در این مطلب قصد داریم تا راحت ترین کشور برای مهاجرت و گرفتن اقامت برای ایرانیان را به شما معرفی کنیم تا به راحتی بتوانید اقدامات اولیه برای مهاجرت کردن به آن کشور را انجام دهید و از ایران به راحت ترین شکل ممکن مهاجرت کنید. در ادامه خواهید دانست چرا نام کشورهای ترکیه، چین، آلمان، مالزی، کانادا و برزیل در این پُست قرار گرفته است!

بسیاری از افراد به دلایل متعدد دیگر قادر نیستند در کشوری که در آن متولد شده‌اند به زندگی خود ادامه دهند و به همین دلیل یکی از مهمترین تصمیمات زندگی خود یعنی تصمیم به مهاجرت به کشورهای دیگر را می‌گیرند. پیشتر در مطلب مهاجرت چیست و کشورهای مهاجر پذیر کدامند به تفسیر درخصوص مهاجرت صحبت کرده‌ایم اما در این مطلب شما را با راحت ترین کشور برای مهاجرت و گرفتن اقامت آشنا می‌کنیم.

همواره این دغدغه برای تمام کسانی که قصد مهاجرت و گرفتن اقامت یک کشور دیگر را دارند، وجود دارد که کدام کشور برای ادامه زندگی فرد مناسب‌تر است و یا به کدام کشور راحت تر می‌توان مهاجرت کرد. ما قصد داریم در ادامه این مطلب به این سوال که کدام کشورها برای مهاجرت راحت تر از بقیه هستند، پاسخ دهیم پس با ما تا پایان این مطلب از وبلاگ لتس گو یونی همراه باشید.

مهاجرت

مهاجرت از ایران

مهاجرت کردن از کشوری به کشور دیگر با گرفتن اقامت یک کشور دیگر گاها متفاوت است. ممکن است فردی به یک کشور مهاجرت کند اما تصمیم به گرفتن اقامت آن کشور را نداشته باشد و فقط برای مدت کوتاهی قصد زندگی کردن در آن کشور را داشته باشد. اما گرفتن اقامت به معنای داشتن پاسپورت و تابعیت آن کشور است که سبب می‌شود فرد کلیه حقوق شهروندان کشور دوم را داشته باشد.

مهاجرت کردن مراحلی دارد و گرفتن اقامت یک کشور ملزم به رعایت یک سری قوانین و شرایط خاص مربوط به آن کشور است. وقتی فردی تصمیم به مهاجرت می‌گیرد، در ابتدا باید بداند که از چه طریقی می‌خواهد مهاجرت کند. انواع روش‌هایی که یک ایرانی می‌تواند پروسه مهاجرت خود را آغاز کند و آن را به گرفتن اقامت تبدیل کند به شرح زیر است:

1-مهاجرت از طریق تحصیل: برای مقوله مهاجرت تحصیلی، فرد کشور و دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب می‌کند و مدارک مورد نیاز اخذ نامه پذیرش تحصیلی آن دانشگاه را ارسال می‌کند و پس از گرفتن نامه پذیرش به سفارت آن کشور درخواست ویزای تحصیلی می‌دهد و در صورت موافقت سفارت، برای مدتی معلوم به کشور مورد نظر مهاجرت تحصیلی می‌کند.

2-مهاجرت از طریق کار: در پروسه مهاجرت کاری فرد به دلیل مهارت خاصی که دارد و به درخواست کارفرمایان محلی در کشورهای دیگر و برای کار کردن در آن زمینه خاص، برای گرفتن ویزای کاری آن کشور درخواست می‌دهد و درصورت قبول شدن درخواست فرد، متقاضی می‌تواند برای مدت معلومی به آن کشور مهاجرت کند و در آنجا زندگی کند.

3-مهاجرت از طریق ازدواج: درخصوص مهاجرت از طریق ازدواج دیگر مدت زمان و محدودیت زمانی مطرح نیست و این نوع مهاجرت به نوعی شبیه به گرفتن اقامت و تابعیت آن کشور است. در این روش فرد با ازدواج کردن با شخصی از کشور دوم، می‌تواند به واسطه همسر خود به آن کشور مهاجرت کند و پس از گشت زمان معین شده اقامت خود را دریافت کند.

4-مهاجرت از طریق سرمایه گذاری: این روش نیز که به یکی از روش‌های موفق برای مهاجرت تبدیل شده است، در برخی از کشورها اجرا می‌شود. در این روش فرد متقاضی با سرمایه گذاری مبلغ قابل توجهی پول در کشور دیگر می‌تواند به آن کشور مهاجرت کند و پس از گذشت مدت زمان تعیین شده اقامت موقت خود را به دائم تبدیل کند.

در تمامی روش‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، فرد می‌تواند مدت اقامت خود را در شرایط خاص و براساس قوانین آن کشور تغییر دهد و گاها اقامت موقت خود را به دائم تبدیل کند. اما گاهی اوقات افراد موفق به تمدید مدت اقامت خود نمی‌شوند و مجبور به برگشتن به کشور خود می‌شوند.

