مهاجرت به استرالیا روش‌ها و راه‌های متنوعی دارد که بسته به شرایط متقاضیان می‌توان گزینه مناسب را انتخاب کرد. هر یک از روش های مهاجرت به استرالیا ویژگی‌ها و شرایط خاصی دارد که به عنوان یک کشور انگلیسی‌زبان طرفداران بسیاری هم دارد. در این بخش از سایت موسسه مهاجرتی لتسگویونی به معرفی روش های مهاجرت به استرالیا می‌پردازیم.

مهاجرت به استرالیا

پس از کانادا و آمریکا، مهاجرت به استرالیا در میان کشورهای انگلیسی‌زبان محبوبیت بسیاری یافته است؛ دلیل این همه تقاضا کیفیت زندگی، رفاه مالی شهروندان، استاندارهای کیفی در آموزش و امنیت شغلی است. 

این جزیره غلتان در میان آب‌های اقیانوس آرام، اقیانوس منجمد جنوبی و اقیانوس هند، مرز خاکی با کشورهای دیگر ندارد و امواج دریا این سرزمین را به دیگر نقاط جهان متصل کرده است. کشور استرالیا سرزمین اصلی قاره اقیانوسیه یعنی کوچک‌ترین قاره جهان محسوب می‌شود.

با وجود گوناگونی فرهنگ و نژاد در این سرزمین، نژادپرستی و تبعیض بین مردمان آن دیده نمی‌شود. مهاجرت به استرالیا از اوایل قرن نهم میلادی طرفداران خود را داشته است، ابتدا چینی‌ها، هندوها و سپس هلندی‌ها بریتانیایی‌ها وارد خاک این سرزمین شدند و نژاد رنگینی را در این سرزمین پرورش داده‌اند. به طوری که در حال حاضر جمعیت بومیان تنها 2.5 درصد از کل جمعیت کشور استرالیا را تشکیل می‌دهند.

مهاجرت به استرالیا قدمتی طولانی دارد.

آب‌وهوای پاک و مناظر طبیعی زیبا از ویژگی‌های کشور استرالیا است. این سرزمین جزیره‌ای چندپاره، خاک حاصلخیز و طبیعت بکری دارد. معادن پر باز نیز از دیگر مواهب طبیعت به این سرزمین است. علاوه‌بر این، حیات وحش آن از جمله جاذبه‌های طبیعی حیرت‌انگیز کشور استرالیا محسوب می‌شود.

کشور استرالیا به لحاظ میزان کسب درآمد شهروندان و تناسب درآمد با مخارج زندگی در رده پنجم جهان قرار دارد. با اینکه سرزمین جزیره‌ای در شمار کشورهای گران جهان به حساب می‌آید، اما این نکته مورد توجه متقاضیان مهاجرت قرار گرفته و در آرزوهای رفاه اقتصادی، امنیت شغلی و آینده‌ای درخشان این سرزمین را مقصد مهاجرت قرار می‌دهند.

اقتصاد این پاره با کمترین تاثیرپذیری از بحران‌های اقتصاد جهانی جایگاه درخوری را در میان برترین قدرت‌های جهان به دست آورده است. نام کشور استرالیا در بین بیست قدرت اقتصادی جهان قرار گرفته و امنیت شغلی و اقتصادی را برای شهروندانش به ارمغان آورده است. 

یکی از مزایای مهاجرت به استرالیا وضعیت اشتغال و فرصت‌های شغلی آن است. نرخ بیکاری کم است؛ به همین دلیل برای تامین نیروی کار ماهر برنامه‌های مهاجرتی متنوعی در سیستم مهاجرتی این سرزمین طراحی شده است. 

شاخص امنیت در کشور استرالیا 86 درصد است؛ این رقم استرالیا را در جایگاه دهم امن‌ترین کشورهای جهان قرار داده است. ارتکاب جرائم در اغلب شهرها بسیار کم است و تنها حوادث طبیعی مانند آتش‌سوزی و سیل زندگی در این کشور را به مخاطره می‌اندازد.

سیستم آموزشی آن از مدرسه گرفته تا دانشگاه بر اساس سنجش و تربیت استعدادهای فردی طراحی شده و با ارائه مهارت و دانش عملی در فضای آموزشی مجهز به پرورش نیروی کار ماهر آینده می‌پردازد. اغلب فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها افرادی خلاق هستند که در کارآفرینی به درستاوردهای ارزنده‌ای می‌رسند.

