اخذ بورسیه تحصیلی آلمان یکی از ویژگی‌های تحصیل در آلمان است که با کاهش هزینه‌های زندگی و تحصیل علاقمندان مهاجرت تحصیلی است. برای بورسیه شدن باید همزمان با دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه های آلمان اقدام کرد. شرایط و مدارک بورسیه آلمان را در این صفحه از سایت موسسه اعزام دانشجو لتسگو یونی مطالعه کنید.

بورسیه تحصیلی آلمان

یکی از روش های مهاجرت به آلمان، ادامه تحصیل و مهاجرت تحصیلی به سرزمین ژرمن‌هاست. بسیاری از کشورهای مهاجرپذیر، جذب دانشجویان بین‌المللی را به عنوان یکی از راه‌های کسب درآمد در اهداف مالی بلندمدت خود قرار داده‌اند، اما در کنار این هدف، مزایایی نیز برای دانشجویان ممتاز و واجد شرایط در نظر می‌گیرند. 

به عنوان یک مقصد ایده‌آل برای دانشجویان بین‌المللی، چه برای مهاجرت تحصیلی و چه برای زندگی بلندمدت پس از دوره تحصیل، این کشور بهترین شرایط را برای ادامه تحصیل، لذت بردن از تجربه تحصیل در آلمان و مدارک فارغ‌التحصیلی معتبر برای یافتن شغل ارائه می‌دهد. 

جالب است بدانید که این کشور در مقایسه با سایر مقاصد مهاجرت تحصیلی خارج از اروپا برای دانشجویان بین‌المللی هزینه کمتری دارد. با این حال، زندگی در یک کشور خارجی به این معنی است که باید مهارت‌های کاملی در مدیریت مالی داشته باشید.

اخذ بورسیه تحصیلی آلمان شرایط و مدارک خاصی دارد.

جدایی از هزینه‌های تحصیل در دانشگاه های آلمان، هزینه‌های زندگی حدود 853 یورو در ماه تخمین زده شده است. البته، انتخاب شهر مورد نظر برای زندگی در این هزینه‌ها تاثیرگذار است. از آنجایی هزینه‌های زندگی می‌تواند چالشی برای دانشجویان بین‌المللی باشد، بسیاری از برنامه‌های کمک‌هزینه مالی این فرصت را به دانشجویان می‌دهند تا با کمک مالی در قالب بورس تحصیلی هزینه‌های دوران مهاجرت تحصیلی کاهش نسبی پیدا کند. 

پیش از مهاجرت، علاقمندان با مطالعه لیست بهترین دانشگاه های آلمان گزینه مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند. تحصیل در دانشگاه های آلمان برای دانشجویان بین‌المللی هم سال‌ها رایگان بوده است؛ از این رو، علاقمندان بسیاری در میان متقاضیان مهاجرت تحصیلی پیدا کرده است.

دانشگاه های آلمان که از سوی دولت اداره می‌شوند، برای دانشجویان بین‌المللی هم شهریه ندارد، اما موسسات آموزش عالی خصوصی شهریه مشخصی دارند که با اعطای بورسیه آلمان به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

حدود دو سوم دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه های آلمان با دریافت بورسیه هزینه‌های خود را کاهش می‌دهند و نیمی از دانشجویان مقطع کارشناسی، چه دانشجویان بین‌المللی و چه داخلی موفق به دریافت بورسیه تحصیلی آلمان می‌شوند.

در ادامه به معرفی مشهورترین برنامه‌های کمک‌هزینه و بورسیه آلمان که در دسترس دانشجویان بین‌المللی قرار گرفته است، پرداخته‌ایم. برای آگاهی از شرایط و مدارک بورسیه آلمان در ادامه همراه سایت اعزام دانشجو لتسگو یونی باشید.

بورسیه تحصیلی daad

برنامه کمک‌هزینه مالی دااد یکی از مشهورترین برنامه‌های کمک‌هزینه مالی دانشجویان بین‌المللی در اروپاست. داد DAAD (Deutscher Akademischer Austauschdienst) یا (دآآد) به دانشجویانی انتقالی و بین‌المللی تعلق پیدا می‌کند که واجد شرایط این پروژه باشند.

