در سریال روزی روزگای مریخ، افرادی هستند که برای دریافت اقامت کادومینا تلاش بسیار زیادی می‌کنند، همه ما می‌دانیم که در دنیای واقعی و خارج از فیلم، جایی به نام کادومینا وجود ندارد. اما آیا کادومینا با آن همه خصوصیات جذاب که داشتن اقامت آن بسیار ارزشمند است فقط در دنیای مجازی و سریال‌ها وجود دارد؟ آیا کادومینا در دنیای واقعی وجود ندارد؟

بهتر است بدانید اگر کمی با کلمات "کادومینا" بازی کنیم، به اصل ماجرا می‌رسیم! در واقع کادومینا همان کشور دومینیکا است! یک جزیره گرمسیری و زیبا در شرق دریای کارائیب که برای بسیاری از افراد، دریافت پاسپورت و اقامت این کشور، به معنای ورود راحت به بسیاری از کشورهای جهان است.

در ادامه این پُست از مجله مهاجرتی لتسگو یونی، ضمن معرفی کامل جزیره دومینیکا و مزایای دریافت اقامت آن، به این موضوع پی خواهید بُرد که اقامت کادومینا می‌تواند از رویا و از قلب یک سریال طنز ایرانی به واقعیت تبدیل شود و مسیر زندگی شما را کاملاً تغییر دهد!

به شما توصیه می‌کنیم اگر در پایان این مقاله احساس کردید دریافت اقامت دومینیکا همان چیزیست که سال‌ها به دنبال آن بوده‌اید (که مطمئنیم برای خیلی از افراد این اتفاق خواهد افتاد)، حتماً با شماره تلفن 02175237 تماس حاصل فرمایید.

قبل از هر چیز بهتر است بدانید، دومینیکا در سال 1978 از بریتانیا جدا شد و اکنون جزو کشورهای مشترک‌المنافع است و زبان مردم آن انگلیسی است. دومینیکا طبیعت بی‌نظیر و فوق‌العاده خاصی دارد. اما در کنار تمام این موارد، نکته مهم و مثبت این کشور که جزیره‌ای کوچک است، ارائه اقامت راحت و بدون دردسر به متقاضیان است که این اقامت و پاسپورت این کشور، بسیار ارزشمند است.

اخذ اقامت دومینیکا

دومینیکا یکی از بهترین کشورها برای زندگی و دریافت اقامت است و هر ساله افراد زیادی از کشورهای اروپایی و آمریکا برای دریافت پاسپورت و اقامت این جزیره زیبا اقدام می‌کنند. همانطور که اشاره کردیم دومینیکا جزیره‌ای در شرق دریای کارائیب است و در واقع جزو قاره آمریکا است. پاسپورت دومینیکا یکی از قدرتمندترین پاسپورت‌های جهان است و طبق اطلاعات سایت visaindex دارندگان پاسپورت دومینیکا می‌توانند به 142 کشور جهان سفر کنند! و به همین دلیل پاسپورت دومینیکا در رده 34 جهان در سال 2022 قرار گرفته است و دریافت آن مزایای زیادی دارد.

اگر کنجکاوید تا در مورد دومینیکا بیشتر بدانید، دومینیکا حدود 73,000 نفر جمعیت دارد و اکثر مردم این جزیره دارای نژاد آفریقایی هستند، ولی نژاد اروپایی و مردم بومی کارائیب هم در بین آنها وجود دارد و شهروندان آن به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. پایتخت آن شهر بندری روسو است که مهم‌ترین بندر دومینیکا است.

اخذ اقامت دومینیکا

دومینیکا یک جزیره گرمسیری با آب و هوای گرم و مرطوب استوایی است. بنابراین شاید در تابستان و فصول گرم سال دمای هوا اذیت‌کننده باشد؛ اما در فصول سرد سال یعنی از ماه نوامبر تا مارس، هوا مطبوع و دلپذیر خواهد بود. به طور کلی دمای هوای زمستان در دومینیکا بین 29 تا 32 درجه سانتیگراد متغیر است. طبیعت دومینیکا شامل آبشارها، جنگل و کوه‌های آتشفشانی است؛ بد نیست بدانید بعضی از آتشفشان‌های این جزیره، فعال هستند اما به ندرت فوران می‌کنند و به دلیل وجود این آتشفشان‌ها چشمه‌های آب گرم بسیاری در آن وجود دارد.

