورد موسسه آموزشی خود در کانادا تحقیق کرده و به طور شخصی برای نامه پذیرش تحصیلی اقدام کنید و یا اینکه فرم ارزیابی آنلاین پذیرش تحصیلی لتس گو یونی را پر کرده و به طور کارشناسی از بهترین انتخاب رشته، موسسه آموزشی و خدمات پذیرش تحصیلی کانادا برخوردار شوید.

به طور معمول وب سایت یک دانشگاه در کانادا دارای بخشی مجزا برای پذیرش دانشجویان بومی و بین المللی است و متقاضی باید از این طریق از شرایط و قوانین پذیرش یک موسسه آموزشی DLI مطلع شود.

در حالت کلی، شما باید برای درخواست پذیرش تحصیلی به عنوان اولین مرحله مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل، موارد زیر را آماده کرده و به صورت آنلاین برای دپارتمان پذیرش دانشگاه کانادایی ارسال نمایید:

•  فرم درخواست پذیرش تکمیل و امضا شده

•  رسید پرداخت هزینه ادمیشن فی (برای ارزیابی مدارک دانشجو توسط دانشگاه)

•  مدرک زبان معتبر آکادمیک تافل و یا آیلتس

•  ترجمه رسمی آخرین مدارک تحصیلی

•  ترجمه رسمی ریزنمرات تحصیلی

•  نامه تمکن مالی بانکی

•  دو قطعه عکس رنگی جدید

•  اسکن پاسپورت و سایر مدارک هویتی 

•  رزومه و برنامه تحصیلی

•  توصیه نامه اساتید (برای مقاطع تکمیلی)

•  انگیزه نامه (برای مقاطع تکمیلی)

شما باید با توجه به زمان تعیین شده در وبسایت دانشگاه (ددلاین)، این مدارک را به صورت اینترنتی آپلود کرده و در نهایت با پرداخت هزینه ادمیشن فی (بین 100 تا 200 دلار)، منتظر جواب موسسه آموزشی مورد نظر خود باشید.

با توجه به وجود جزئیات مختلف در روند انتخاب رشته و موسسه آموزشی، آماده سازی مدارک تحصیلی و تکمیل فرم درخواست پذیرش، شرط نمره و معدل و بسیاری از موارد دیگر، این امکان برای شما وجود دارد تا با استفاده از پذیرش تحصیلی رایگان لتس گو یونی، به صورت کاملاً رایگان از خدمات تخصصی و متفاوت پذیرش تحصیلی کانادا بهره‌مند شوید.

استفاده از این گزینه در وقت شما صرفه جویی چشمگیری کرده و علاوه بر سرعت بخشی به روند پذیرش، موجب افزایش شانس موافقت با درخواست شما از سوی دانشگاه می‌شود. تنها باید به این موضوع توجه داشته باشید که در هر دو حالت اقدام شخصی و یا استفاده از فری اپلای لتس گو یونی، پرداخت هزینه ارزی ادمیشن فی دانشگاه کانادایی الزامی خواهد بود.

در نهایت بعد از گذشت چند هفته کاری از زمان ارسال درخواست پذیرش تحصیلی، جواب درخواست به صورت اینترنتی و با ایمیل برای شما ارسال می شود، اگر با وضعیت تمکن مالی، نمرات و معدل تحصیلی، شرط سنی، نمره زبان و سایر شرایط شما موافقت شده باشد، نامه پذیرش تحصیلی از جانب دانشگاه برای شما ارسال می‌شود که باید برای مرحله بعدی یعنی اخذ ویزای تحصیلی کانادا از آن پرینت بگیرید.

یادتان باشد که رد درخواست پذیرش تحصیلی دانشگاه کانادا به منزله این است که شما واجد شرایط اولیه مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل نیستید و باید با رفع کردن مشکلات احتمالی، مجدداً به یک موسسه آموزشی در این کشور درخواست دهید. در واقع بدون این نامه امکان انجام الباقی مراحل مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل وجود ندارد.

