تحصیل رایگان در استرالیا چگونه است؟ چگونه در کشور استرالیا بدون پرداخت هزینه تحصیل کنیم؟ آیا تحصیل رایگان در استرالیا امکان پذیر است؟ ما قصد داریم در این پست از مجله لتس گو یونی به تمامی این سوالات پاسخ دهیم پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

کشور استرالیا یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای تحصیلات عالی برای دانشجویان در سراسر جهان است که طبق آمار بیش از 800000 دانشجوی بین المللی در حال تحصیل در این کشور هستند. 

اما دلیل محبوبیت کشور استرالیا برای تحصیل چیست؟ کشور استرالیا میزبان تعداد بسیار زیادی دانشگاه‌ است و حتی نام برخی از بهترین دانشگاه‌های جهان نیز در این کشور به چشم می‌خورد که این خود نشان دهنده بالا بودن سطح کیفیت آموزش در استرالیا است.

تحصیل رایگان در استرالیا

البته لازم به ذکر است که به صورت کلی تحصیلات تکمیلی در استرالیا مشروط به پرداخت شهریه هستند و گاها برخی از دانشگاه‌ها شهریه‌های نسبتا بالایی دارند، اما برخی از دانشگاه ها برنامه‌های بورسیه تحصیلی متنوعی برای دانشجویان بین المللی خود در نظر گرفته‌اند که مقدار زیادی از هزینه‌های تحصیل افراد را پوشش می‌دهد.

اگر شما هم به دنبال تحصیل رایگان استرالیا هستید، مراحل و انتخاب‌هایی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید تا تحصیلات با کیفیت و بدون صرف هزینه زیاد داشته باشید. با رزور وقت مشاوره مهاجرتی از گروه لتس گو یونی در مورد نحوه تحصیل رایگان در استرالیا همراه شما هستیم.

تحصیل رایگان در استرالیا

دانشگاه‌های استرالیا برای دانشجویانی که مایل به تحصیل در خارج از کشور هستند، گزینه‌های بسیار جذاب و باکیفیت هستند. با توجه به نتایج تحقیقاتی و استانداردهای آموزشی شناخته شده در جهان، تحصیل در دانشگاه‌های استرالیا بسیار ارزشمند و قابل قبول هستند.

با این حال، هزینه‌های تحصیل در استرالیا ممکن است برای بسیاری از دانش آموزانی که در هنگام فکر کردن به تحصیل در این کشور با مانع پول روبرو هستند، دلهره آور باشد. هزینه تحصیل در استرالیا چندان مقرون به صرفه نیست، اما با استفاده از روش‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، می‌توان به صورت رایگان در استرالیا ادامه تحصیل داد.

استفاده از بورسیه تحصیلی

آموزش با کیفیت همیشه با ارزش است و معمولا رایگان نیست. اما همواره راه برای افراد مستعد باز است و افراد با استفاده از برنامه‌های بورسیه تحصیلی که در استرالیا وجود دارد می‌توانند بدون دغدغه مالی برای کاهش هزینه‌های خود به صورت رایگان در استرالیا تحصیل کنند.

خوشبختانه تمامی برنامه‌های بورسیه‌ تحصیلی در استرالیا که منجر به تحصیل رایگان در استرالیا می‌شوند، برای تمامی مقاطع تحصیلی از کارشناسی تا دکترا موجود هستند و متقاضی به راحتی می‌تواند از ابتدای تحصیل تا پایان با برنامه ریزی و تلاش فراوان خود را مشمول این برنامه‌ها کند.

پس می‌توان گفت که مطمئن‌ترین و بهترین روش برای پرداخت هزینه‌های دانشگاهی در استرالیا، استفاده از برنامه‌های بورسیه تحصیلی که به دانشجویان بین‌المللی هم تعلق می‌گیرد، می‌باشد.