با بررسی برترین دانشگاه‌های جهان از نگاه موسسه رتبه‌بندی QS درمی‌یابیم که هفت مورد از دانشگاه‌های این سرزمین در لیست صد دانشگاه برتر جهان قرار گرفته‌اند. افزون بر این، به لحاظ شاخص عملکرد آموزشی دانشجویان و دانش‌آموزان مهاجر، این کشور پس از سنگاپور، ماکای چین، هنگ کنگ، کانادا، ایرلند و استونی در جایگاه هفتم جهانی قرار گرفته است.

پاسپورت استرالیا یکی از معتبرترین و قدرتمند‌ترین پاسپورت‌های جهان است که پس از دریافت اقامت دائم استرالیا قابل دستیابی‌ست. بر اساس آخرین رده‌بندی موسسه رتبه‌بندی ایندکس Passport Index پاسپورت این کشور در کنار پاسپورت کشور جمهوری چک در رتبه هفتم جهان قرار دارد. دارندگان این پاسپورت می‌توانند بدون نیاز به ویزا یا ویزای فرودگاهی (ویزای پس از ورود) به 181 کشور جهان سفر کنند.

دریافت ویزای این کشور به نسبت بسیاری از کشورهای مهاجرپذیر با سرعت و سهولت بیشتری صورت می‌گیرد؛ به عبارت صریح‌تر، سیستم مهاجرتی آن علیرغم قوانین سفت و سختش، بروکراسی و کاغذبازی کمتری دارد. شرایط سنی، مدرک تحصیلی، میزان تسلط به زبان انگلیسی، تمکن مالی و ... از جمله شرایط مهاجرت به استرالیاست اما برای آگاهی از شرایط مهاجرتی ابتدا باید روش های مهاجرت به استرالیا را بشناسیم.

انواع مهاجرت به استرالیا

بر اساس سیستم مهاجرتی این کشور، تنوع بسیاری در ویزاهای با اقامت کوتاه‌مدت و بلند مدت برای مهاجرت به استرالیا وجود دارد. متقاضی بسته به موقعیت و شرایط خود باید بهترین روش را برگزیند و برای دریافت ویزای مربوطه مدارک مورد نیاز را گردآوردی کند. 

ویزاهای این کشور به دو دسته مهاجرتی با ارائه اقامت دائم استرالیا و ویزاهای غیر مهاجرتی با ارائه مجوز اقامت موقت تقسیم می‌شوند. باید توجه داشت که در صورت تمدید برخی از ویزاهای غیر مهاجرتی یا تغییر نوع آن، می‌توان به مجوز اقامت دائم استرالیا نیز رسید.

مهاجرت به استرالیا از طریق تحصیل

تحصیل در استرالیا یکی از روش های مهاجرت به استرالیاست که شرایط و مدارک مشخصی را نیاز دارد. تحصیل در استرالیا به عنوان یکی از کشورهای انگلیسی‌زبان طرفداران بسیاری دارد که برای تمامی مقاطع تحصیلی مهاجرت می‌کنند.

دانشجویان بین‌المللی می‌توانند با دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های خصوصی این کشور ویزای تحصیلی نیز دریافت کنند. ویزای تحصیلی که مجوز اقامت کوتاه‌مدت را صادر می‌کند، اجازه اشتغال به کار دانشجویی تا 20 ساعت در هفته را به متقاضیان می‌دهد.

شرایط سنی مناسب مقطع تحصیلی، ارائه مدرک زبان انگلیسی با نمره متوسط به بالا، ارائه مدرک آخرین مقطع تحصیلی با نمره معدل متوسط به بالا و ارائه گواهینامه تمکن مالی در هر دو مرحله دریافت پذیرش تحصیلی و دریافت ویزای تحصیلی اهمیت بسیاری دارد. ناگفته نماند که دانشجویان خارجی واجد شرایط می‌توانند با اخذ بورسیه تحصیلی از مخارج تحصیل و شهریه دانشگاه‌ها بکاهند.

پس دوران تحصیل متقاضیان واجد شرایط اقامت دائم استرالیا می‌توانند با دریافت ویزای کار تعطیلات یا ویزای کار از وزارت مهاجرت و حفاظت مرزی مشغول به کار شوند. این ویزای 12 ماهه فرصت خوبی برای کسب تجربه است؛ اگر کارفرما فعلی قصد حمایت از متقاضی را داشته باشد، شرایط دریافت اقامت دائم استرالیا مهیا می‌شود. 