خدمات تبادل آکادمیک مهم‌ترین بورسیه آلمان است که به یک سازمان مشترک از موسسات آموزش عالی با هدف ارتقا روابط آکادمیک بین‌المللی تبدیل شده است. که مسئول است. دانشجویان و محققان علاقمند به مهاجرت تحصیلی می‌توانند با این بودجه دولتی در مقاطع تحصیلات تکمیلی و پروژه‌های پژوهشی به تحصیل و تحقیق بپردازند.

کمک‌ هزینه مالی دانشجویان اروپا با عنوان DAAD به دانشجویانی اعطا می‌شود که می‌خواهند در یک دوره آکادمیک تمام‌وقت تحصیل کنند. متقاضیان باید مدرک فارغ‌التحصیلی دوره کارشناسی خود را در 6 سال گذشته دریافت کرده باشند و حداقل باید دو سال سابقه کار اثبات شده داشته باشند. در این صورت متقاضیان مهاجرت تحصیلی می‌توانند ماهانه 850 یورو برای مقطع کارشناسی ارشد و ماهیانه 1200 یورو برای مقطع دکترا به عنوان کمک هزینه بورسیه DAAD دریافت کنند.

با اینکه تمرکز ویژه DAAD روی مقاطع عالی و پس از آن است، برنامه‌های کمک‌هزینه بسیار متنوعی نیز برای مقطع کارشناسی طراحی شده تا علاقمندان مهاجرت تحصیلی بتوانند از هزینه‌های خود بکاهند. این برنامه‌ها هرساله به روزرسانی می‌شوند و بسته به نیاز این کشور، رشته و گروه مشخصی از دانشجویان را در بر می‌گیرد.

بورسیه تحصیلی آلمان دآآد یکی از مشهورترین برنامه های کمک هزینه تحصیلی در اروپا است.

در ادامه برای آشنایی بیشتر به معرفی بورسیه تحصیلی آلمان می‌پردازیم که بودجه آن‌ها از سوی ارگان‌ها و موسسات خصوصی تامین می‌شود.

بورسیه های بنیاد هاینریش بل در آلمان

بنیاد هاینریش بل هر ساله بیش از 1200 برنامه کمک‌هزینه مالی به متقاضیان مهاجرت تحصیلی در هر سه مقطع آکادمیک و فارغ‌التحصیلان تمامی رشته‌ها برای پژوهش با هر ملیتی اعطا می‌کند. دانشجویان باید مدارک خود را به دانشگاه‌های دولتی یا دانشگاه‌های مورد تایید موسسات دولتی تحویل دهند. 

به عبارتی دیگر، علاقمندان به مهاجرت تحصیلی برای دریافت این نوع کمک‌هزینه مالی باید از موسسات آموزش عالی دولتی یا مورد تایید آن‌ها پذیرش دریافت کنند و همزمان درخواست پذیرش بورسیه را هم به ثبت برسانند.

سوابق آکادمیک برجسته، فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی، علاقمندی به ارزش‌هایی نظیر بوم شناسی، پایداری، دموکراسی، حقوق بشر و عدالت می‌تواند در نتیجه درخواست بورسیه هانریش بل موثر باشد.

دانشجویان بین‌المللی از مقصدی خارج از اتحادیه اروپا برای تحصیل در دوره‌های کارشناسی ارشد، علاوه بر کمک هزینه‌های شخصی شهریه، مبلغی معادل 850 یورو در ماه دریافت می‌کنند. دانشجویان اتحادیه اروپا در همان مقطع دانشگاهی 649 یورو علاوه بر 300 یورو در ماه بودجه تهیه کتاب و منابع آموزشی دریافت خواهند کرد. این کمک‌هزینه برای یک دوره آکادمیک استاندارد و منظم طراحی شده و برای یک ترم تمدید می‌شود.

دانشجویان بین‌المللی مقطع دکترا که از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا دانشگاه های کشور آلمان را برای مهاجرت تحصیلی برگزیده‌اند، علاوه بر 100 یورو کمک‌هزینه حمل‌ونقل در ماه و سایر کمک هزینه‌های فردی (به استثنای شهریه)، ماهیانه 1200 یورو دریافت می کنند. 

