دهکده جهانی دبی یکی از جاذبه‌های گردشگری کشور امارات است که طرفداران زیادی دارد و گردشگران بسیاری در سفرشان به امارات از این منطقه دیدن می‌کنند. این دهکده در سال 1997 تأسیس شده و هم اکنون در خارج از شهر دبی قرار دارد. این مکان، فوق‌العاده جذاب و دیدنی است، به حدی که اگر در سفر به امارات فقط فرصت گردش و بازدید از یک مکان تفریحی را دارید توصیه ما به شما بازدید از دهکده جهانی در دبی است، چرا که با بازدید از این دهکده در یک بعد ازظهر، از کل دنیا دیدن کرده‌اید!

اگر کنجکاو هستید بیشتر در مورد این مکان شگفت‌انگیز بدانید پیشنهاد می‌کنیم خواندن این پُست از مجله مهاجرت تحصیلی لتسگو یونی را از دست ندهید؛ چون قصد داریم اطلاعات کاملی از این دهکده را در اختیارتان قرار دهیم. درست است که دبی امارات، در لیست کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان قرار ندارد، اما به راحتی می‌توانید ویزای امارات را دریافت کنید و به دبی سفر داشته باشید. پس با ما همراه باشید.

دهکده جهانی دبی

اگر که قصد آشنایی با فرهنگ‌های مختلف، تست غذاهای متنوع از سراسر جهان، خرید و تجربه بازدید از نمایش‌ها و سرگرمی‌های مختلف را دارید، اولین مقصد شما باید دهکده جهانی دبی یا Global Village در کشور امارات باشد. در این دهکده که شبیه یک شهربازی روباز است غرفه‌های متعددی وجود دارد که کشورهای مختلف در این غرفه‌ها فرهنگ خود را با استفاده از غذاها، معماری، صنایع دستی و نمایش‌های مختلفی از رقص و آواز به بازدیدکنندگان نشان می‌دهند.

بهتر است بدانید، در دهکده جهانی غرفه‌هایی ساخته شده است که هریک مربوط به یک کشور است و در آنها بنای معروفی از آن کشور ساخته شده و به نمایش عموم درآمده است.

دهکده جهانی دبی

این غرفه‌ها 27 عدد هستند و در مجموع بیش از 80 فرهنگ مختلف را به مردم معرفی می‌کنند. شما می‌توانید به طور مثال معابد مختلف تایلند، شهر ممنوعه پکن، برج ایفل و بناهای دیگر که در دنیا شهرت جهانی دارند را از نزدیک ببینید. به علاوه به این دلیل که تعداد کشورهای شرکت‌کننده در دهکده جهانی زیاد است، یک غرفه به نام جاده آسیا یا Road of Asia برای کشورهای آسیایی در نظر گرفته شده است.

Road of Asia شامل 13 ملت از جمله سریلانکا، هنگ کنگ، اندونزی، مالزی، کامبوج، بوتان، تایوان، ویتنام، نپال، فیلیپین و میانمار است و تجربه دیدار از زیبایی‌های این منطقه از آسیا را به بازدیدکنندگان می‌دهد. دیگر غرفه‌ها متعلق به سایر کشورها از جمله امارات، قطر، بحرین، کویت، ایران، افغانستان، عراق، آمریکا، چین، مصر، اروپا، هند، عمان، ژاپن، کره جنوبی، لبنان، موروکو، پاکستان، فلسطین، تایلند، ترکیه و ... هستند که انواع سوغاتی‌ها، خوراکی‌های خاص کشورشان، لباس و صنایع‌دستی سنتی خود را به نمایش گذاشته اند.

جالب است که بدانید یکی از زیباترین غرفه‌ها مربوط به کشور ایران است که با هنر معماری و کاشی‌کاری ایرانی تزئین شده و انواع سوغات و صنایع‌دستی ایران مثل آجیل و پسته، زعفران، پشمک، بستنی و فالوده سنتی و انواع فرش ایرانی برای بازدید و فروش ارائه می‌شود. علاوه بر این غرفه کشور عراق، یمن، چین، هند، ترکیه و عمان هم جزو بهترین غرفه‌ها هستند. این دهکده در میان توریست‌های خارجی بسیار محبوب است و از زمان تأسیس آن تا به الان حدود 90 میلیون گردشگر از سراسر دنیا از آن بازدید کرده‌اند و در بین 4 جاذبه گردشگری برتر دنیا قرار دارد.

امکانات وسیعی از انواع سرگرمی‌ها، نمایش‌ها و مراسم‌های مختلف برای کودکان و بزرگسالان نیز در این منطقه در نظر گرفته شده است. همچنین هرسال برگزارکنندگان برای خوش‌آمدگویی به مردم سرگرمی‌ها و امکانات جدید و هیجان‌انگیزی به مجموعه اضافه می‌کنند، که باعث جذب بیشتر بازدیدکنندگان می‌شود. به طورمثال، امسال برای بازگشایی دهکده جهانی، یک بالن بسیار بزرگ تدارک دیده‌اند که تا ارتفاع 200 فوت از زمین بالا می‌رود و بازدیدکنندگان از  داخل بالن در آسمان، دید کامل 360 درجه به کل دهکده خواهند داشت.

دهکده جهانی دبی کجاست

زمان برگزاری دهکده جهانی دبی

لازم است که قبل از برنامه‌ریزی برای بازدید از این جاذبه گردشگری اطلاع داشته باشید که این دهکده در تمام طول سال باز نیست و یک جشنواره فصلی است و فقط 6 ماه از سال و در فصل‌های پاییز و زمستان، برای بازدید عموم فعالیت دارد. امسال، 27 اُمین دوره این جشنواره برگزار می‌شود که شروع آن اکتبر 2022 (اول آبان) و پایان آن آوریل 2023 (اول فروردین) است.