پس از دوران تحصیل، ویزای تحصیلی این کشور به یکی از ویزاهای کاری ویزای مستقل ماهر Skilled Independent Visa، طرح نامزد کارفرمایان Employer Nomination Scheme و طرح مهاجرت منطقه ای the Regional Sponsored Migration Scheme تغییر پیدا می‌کند.

به طور کلی، تحصیل در استرالیا به تنهایی به مجوز اقامت دائم استرالیا منجر نمی‌شود؛ در این نوع اقامت غیرمهاجرتی فرد باید پس از تغییر ویزای تحصیلی به کاری و کسب 4 سال تجربه، برای مجوز اقامت دائم اقدام کند و 3 سال پس از دریاف آن، برای حق شهروندی درخواست دهد.

مهاجرت به استرالیا از طریق کار

یکی از رایج‌ترین روش های مهاجرت به استرالیا، دریافت ویزای کاری است که مجوز اقامت موقت را به متقاضی می‌دهد. ویزای کاری در 6 نوع مختلف صادر می‌شود که هریک برای گروه خاصی در نظر گرفته شده و شرایط معینی دارند.

ویزای 189 که به Skilled independent visa مشهور شده، برای افرادی مناسب است که پیشنهاد کاری از کارفرما ندارند و با شرکت در برنامه‌های مهاجرت کاری قصد ورود به این کشور را دارند.

ویزای 190 که به ویزای Skilled nominated visa معروف است، نیاز به حامی با اسپانسر ایالتی دارد و بر اساس شرایطی مانند سن، سوابق شغلی و تحصیلی، مهارت‌های حرفه‌ای و تسلط به زبان انگلیسی صادر می‌شود. با دریافت این ویزا متقاضی می‌تواند به همراه خانواده وارد خاک کشور استرالیا شود.

ویزای 489 اقامت 4 ساله به متقاضیان می‌داد تا بدون محدودیت به تحصیل، کار و زندگی بپردازند اما در سال 2019 ویزای 491 جایگزین آن شد و به نیروی کار ماهر اجازه مهاجرت به استرالیا را داد. این ویزا که از نوع مجوز اقامت کوتاه‎مدت است، قابلیت تغییر به مجوز اقامت دائم استالیا را نیز دارد. 

ویزای 476 ویژه فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی از موسسات آموزشی مورد تایید این کشور است که اقامت 18 ماهه به افراد واجد شرایط می‌دهد تا در حرفه خود مشغول به کار شوند.

ویزای 457 ویزای موقت با مجوز اقامت 2 تا 4 ساله بود که به تازگی با ویزای 482 یا ویزای TSS جایگزین شده و دیگر صادر نمی‌شود. باید در نظر داشت که ویزای TSS نیاز به پیشنهاد کاری دارد. همان‌طور که می‌توان پیش‌بینی کرد، پیدا کردن پیشنهاد شغلی از ایران کار چندان آسانی نیست؛ بیشتر متقاضیان این ویزا افرادی هستند که در داخل این کشور حضور دارند و به دنبال تمدید اقامت خود هستند.

دریافت اقامت دائم استرالیا از روش های مختلفی صورت میگیرد.

محاسبه آنلاین امتیاز مهاجرت به استرالیا

برای مهاجرت کاری به استرالیا فارغ از نوع ویزا متقاضی باید در لیست مشاغل مورد تقاضا شغل خود را پیدا کنند و بسته به شرح وظایف شغل مورد، وضعیت خود را ارزیابی کنند. لیست مشاغل مورد نیاز در سایت MLTSSL قرار گرفته است و توسط سازمان مهاجرت به روز رسانی می‌شود.

پس از یافتن شغل خود در لیست، متقاضی باید از سازمان‌های ارزیابی مدارک مانند سازمان وت اسس VETASSESS تاییدیه بگیرد. در صورت پاسخ مثبت متقاضی مهاجرت به استرالیا باید در وبسایت اسکیل سلکت ثبت نام کند تا EOI (اختصار عبارت Expression of Interest) خود را به ثبت برساند و فرم مربوطه را تکمیل کند. ثبت نام در این سایت هزینه‌ای ندارد. 

در این فرم بسته به شرایط متقاضی از جمله سوابق تحصیلی و شغلی، سن، نمره کارنامه آزمو‌های معتبر و بین‌المللی زبان انگلیسی امتیاز مشخصی به درخواست‌کننده می‌دهد؛ اگر متقاضی موفق به کسب مجموع امتیاز حداقل 65 شود، در صف امتیازبندی قرار می‌گیرد تا توسط دولت استرالیا دعوت به کار شود.