دانشجویان مقطع دکترا که از مبدا دیگر کشورهای اتحادیه اروپا تحصیل در آلمان را برگزیده‌اند هم 1350 یورو در ماه، به علاوه 100 یورو هزینه تحقیقاتی (به استثنای شهریه) دریافت می‌کنند. این بورسیه آلمان به مدت دو سال با امکان تمدید دو بار و نیم سال تعلق می‌گیرد.

بورسیه تحصیلی ملی آلمان

یکی دیگر از برنامه‌های کمک‌هزینه مالی دانشگاه های آلمان که از سوی بخش خصوصی حمایت می‌شود، بورس ملی یا Deutschlandstipendium نام دارد. در این برنامه که بودجه آن از موسسات خیریه خصوصی با کمک دولت تامین می‌شود، از تمامی متقاضیان و برجسته دانشگاهی برای تحصیل در آلمان از همه گوشه و کنار جهان پشتیبانی مالی می‌شود.

بورس ملی بدون در نظر گرفتن تابعیت، درآمد شخصی دانشجو یا والدین او به افراد واجد شرایط اعطا می‌شود. موسسات و بنیادهای خصوصی مختلف از دانشجویان مبلغ 150 یورو در ماه حمایت مالی می‌کنند و دولت فدرال 150 یورو دیگر به این مبلغ اضافه می‌کند. این بورس توسط دانشگاه های آلمان اعطا می‌شود؛ به این معنی که متقاضیان باید شرایط لازمی که موسسات آموزشی تعیین کرده‌اند را برای ارائه داشته باشد.

بورس ملی در دو ترم اعطا می‌شود، اما ممکن است برای زمانی که دوره استاندارد تحصیل را پوشش می‌دهد نیز معتبر باشد؛ به عبارتی دیگر، پس از دو ترم دانشگاه بررسی می‌کند که دانشجو هنوز معیارهای بورس را دارد تا بودجه خصوصی ادامه یابد، یا خیر!

بورسیه تحصیلی  Konrad-Adenauer-Stiftung

دانشجویانی که وضعیت تحصیلی آن‌ها بالاتر از حد متوسط باشد و حوزه علاقه‌مندی آن‌ها ارتباط زیادی به سیاست داشته باشد، می‌توانند برای بورس تحصیلی کنراد ادنور Konrad-Adenauer-Stiftung درخواست دهند.

این برنامه کمک‌هزینه مالی با هدف ارتقا دانشجویان خارجی و داوطلبان دکترا طراحی شده که تحصیلات دوره کارشناسی خود را با موفقیت در کشور خود به پایان رسانده‌اند. این برنامه کمک‌هزینه مالی برای دانشجویانی که مایل به گذراندن دوره کارشناسی ارشد، دکترا یا پژوهش هستند، در دسترس است. 

اولویت بورس کنراد Konrad-Adenauer-Stiftung با دانشجویان داوطلب دکتراست از مبدا کشورهای در حال توسعه تحصیل در دانشگاه های آلمان را برمی‌گزینند، یا مبدا کشورهایی که تحول سیاسی را تجربه می‌کنند.

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در طول دوره آکادمیک برای مدت دو سال ماهیانه مبلغ 850 یورو دریافت می‌کنند. داوطلبان دکترا و کسانی که برای اهداف تحقیقاتی به این کشور مهاجرت می‌کنند، در طول سه سال از موسسه کنراد ماهیانه 1100 یورو دریافت می‌کنند. 

به این ترتیب، هزینه تحصیل حداکثر تا 500 یورو در هر ترم قابل جبران است (فقط دوره های مربوط به پروژه تحصیل / دکترا). از طریق این بورس، گفتگوهای بین فرهنگی و شبکه‌های بین المللی به منظور توسعه روابط بین کشورهای اصلی و جمهوری فدرال آلمان ارتقا می‌یابند.

بورسیه اراسموس آلمان

یکی دیگر از کمک‌هزینه‌های دولتی دانشگاه های آلمان، بورسیه اراسموس است. متقاضیان واجد شرایط در این برنامه انتقال دانشجو می‌توانند از بودجه دولتی برای ادامه تحصیل در کشور آلمان بهره‌مند شوند. 

اراسموس همچنین یک انتخاب عاقلانه برای دانشجویان بین‌المللی است که قصد دارند در یک برنامه تحصیلی تمام‌وقت در این کشور شرکت کنند. اراسموس به عنوان یک منبع کمک مالی در سطح اتحادیه اروپا که توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا تامین می شود‌، کمک مالی برای دوره‌های مبادله یک ساله دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه های آلمان ارائه می‌دهد. 

