راحت‌ترین دانشگاه‌های آمریکا برای پذیرش ۲۰۲۴ کدام دانشگاه‌ها هستند؟ با پرستیژ تحصیلی عالی، آمریکا گزینه‌های زیادی را برای دانشجویان بین المللی فراهم می‌کند. از دانشگاه‌های آیوی لیگ گرفته تا موسسات تحقیقاتی پیشرفته و کالج‌های هنرهای آزاد، برای هر سلیقه‌ای انتخابی وجود دارد. قبولی در برخی از دانشگاه‌های ایالات متحده برای دانشجویان بین المللی آسان‌تر از سایرین است، در حالی که برخی از دانشگاه‌های ایالات متحده دارای فرآیندهای پذیرش بسیار رقابتی هستند.

دانشگاه‌های زیادی در ایالات متحده با نرخ پذیرش بالا وجود دارند که فرصت‌های بهتری را برای دانشجویان بین المللی فراهم می‌کند. در این مقاله، به معرفی تعدادی از دانشگاه‌هایی می‌پردازیم که نرخ پذیرش بالایی دارند و در عین حال از اعتبار خوبی نیز برخوردارند. برای رزرو وقت مشاوره لتس گو یونی و بررسی شرایط خود برای هر دانشگاه، می‌توانید از طریق رزرو وقت مشاوره مهاجرت تحصیلی اقدام کنید. 

بهترین دانشگاه‌ های آمریکا برای ایرانیان

بهترین دانشگاه‌ های آمریکا برای ایرانیان و انتخاب آن‌ها به عوامل مختلفی مانند رشته تحصیلی مورد نظر، وضعیت مالی، سابقه تحصیلی و علایق شخصی بستگی دارد. شرایط سیاسی بین ایران و آمریکا در سال‌های اخیر چالش‌های زیادی را برای دانشجویان ایرانی متقاضی تحصیل در آمریکا ایجاد کرده است. 

با این وجود، هنوز هم تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا برای بسیاری از ایرانیان یک هدف و آرزو است. در سال‌های اخیر، دولت آمریکا محدودیت‌های ویزا برای ایرانیان را افزایش داده است. این محدودیت‌ها شامل افزایش زمان انتظار برای مصاحبه ویزا و همچنین افزایش مبالغ مربوط به ویزا می‌شود. نکات مهمی که برای انتخاب دانشگاه اهمیت دارند عبارتند از: 

رشته تحصیلی: رشته تحصیلی مورد نظر خود را مشخص کنید و دانشگاه‌هایی را انتخاب کنید که در آن رشته قوی باشند. 

هزینه‌ها: شهریه دانشگاه و هزینه‌های زندگی در آن شهر را در نظر بگیرید. 

بورسیه‌های تحصیلی: دانشگاه‌هایی را انتخاب کنید که بورسیه‌های تحصیلی برای دانشجویان ایرانی ارائه می‌کنند. 

شرایط سیاسی: شرایط سیاسی بین ایران و آمریکا را در نظر بگیرید و دانشگاهی را انتخاب کنید که احتمال لغو درخواست شما در آن کمتر باشد. 

نرخ پذیرش: دانشگاه‌هایی را انتخاب کنید که نرخ بالاتری برای دانشجویان ایرانی دارند. 

با توجه به محدودیت‌های موجود برای ایرانیان، انتخاب دانشگاه‌هایی که نرخ بالاتری دارند، شانس شما برای دریافت پذیرش را افزایش می‌دهد. پروسه اپلای به دانشگاه‌های آمریکا می‌تواند پرهزینه باشد. با انتخاب دانشگاه‌هایی که نرخ قبولی بالاتری دارند، می‌توانید از هزینه‌های اضافی اپلای به چندین دانشگاه مختلف جلوگیری کنید. 

همینطور، با انتخاب دانشگاه‌هایی که نرخ بالاتری دارند، می‌توانید در زمان نیز صرفه‌جویی کنید و سریع‌تر به پروسه اخذ ویزای تحصیلی آمریکا و سایر مراحل مهاجرت بپردازید. در ادامه با ما همراه باشید تا با لیستی از راحت‌ترین دانشگاه‌های آمریکا برای گرفتن پذیرش آشنا شویم. 