ویزای تحصیلی کانادا

اکنون نوبت به درخواست ویزای تحصیلی کانادا از سفارت این کشور می‌رسد. از این رو شما باید برای اینکار به سفارت کانادا مراجعه کنید. با توجه به اینکه سفارت این کشور در تهران از سال 2012 بسته شده است، شما باید از طریق اینترنت و وب سایت رسمی اداره مهاجرت و شهروندی کانادا، امور خود را پیگیری نمایید.

بر همین اساس، باید به وب سایت Canada.ca رفته و یک حساب کاربری (Profile) باز کنید، سپس میبایست برای استادی پرمیت study permit و یا همان ویزای تحصیلی کانادا اپلای کنید.

اپلای ویزای تحصیلی کانادا به صورت آنلاین به منزله آپلود مدارک تحصیلی، مالی و هویتی به صورت اینترنتی است که شامل موارد زیر می‌شود:

•  نامه پذیرش تحصیلی دانشگاه 

•  اسکن پاسپورت 

•  ترجمه رسمی مدارک هویتی (شناسنامه و کارت ملی)

•  نامه تمکن مالی 

•  ترجمه رسمی آخرین مدارک تحصیلی

•  ترجمه رسمی ریزنمرات متقاضی

•  دو قطعه عکس جدید و رنگی

•  برنامه و رزومه تحصیلی

•  سایر مدارک مالی و ملکی

•  سوابق بیمه 

•  گواهی عدم سوءپیشینه (در صورت درخواست)

•  آزمایش مدیکال (در صورت درخواست)

•  مدرک زبان معتبر

در نهایت با آماده سازی و آپلود این مدارک، شما باید هزینه درخواست ویزای تحصیلی و انگشت نگاری بیومتریک را از طریق کردیت کارت پرداخت کنید.

با انجام این مراحل، ایمیلی برای حساب کاربری شما از جانب سفارت کانادا ارسال می‌شود که طی آن ملزم هستید تا در یک بازه 30 روزه، یک وقت سفارت (کارگزاری وی اف اس) از یکی از کشورهای واسط نظیر ترکیه، گرجستان، ارمنستان و یا امارات دریافت کرده و برای انجام انگشت نگاری و عکس بیومتریک، در محل کارگزاری خدمات ویزای کانادا حضور یابید.

در نهایت با انجام تمامی این مراحل، باید به کشور مبدا یعنی ایران بازگشته و منتظر جواب سفارت کانادا باشید، به طور معمول بعد از گذشت یک تا 2 ماه کاری، جواب ویزای شما از طریق حساب کاربری و ایمیل برایتان ارسال می‌گردد.

اگر با استادی پرمیت و مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل شما موافقت شده باشد، باید مجدداً به کارگزاری وی اف اس گلوبال در کشور واسط رفته و برچسب ویزای خود را دریافت کنید. شما می توانید در صورت تمایل برای صرفه جویی در وقت و هزینه بلیط پرواز به کشور واسط، از خدمات پیکاپ ویزای برخی از موسسات معتبر در این زمینه استفاده نمایید.

همچنین این امکان را دارید تا با رزرو وقت مشاوره مهاجرت تحصیلی، انجام تمامی امور پذیرش و ویزای تحصیلی خود را به ما بسپارید.

تحصیل در کانادا با ویزای تحصیلی

هزینه مهاجرت تحصیلی به کانادا

اکنون که با روند مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل آشنا شدید، بد نیست تا اطلاعاتی در مورد هزینه مهاجرت تحصیلی به کانادا نیز داشته باشید.

همانطور که گفتیم، درخواست پذیرش تحصیلی از موسسات آموزشی در کانادا نیازمند پرداخت هزینه‌ای به نام ادمیشن فی است که بین 100 تا 200 دلار کانادا متغیر است. بعد از آن فرد ملزم به درخواست استادی پرمیت یا همان ویزای تحصیلی کانادا است که با در نظر گرفتن هزینه انگشت نگاری بیومتریک معادل 235 دلار کانادا است (یعنی 150 دلار هزینه ویزای تحصیلی+ 85 دلار هزینه انگشت نگاری بیومتریک).