آسان ترین کشورها برای مهاجرت

تصمیم برای مهاجرت از سرزمین مادری ممکن است یکی از دشوارترین تصمیم های زندگی یک فرد باشد، اما انتخاب کشور بهتر و مناسب‌تر به مراتب سخت‌تر از تصمیم مهاجرت است. پس افراد باید در ابتدا اطلاعات دقیقی درخصوص کشورهای دنیا کسب کنند و شرایط اخذ ویزا، شرایط دادن اقامت به اتباع مختلف کشورها، شرایط کاری، هزینه‌ها و ... را به دست آورند تا راحت ترین کشور برای مهاجرت را انتخاب کنند.

بدون شک مهاجرت به هیچ کشوری آسان نیست، اما کشورهایی در دنیا هستند که قوانین مهاجرتی بسیار ساده‌تری به نسبت دیگر کشورها دارند و معمولا به دلایل مختلفی به راحتی به اتباع دیگر کشورها اجازه اقامت در آن کشور را می‌دهند. لذا ما قصد داریم تا راحت ترین کشور برای مهاجرت کردن و گرفتن اقامت را به شما معرفی کنیم.

به طور کلی کشورهایی همچون: پاناما، اکوادور، سنگاپور، آرژانتین، پاراگوئه، مکزیک، کانادا، جمهوری چک، امارات، قطر و ... به نسبت دیگر کشورها قوانین راحت تر و آسان تری برای مهاجرت اتباع دیگر کشورها دارند. اما ممکن است لیست راحت ترین کشور برای مهاجرت و گرفتن اقامت برای ایرانیان متفاوت باشد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

مهاجرت به ترکیه

ترکیه

کشور ترکیه یکی از مهمترین مقاصد مهاجرتی ایرانی‌ها برای گرفتن اقامت در سال‌ها اخیر بوده است چرا که کشور ترکیه مزیت‌های فراوانی برای مهاجرت ایرانی‌ها دارد و همچنین مهاجرت کردن به این کشور اروپایی- آسیایی از طرق مختلف انجام می‌شود و به نسبت راحت است. به طور مثال افراد می‌توانند از طریق مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، مهاجرت سرمایه گذاری و همچنین خرید ملک به کشور ترکیه مهاجرت کنند و در ادامه براساس قوانین مهاجرتی این کشور از انواع اقامت ترکیه بهره بگیرند.

چین

کشور چین به لحاظ پتانسیل‌های کاری که دارد یک گزینه خوب برای ایرانی‌ها است و افراد بسیاری هستند که این کشور آسیایی را برای زندگی و اقامت خود درنظر می‌گیرند. مهاجرت و اقامت به کشور چین به نسبت ارزان است و افراد می‌توانند از طریق تبادلات کاری و ایجاد یک کسب و کار در چین به این کشور مهاجرت کنند.

مهاجرت به آلمان

آلمان

کشور آلمان یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیاست که به دلیل رشد اقتصادی بالا، افراد زیادی از سراسر دنیا خواهان مهاجرت به کشور آلمان هستند. این کشور برای ایرانی‌ها نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است و افراد برای کار و سرمایه گذاری می‌توانند به کشور آلمان مهاجرت کنند و در ادامه براساس شرایط موجود اقامت موقت خود را به دائم تبدیل کنند. 

مالزی 

در طی سالیان گذشته به دلایل متعدد کشور مالزی هم به یکی از مقاصد مهاجرتی ایرانی‌ها بدل شده است، چرا که بسیاری از افراد که خواهان مهاجرت تحصیلی هستند این کشور آسیای شرقی را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می‌کنند و در ادامه با کار کردن در این کشور اقامت خود را تمدید می‌کنند و با روش‌های مختلف آن را به اقامت دائم تبدیل می‌کنند.

مهاجرت به کانادا

کانادا 

کشور کانادا نیز یکی از کشورهای مهاجرپذیر در دنیاست که بسیاری از افراد چه برای تحصیل چه کار به این کشور مهاجرت می‌کنند. البته این نکته را باید گفت که مهاجرت تحصیلی به کانادا یکی از محبوب ترین روش‌های مهاجرت برای ایرانی‌هاست و البته هزینه تحصیل در این کشور به نسبت بالا است. همچنین فرصت‌های شغلی متعددی پس از اتمام دوره تحصیلی افراد پیش روی آن‌هاست که جذابیت این کشور را برای ایرانی‌ها افزایش داده است.

برزیل

کشور برزیل که گاها در میان کشورهای اروپایی و آسیایی به فراموشی سپرده شده است، یکی از راحت ترین کشورها برای مهاجرت کردن و گرفتن اقامت است و ایرانی‌ها هم به راحتی می‌توانند برای کار کردن به کشور برزیل که جاذبه‌های بسیاری دارد مهاجرت کنند و از همین طریق بعد از گذشت 4 سال اقامت این کشور را بگیرند.

نتیجه گیری

افراد به روش‌های مختلفی می‌توانند رویای مهاجرت را برای خود محقق کنند، اما باید بدانند که کدام روش برای آن‌ها مناسب‌تر و بهتر و راحت‌تر است. با توجه به بررسی‌های بسیار و داده‌های موجود، کشور ترکیه از بسیاری جهات می‌تواند به راحت ترین کشور برای مهاجرت کردن و گرفتن اقامت برای ایرانی‌ها در نظر گرفته شود. امیدواریم که این مطلب سایت لتس گو یونی مفید بوده باشد.