بورسیه تحصیلی استرالیا در مقطع کارشناسی: برخی از بورسیه‌های تحصیلی که به تحصیل در مقطع کارشناسی در استرالیا به دانشجویان بین‌اللملی تعلق می‌گیرد عبارت‌اند از: 

  • بورسیه‌های بین المللی دانشگاه سیدنی: دانشگاه سیدنی به دلیل کیفیت بالای آموزش و مشارکت تحقیقاتی در بین 20 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است و 8 برنامه مختلف بورسیه را به دانشجویان خود ارائه می‌کند که تا سقف 40000 دلار استرالیا از هزینه شهریه و زندگی در استرالیا را پوشش می‌دهد. 
  • بورسیه های بین المللی معاونت دانشگاه Macquarie: یکی دیگر از فرصت‌های عالی برای دانشجویان لیسانس، بورسیه‌های بین المللی معاونت دانشگاه مک‌کواری است. این بورسیه تا سقف 10000 دلار استرالیا از هزینه‌ها را پوشش می‌دهد. با این حال، این بورسیه کمک هزینه زندگی، بهداشت و هزینه‌های اقامت را ارائه نمیدهد.
  • بورسیه دانشگاه فناوری سوئینبرن: فرصت تحصیلی عالی دیگری را برای دانشجویان کارشناسی (BSc) ارائه می دهد. این بورسیه تحصیلی می‌تواند تا 75٪ از هزینه‌های تحصیل را پوشش دهد و بقیه هزینه را می‌توان با کمک هزینه‌های مالی حذف کرد.

تحصیل رایگان استرالیا

بورسیه تحصیلی استرالیا در مقطع کارشناسی ارشد: تعداد زیادی بورسیه تحصیلی در دانشگاه‌های مطرح استرالیا برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد برای دانشجویان بین‌المللی درنظر گرفته شده است که به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم: 

  • بورسیه تحقیقاتی تحصیلات تکمیلی دانشگاه ملبورن: این بورسیه تحصیلی بزرگترین بورسیه موجود برای دانشجویان کارشناسی ارشد است که 100 درصد تخفیف شهریه و کمک هزینه 110000 دلاری ارائه می‌دهد. علاوه بر آن، این بورس تحصیلی بسیار متنوع است و در تمام زمینه‌های تحصیلی ارائه می‌شود.
  • بورسیه تحصیلی برنامه آموزشی پژوهشی دولت استرالیا (AGRTP): این بورسیه تحصیلی توسط دانشگاه فلیندرز ارائه می شود و یکی از بهترین بورسیه‌های مقطع ارشد است و هزینه تحصیل، بیمه درمانی و کمک هزینه‌های اقامت را پوشش می‌دهد. 
  • بورسیه های بین المللی Macquarie Vice-Chancellor's: این برنامه بورسیه تحصیلی مانند دوره لیسانس، شامل معافیت‌های شهریه تا 10000 دلار استرالیا برای کارشناسی ارشد نیز می‌باشد. با وجود اینکه این بورس تحصیلی بیمه درمانی، خوابگاه و سایر کمک هزینه‌ها را پوشش نمی‌دهد همچنان یکی از بهترین انتخاب‌ها برای دانشجویان کارشناسی ارشد است.

بورسیه تحصیلی استرالیا در مقطع دکترا: علاوه بر بورسیه‌های مقطع کارشناسی و ارشد، در مقطع دکترا نیز برنامه‌های بسیار متنوعی وجود دارد که در صورت واجد شرایط بودن دانشجوی بین‌المللی در این مقطع تحصیلی به او اهدا می‌شود. این برنامه‌ها عبارت‌اند از: 

  • بورسیه دانشگاه ملی استرالیا: این بورسیه به منظور تامین هزینه‌های دانشجویان دکترا است که تحصیل رایگان در استرالیا در مقطع دکترا را ممکن می‌کند. این بورس تحصیلی مستلزم واجد شرایط بودن دانشجویان داخلی و بین المللی است که دارای مدرک لیسانس درجه یک و مدرک کارشناسی ارشد تحقیقاتی از دانشگاه‌های معتبر هستند. بورسیه دانشگاه ملی استرالیا کمک هزینه سفر، کمک هزینه پایان نامه، کمک هزینه فرزند تحت تکفل و مرخصی استحقاقی را پوشش می‌دهد.
  • بورسیه تحصیلی تحقیقاتی دانشگاه ملبورن: درست مانند بورس دوره کارشناسی ارشد، این بورسیه تحصیلی تمام هزینه شهریه را پوشش می‌دهد و همچنین تا سقف 110000 دلار کمک هزینه سالانه برای زندگی ارائه می‌دهد. دانشجویان به طور خودکار برای این بورسیه بدون نیاز به هیچ گونه درخواستی انتخاب می‌شوند.
  • دانشگاه فلیندرز: این بورس تحصیلی با معافیت از شهریه، کمک هزینه زندگی، بیمه درمانی و سایر مزایا یک انتخاب عالی برای تحصیل در مقطع دکتری است که علاوه بر پوشش کامل هزینه‌ شهریه، مبلغ 29000 دلار استرالیا به عنوان کمک هزینه زندگی به صورت سالانه به دانشجوی منتخب پرداخت می‌کند. این بورسیه به دانشجویان با استعداد و به منظور انجام پروژه‌های تحقیقاتی تعلق می‌گیرد.

