تا به حال برایتان سوال شده است که قوانین رانندگی در آمریکا چگونه است؟ اگر به دنبال گرفتن گواهی‌نامه و رانندگی در آمریکا هستید این پُست برای شماست. شاید بتوان گفت که قوانین رانندگی این کشور، عجیب و اندکی سخت‌گیرانه می‌باشد. این قوانین در ایالت‌های مختلف آمریکا نیز با هم متفاوت هستند. اگر قصد اقامت طولانی مدت و رانندگی در کشور آمریکا را دارید با این مطلب از لتسگو یونی همراه باشید.

قوانین رانندگی در آمریکا

هنگام مهاجرت و یا بازدید از یک کشور اطلاع از قوانین رانندگی به شما کمک می‌کند تا از خطرهای احتمالی در امان بمانید. برخی از قوانین رانندگی در آمریکا از ایالتی به ایالت دیگر متفاوت است. این تفاوت‌ها می‌تواند در علائم رانندگی، محدودیت سرعت و مجازات‌های شکستن قوانین باشد. قوانین کلی کشور آمریکا که باید در هنگام رانندگی از آن‌ها مطلع بود به شرح زیر است:
•    بستن کمربند برای تمام سرنشینان وسیله نقلیه الزامی است.
•    کودکان ملزم به استفاده از صندلی کودک هستند و نباید آن‌ها را به دلیل خطرات احتمالی باز شدن ایربگ در صندلی جلو قرار داد.
•    خطوط پرسرنشین یا HOV در بزرگراه ها به صورت خط کشی و نشانه‌ای که معمولاً به شکل الماس است وجود دارند و به رانندگان اجازه می‌دهند تا در ساعت‌های خاص و در صورتی که تعداد سرنشینان خودرو 2 نفر یا بیشتر باشد از بین این خطوط تردد کنند.
•    اگر توسط پلیس متوقف شدید، باید ماشین را خاموش کرده و شیشه را پایین دهید، احتیاجی به پیاده شدن از خودرو نیست. همچنین باید مطمئن شوید که گواهی‌نامه و بیمه ماشین را به همراه دارید.

قوانین رانندگی در آمریکا

سن قانونی

سن قانونی برای رانندگی در آمریکا در هر ایالت متفاوت است؛ اما به طور معمول بین 16 تا 18 سالگی قرار دارد. اکثر شرکت‌های کرایه دهنده ماشین تمایل دارند تا به افراد بالای 21 سال ماشین اجاره دهند و در صورتی که سن شما کمتر از 21 باشد هزینه بیشتری را بابت کرایه پرداخت خواهید کرد.

در صورتی که تمایل دارید از طریق لاتاری به آمریکا وارد شوید، مطلب راهنمای ثبت نام لاتاری را در مجله لتسگویونی مطالعه نمایید.

سرعت مجاز

از مهم‌ترین قوانین رانندگی در آمریکا محدودیت‌های سرعت است که توسط ایالت‌های کشور آمریکا تعیین می‌شود. محدودیت سرعت ممکن است بر اساس نوع جاده، نوع وسیله نقلیه و زمان متفاوت باشد. بسیاری از ایالت‌ها حداکثر سرعت 70 مایل در ساعت را دارند و نقض این قانون می‌تواند منجر به عواقب سنگینی شود.

در بسیاری از جاده‌ها علامت محدودیت سرعت گذاشته شده است که توجه به آن‌ها الزامی است. جریمه عدم توجه به سرعت مجاز چیزی در حدود 500 دلار خواهد بود.

اگر قصد مهاجرت به آمریکا را دارید باید از قوانین رانندگی در شهرهای این کشور نیز آگاه باشید. به طور کلی، در داخل شهرها محدودیت سرعت بین 25 الی 30 مایل در ساعت خواهد بود. حداکثر سرعت مجاز برای بزرگراه ها 65 تا 80 مایل در ساعت می‌باشد. حداکثر سرعت قانونی در مناطقی که مدرسه در آن‌ها وجود دارد بین 10 تا 25 مایل در ساعت است.