برای استفاده از بورس اراسموس متقاضی مهاجرت تحصیلی باید در یک موسسه آموزش عالی ثبت‌نام کرده باشد؛ باید توجه داشت که هم دانشگاه زادگاه شما و هم دانشگاه مستقر در این کشور باید منشور اراسموس را برای آموزش عالی امضا کرده باشند.

اکثر دانشگاه‌های بزرگ اتحادیه اروپا در طرح اراسموس شرکت کرده‌اند. دانشگاه های کشور آلمان در برنامه‌های تحصیلی متعددی که توسط بورس تحصیلی اراسموس موندوس و اراسموس پلاس تهیه شده‌اند، شرکت می‌کنند. 

این کمک‌هزینه‌ها بسته به شرایط متقاضی شامل هزینه‌های ثبت نام، مسافرت و همچنین هزینه‌های اولیه زندگی می‌شود. برای مطالعه دقیق‎تر برنامه‌های آکادمیک این بورسیه می‌توانید به سایت این مجموعه مراجعه کنید، یا از راهنمایی‌های کارشناسان ما در بخش اعزام دانشجوی لتسگو یونی بهره‌مند شوید.
بورسیه تحصیلی بنیاد فردریش ابرت
گزینه دیگر از میان بورسیه تحصیلی آلمان، برنامه کمک‌هزینه مالی فردریش ابرت Friedrich-Ebert-Stiftung نام دارد که با هدف ارائه برنامه‌های متعدد از طریق کمک‌های مالی آکادمیک سوسیال دموکراسی را ارتقا دهد. 

این بورس تحصیلی برای متقاضیان خارجی که تحصیل در آلمان را در یک دانشگاه علوم کاربردی دولتی تجربه می‌کنند، یا موسسه آموزشی آن‌ها مورد تایید دانشگاه‌های علوم کاربردی قرار گرفته است، ارائه می‌شود. 

در این بورسیه تحصیلی آلمان انتظار می‌رود دانشجویان تحت حمایت دستاوردهای علمی بالاتر از حد متوسط داشته باشند. این برنامه کمک‌هزینه مالی گزینه خوبی برای دانشجویانی‌ست که در رشته‌های علوم اجتماعی، سیاست یا علوم انسانی تحصیل در دانشگاه های آلمان را تجربه می‌کنند.

یکی از شرایط موردنیاز استفاده از این بورس تحصیلی، داشتن مهارت‌های برجسته و استثنایی در زبان آلمانی است. اگر متقاضی در دوره‌های آکادمیک به زبان انگلیسی هم شرکت کند، می‌تواند از بورسیه فردریش ابرت استفاده کند، اما باید نمره درخوری در مدرک زبان آلمانی ارائه دهد.

این نوع بوسیه تحصیلی آلمان ظرفیت بسیار محدودی دارد؛ بورس فردریش ابرت فقط به 40 نفر در سال اختصاص پیدا می‌کند که از مبدا کشورهای آفریقایی، آسیایی، آمریکای لاتین و اروپای شرقی به این کشور مهاجرت تحصیلی می‌کنند.

دارندگان بورس تحصیلی در دوره‌های کارشناسی ماهانه مبلغی معادل 830 یورو دریافت می‌کنند. افرادی که در دوره‌های کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند، هر ماه 850 یورو و همچنین هزینه‌های بیمه درمانی را دریافت می‌کنند.

شرایط و مدارک بورسیه آلمان را در سایت اعزام دانشجو لتسگو یونی بخوانید.

بورسیه در آلمان با مدرک دیپلم

با اینکه تعداد برنامه‌های کمک‌هزینه تحصیلی برای ادامه تحصیل در آلمان در مقاطع پس از دیپلم بسیار محدود است، اما متقاضیان مهاجرت تحصیلی که سوابق کاری و آکادمیک مناسبی دارند، می‌توانند از بورسیه تحصیلی آلمان بهره‌مند شوند و با کاهش هزینه‌های مهاجرت، زندگی در این کشور اروپایی را تجربه کنند.