انتخاب دانشگاه‌های مقرون به صرفه

یکی دیگر از کارهایی که برای تحصیل رایگان در استرالیا می‌توان انجام داد، انتخاب دانشگاه‌های با شهریه کمتر است، که با این روش هم شهریه کمتری پرداخت می‌شود و هم درصورت موفقیت در گرفتن بورسیه تحصیلی، تحصیل در استرالیا رایگان می‌شود.

از آنجایی که دانشگاه‌های استرالیا تحصیلات با کیفیت بالا ارائه میدهند، شهریه‌ها نیز به تناسب بسیار گران‌تر از بسیاری از کشورهای دیگر محاسبه می‌شود. به طور متوسط، دانشگاه‌های گران قیمت استرالیا مبالغی از حدود 10000 تا 40000 دلار آمریکا به عنوان شهریه از دانشجو دریافت می‌کنند که رقم بسیار بالایی است.

اما این مبالغ برای برخی از دانشگاه‌ها می‌باشد و تعداد بسیار زیادی دانشگاه باکیفیت اما مقرون به صرفه نیز در استرالیا فعالیت می‌کنند که بسیار پرتقاضا هستند و متقاضیان می‌توانند با انتخاب این دانشگاه‌ها هم مقدار هزینه شهریه را کاهش دهند و هم با استفاده از روش‌های دیگر تحصیل خود را در استرالیا رایگان کنند.

از آنجایی که بسیاری از دانشگاه‌های دولتی و برخی از دانشگاه‌های خصوصی استرالیا آموزش باکیفیت را با هزینه شهریه کمتر ارائه می‌دهند. پس بهتر است که با تحقیق فراوان یکی از دانشگاه‌های ارزان قیمت را انتخاب کرد و سپس برای برنامه‌های بورسیه تحصیلی اقدام کرد. این یک راه آسان برای صرفه جویی در هزاران دلار است.

تحصیلات رایگان در استرالیا

در ادامه نام برخی از دانشگاه‌های مقرون به صرفه در استرالیا آمده است که بهتر است قبل از انتخاب کاملا شرایط آن‌ها را بررسی کرد:

  • دانشگاه کوئینزلند
  • دانشگاه کوئینزلند جنوبی
  • دانشگاه ساحل آفتاب
  • دانشگاه صلیب جنوبی
  • دانشگاه کاتولیک استرالیا
  • دانشگاه کانبرا
  • دانشگاه چارلز داروین
  • دانشگاه نیوانگلند
  • دانشگاه جیمز کوک
  • دانشگاه ویکتوریا

داشتن شغل پاره وقت

یکی دیگر از روش‌های کاهش هزینه تحصیل در استرالیا و تبدیل آن به تحصیل رایگان استرالیا، پیدا کردن کار پاره وقت در طول دوران تحصیل است. این روش بسیار مناسبی برای پوشش هزینه‌ها و همچنین ایجاد سابقه کار برای پیدا کردن شغل بهتر در آینده است. برای اطلاع از مشاغل مورد نیاز استرالیا در مجله مهاجرتی لتس گو یونی بخوانید.

دانشجویان بین‌المللی با داشتن ویزای دانشجویی، مجوز 20 ساعت کار در هفته را دارند. برخی از گزینه‌های محبوب شغل پاره وقت برای دانشجویان بین‌المللی عبارتند از: معلم خصوصی، مدیر اجرایی، بارمن و ... . حقوق ساعتی به طور متوسط در استرالیا، 18.93 دلار استرالیا می‌باشد که البته درصورت داشتن تخصص‌ این مبالغ افزایش می‌یابد.

سخن پایانی

همانطور که خواندید تحصیل در کشور استرالیا بسیار با کیفیت است و حتی گران می‌باشد. اما روش‌های متعددی وجود دارد تا تحصیل رایگان در استرالیا را برای بسیاری از علاقه‌مندان تحصیل در این کشور ممکن می‌کند. پس اگر شما هم در این گروه از افراد قرار دارید با همراهی گروه مهاجرت تحصیلی لتس گو یونی اولین قدم خودتان را بردارید.