به استثنای شهریه و هزینه های جانبی تحصیل در کانادا که در ادامه به توضیح آنها می پردازیم، هر دانشجوی بین‌المللی متقاضی مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل باید از نامه تمکن مالی با بودجه 12 هزار دلاری برای پوشش هزینه های سالانه زندگی دانشجویی در این کشور برخوردار باشد.

اگر قصد داشته باشید تا با استفاده از پذیرش مشروط و بدون مدرک زبان برای مهاجرت تحصیلی کانادا اقدام کنید، باید در کلاس‌های آمادگی زبان این کشور شرکت نمایید که هزینه آن شامل موارد زیر می‌شود:

•    تورنتو: دوره زبان 12 هفته ای : 3515 دلار کانادا

•    شهر کبک: دوره 12 هفته ای زبان فرانسوی: 3570 دلار کانادا

•    ونکوور: دوره زبان 12 هفته ای : 4083 دلار کانادا

•    کلگری: دوره 12 هفته ای زبان فرانسوی: 3446 دلار کانادا

شهریه سالانه دانشگاه نیز یکی دیگر از هزینه های مهاجرت تحصیلی به کانادا است که بنابر مقطع تحصیلی و نوع رشته انتخابی دانشجو بین 15 تا 20 هزار دلار کانادا برای مقطع کارشناسی و 17.800 دلار کانادا برای مقاطع تکمیلی دانشگاه است.

در این بین، هر دانشجوی بین المللی در کانادا ملزم است تا از یک بیمه سلامت دانشجویی در خلال تحصیل در این کشور برخوردار باشد که به طور تقریبی بین 600 تا 900 دلار در سال هزینه در پی خواهد داشت. 

این بدین خاطر است که هزینه‌های درمانی و بیمارستان در کانادا بالا بوده و دانشجوی بین‌المللی در صورت نیاز به خدمات درمانی در این کشور و نداشتن بیمه دانشجویی، ملزم به پرداخت هزینه گزافی خواهد شد.

هزینه تحصیل در کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل فرزند چقدر است؟

همانطور که در مطلب ویزای همراه دانش آموزی کانادا به این موضوع پرداختیم، اگر متقاضی مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل زیر سن قانونی 18 و یا 19 سال باشد، می‌تواند از همراهی یکی از والدین خود به عنوان سرپرست و قیم قانونی در کانادا بهره‌مند شود.

در واقع زمانی که برای پذیرش تحصیلی و ویزای تحصیلی دانش آموز در کانادا اقدام می‌شود، می توان به طور همزمان برای ویزای همراه والدین نیز در کانادا اقدام کرد و یا اینکه بعد از موافقت با درخواست ویزای تحصیلی فرزند، برای ویزای همراه والدین اقدام نمود.

به طور کلی این ویزا تنها برای حمایت عاطفی و مالی فرزند در خلال تحصیل در مدارس کانادا است و والد دارنده این نوع از ویزای کانادا حق کار و یا تحصیل طولانی مدت و تمام وقت را در این کشور ندارد.

اگر یک دانشجوی بین المللی برای پذیرش تحصیلی و ویزای دانشجویی مقاطع دانشگاهی کانادا اقدام کرده باشد، نیازی به همراه نداشته و به دلیل رسیدن به سن قانونی می تواند بدون قیم و سرپرست تحصیلات خود را در این کشور انجام دهد.

به بیانی دیگر، احتمال مهاجرت به کانادا از طریق فرزند بزرگسال بالای 18 سال و ویزای همراه دانشجویی بسیار کمتر بوده و با این درخواست در اغلب موارد موافقت نمی شود. اما اگر یک دانشجوی بین المللی در کانادا متاهل باشد، همسر و فرزند وی می توانند با استفاده از ویزای همراه، تا پایان دوره تحصیلی فرد، به همراه او در کانادا زندگی کنند.

شما می توانید در صورت داشتن هرگونه سوالی در رابطه با ویزای همراه دانش آموزی و دانشجویی در کانادا با کارشناسان لتس گو یونی در تماس باشید و انجام امور پذیرش تحصیلی و ویزای تحصیلی کانادا را به ما بسپارید.