دومینیکا در سال 1987 عضو اتحادیه کشورهای مشترک‌المنافع شد و از آن زمان این کشور بر اساس اعتقاد به برابری و آزادی انسان‌ها با هر رنگ پوست و نژادی بنا شده است. بنابراین برقراری عدالت در دومینیکا اهمیت زیادی دارد و نهادهای دولتی این کشور سعی می‌کنند بر اساس قوانین عادلانه عمل کنند. همچنین کشور دومینیکا به نهاد خانواده اهمیت زیادی می‌دهد و اعتقاد به توزیع منابع مالی در خدمت منافع عمومی دارند.

شغل اصلی مردم در جزیره دومینیکا کشاورزی است و اکثر آنها سواد دارند. تحصیلات مقطع ابتدایی در جزیره، رایگان و اجباری است. در حال حاضر 3 دانشگاه در دومینیکا وجود دارد که 11برنامه و رشته تحصیلی در آنها ارائه می‌شوند. معروف‌ترین دانشگاه دومینیکا دانشگاه پزشکی All Saints University School of Medicine است.

با این توصیفات می‌توان متوجه شد که دومینیکا مخصوصا به دلیل داشتن طبیعت بکر و زیبا، ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه و پیشرفت در زمینه‌های اقتصادی و گردشگری دارد و به همین دلیل هم در سال 1993 این کشور طی یک برنامه تصمیم گرفت تا از طریق جذب سرمایه، منابع مالی خود را گسترش دهد و در قبال سرمایه‌گذاری افراد خارجی در پروژه‌های عمرانی، توریستی و دولتی، اقامت دومینیکا را به سرمایه‌گذاران اهدا کند.

بنابراین در حال حاضر دریافت اقامت دومینیکا و پاسپورت این کشور از آنچه که فکر می‌کنید آسان‌تر است! و تنها کافیست تا سرمایه و مبلغ لازم را داشته باشید تا به راحتی بدون نیاز به مدرک تحصیلی، مدرک زبان، جاب آفر و... رویای دریافت اقامت دومینیکا را تبدیل به واقعیت کنید.

شرایط اخذ اقامت دومینیکا

شهروندان خارجی برای اخذ اقامت دومینیکا از 2 راه می‌توانند اقدام کنند. سرمایه‌گذاری و مشارکت در صندوق اقتصادی دومینیکا یا Donation. با استفاده از این 2 روش پاسپورت و اقامت شما برای دومینیکا طی 3 تا 4 ماه صادر می‌شود و شما می‌توانید خود را شهروند این کشور زیبا بدانید و از تمام مزایای آن برای خود و خانواده‌تان استفاده کنید.

شرایط اخذ ویزای دومینیکا

همچنین شما می‌توانید برای اعضای خانواده خود از جمله مادر و پدر، همسر و فرزند، خواهر، برادر، پدربزرگ و مادربزرگ هم درخواست اقامت کنید. در ادامه به بررسی جزئیات روش‌های اخذ اقامت دومینیکا می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

سرمایه‌گذاری

در این روش شما این فرصت را دارید تا با مشارکت و خرید سهام پروژه‌های دولتی و عمرانی دولت دومینیکا، اقامت این کشور را دریافت کنید. همانطور که گفتیم دومینیکا به دلیل طبیعت زیبا، پتانسیل زیادی برای توسعه و پیشرفت در زمینه گردشگری و توریسم دارد. به همین دلیل برندها و هتل‌های فراوانی برای ایجاد یک شعبه در این جزیره اقدام به سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که میزان هزینه‌ای که برای سرمایه‌گذاری استفاده می‌کنید، قابل برگشت بوده و بعد از 5 سال می‌توانید مبلغ خود را مجدداً دریافت کنید. در این روش شما حداقل به 100 هزار دلار آمریکا برای سرمایه‌گذاری نیاز دارید و اگر دارای خانواده باشید و درخواست اقامت آنها را هم داشته باشید، این هزینه بر اساس تعداد افراد خانواده شما تغییر خواهد کرد؛ به عنوان مثال این هزینه برای یک خانواده 4 نفری 175 هزار دلار خواهد بود.

مشارکت در صندوق اقتصادی دومینیکا (Donation)

یکی دیگر از روش‌های دریافت پاسپورت دومینیکا اهدای مبلغی پول برای مشارکت و کمک بلاعوض به زیرساخت‌های کشور دومینیکا است. دقت کنید که این مبلغ غیرقابل برگشت است و مانند روش سرمایه‌گذاری نمی‌توانید درخواست عودت آن را داشته باشید؛ ولی در ازای این کمک، دولت دومینیکا به شما پاسپورت و اقامت دومینیکا را خواهد داد.