بورسیه تحصیلی آلمان در مقطع کارشناسی

متقاضیان مهاجرت تحصیلی در مقطع کارشناسی که شرایط مناسبی دارند، می‌توانند از برنامه‌های کمک‌هزینه تحصیلی بهره‌مند شود. با اینکه برنامه‌های کمک‌هزینه تحصیلی این مقطع تعداد محدودتری نسبت به مقاطع عالی دارند، اما بسیاری از برنامه‌های کمک‌هزینه مالی به علاقمندان به مهاجرت تحصیلی در مقطع کارشناسی نیز ارائه می‌شود.

برای مثال بنیاد DAAD که بزرگترین مرکز تامین بودجه دانشجویی در اروپا محسوب می‌شود، سالانه بیش از 145 هزار برنامه کمک‌هزینه مالی به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌کند که برخی از آن‌ها به مقطع کارشناسی تعلق پیدا می‌کند.

بورسیه تحصیلی آلمان دکترا

از جمله برنامه‌های کمک‌هزینه تحصیلی مقطع دکتری برای تحصیل در آلمان می‌توان به بورسیه انجمن همهولتز، فرصت مطالعاتی بین المللی ماری کوری، فرصت مطالعاتی هومبولت از سوی موسسه «گئورگ فورستر» و بورسیه دوره فوق دکترا فلوشیپ انیشتین اشاره کرد.

هر یک از این بورسیه آلمان در رشته مشخصی ارائه می‌شود و دریافت آن‌ها شرایط ویژه‌ای نیاز دارد. به عبارت دیگر هر یک از انواع بورسیه تحصیلی آلمان، به دانشجویان بین‌المللی رشته‌های مشخصی ارائه می‌شود، و بسته به رشته تحصیلی مدارک و شرایط خاص خود را نیاز دارد.

بورسیه تحصیلی آلمان پزشکی

متقاضیان تحصیل در آلمان در دوره‌های زیرمجموعه علوم پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی می‌توانند با دریافت کمک‌هزینه مالی بخشی از شهریه یا تمامی آن‌را پوشش دهند. برخی از برنامه‌های کمک‌هزینه تحصیل در آلمان در این گروه هزینه‌های مربوط به زندگی و حتی سفر به رفت و برگشت به این کشور را نیز در بر می‌گیرد.

بورس تحصیلی بایر Bayer، بورسیه تحقیقاتی راتانجی دالال Research Sir Ratanji Dalal، بورسیه فرصت‌های مطالعاتی بین‌المللی بنتینگ Banting International Postdoctoral 2021، بورس DKFZ، بورس دانشگاه برلین Humboldt University of Berlin و بورس ماری کوری از جمله برنامه‌های کمک‌هزینه تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزشی کشور آلمان محسوب می‌شوند.

شرایط و مدارک مورد نیاز بورسیه آلمان

هر یک از انواع بورسیه آلمان مزایا و همچنین مدارک و شرایط خاص خود را دارد. برخی از این برنامه‌های کمک‌هزینه تحصیلی به مهارت زبان آلمانی در سطح پیشرفته نیاز دارند و برخی دیگر تنها به ارائه سوابق تحصیلی اکتفا می‌کنند.

اما آنچه در تمامی بورسیه تحصیلی آلمان یکسان اشاره شده است، ارائه سوابق تحصیلی درخشان و اغواکننده است. متقاضی تحصیل در آلمان باید با ارائه مدارک درخور، مسئولان پذیرش تحصیلی و پذیرش بورسیه آلمان را متقاعد کند.

شرایط و مدارک بورسیه آلمان در مقطع کارشناسی

اگر بخواهیم واقع‌گرایانه به این موضوع بپردازیم، باید بگوییم که دریافت بورسیه تحصیلی آلمان در مقطع کارشناسی غیر ممکن نیست، اما شرایط بسیار پیچیده و ویژه‌ای دارد. اگر متقاضی تحصیل در آلمان در شمار نوابغ رتبه بالای کنکوری باشد، می‌تواند در رشته‌های خاصی بورس دانشگاه یا دولت شود.

پذیرش مقطع کارشناسی نیاز به ارائه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی با نمره متوسط به بالا دارد، اما برای بورسیه آلمان باید نمرات معدل کل و ریز نمرات هر دو مدرک بالای 19 باشد. علاوه‌بر این، مدرک زبان آلمانی در سطح پیشرفته و بالا برای دریافت بورسیه آلمان از الزامات محسوب می‌شود.