راحت‌ ترین دانشگاه آمریکا برای پذیرش

راحت‌ ترین دانشگاه آمریکا برای پذیرش کدام دانشگاه است؟ این مورد به عوامل مختلفی بستگی دارد. به طور کلی، رشته‌های STEM (علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات) به دلیل تقاضای بالا در بازار کار آمریکا، شانس بیشتری برای دریافت ویزا دارند. همچنین، دانشجویانی که تمکن مالی کافی برای تامین هزینه‌های تحصیل و زندگی خود در آمریکا را دارند، شانس بیشتری برای دریافت ویزا دارند. 

با این وجود، به طور کلی می‌توان گفت که در مقاطع تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکترا) شانس دریافت ویزای تحصیلی آمریکا برای ایرانیان بیشتر است؛ بخصوص اگر وی موفق به دریافت بورسیه فول فاند نیز بشود. نرخ پذیرش، می‌تواند شاخصی تقریبی از سطح دشواری ورود به یک دانشگاه باشد. در ادامه مطلب، به بررسی ۵ دانشگاه در آمریکا با درصد قبولی بالا می‌پردازیم.

دانشگاه می‌سی سی پی جنوبی

دانشگاه می‌سی سی پی جنوبی

دانشگاه می‌سی سی پی جنوبی دارای نرخ پذیرش ۹۸ درصد بوده و این به این معنی است که از هر ۱۰۰ متقاضی، بالای ۹۰ تا ۱۰۰ نفر پذیرفته می‌شوند. این دانشگاه که در ایالت می‌سی‌سی‌پی واقع شده‌ است، بر فراهم آوردن بستری برای یادگیری عظیم برای دانشجویان بین المللی تمرکز دارد. در حال حاضر، حدود ۱۴ هزار دانشجو از بیش از ۷۱ کشور در این دانشگاه مشغول به تحصیل بوده که این امر آن را به یکی از دانشگاه‌های چند ملیتی در ایالات متحده تبدیل می‌کند. 

دانشگاه ایالتی وبستر

دانشگاه ایالتی وبستر با نرخ پذیرش ۱۰۰ درصد، حدودا ۳ هزار دانشجو دارد و از دانشجویان بین المللی دعوت می‌کند تا در صورت برآورده شدن موفقیت‌آمیز معیارهای قبولی با ارائه برتری تحصیلی خود، برای تحصیل در این دانشگاه اقدام نمایند. این دانشگاه یکی از جامع‌ترین دانشگاه‌های دولتی است که به دلیل دوره‌های کارشناسی خود شناخته شده است و همچنین از جمله مقرون به صرفه‌ترین دانشگاه‌های غرب ایالات متحده به شمار می‌رود. 

دانشگاه یوتا

با نرخ پذیرش چشمگیر ۹۶ درصدی، دانشگاه یوتا محیطی پذیرا برای دانشجویان بین المللی که به دنبال برتری تحصیلی هستند، فراهم می‌کند. پذیرش در دانشگاه یوتا برای سه ترم بهاره، پاییزه و تابستانه انجام می‌شود و اعلام نتایج نهایی پذیرش توسط دانشگاه یوتا ممکن است ۲ تا ۶ هفته طول بکشد. این دانشگاه برای پذیرش دانشجو از رویکردی جامع استفاده می‌کند که فراتر از نمرات آزمون‌ها و معدل تحصیلی (GPA) به ارزیابی درخواست‌ها می‌پردازد. 

دانشگاه کنتاکی

دانشگاه کنتاکی با نرخ پذیرش ۹۴ درصدی، تعادل خوبی بین سطح علمی بالا و محیط گرم و صمیمی دانشجویی برقرار کرده است. این دانشگاه یکی از تنها هشت موسسه آمریکایی است که طیف کاملی از رشته‌های مهندسی، کشاورزی، علوم انسانی، پزشکی و رشته‌های تخصصی را ارائه می‌دهد. پذیرش در دانشگاه کنتاکی سه بار در سال، در پاییز، تابستان و بهار انجام می‌شود و دانشجویان می‌توانند در هر دور، زودتر درخواست دهند یا تا زمان تصمیم گیری نهایی صبر کنند. در هر صورت، کمیته پذیرش دانشگاه کنتاکی، ظرف یک ماه پس از درخواست، تصمیم نهایی را اعلام خواهد کرد. 