همچنین برای اینکه از این 2 روش بتوانید اقامت و پاسپورت کشور دومینیکا را دریافت کنید، علاوه بر داشتن سرمایه و مبلغ لازم، باید شرایط زیر را نیز داشته باشید:

  • سن بالای 18 سال
  • وضعیت سلامت جسمی و روانی خوب
  • نداشتن سوء پیشینه
  • داشتن مهارت در حد پایه (نه پیشرفته) در زبان انگلیسی

مراحل اخذ پاسپورت دومینیکا چیست؟

بعد از انتخاب روش سرمایه‌گذاری برای دریافت پاسپورت دومینیکا، باید مراحلی را طی کنید که این مراحل عبارتند از:

  • تکمیل فرم‌ها و مدارک مورد نیاز درخواست تابعیت و اقامت دومینیکا
  • ارسال درخواست متقاضی دومینیکا پاسپورت و همراهان احتمالی
  • بررسی شرایط درخواست متقاضی توسط دولت دومینیکا
  • ارزیابی نهایی درخواست و ارسال به دپارتمان دارایی و شهروندی دومینیکا
  • دریافت نامه تائیدیه (در یک بازه ۹۰ روزه از زمان درخواست)
  • واریز مبلغ نهایی سرمایه‌گذاری به حساب دولتی دومینیکا
  • صدور گواهی تابعیت و شهروندی و اقامت دومینیکا
  • و در نهایت درخواست دومینیکا پاسپورت برای متقاضی اصلی و همراهان واجد شرایط

مزایای اخذ ویزای دومینیکا

مزایای دریافت اقامت دومینیکا

داشتن تابعیت دوم، آن هم تابعیت یک کشور آرام و زیبا که در حال پیشرفت در عرصه‌های مختلف است نکته بسیار مثبتی است که نگرانی افراد را از آینده خود و خانواده‌شان کاهش می‌دهد. معمولا دریافت اقامت کشورهای دیگر چالش‌ها و سختی‌هایی دارد و نیاز به آماده‌سازی مدارک بسیار از جمله مدرک زبان و البته با صرف وقت بسیار است. اما دومینیکا این امکان را فراهم کرده تا با سرمایه‌گذاری در این کشور و کمک به توسعه آن، به راحتی و در عرض 4 ماه، اقامت و حق شهروندی این جزیره زیبا را دریافت کنید.

به جز سریع و راحت بودن پروسه دریافت پاسپورت، اقامت دومینیکا مزایای بسیار خوب دیگری هم دارد، از جمله اینکه:

  • با پاسپورت این کشور می‌توانید به 142 کشور جهان از جمله کشورهای اتحادیه اروپا و انگلیس سفر کنید.
  • امکان اقدام برای اقامت 10 ساله آمریکا، کانادا و انگلیس را با دومینیکا پاسپورت دارید.
  • عدم نیاز به حضور در کشور دومینیکا
  • عدم نیاز به مدرک تحصیلی و زبان
  • تضمین آینده تحصیلی فرزندان در بهترین دانشگاه‌های جهان
  • امنیت مالی بالا و متکی بودن واحد پول دومینیکا به دلار آمریکا
  • برخورداری از تجارت معاف از حقوق گمرکی در حوزه کارائیب
  • مادام‌العمر بودن تابعیت و اقامت دومینیکا برای شما و نسل‌های آینده شما
  • عدم اخذ مالیات بر سرمایه، هدیه، ارث، درآمد خارجی یا سود سرمایه

سخن پایانی

همانطور که در این مطلب مطالعه کردید دریافت اقامت کادومینا یا درست‌تر است که بگوییم دومینیکا! مزایای بسیاری دارد و می‌تواند رویای شما برای داشتن پاسپورت یک کشور خوب خارجی بدون دردسر و در کوتاه‌ترین زمان ممکن را به واقعیت تبدیل کند. شما می‌توانید با مبلغ اعلام شده برای سرمایه‌گذاری در این کشور، به سرعت تابعیت دومینیکا را بگیرید و از مزایای آن استفاده کنید. (برای دریافت مشاوره، با شماره تلفن 02175237 تماس حاصل فرمایید)

در این پُست از مجله مهاجرت تحصیلی لتسگو یونی، به بررسی شرایط اخذ اقامت دومینیکا پرداختیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و در نهایت بتوانید تجربه خوبی از مهاجرت داشته باشید. همچنین اگر متقاضی تحصیل در خارج از کشور هستید، این امکان را دارید تا ارزیابی شرایط و مدارک خود را برای مهاجرت تحصیلی به کارشناسان مجرب ما در لتسگو یونی بسپارید، تا بر اساس شرایطتان بهترین مقصد مهاجرتی برای شما انتخاب شود.