سبقت گرفتن

اگر می‌خواهید در آمریکا رانندگی کنید باید با قوانین سبقت گرفتن در این کشور آشنا شوید تا جریمه نشوید. مهم‌ترین نکته این است که مطمئن شوید سبقت گرفتن آزاد و بدون مشکل است. سبقت گیری در کشور آمریکا در جاده‌هایی که دارای 2 باند یا بیشتر هستند مجاز خواهد بود. مناطق مجاز با یک خط زرد نشان داده می‌شوند؛ اما اگر دو خط زرد ممتد وجود داشته باشد به این معناست که سبقت گیری غیرمجاز می‌باشد.

نبستن کمربند ایمنی

شاید خیال کنید که جریمه نبستن کمربند ایمنی تنها متخص به ایران است؛ اما این گونه نیست. یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث آسیب دیدن کودکان می‌شود، نبستن کمربند ایمنی است و این موضوع در کشور آمریکا به حدی جدی است که می‌تواند حضانت فرزندان را از والدین متخلف بگیرد.

قوانین رانندگی در آمریکا در حین مستی

یکی از اصلی‌ترین مواردی که در قوانین رانندگی در آمریکا ذکر شده و باید به آن توجه جدی کرد، عدم استفاده از الکل و مواد مخدر است. رانندگی در حالت مستی یک جرم سنگینی در این کشور محسوب می‌شود و به آن DUI یا DWI می‌گویند. جریمه‌های مربوط به این وضعیت در هر ایالت متفاوت خواهد بود؛ اما ممکن است گواهی‌نامه متخلفان تا حداقل 180 روز باطل شود.

از دیگر جریمه‌هایی که دولت آمریکا برای این وضعیت در نظر گرفته است پرداخت حداکثر 5000 دلار، آزادی مشروط و یا حتی حبس می‌باشد. میزان مصرف الکل مجاز برای افراد بالای 21 سال سن 0.08 درصد است و اگر میزان الکل بیش از این مقدار باشد مشمول جریمه خواهند شد.

سیگار کشیدن

هر چند که به طور کلی سیگار کشیدن در ماشین هنگامی که کودک زیر 18 سال وجود داشته باشد ممنوعیتی ندارد؛ اما در برخی از ایالت‌های آمریکا مانند کالیفرنیا، هاوایی، ایندیانا، نیوجرسی، نیویورک، آلاباما، کنتاکی و ایلینوی تخلف محسوب می‌شود. برخی از شرکت‌های اجاره ماشین نیز این کار را خلاف می‌دانند و در صورت کشیدن سیگار هزینه تمیز کردن خودرو را از مشتریان خود دریافت می‌کنند.

قوانین اخذ گواهی نامه و رانندگی در آمریکا

شرایط اخذ گواهی‌نامه در کشور آمریکا

برای دریافت گواهی‌نامه در آمریکا باید ابتدا با نحوه رانندگی ایمن در این کشور آشنا باشید و سپس در امتحان رانندگی قبول شوید. رانندگی در این کشور مانند سایر کشورهای دیگر بدون داشتن گواهی‌نامه تخلف محسوب می‌شود. آن چه که در اکثر ایالت‌های آمریکا برای دریافت گواهی‌نامه یکسان است به شرح زیر خواهد بود:
•    داشتن حداقل 18 سال سن
•    سلامت جسمی
•    آدرس محل سکونت و کدپستی
•    پرداخت شهریه (1000 دلار)
•    مدرک سلامت روانی

نتیجه نهایی

همان‌طور که متوجه شدید، قوانین رانندگی در آمریکا بسیار منظم و در برخی موارد سخت‌گیرانه است. این کشور به شدت با افراد خاطی برخورد می‌کند و جریمه‌های سنگینی را برای آن‌ها در نظر گرفته است. حالا که قصد مهاجرت به این کشور را دارید و با قوانین آمریکا آشنا شدید، وقت آن است تا بهترین ایالت های آمریکا را نیز بشناسید. اگر در طول مسیر مهاجرت خود به راهنمایی‌های بیشتری نیاز داشته باشید کارشناسان ما در مجموعه مهاجرتی لتسگویونی آماده ارائه هر گونه کمک به شما هستند.