دانشگاه ایالتی کلرادو

دانشگاه ایالتی کلرادو با نرخ پذیرش حدود ۹۱ درصد، در طول یک دهه گذشته با ثبت رکورد، دستیابی به بالاترین نرخ موفقیت دانشجویی و افزایش تنوع قومیتی در میان دانشجویان، افتخار آفرینی کرده است. این دانشگاه میزبان جمعیت ۲۹۰۰ نفری از دانشجویان بین المللی از بیش از ۱۰۰ کشور مختلف است و طبق گزارش موسسه تحقیقات اقتصادی آمریکا، در یکی از بهترین شهرهای دانشجویی آمریکا واقع شده است. 

برخی دیگر از دانشگاه‌های آمریکا با نرخ پذیرش بالا: 

  • دانشگاه میسیسیپی (آکسفورد، میسیسیپی): ۹۸ درصد 
  • دانشگاه ایالتی نیویورک در لانگ آیلند (بروکویل و سایر محوطه‌ها در نیویورک): ۹۳ درصد
  • دانشگاه ایالتی آریزونا (تمپی و سایر محوطه‌ها در آریزونا): ۸۵ درصد

راحت‌ ترین دانشگاه آمریکا برای پذیرش

چگونه از دانشگاه‌ های امریکا پذیرش بگیریم

چگونه از دانشگاه‌ های امریکا پذیرش بگیریم؟ قطعا برای متقاضی محترمی که در این مطلب همراه ما است، این سوال یکی از اصلی‌ترین سوال‌ها می‌باشد. در بخش‌های قبلی سعی شد تا دانشگاه‌هایی که درصد قبولی بالایی دارند معرفی شوند. حال می‌خواهیم به بررسی نکاتی برای گرفتن پذیرش راحت‌تر اشاره کنیم: 

داشتن معدل و نمرات بالا: معدل و نمرات شما در دروس دبیرستان و دانشگاه از مهم‌ترین فاکتورهای تعیین شانس قبولی شما هستند. 

ارائه یک رزومه قوی: رزومه شما باید شامل اطلاعات مربوط به سوابق تحصیلی، فعالیت‌های فوق برنامه و تجارب شغلی شما باشد. 

نوشتن یک انگیزه نامه قوی: انگیزه نامه شما باید نشان دهد که شما چرا می‌خواهید در آن دانشگاه تحصیل کنید و چه چیزی برای ارائه به آن دانشگاه دارید. 

ارائه توصیه نامه‌های قوی: توصیه نامه‌ها باید از اساتید یا کارفرمایان شما و نشان دهنده نقاط قوت و توانایی‌های شما باشند. 

آمادگی برای مصاحبه: اگر برای مصاحبه دعوت شدید، حتماً به طور کامل برای آن آماده شوید. 

در حال حاضر، شرایط اخذ ویزای تحصیلی آمریکا برای ایرانیان پیچیده‌تر شده و قوانین مربوط به آن دائماً در حال تغییر است. به همین دلیل، دقت به آپدیت‌های جدید ویزای تحصیلی آمریکا از اهمیت بالایی برخوردار است. تیم لتس گو یونی با رصد دقیق اخبار و قوانین مربوط به ویزای تحصیلی آمریکا، شما را از آخرین آپدیت‌ها در این زمینه آگاه می‌کند. برخی آپدیت‌های وضعیت تحصیل ایرانیان در دانشگاه‌های آمریکا عبارتند از: 

محدودیت‌های ویزا: در سال‌های اخیر، دولت آمریکا محدودیت‌های ویزا برای ایرانیان را افزایش داده است. این امر شامل افزایش زمان انتظار برای مصاحبه ویزا و همچنین افزایش هزینه‌های مربوط به ویزا می‌شود. 

کاهش تعداد دانشجویان: به دلیل محدودیت‌های موجود، تعداد دانشجویان ایرانی در دانشگاه‌های آمریکا در سال‌های اخیر کاهش یافته است. 