روند بررسی EOI هر 30 روز دوباره تکرار می‌شود؛ افرادی که امتیاز بالاتری داشته باشد دعوتنامه را در همان دوره اول ثبت درخواست دریافت می‌کنند. در واقع EOI بر اساس امتیازبندی صورت می‌گیرد و تا دوسال در سامانه اعتبار دارد. در طول این بازه زمانی می‌توان موارد ثبت شده در فرم را حذف یا ویرایش کرد. 

به این ترتیب مهاجرت به استرالیا از طریق شرکت در برنامه‌های مهاجرتی جذب نیروی کار ماهر در چهار مرحله بررسی مشاغل مورد نیاز و ارزیابی مهارتی، ثبت EOI ، دریافت دعوتنامه و درخواست ویزا خلاصه می‌شود.

شرایط سنی

یکی از موارد مورد توجه دولت استرالیا برای جذب مهاجر و نیروی کار ماهر، سن متقاضیان است. در این برنامه مهاجرتی متقاضیانی که در سنین بین 25 تا 32 سال هستند، بیشترین امتیاز را کسب می‌کنند و از سویی دیگر، افراد 45 سال به بالا و کمتر از 18 سال امتیازی از این بخش دریافت نمی‌کنند.

مهارت و تسلط به زبان انگلیسی

معمولا متقاضیان مهاجرت به استرالیا از طریق کار باید در یکی از آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی شرکت کنند و نمره نهایی کارنامه را ملاک دریافت امتیاز قرار دهند. برای مثال نمره نهایی آزمون آیلتس IELTS باید بالاتر از 5.5 باشد اما با توجه به رقابتی بودن شرایط بهتر است نمره 7 یا 8 داشت.

باید توجه داشت که متقاضیانی فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌های بین‌المللی که مدارک دانشگاهی آن‌ها مورد تایید کشور استرالیا باشد، نیازی به شرکت در آزمون مهارت زبان انگلیسی ندارند. 

سابقه کار

ارائه سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلی و شغل مورد تقاضا در کشور استرالیا از موارد مورد توجه سیستم امتیازبندی این کشور است. این تجربه در ده سال گذشته داخل و خارج از کشور استرالیا بررسی می‌شود؛ برای مثال 8 سال سابقه کاری در کشور استرالیا 20 امتیاز دارد و 8 سال سابقه کاری در خارج از کشور استرالیا 15 امتیاز نصیب متقاضی مهاجرت به استرالیا می‌کند.

مدرک تحصیلی

رشته تحصیلی متقاضی باید مرتبط به شغل مورد نظر باشد تا از سیستم مهاجرتی امتیاز دریافت کنند. در این صورت مدرک دیپلم 10 امتیاز، مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد 15 امتیاز و ارائه مدرک دکترا 20 امتیاز به همراه دارد.

مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه گذاری

یکی از بزرگترین مخاطرات مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری، بدون توجه به کشور مقصد، خطر مصادره اموال (Expropriation risk) است. جالب است که بدانید میانگین نرخ مصادره اموال در کشور استرالیا 1 و به معنای کمترین میزان ریسک محاسبه شده است. 
مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه‌گذاری منجر به دریافت اقامت 4 ساله از دولت می‌شود که در زیرمجموعه اقامتی subclass 188 دسته‌بندی شده است. یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری در استرالیا، کارآفرینی است و شرایط مختص به خود را دارد.

متقاضی سرمایه‌گذاری در استرالیا باید زیر 55 سال سن داشته باشد و امتیاز حداقل 65 را از سیستم امتیازبندی دریافت کرده باشد. البته درخواست مهاجرت افرادی که برنامه تجاری ویژه‌ای دارند (در صورتی که پلن آن‌ها سود چشمگیری برای دولت داشته باشد)، به طور جداگانه ارزیابی می‌شوند.

سرمایه‌گذاری در استرالیا نیاز به سه سال سابقه کار مدیریتی در سطح بالا دارد. فرد باید در 5 سال گذشته حداقل یک‌سال صاحب 10 درصد از سهام شرکتی باشد. در غیر این صورت شخص به تنهایی یا به همراه شریک تجاری به مبلغ 1.5 میلیون دلار در شرکت استرالیایی باید سرمایه‌گذاری کرده باشند.

