برای اطلاع از آدرس سفارت آلمان در تهران به همراه اطلاعات کامل این محتوا را دنبال کنید. اگر این روزها فرآیند مهاجرت خود به آلمان را آغاز کرده باشید اطلاع از آدرس سفارت آلمان و راه‌های ارتباط با آن در شهر تهران یکی از نخستین پرسش‌هایی است که باید به دنبال پاسخ آن باشید.

با یک چرخ ساده در وبسایت‌های مهاجرتی به اهمیت و نقش سفارت کشور مقصد در انجام مراحل و دریافت مجوز ورود پی می‌برید. اگر هنوز با این واژه آشنایی ندارید باید بگوییم که سفارت نمایندگی دائم یا موقت یک کشور در کشوری دیگر است که وظیفه محافظت از شهروندان و منافع کشور خود در خاک کشور میزبان را بر عهده دارد.

برای مثال سفارت آلمان در تهران با هدف تسهیل روابط دیپلماتیک میان دو کشور، در ایران تاسیس شده و سفیر آلمان به عنوان نماینده قانونی این کشور در تهران حضور دارد. حفظ امنیت سفیر و سایر کارمندان سفارت با دولت ایران بوده و شهروندان آلمانی در ایران برای گزارش مطالبات قانونی خود باید از طریق این سفارت اقدام نمایند. سفیر این سفارتخانه در حال حاضر هانس-اودو موتسِل می‌باشد.

حال این پرسش مطرح می‌شود که اگر سفارت یک کشور وظیفه حفظ حقوق شهروندان و منافع همان کشور را بر عهده دارد پس چرا ایرانیان باید آدرس سفارت آلمان را بدانند؟ زیرا هنگامی که یک شهروند ایرانی اقدام به مهاجرت به آلمان با هر یک از روش‌های سرمایه‌گذاری، ازدواج، تحصیلی و یا کاری می‌نماید باید برای انگشت‌نگاری، تایید هویت، دریافت ویزا و مصاحبه‌های مربوط به آن باید به سفارت آلمان در تهران مراجعه کند.  

آدرس سفارت آلمان در تهران

متقاضی هر یک از ویزاهای توریستی، کاری، تحصیلی و یا سرمایه‌گذاری آلمان از هر کجای ایران که باشید باید برای دریافت ویزا به سفارت آلمان در تهران مراجعه کنید. سفارت این کشور در تهران به عنوان نماینده دیپلماتیک وظیفه ارائه خدمات کنسولی، صدور ویزا، ویزای همراه دانشجویی آلمان، صدور یا تمدید گذرنامه، اظهارات کنسولی، قانونی شدن اسناد، ثبت ازدواج و موارد حقوقی دیگر را بر عهده دارد.

برای دریافت این خدمات در تهران می‌توانید شخصا یا با دریافت کمک از مشاور و وکیل مهاجرتی خود از طریق ایمیل یا تلفن تماس یک نوبت از سفارتخانه آلمان در تهران بگیرید. هر کشوری تنها یک سفارت در کشور میزبان دارد که معمولا در پایتخت آن کشور قرار دارد. در برخی موارد ممکن است تعدادی کنسولگری در شهرهای دیگر نیز وجود داشته باشد.

همچنین فعالیت‌های سفارتخانه آلمان در تهران تنها به امور قانونی و ثبت اسناد محدود نشده و این نماینده دیپلماتیک، مسئولیت پیگیری سیاست‌های آلمان در برابر ایران، تسهیل روابط تجاری و نمایش فرهنگ آلمانی را نیز بر عهده دارد. از دیگر وظایف مهم این نماینده، معرفی محصولات بخش صنعت و فناوری آلمان در ایران و تهران می‌باشد. 

آدرس سفارت آلمان در تهران

در بازه‌های زمانی مشخصی نیز این امکان وجود دارد که کلاس‌های یادگیری زبان آلمانی از طریق سفارت آلمان در شهر تهران برگزار شود. در صورتی که با توجه به شرایط خود هنوز نمی‌دانید که آیا برای سفر به آلمان نیاز به دریافت ویزا دارید یا خیر می‌توانید از طریق آدرس وب سایت سفارت آلمان در ایران کسب تکلیف نمایید.

کشور آلمان تنها یک سفارت در پایتخت ایران، تهران، دارد بنابراین برای دریافت وقت سفارت در هر کجای ایران که هستید باید به این آدرس در شهر تهران مراجعه کنید. آدرس سفارت آلمان و سایر راه‌های ارتباط با آن در پایتخت ایران به شرح زیر می‌باشد:
آدرس: ایران، تهران، خیابان فردوسی، پلاک 324-320
آدرس وب سایت: http://www.teheran.diplo.de
شماره تماس: 2139990000(98+) ، 2139991499(98+)
فکس: 2139991890(98+)
کد پستی: 1144643416
آدرس رسانه‌های اجتماعی: 

  • www.facebook.com/GermanyInIran
  • twitter.com/auswaertigesamt
  • www.instagram.com/auswaertigesamt

خوب است بدانید که ایران نیز چهار نماینده قانونی و حقوقی در کشور آلمان دارد که عبارت است از یک سفارت در برلین و سه کنسولگری در شهرهای فرانکفورت، افنباخ آم ماین، هامبورگ و مونیخ.

ساعات کاری سفارت آلمان در تهران

دقت داشته باشید که اگرچه سفارت آلمان در شهر تهران در تمام روزهای کاری باز بوده و کارکنان آن حضور دارند اما متقاضی دریافت خدمات ویزا، پاسپورت و .. نمی‌تواند بدون وقت قبلی و در زمان‌هایی غیر از روزهای تعیین شده به این مرکز مراجعه کند. دریافت خدمات تنها با تعیین وقت قبلی در روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 6:45 دقیقه صبح تا 14:30 عصر در بخش روادید و روزهای یکشنبه تا پنجشنبه ساعت 6:45 تا 12 در بخش حقوقی و کنسولی امکان‌پذیر می‌باشد.

رعایت زمان مراجعه بر اساس وقت قبلی در ارتباط با سفارت اهمیت بسیاری دارد. در صورتی که نتوانید در روز و ساعت مشخصی که نوبت دریافت کرده‌اید به سفارتخانه آلمان در شهر تهران مراجعه کنید باید دوباره نوبت دریافت کرده و یکبار دیگر تا موعد مقرر منتظر بمانید.

همچنین توجه داشته باشید که با توجه به مقررات حقوقی حفاظت اطلاعات، به سوالات مربوط به درخواست روادید از طریق تلفنی پاسخی داده نشده و متقاضیان حتما باید حضوری مراجعه نمایند. امیدواریم مرحله دریافت ویزای تحصیلی آلمان را به خوبی پشت سر بگذارید.