زمان اپلای دانشگاه‌ های آمریکا

زمان اپلای دانشگاه‌ های آمریکا نکته‌ای است که آگاهی به آن در پروسه اپلای ضروری است. دانشگاه‌های برتر آمریکا معمولا ۸ تا ۱۲ ماه قبل از شروع دوره، ددلاین خود را تعیین می‌کنند. مهاجرت و سایر تشریفات اداری می‌تواند زمان زیادی را به خود اختصاص دهد، که حتی ممکن است منجر به از دست دادن مهلت‌های ارائه شده توسط دانشگاه‌های ایالات متحده شود، بنابراین بهتر است زودتر اقدام کنید. در زیر به ددلاین‌های مهم دانشگاه‌های آمریکا و توضیح هر کدام اشاره می‌کنیم: 

پذیرش پاییز

پاییز محبوب‌ترین زمان در میان دانشجویان بین المللی است. از نظر فنی، این فصل شروع سال تحصیلی است و تقریبا تمام مهلت‌های درخواست دانشگاه‌های ایالات متحده برای دانشجویان بین المللی برای این دوره در تمامی رشته‌ها وجود دارد. 

پذیرش بهار

اگر ددلاین ترم پاییز را از دست داده اید، می‌توانید برای ترم بهار (دی ماه) اقدام کنید. بسیاری از دانشجویان بین المللی که ددلاین پاییز را از دست داده اند، برای بهار درخواست می‌دهند. 

پذیرش تابستان

در مقایسه با ترم‌های پاییز و بهار، ترم تابستان برای پذیرش دانشجو در آمریکا کمتر شناخته شده است، اما مزایای خاص خود را دارد. به دلیل تعداد کمتر درخواست ها، احتمال قبولی در ترم تابستان بالاتر است. 

زمان اپلای دانشگاه‌ های آمریکا

دانشگاه‌های آمریکا برای هر ترم، چهار نوع ددلاین مختلف دارند که در ادامه با انواع آن‌ها آشنا می‌شویم: 

۱. ددلاین نتایج اولیه (EDD): 

این ددلاین برای دانشجویانی است که می‌خواهند قبل از شروع فرآیند پذیرش عادی، درخواست خود را به دانشگاه ارائه دهند. اما یک شرط برای دانشجویانی که از طریق تصمیم اولیه درخواست می‌دهند وجود دارد: آن‌ها موظفند پذیرش آن دانشگاه خاص را بپذیرند و حتما به آن دانشگاه بروند. 

۲. ددلاین اقدام اولیه (EAD): 

ددلاین اقدام اولیه دانشگاه‌های آمریکا زودتر از پذیرش عادی باز می‌شوند، اما قبول درخواست الزامی نیست و به دانشجویان فرصتی داده می‌شود تا قبل از اینکه صندلی‌های باقی‌مانده برای پذیرش عادی در دسترس قرار گیرند، درخواست را رد یا قبول کنند. 

۳. ددلاین نتایج عادی (RDD): 

این ددلاین، ددلاین استاندارد پذیرش دانشگاه‌های آمریکا در زمان پذیرش مقرر هستند. مهلت درخواست برای اکثر دانشگاه‌های ایالات متحده بین ۱ تا ۱۵ ژانویه است. 

۴. ددلاین پذیرش مستمر (RAD): 

در پذیرش‌های مستمر دانشگاه‌های آمریکا، درخواست دادن قبل از ددلاین پذیرش دانشگاه‌های آمریکا اختیاری است. موسساتی که درخواست‌های مستمر یا رولینگ را می‌پذیرند، در تمام طول سال پذیرش دارند و ددلاین با توجه به ظرفیت‌های موجود برای دور بعدی کلاس‌ها تعیین می‌شود. همچنین، توجه داشته باشید که درخواست‌ها به ترتیب پذیرفته می‌شوند. 

کلام آخر

دانشگاه‌های ایالات متحده با نرخ پذیرش بالا، جایگزین فوق‌العاده‌ای برای متقاضیانی هستند که بهترین معدل و رزومه را در مقطع پیشین خود نداشته اند. دانشجویان ایرانی به طور کلی برای ادامه تحصیل در آمریکا با چالش‌های متعددی روبرو هستند و در کنار نداشتن رزومه تحصیلی قوی به دلیل معیارهای متفاوت آموزشی در ایران، پیچیدگی‌های فرایند اخذ ویزا نیز ممکن است گرفتن پذیرش دانشگاه را دشوارتر کند. 

در این مطلب، به معرفی تعدادی از دانشگاه‌های معتبر در آمریکا پرداختیم که نرخ پذیرش بالاتری برای دانشجویان ایرانی دارند. موسسه لتس گو یونی با تجربه بسیار در زمینه اعزام دانشجو، می‌تواند در پروسه انتخاب دانشگاه، اخذ ویزا و سایر مراحل اپلای به شما راهنمایی‌های لازم را بکند.