بیزنس پلنی که متقاضی برای مهاجرت به استرالیا ارائه می‌کند، باید در حداقل 2 سال راه‌اندازی شود. حداقل سرمایه‌ای که برای تاسیس شرکت و راه‌اندازی کسب‌وکار در این کشور مورد نیاز است، 800 هزار دلار استرالیا اعلام شده است اما برای دریافت اقامت سرمایه‌گذاری 200 هزار دلار استرالیا هم کفایت می‌کند.

طبق آخرین به‌روز رسانی اداره مهاجرت استرالیا، ویزای استعداد تجاری که در زیر گروه 123 A طبقه‌بندی می‌شود، هشتصد دلار سرمایه مالی نیاز دارد و راه‌اندازی کسب و کار آن نیاز یه یک‌میلیون و پانصد هزار دلار دارد که منجر به دریافت اقامت دائم استرالیا می‌شود. این ویزای سرمایه‌گذاری شرط حضور دائم در خاک کشور استرالیا را ندارد.

سرمایه گذاری در استرالیا یکی از راه های مهاجرت به استرالیاست.

در ویزای تجاری نوآورانه که در زیر گروه 188 A طبقه‌بندی می‌شود، 200 هزار تا 500 هزار دلار سرمایه نیاز دارد و برای راه‌اندازی آن حدود 800 هزار دلار مورد نیاز است. در این نوع ویزا که شرط حضور در خاک کشور استرالیا را دارد، اقامت 2 ساله صادر می‌شود و قابل تمدید یا تبدیل هم بوده است. بنابراین این ویزا، راهی برای دست‌یافتن به اقامت دائم استرالیا هم محسوب می‌شود.

ویزای جریان سرمایه‌گذاری که در دسته‌بندی 188 B قرار گرفته، نیاز به حداقل یک‌میلیون و پانصد هزار دلار مبلغ سرمایه‌گذاری دارد. این نوع ویزای سرمایه‌گذاری شرط حضور در خاک دارد و اقامت موقت 2 ساله را برای متقاضی صادر می‌کند که قابل تبدیل به اقامت دائم استرالیا نیز بوده است.

در ویزای جریان سرمایه‌گذاری نوع 188  C حداقل سرمایه‌گذاری 5 میلیون دلار اعلام شده است. این ویزا اقامت موقت 2 ساله را برای متقاضی همراه دارد و قابل تبدیل به اقامت دائم استرالیا نیز بوده است. باید در نظر داشت که در این نوع سرمایه‌گذاری حداقل 40 روز در سال را باید در خاک کشور استرالیا حضور داشت.

مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج

دریافت اقامت دائم استرالیا از طریق ازدواج یکی از روش‌های مهاجرتی به این کشور است که به دلیل ازدواج‌های صوری و سوء استفاده از آن، به تازگی نظارت دقیقی روی آن می‌شود. این روش برای سامان دادن به زندگی زوج‌هایی‌ست که به دلیل نظارت‌های مهاجرتی و امنیتی جدا از هم زندگی می‌کنند.

بر اساس قوانین مهاجرتی کشور استرالیا فردی می‌تواند درخواست ویزا دهد که تبعه کشور استرالیا باشد یا مجوز اقامت دائم استرالیا را دریافت کرده باشد. علاوه‌بر این با ارائه تمکن مالی، توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی خود و همسر را به اثبات برساند. ارائه مدارکی که بتواند سوءظن افیسر ویزا مبنی بر صوری بودن ازدواج را از بین ببرد، در نتیجه درخواست تاثیر شگرفی خواهد داشت.

در صورت موافق با درخواست، در بازه زمانی 9 ماهه باید ثبت قانونی ازدواج اتفاق بیوفتند و سند ازدواج برای صدور مجوز اقامت دائم استرالیا به اداره مهاجرت این کشور ارائه شود. در این روش مهاجرتی، ابتدا اقامت 1 ساله صادر می‌شود؛ پس از پایان اعتبار یکساله، در صورت اثبات زندگی مشترک با همسر متقاضی می‌تواند اقامت خود را تمدید کند و اقامت موقت را به مجوز اقدام دائم استرالیا تبدیل کند. پس از 4 سال حضور و زندگی در این کشور می‌توان برای دریافت حق شهروندی کشور استرالیا اقدام کرد.