معمولا با توجه به امتیاز کسب شده از آزمون ورودی دانشگاه با نام  Feststellungsprüfung پس از گذراندن دوره پیش‌نیاز، متقاضی می‌تواند انتخاب رشته کند. امتیاز کامل کسب شده از این آزمون نیز منجر به دریافت پاداش و بورسیه آلمان می‌شود. 

شرایط و مدارک بورسیه آلمان در مقطع ارشناسی ارشد

تقریبا تمام برنامه‌های کمک‌هزینه مالی دانشجویان بین‌المللی و بورسیه آلمان روی مقاطع تکمیلی تمرکز دارند. از جمله متداول‌ترین شرایط و مدارک بورسیه آلمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

•    ترجمه مدرک تحصیلی کارشناسی و ریز نمرات مقطع کارشناسی با نمرات بالا
•    ترجمه دیپلم با نمرات بالا و ریز نمرات آن
•    ترجمه مدرک پیش دانشگاهی با نمرات بالا و ریز نمرات آن
•    پاسپورت متقاضی با اعتبار بیش از ۶ ماه
•    مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی با نمرات بالا
•    توصیه نامه دانشگاه و استادان مقاطع پیشین
•    پروپوزال مرتبط با رشته و حوزه مطالعاتی موسسه ارائه دهنده بورسیه
•    انگیزه نامه

از مهم‌ترین بورس‌های مقطع کارشناسی می‌توان به بورسیه تحصیلی گوته با عنوان Goethe Goes Global اشاره کرد. با توجه به ظرفیت بسیار محدود بورس گوته (20 نفر در سال) باید مدارک و سوابق بسیار برجسته‌ای ارائه داد.

علاوه‌بر این، دریافت مدرک کارشناسی خود را از کشوری به غیر از آلمان، داشتن برنامه تحصیلی بلند مدت و قصد ادامه تحصیل دوره دکترا، علاقمند به انجام پروژه های تحقیقاتی، علاقه‌مندی به تبادل نظر با سایر ایده‌پردازان و محققان، و داشتن انگیزه کار پژوهشی می‌تواند این بورسیه آلمان را تمدید کند.

شرایط و مدارک بورسیه آلمان در مقطع دکتری

بر اساس قوانین کلی بورسیه آلمان دانشجویان بین‌المللی در مقطع دکترا می‌توانند در طول 6 ترم در دانشگاه ها و موسسات آموزشی آلمان رایگان تحصیل کنند. باید توجه داشت که وضعیت تحصیلی و فعالیت‌های پژوهشی دانشجو می‌تواند این بازه زمانی را تمدید کند.
هر یک از انواع بورسیه آلمان شرایط و مزایای خاص خود را دارد؛ اما به طور کلی متقاضی بورسیه تحصیلی آلمان در مقطع دکتری باید مدارک زیر را ارائه دهد:

•    ارائه مقالات بین‌المللی چاپ شده
•    ارائه گزارش‌های مبنی بر شرکت در کنفرانس‌های بین المللی
•    مدرک زبان انگلیسی معادل آیلتس ۷ آکادمیک
•    مدرک زبان آلمانی در سطح پیشرفته در برخی از انواع بورسیه آلمان
•    ارائه پروپوزال مناسب تایید شده توسط استاد راهنما
•    سابقه کاری مرتبط با رشته تحصیلی کارشناسی ارشد

در برخی موارد ثبت اختراع جهانی، عناوین کتب تالیفی و حتی سابقه تدریس دانشگاهی یا آکادمیک می‌تواند دانشجو را برای دریافت بورسیه تحصیلی آلمان یاری کند. 

دانشگاه بن یکی از مشهورترین دانشگاه های آلمان است که به دانشجویان خارجی بورسیه تحصیلی آلمان ارائه میدهد.

برای دریافت اطلاعات دقیق برنامه‌های تحصیلی در رشته و مقطع مورد نظر خود از راهنمایی‌های کارشناسان باتجربه ما در بخش اعزام دانشجو لتسگو یونی بهره‌مند شوید. برای پرسش و پاسخ با کارشناسان موسسه مهاجرتی لتسگو یونی در دوران پاندمی کرونا می‌توانید به صورت آنلاین نیز اقدام کنید.