به این علت که در فصل بهار و تابستان، هوای شهر دبی بسیار گرم و خشک و طاقت‌ فرسا است و این دهکده مانند دیزنی‌لند! به صورت روباز فعالیت دارد بازدید از آن در ماه‌های خنک‌تر سال برای بازدیدکنندگان لذت بخش‌تر خواهد بود. همچنین ساعت بازدید از 16 تا 24 است که در آخر هفته تا 1 بعد از نیمه شب هم ادامه دارد.

پیشنهاد می‌کنیم اگر پاسپورت ندارید، با در دست داشتن مدارک لازم برای پاسپورت که در مجله لتس گو یونی درباره آنها توضیح داده‌ایم، نسبت به دریافت پاسپورت اقدام کنید و برای ویزای امارات اقدام کنید و به تماشای این دهکده فوق‌العاده دیدنی در دبی بروید.

آدرس دهکده جهانی دبی

این دهکده در سال 1997 میلادی رو به روی شهرداری دبی تأسیس شد و سپس به دلیل گسترش در محل فستیوال سیتی دبی قرار گرفت و بیشتر به صورت جشنواره برگزار شد. بعد از آن در سال 2005 تاکنون، به طور کامل و دائمی به خارج از شهر دبی منتقل و از یک نمایشگاه به یک شهرک و شهربازی روباز تبدیل شده است و فرصت مناسبی برای گردش و تفریحات خانوادگی است.

آدرس دهکده جهانی دبی به شکل دقیق به این صورت است:

Sheikh Mohamed Bin Zayed Road and Emirates Road - Exit 37 - E311

هزینه بلیط دهکده جهانی دبی

هزینه بلیط دهکده جهانی دبی یا گلوبال ویلیج 15 درهم برای هر نفر است که به صورت آنلاین و به صورت خرید در محل قابل تهیه است. هزینه بلیط برای کودکان زیر 3 سال و افراد بالای 65 سال و همچنین تور لیدرها رایگان است. البته به این علت که این دهکده در خارج شهر دبی قرار دارد، هزینه رفت و آمد به آن هم حدود 100 تا 200 درهم می‌شود.

همچنین بد نیست بدانید که شما برای بازدید از کل دهکده حداقل به 4 ساعت زمان نیاز دارید و نمی‌توانید هیچ گونه خوراکی از بیرون وارد آن کنید. ضمناً روزهای سه‌شنبه بازدید فقط به بانوان و خانواده‌ها اختصاص دارد.

قیمت بلیط ورودی دهکده جهانی دبی

تفریحات دهکده جهانی که در دبی می‌توان تجربه کرد

مساحت فعلی دهکده جهانی شهر دبی ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار متر مربع است و شبیه یک شهرک با انواع دکورهای فانتزی و شبیه به مکان‌های معروف جهان ساخته شده است. در این مکان تفریحات بسیار زیادی در انتظار شماست تا لحظات به یادماندنی به شما و همراهانتان هدیه کند. علاوه بر غرفه‌های ملل مختلف و صنایع‌دستی کشورها که قبل‌تر به آن اشاره کردیم تفریحات دیگری از قبیل بازدید از فضای روباز دهکده، انواع بازی‌های محلی، نمایش‌ آتش‌بازی، رقص‌های سنتی، برنامه‌ها و جشن‌های زنده شبانه و همچنین سواری‌های بسیار هیجان‌انگیز در قایق و بالن و ... در این مکان برای شما در نظر گرفته شده است.

به علاوه از معروف‌ترین جاذبه‌ها در دهکده، خیابانی پر از رستوران و غرفه با تنوع غذایی بالا و طعم‌های عالی از فرهنگ‌ها و کشورهای مختلف است که در بین گردشگران محبوبیت زیادی پیدا کرده است. همچنین مراکز خرید زیادی در این دهکده وجود دارد که می‌توانید در آنها از برندهای خوب دنیا بازدید کنید و خرید خود را انجام دهید. جالب است بدانید بعضی از بناهای معروف جهان مانند برج ایفل، مجسمه آزادی، ساعت لندن، برج خلیفه، برج پیزا، مسجد تاج محل و ... به صورت مینیاتوری در دهکده با نورپردازی زیبا بازسازی شده‌اند، که مجموعه این بناهای شناخته شده در کنار هم و نورپردازی آنها فضای بینظیری را ایجاد کرده است.

تفریحات دهکده جهانی دبی

سخن پایانی

گلوبال ویلیج یا دهکده جهانی دبی یک پارک در فضای باز است که تبدیل به مکانی مناسب و جذاب برای گذراندن ساعاتی بسیار خوش و تکرار نشدنی در کنار آشنایی با فرهنگ‌‌های مختلف مردم جهان شده است. امارات متحده عربی با گرد هم آوردن حدود 32 کشور جهان در این مکان، این هدف را دنبال می‌کند که گردشگران از سراسر دنیا را با معماری، آثار باستانی، فرهنگ، غذا، سوغات و مراسم‌های مختلف کشورهای دنیا و همچنین با آداب و فرهنگ کشور خود آشنا کند.

در این پُست از مجله مهاجرت تحصیلی لتسگو یونی، به معرفی دهکده جهانی دبی پرداختیم که امیدواریم دوست داشته باشید و در سفرتان به دبی از آن استفاده کنید. همچنین بهتر است برای سفرهای خارجی، از هزینه عوارض خروج از کشور در مجله سایت لتسگو یونی اطلاعات لازم را کسب نمایید.