مهاجرت به استرالیا از طریق تولد

تمام کشورهای دنیا برای اعطای تابعیت از دو اصل پیروی می‌کنند؛ خاک و خون. اصل خاک به زمان تولد فرزند در خاک کشور مورد نظر دلالت دارد و اصل خون به معنای وضعیت تبعیت پدرومادر است. ثبت اقامت دائم استرالیا از اصل خون پیروی می‌کند؛ در واقع فرزندی که در خاک کشور استرالیا متولد می‌شود، باید از پدر یا مادری استرالیایی متولد شود. باید در نظر داشت که فرزندانی با هویت نامعلوم نیز در این گروه قرار می‌گیرند.

اگر فرزندی بعد از تاریخ اگوست ۱۹۸۶ در کشور استرالیا بدنیا آمده باشد، و هیچ‌یک از والدین شهروند یا مقیم این کشور نباشند، با سکونت در کشور استرالیا به مدت 10 سال شهروند کشور استرالیا برشمرده می‌شود.

مهاجرت به استرالیا برای هنرمندان و افراد فوق موفق

هنرمندان و افراد موفق نیز می‌توانند از طریق کار و با شرکت در سیستم امتیازبندی برای مهاجرت به استرالیا اقدام کنند. اگر رشته مورد نظر متقاضی در لیست مشاغل مورد نیاز قرار گرفته باشد، با ارائه مدارک مورد نیزا اعم از سوابق شغلی و تحصیلی، مدرک زبان انگلیسی و شرایط مناسب سنی، متقاضیان می‌توانند به عنوان فردی نخبه یا هنرمندان سرشناس یا به عنوان افراد فوق موفق درخواست اقامت دائم استرالیا را ثبت کنند.

این افراد علاوه بر مدارک و شرایط مورد نیاز امتیازدهی، نیاز به ارائه مدارک مبنی بر دریافت جوایز بین‌المللی یا داخلی، ارائه مدرک انتشار مقاله‌ها در مورد یا توسط متقاضی در نشریات و شبکه‌های رسانه‌ای حرفه‌ای یا دیگر رسانه‌ها دارد. علاوه‌بر این ارائه مدرکی که اثبات کند متقاضی در موضوعات علمی، دانشگاهی، هنری، ورزشی، فرهنگی یا تجاری و مالی کشوری خدماتی ارائه داده است، می‌تواند در نتیجه درخواست نقش موثری ایفا کند.

راحت ترین راه مهاجرت به استرالیا

هر یک از روش های مهاجرت به استرالیا که در بالا ذکر شد، برای گروه سنی خاصی درنظر گرفته شده است. علاوه‌بر شرایط سنی، امور مشخص دیگری نیز تعیین‌کننده نتیجه خواهد بود. بنابراین بیان راحت‌ترین راه مهاجرت به استرالیا کمی دشوار است. 

با توجه به وجهه سیاسی و موقعیت ایرانیان در امور مهاجرت، شرایط متقاضیان مهاجرت به استرالیا به دقت و با نگاه ریزبینانه‌ای بررسی می‌شود. به همین دلیل اقدام با ویزهای غیر مهاجرتی که منجر به اقامت موقت می‌شود، نتیجه بهتری داشته است. به طور کلی شرایط هر یک از متقاضیان باید به تفکیک و فردی بررسی شود.

مهاجرت به استرالیا روش های مختلفی دارد.

هزینه مهاجرت به استرالیا

هر یک از روش‌ های مهاجرت به استرالیا هزینه‌های مربوط به خود را دارد؛ پیش از مهاجرت تحصیلی باید شهریه دانشگاه‌های این کشور در رشته مورد نظر را باید بررسی کرد و پیش از مهاجرت کاری یا سرمایه‌گذاری باید موقعیت مالی هر یک را مطالعه کرد. 

اما نکته دیگری که در مهاجرت به استرالیا باید به دقت بررسی شود، هزینه‌های مربوط به دوران پس از مهاجرت است. کشور استرالیا یکی از گران‌ترین کشورهای منطقه محسوب می‌شود و نیاز به تمکن مالی کافی و مناسب دارد. برای برآورد هزینه‌ها بسته به روش مهاجرتی مورد نظر باید مطالعه کافی داشت.

دریافت ویزاهای کاری یکی از ارزان‌ترین روش های مهاجرت به استرالیا محسوب می‌شود و در صورت داشتن پیشنهاد کاری نیازی به ارائه گواهی تمکن مالی هم ندارد. در صورت نیاز به مشاوره مهاجرت تحصیلی کلیک کنید.